آموزش اتصال به سرور مجازی و اختصاصی

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

آموزش اتصال به سرور مجازی و اختصاصی

آموزش اتصال به سرور مجازی و اختصاصی

با آموزش اتصال به سرور مجازی و اختصاصی در خدمت شما هستیم. اگر شما هم به تازگی کاربر سرور مجازی و یا سرور اختصاصی شده اید و در اول راه هستید آموزش اتصال به سرور مجازی و اختصاصی  می تواند به کلیه سوالات شما پاسخ دهد. در این مقاله قصد داریم به تمامی سوالات متداول شما در مورد سرور های مجازی و سرور های اختصاصی و تفاوت این دو پاسخ دهیم و روش اتصال راحت به سیستم عامل های مختلف را توضیح دهیم. سرور ها با سیستم عامل های مختلفی ارائه می شوند که که البته شما می توانید در بیشتر شرکت ها نظیر توشن در زمان سفارش سرور سیستم عامل مد نظر خود را هم انتخاب نمایید. هر چند برای ما ایرانی ها کار کردن با سرور های با سیستم عامل ویندوز راحت تر است ولی در بسیاری از کارها استفاده از سیستم عامل لینوکس کار را ساده تر کرده و در هزینه ها صرفه جویی می کند.

برای خرید سرور مجازی اروپا اینجا کلیک کنید

سرور مجازی یا VPS چیست؟

سرور مجازی یا VPS در اصل یک ماشین مجازی است که توسط مجازی ساز در یک سرور اختصاصی ساخته و میزبانی می شود. این سرور ها را می توان به عنوان کامپیوتر های همیشه روشن و در دسترس مجازی در نظر گرفت که در مکانی به نام دیتاسنتر میزبانی می شوند. البته شما می توانید یک یا چند سرور مجازی را هم بر روی اکثر لپ تاپ ها و کامپیوترهای شخصی هم ایجاد کنید ولی معمولا زمانی که بحث سرور مجازی در اینترنت می شود همان سرورهایی منظور است که در دیتاسنتر ها توسط شرکت های مختلف ارائه می شوند و کاربران می توانند برای زمان های یک الی چند ماهه این سرور ها را اجاره کنند. هزینه اجاره این سرور ها هزنیه معقولی است و برای اکثر شرکت هایی که بودجه کمی برای میزبانی سایت و یا کسب و کار خود دارند استفاده از سرور های مجازی بهترین گزینه است چرا که هم محیطی مستقل و خصوصی به کاربران می دهند و هم اینکه منابع آن ها به مرور قابل ارتقا و افزایش خواهد بود.

سرور اختصاصی یا فیزیکی چیست؟

آموزش اتصال به سرور مجازی و اختصاصی

 سرور اختصاصی یا فیزیکی هر چند در برخی از خصیصه ها با سرور های مجازی مشابه است ولی در اصل یک کامپیوتر قدرتمند و فیزیکی است که کاربران می توانند به صورت فیزیکی خریداری و یا از شرکت هایی که خدمات میزبانی آن ها را ارائه می دهند اجاره کنند. بر روی سرور اختصاصی دست شما کاملا باز است که مستقیم بر روی سرور سایت و یا فروشگاه خود را میزبانی کنید و یا اینکه سرور و منابع آن را توسط برنامه های مختلفی که برای مجازی سازی وجود دارد، مجازی سازی نمایید و چندین سرور مجازی با سیستم عامل های مختلف را بر روی آن میزبانی کنید. هزینه خرید این سرور ها به مراتب بالاتر از باقی خدمات تحت وب است و در صورت اجاره نیز با توجه به اینکه منابع این سرور ها چندین برابر سرور های مجازی است، هزینه استفاده از ان ها نیز چندین برابر بیشتر از سرور های مجازی است.

انواع سیستم عامل های قابل نصب بر روی سرور

مهم نیست که از سرور اختصاصی استفاده می کنید یا VPS در عمل شما می توانید تمامی سیستم عامل های متداول را بر روی سرور خود نصب نمایید. در حال حاضر پر تقاضاترین سیستم عامل های برای کاربران این سرور ها نسخه های مختلف ویندوز سرور و لینوکس سرور است. ویندوز بهترین تجربه رابط گرافیکی در اتصال راه دور را به شما می دهد و لینوکس بهترین تجربه کاربری با محیط CLI و نوشتاری. البته امکان نصب و اتصال به محیط گرافیکی تحت لینوکس هم وجود دارد ولی کیفیت اتصال نسبت به ویندوز به مراتب پایین تر و کند تر خواهد بود. در مورد سیستم عامل باید بگوییم که شما به عنوان مدیر و یا کاربر سرور مشخص می کنید که چه سیستم عاملی نصب شود.

تفاوت لینوکس و ویندوز در چیست؟

لینوکس و ویندوز هر دو از سیستم عامل های معروف در سطح بین المللی هستند که هر دو توسط شرکت های سازنده قدرتمندی پشتبانی و مرتب به روز رسانی می شوند. تفاوت اول این دو سیستم عامل را می توان در تعداد شرکت های توسعه دهنده دانست، ویندوز را همانطور که همه می دانیم شرکت مایکروسافت به صورت انحصاری پشتیبانی و به روز رسانی می کند در حالیکه لینوکس مالک انحصاری ندارد و توسط شرکت های مختلف به صورت رایگان توسعه داده می شود. با توجه به کد باز بودن و یا Open Source بودن لینوکس این امکان برای افراد مختلف پیش آمده است که توزیع های مختلفی را روانه بازار کنند لذا لینوکس برخلاف ویندوز صرفا یک سیستم عامل مشخص نیست و توسط افراد و شرکت های مختلف در قالب سیستم عامل های مختلف با هسته تقریبا یکسان توسعه داده می شود.

آموزش اتصال به سرور مجازی و اختصاصی

از مهم ترین توزیع های جانبی لینوکس می توان به Debian – Ubuntu – Cent OS و Fedora اشاره کرد. لینوکس به دلیل رایگان بودن هزینه به مراتب کمتری را برای مدیران سرور نسبت به ویندوز که هر نوع آن لایسنس مخصوص به خود را دارد و نصب نرم افزار های داخلی هم اکثرا با پرداخت هزینه جداگانه انجام می شود دارد. نقطه قوت لینوکس محیط cli قدرتمند آن است که تمامی کارها را با چند خط کد میسر می کند. این مورد در اتصال از راه دور هم باعث شده تا بسیار پر سرعت تر از رقیب خود یا ویندوز عمل کند هر چند برای کاربرانی که تجربه کار با این محیط را نداشته باشند در ابتدای کار سخت است.

آموزش اتصال به سرور با سیستم عامل ویندوز

آموزش اتصال به سرور مجازی و اختصاصی

اگر از سرور مجازی ویندوز و یا سرور اختصاصی با سیستم عامل ویندوز استفاده می کنید و قصد دارید به صورت مستقیم به سرور متصل شوید، بهترین راهکار استفاده از نرم افزار Remote Desktop Connection است. این نرم افزار به صورت پیش فرض بر روی تمامی ویندوز هایی که استفاده می کنیم هم نصب است و نرم افزار اختصاصی مایکروسافت برای اتصال به ویندوز های دیگر است. مراحل انجام اتصال بسیار آسان است و در مقاله آموزش وصل شدن به سرور مجازی بورس توسط Remote desktop به صورت کامل این مراحل به صورت ویدئویی و تصویری توضیح داده شده است.

آموزش اتصال به سرور با سیستم عامل لینوکس

آموزش اتصال به سرور مجازی و اختصاصی

اگر از سرور مجازی لینوکس و یا سرور اختصاصی با یکی از توزیع های لینوکس استفاده می کنید و قصد اتصال به سرور را دارید ممکن است در بار های اول کمی سر در گم شوید. مطمئن ترین روش اتصال به این سرور ها از طریق SSH است. اگر با این پروتکول آشنا نیستید مقاله SSH چیست؟ را مطالعه کنید. این پروتکول معمولا به صورت پیش فرض بر روی تمامی لینوکس سرور ها نصب است و شما تنها نیاز به یک برنامه برای اتصال به آن دارید. نرم افزار Putty یک نرم افزار مناسب برای این کار است که در مقاله نحوه اتصال به SSH در سرور های لینوکس به صورت کامل مراحل نصب و اتصال از طریق این برنامه را به شما توضیح داده ایم. البته همانطور که اشاره کردیم روال کار با این سرور ها کمی با سرور های ویندوزی متفاوت است و باید تجربه کار با آن ها را داشته باشید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور مجازی اروپا اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 5 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع