ترافیک منصفانه یا نامتقارن اینترنت در سرور چیست ؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

ترافیک منصفانه یا نامتقارن اینترنت در سرور چیست ؟

ترافیک منصفانه یا نامتقارن اینترنت در سرور چیست ؟

به فرایند ارسال داده در زمان مشخص از طریق اتصال شبکه پهنای باند می گویند. Bandwith در حقیقت تعداد بیت ها، کیلوبیت ها، مگا بیت ها و گیگا بیت هایی است که در یک ثانیه ارسال می شوند. پهنای باند و ترافیک معمولا به جای هم دیگر برای توضیح میزان سرعت ارسال داده به کار گرفته می شوند. اما این دو با هم متفاوت هستند. باید بدانید که پهنای باند معیاری برای سنجش سرعت شبکه نیست. در ادامه این مطلب با هم به تفاوت پهنای باند و ترافیک می پردازیم. سپس با هم بررسی می کنیم که پهنای باند متقارن و پهنای باند نامتقارن چیست. و هر یک از این نوع از پهنای باند مناسب کار چه افرادی می باشند. در ادامه نیز با اصطلاحات ترافیک ۱ به ۱۰ و ترافیک ۱ به ۱ آشنا خواهیم شد. موضوعات مفیدی در این مطلب آورده شده و پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب را مطالعه کنید. همراه ما باشید و مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

برای خرید سرور اختصاصی اینجا کلیک کنید

تفاوت پهنای باند و ترافیک چیست؟

برای فهم بیشتر تفاوت پهنای باند و ترافیک بهتر است با یک مثال توضیح دهیم. بزرگراهی را در نظر بگیرید که روزانه تعداد زیادی اتومبیل از آن عبور می کند. پهنای باندهای این بزرگراه همان پهنای باندهای شبکه است. هر چه پهنای باند بزرگراه کمتر باشد، احتمال شلوغی و ترافیک خودروها بیشتر است. و بر عکس آن هم صادق است. یعنی هر چه پهنای باند بزرگراه بیشتر باشد، احتمال شلوغی و ترافیک خودروها کمتر است. حال اگر مشخص کنیم که فقط ۱۰ میلیون خودرو می توانند هر ماه از این بزرگراه عبور کنند، در حقیقت با این کارمان برای این بزرگراه ترافیک ماهانه مشخض کرده ایم. 

پهنای باند متقارن و پهنای نامتقارن چیست؟

اتصالات پهنای باند می تواند متقارن باشد، به این معنی که ظرفیت داده در هر دو جهت یکسان است. به عبارت ساده تر به پهنای باندی که سرعت دانلود و آپلود در آن برابر باشند، پهنای باند متقارن گفته می شود. در مقابل پهنای باند متقارن، پهنای باند نامتقارن قرار گرفته است. به این معنا که ظرفیت دانلود و آپلود آن ها با هم برابر نیست. در اتصالات نامتقارن، ظرفیت آپلود معمولاً کمتر از ظرفیت دانلود است. پهنای باند نامتقارن نسبت به پهنای باند متقارن مقرون به صرفه تر است. پهنای باند شبکه های خانگی که افراد عادی با آن سر و کار دارند، و برای استفاده روزانه به کار می رود، پهنای باند نا متقارن است. 

در پهنای باند متقارن به همان سرعت که دانلود انجام می شود، با همان سرعت هم آپلود انجام می شود. پهنای باند متقارن حس بهتری را به استفاده کننده می دهد. اما در برخی موارد شما حتما باید از پهنای باند متقارن استفاده کنید. مثلا زمانی که از سیستم تلفنی voip استفاده می کنید. یا در هنگام برگزاری جلسه ها و کنفرانس های آنلاین حتما باید اینترنتی با پهنای باند متقارن داشته باشید. در کل ترافیک متقارن به درد جاهایی می خورد که افراد زیادی با اینترنت سرو و کار دارند.

ارگان ها و سازمان های بزرگ حتما باید از پهنای باند متقارن استفاده کنند. البته که برخی کسب و کارهای کوچک هم به دلیل استفاده زیاد از اینترنت احتمالا به پهنای باند متقارن نیاز خواهند داشت.

ترافیک ۱ به ۱۰ چیست؟

رابطه یک به ده یعنی =ترافیک دریافتی سرور نسبت به ترافیک ارسالی باید ۱ به ۱۰ باشد. به این ترافیک، ترافیک نامتقارن گفته می شود.

ترافیک ۱ به ۱ چیست؟

در ترافیک ۱ به ۱ ترافیک دریافتی سرور نسبت به ترافیک ارسال باید برابر باشد. به این ترافیک، ترافیک متقارن گفته می شود.

ترافیک نامحدود سرور مجازی ایران

استفاده از سرورهای مجازی داخل ایران به خاطر موقعیت جغرافیای مناسبی که دارند، برای کاربران ایرانی مناسب تر هستند. سایت هایی که بر روی سرورهای داخلی قرار گرفته اند از سرعت بالاتری برای ارسال و دریافت داده ها برخوردار هستند. شرکت های مختلفی در کشور هستند که ترافیک نامحدود ارائه می دهند. اما ترافیکی که ارائه می دهند با هم متفاوت اند.  اکثر اوقات سرعت اینترنت سرویس هایی که قرار است ترافیک نامحدود داشته باشند،  پایین است. بعضی دیگر از شرکت ها هم هستند که برای ترافیک های محدود سرور مجازی، یک سقف منصفانه برای مصرف در نظر می گیرند. در این بین برخی شرکت های هاستینگ هم وجود دارند که به کاربران ترافیک نامحدود ارائه می دهند. اما امکان بارگزاری تعداد فایل کمتر را به کاربران می دهند. اگر نمی خواهید فایل سنگین در وب سایت خود قرار دهید، بهتر است که از ترافیک نامحدود استفاده نکنید. و برای آن هزینه ای در نظر نگیرید.

همانطور که می داید سرور مجازی ایران توشن دارای ترافیک نامحدود داخلی و ترافیک نامحدود منصفانه بین الملل میباشد که اگر بخواهید از ترافیک بین الملل سرور مجازی به صورت یک به یک استفاده نمایید پهنای باند شما محدود خواهد شد

ولی این محدودیت در سرور مجازی اروپا وجود ندارد و شما می توانید از ترافیک نامحدود سرور مجازی استفاده نمایید 

به این مطلب امتیاز بدهید:
امتیاز دهید
برای خرید سرور ترید توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 8 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع