آموزش انواع روش های وصل شدن به سرور مجازی ؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

آموزش انواع روش های وصل شدن به سرور مجازی ؟

آموزش انواع روش های وصل شدن به سرور مجازی ؟
اگر از قبل سرور مجازی خود را تهیه کردید و یا در حال بررسی برای انتخاب سرویس مورد نظر خود هستید، باید نحوه اتصال و استفاده از سرور مجازی را یاد بگیرید. در این مقاله قصد داریم تا به روش های مختلف اتصال به سرور مجازی در ویندوز،مک، و آیفون و اندروید و همچنین روش های  مهم دیگر بپردازیم. نحوه اتصال شما در وحله اول به نوع سیستم عامل شما بستگی دارد. در ادامه همراه ما باشید تا روش های مختلف اتصال در سیستم عامل های مختلف را به شما بیاموزیم
 
 

نحوه اتصال به سرور مجازی در ویندوز

اگر شما یک سرور مجازی ویندوز را تهیه کرده باشید به راحتی میتوانید به آن متصل شوید. به این ترتیب که با استفاده از ابراز Remote Desktop که بر روی سیستم عامل شما در ویندوز نصب است میتوانید به آن متصل شوید. در این روش کافی اطلاعات مورد نیاز برای اتصال به سرور مجازی را در دسترس داشته باشید.

قدم اول : راه اندازی remote desktop connection

برای راه اندازی کنترل از راه دور دسکتاپ بر روی کامپیوتر خود، تنها کافی است بر روی search در کنار دکمه start کلیک کنید و عبارت “Remote Desktop Connection” را تایپ کنید و سپس برنامه remote desktop را از لیست باز شده انتخاب و روی آیکون آن کلیک کنید.

یا می توانید “mstsc.exe” را تایپ کرده و کلید Enter را فشار دهید، با این کار نیز برنامه Remote Desktop Connection باز میشود.
 

مرحله دوم: آدرس IP و نام کاربری VPS خود را وارد کنید

روی دکمه «Show Options» در پایین سمت چپ کلیک کنید.
 

مرحله سوم: نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید

حالا به تصویر زیر نگاه کنید و اعداد روی تصویر را دنبال کنید.
در قسمت  computer، آدرس IP مربوط به سرور مجازی ویندوز خود را وارد کرده و روی connect کلیک کنید. آدرس IP، نام کاربری و رمز عبور را باید از ارائه دهنده سرور مجازی خود مانند شرکت توشن دریافت کرده باشید.
نام کاربری که باید از شرکت ارائه دهنده VPS خود دریافت کنید – در اکثر مواقع به طور پیشفرض Administrator است.
در ادامه گزینه “Allow me to save credential” را انتخاب کنید. انتخاب این گزینه به شما این امکان را میدهد که اطلاعات خود را به طور پیشفرض ذخیره کنید و تنها کافی است دفعه بعد برای اتصال روی آن کلیک کنید. اگر این گزینه را انتخاب نکنید،  هر بار که می‌خواهید وصل شوید، باید جزئیات مربوط به اتصال سرور را از ابتدا وارد کنید.
پس از تکمیل مراحل ۱-۳ بالا، می‌توانید روی «Save As» کلیک کنید و در مکانی که می‌خواهید آن را در آن ذخیره کنید، بروید. شما می توانید برای این کانکشن هر نامی را انتخاب کنید، به عنوان مثال “Toshan VPS”
حالا  در این مرحله میتوانید دکمه “Connect” را فشار دهید.
 
 
هنگامی که تنظیمات Windows Remote Desktop را ذخیره کردید، اکنون می توانید بر روی دکمه Connect کلیک کنید. بعد از کلیک کردن بر روی connect  با صفحه ای مواجه میشوید که باید یوزر نیم و پسورد خود را وارد کنید.
 
 
در این قسمت کافی است تا رمز عبوری که از شرکت ارائه دهنده سرور خود تهیه کردید را وارد کرده و حتما گزینه Remember me را بزنید تا هر زمان که میخواهید به سرور وصل شوید دیگر نیازی به وارد کردن پسورد نداشته باشید. به این ترتیب شما به vps خود متصل شده اید.
 

آموزش اتصال به VPS با مک

برای اتصال به سرور مجازی از طریق مک باید روش های زیر را اجرا کنیم:

مرحله اول: Microsoft remote desktop را نصب کنید.

برای نصب نرم افزار Microsoft remote desktop، اپ استور را باز کرده و در کادر جستجو عبارت «Microsoft remote desktop» را تایپ کنید. سپس آن را نصب کنید.

مرحله دوم: برنامه Microsoft remote desktop را باز کنید.

بعد از باز کردن این برنامه بر روی دکمه new در بالای صفحه کلیک کنید و اطلاعات درخواستی را وارد کنید

Connection name: یک نام را برای اتصال خود انتخاب کنید. میتوانید هر نامی که مد نظرتان هست را انتخاب کنید.

PC name: نام هاست سرور خود و یا آیپی را سرور را وارد کنید.

Username & Password: نام کاربری و رمز سرور وارد کنید.

حال برای اتصال به کانکشن بر روی آن کلیک کنید و دکمه start را فشار دهید. به این ترتیب به راحتی به vps خود متصل میشوید.

نحوه اتصال به VPS در ویندوز ۱۰ با ۲X RDP

در ابتدا برای استفاده از برنامه ۲x RDP باید آن را دانلود و نصب کنید. پس از باز کردن برنامه به بخش File بروید و New Connection را انتخاب کنید. پس از آن Standard RDP  را انتخاب کنید.

در بخش در Primary Connection آیپی سرور را وارد را کنید. و در بخش Port هم ۳۳۸۹ را وارد کنید. در ادامه در نام یوزر نیم و پسورد خود را وارد کنید. در بیشتر مواقع  Username : Administrator است. در نهایت بر روی دکمه ok کلیک کنید تا به vps وصل شوید.

نحوه اتصال به VPS لینوکس از طریق سیستم عامل ویندوز

برای آنکه از طریق ویندوز به سرور مجازی لینوکس متصل شوید باید برنامه PUTTY را نصب کنید و پس از آن PuTTY Terminal client  را بازکنید.

حالا باید اطلاعات مورد نیاز را مانند زیر وارد کنید :

Host Name: آی پی سرور خود را وارد کنید

Port: 22

Connection Type: SSH

حالا کافی است تا روی OPEN کلیک کنید تا سشنی که ساخته اید باز شود. اگر شما برای بار اول باشد که از طریق کامپیوتر خود به سرور وصل میشوید یک خروجی مانند آنچه در ادامه برایتان میگذاریم مشاهده میکنید حالا کافی است تا روی YES کلیک کنید.

حال در ادامه از شما میخواهد نام کاربری خود را وارد کنید.  و باید در بخش Server’s root username کلمه root  را وارد کنید. و بعد از آن رمز عبور خود را وارد کنید. این بخش در Clients Portal است وقتی آن را پیدا کردید بعد از وارد کردن رمز بر روی دکمه Enter کلیک کنید.

روش اتصال به سرور مجازی لینوکس از سیستم عامل لینوکس

برای اتصال به سرور مجازی لینوکس از لینوکس ابتدا باید با زدن دکمه Ctrl+Alt+T بخش Terminal را باز کنید و یا میتوانید آن را جستجو کنید. حال کافی است دستور زیر را اجرا کنید : ssh username@serveripaddress  به جای یوزر نیم root بزنید اگر میخواهید که دسترسی روت داشته باشید و به جای serveripaddress آیپی سرور را وارد کنید. سپس دکمه Enter را بزنید.

نحوه اتصال به Windows VPS از طریق اندروید و آیفون

برای اتصال Windows VPS از اندروید، می‌توانید از remote desktop client  ها مانند «Splashtop Personal – Remote Desktop» یا «Microsoft Remote Desktop» استفاده کنید. از طرف دیگر، برای اتصال VPS ویندوز خود از طریق گوشی آیفون، می توانید از remote desktop client مانند «Screens» استفاده کنید. نام کاربری و رمز عبور مانند بالا خواهد بود، همچنین ما در مقالات قبلی آموزش وصل شدن به سرور از طریق موبایل اندروید را برایتان گفته ایم پیشنهاد میکنیم این مقاله را نیز مطالعه فرمایید.

آموزش وصل شدن به سرور مجازی لینوکس با اندروید

ابتدا برای وصل شدن به سرور مجازی لینوکس از طریق اندروید باید یک سری تنظیمات سرور را انجام دهید و سرور ssh را نصب کنید. ما در اینجا نحوه اتصال به CentOS server(VPS) را آموزش میدهیم. در ابتدا باید ابتدا پکیج Openssh-server را نصب کنید. sudo yum install -y openssh-server; حالا باید تنظیمات مربوط به گوشی اندروید را انجام دهید.

شما باید برای وصل شدن به سرور مجازی برنامه JUICE SSH را نصب کنید.

حال کافی است برنامه را باز کنید و روی Connections بزنید.

و بعد از آن گزینه + بزنید و روی Identity بزنید و گزینه New را انتخاب کنید.

اطلاعات مورد نیازی که برنامه از شما میخواهد را وارد کنید و در نهایت بر روی تیک گوشه چپ بالا کلیک کنید.

با زدن گزینه تیک در بالای برنامه تنظیماتی که وارد کرده اید ذخیره میشود، حالا کافی است اتصال جدید به سرورتان را انتخاب کنید.

به این ترتیب شما به دستگاه اندروید خود به سرور مجازی لینوکس متصل شده اید.

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم روش های مختلف اتصال به سرور مجازی را برایتان مورد بررسی و آموزش قراردادیم. شما از کدام روش برای اتصال به سرور مجازی استفاده میکنید؟ پیشنهاد و نظر خودتان را با ما در میان بگذارید و همچنین اگر برای اتصال به سرور مجازی خود با مشکل مواجه هستید کافی با کارشناسان ما در توشن تماس بگیرید تا در اسرع وقت مشکلات شما را حل کنند.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور میکروتیک اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 4 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع