مزایا و معایب هاست رایگان و راه اندازی سایت رایگان

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

مزایا و معایب هاست رایگان و راه اندازی سایت رایگان

مزایا و معایب هاست رایگان و راه اندازی سایت رایگان

مزایا و معایب هاست رایگان چیست؟ نکات طلایی در انتخاب و راه اندازی سایت رایگان چیست؟ آیا استفاده از هاستینگ رایگان وردپرس و یا سایت هایی که امکان راه اندازی سایت را به صورت رایگان می دهند توصیه می شود؟ این روز ها برای میزبانی سایت و شروع کار در جهان گزینه های متعددی پیش روی شماست که می توانید بسته به نیاز های خود و بودجه ای که برای آن در نظر گرفته اید یکی از آن ها را انتخاب کنید. البته در مورد انتخاب خدمات رایگان همانطور که می دانید این نوع خدمات بیشتر به دلیل بازاریابی و جذب مشتری با محدودیت های مختلفی به کاربران ارائه می شوند که در مواردی این محدودیت ها کاربران را از ادامه راه منصرف می کنند. در این مطلب قصد داریم به نکات مهمی که در استفاده از این خدمات به صورت رایگان وجود دارد اشاره کنیم تا با خیالی آسوده تر سراغ این سرویس ها بروید.

برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

 

هاست رایگان یا free Hosting چیست؟

هاست رایگان یا میزبانی رایگان Free Hosting به خدماتی گفته می شود که اغلب به صورت تبلیغاتی و به صورت موقت برای جلب مشتری و کاربر جدید در سایت های فعال در زمینه هاستینگ و میزبانی اشتراکی ارائه می شود. درست است که هاست از ارزان ترین خدمات میزبانی در دنیای اینترنت است و عملا با منابع کم و محدود هزینه زیادی را به شرکت های ارائه دهنده تحمیل نمی کند ولی معمولا طبق تجاربی که در تست هاست های مختلف داشته ایم مشخص شده است که هاست های رایگان تنها در بازه زمانی محدودی عملکرد خوبی می توانند داشته باشند و به مدت طولانی مدت نمی توان از آن ها استفاده کرد.

 

مزایای استفاده از میزبانی رایگان

میزبانی رایگان معمولا برای پروژه های کوتاه مدت و یا پروژه هایی که صرفه اقتصادی برای تهیه هاستینگ به صورت ماهانه یا سالانه ندارند مورد استفاده قرار میگیرد.  البته در صورتی که از این سایت ها استفاده می کنید انتظار زیادی از میزبانی نباید داشته باشید و با توجه به تعداد زیاد سایت هایی که بر روی آن ها میزبانی می شوند هر لحظه آماده داون شدن سایت و عدم نمایش سایت را باید داشته باشید. البته در برخی از این سرویس ها حذف بدون اطلاع قبلی اطلاعات و یا مسدود شدن بی دلیل حساب کاربری هم مشاهده شده است.

مزایا و معایب هاست رایگان و راه اندازی سایت رایگان

استفاده از میزبانی رایگان تنها در شرایطی توصیه می شود که برای مثال می خواهید پروژه ای که انجام داده اید را به مدت چند روز در اختیار مشتری قرار دهید تا بخش های مختلف آن را بررسی کند و یا اینکه قصد برنامه نویسی سایت و یا فروشگاهی را به صورت آنلاین و به مدت محدود دارید. همچنین این هاست ها گزینه خوبی برای میزبانی فایل های html و سایت های ایستا هستند چرا که این سایت ها از سبک ترین سایت هایی هستند که به منابع خاصی برای نمایش نیاز ندارند.

همچنین اگر تازه به دنیای وب وارد شده اید و قصد دارید مدتی به صورت آزمایشی از هاستینگ رایگان وردپرس برای میزبانی سایت خود استفاده کنید استفاده از این هاست ها می تواند بینش کلی در کار کردن با کنترل پنل های آنلاین و سیستم های مدیریت محتوایی نظیر وردپرس را به شما بدهد. البته نباید انتظارات خود را بالا ببرید و با محدودیت های متعددی که در پنل مدیریت این هاست ها وجود دارد کنار بیایید.

 

معایب و محدودیت های  هاستینگ رایگان

همانطور که اشاره کردیم هاست های رایگان بسته به شرکت ارائه دهنده محدودیت های متعددی هم می توانند داشته باشند که برخی از این محدودیت ها می توانند به معایب آن ها تبدیل شوند. برای مثال در خدمات هاستینگ رایگان وردپرس  سایت های مختلفی در خارج از کشور این خدمات را ارائه می دهند که بعد از مدت چند هفته ای شروع به نمایش بدون اجازه تبلیغات در سایت شما می کنند. یا اینکه در صورتی که سایت شما مصرف متوسطی از منابع داشته باشد بدون اطلاع قبلی ممکن است مسدود شود.جالب است بدانید که معمولا در هیچ جای این خدمات دهنده ها هم اشاره ای به این قوانین و محدودیت ها نشده است و تنها با آزمون و خطا می توانید به آن ها پی ببرید. در ادامه به مهم ترین محدودیت های متداول در این خدمات دهنده ها اشاره خواهیم کرد.

 

۱- محدودیت های کنترل پنل و هاست

اگر سابقه کار با هاست های تجاری مانند هاست لینوکس و یا هاست دایرکت ادمین را داشته باشید در اولین نگاه و اولین باری که به هاست رایگان خود متصل می شوید متوجه تعداد زیاد محدودیت و  بن بست هایی که در کنترل پنل این هاست ها وجود دارد می شوید. بسیاری از قابلیت های متداول پنل مدیریتی ممکن است مسدود شده باشد و یا اینکه به صورت کامل حذف شده باشد. برخی از این شرکت ها حتی از کنترل پنل های رایگان برای میزبانی سایت های خود استفاده می کنند که یادگیری کار با این کنترل پنل ها خود به روز ها زمان نیاز خواهد داشت. پس از اینکه همه این موارد را پشت سر گذاشتید باز هم ممکن است متوجه شوید که سایت شما به درستی کار نمی کند و باید خطاهای مختلفی را بررسی نمایید.

 

۲- عدم امکان پشتیبان گیری خودکار 

بی شک یکی از مهم ترین امکانات هاست های تجاری قابلیت پشتیبان گیری روزانه این هاست هاست. سایت های اینترنتی با توجه به فعالیت ۲۴ ساعته، بنا به علت های مختلف ممکن است در هر لحظه با مشکلی رو به رو شوند که رفع آن بسیار زمان بر خواهد بود. لذا استفاده از پشتیبان روز های قبل می تواند تا حد زیادی زمان رفع مشکل را کاهش دهد و از دسترس خارج شدن سایت را به حداقل برساند. متاسفانه هاست های رایگان هیچگونه  پشتیبان گیری از فایل های و دیتابیس های سایت های کاربران انجام نمی دهند و با کوچک ترین مشکل ممکن است برای همیشه سایت شما از دسترس خارج شود.

 

۳- نمایش تبلیغات بدون کسب اجازه

هاست های رایگان معمولا بخشی از مخارج خود را از طریق نمایش تبلیغات تامین می کنند. البته نمایش دادن تبلیغات در پنل مدیریت هاست و بخش های مدیریتی تا حدی قابل تحمل است ولی زمانی که پای این تبلیغات که اکثرا نامرتبط با موضوع سایت شما هستند به داخل سایت و در میان محتوای مقالات شما باز می شود می توانند واقعا آزار دهنده باشند. هاست های رایگان معمولا تبلیغاتی را در سایت شما به نمایش در می آورند، که شما هیچ کنترلی روی آنها ندارید. این یک روش درآمد زایی برای آنهاست و تنها کاری که شما می توانید بکنید، این است که در ازای پرداخت های ماهانه یا سالانه از این تبلیغات جلوگیری کنید.

 

۴- امنیت کم و امکان سرقت اطلاعات

تا زمانی که اطلاعات مهمی در روی هاست های رایگان میزبانی نکنید موضوع امنیت اطلاعات و سرقت آن خیلی مهم نیست و کم رنگ است. ولی باید همیشه توجه داشته باشید که اطلاعاتی که بر روی این هاست ها آپلود می کنید ممکن است در هر بازه زمانی هک شود و یا اینکه افراد دیگری به آن ها دسترسی پیدا کنند. این مورد به امنیت پایین این هاست ها بر می گردد و طبعا برای خدماتی که برای شرکت ارائه کننده سود زیادی در قبال آن ها دریافت نمی کند وقت زیادی هم برای بهبود موارد امنیتی در نظر گرفته نخواهد شد.

مزایا و معایب هاست رایگان و راه اندازی سایت رایگان

۵- پشتیبانی بی پشتیبانی!

معمولا تمامی خدمات رایگان بدون پشتیبانی ارائه می شوند و در صورتی که به هر دلیلی با مشکلی مواجه شوید به تنهایی مشکل را باید برطرف کنید. البته در مواردی که محدودیت های هاستینگ رایگان هم در بروز مشکل تاثیر گذارند میتوان گفت که رفع مشکل می تواند روز ها و هفته ها شما را درگیر کنند. چرا که همانطور که اشاره کردیم در سایت های این میزبانی به نوع محدودیت ها هیچ اشاره ای نمی شود و شما صرفا با آزمون و خطا می توانید به ماهیت آن ها پی ببرید.

 

معرفی چند خدمات دهنده هاست رایگان در خارج از کشور

تا اینجای این مطلب سعی کردیم به صورت کامل مزایا و معایب هاست های رایگان را برای شما شرح دهیم. با در نظر گرفتن مواردی که اشاره کردیم احتمالا شما به یک جمع بندی برای اینکه آیا استفاده از این هاست ها برای شما مناسب است یا خیر رسیده اید. در ادامه چند عدد از قدیمی ترین خدمات دهنده هاستینگ رایگان در سطح بین المللی را معرفی خواهیم کرد.

 

۱- هاستینگ رایگان یا Free Hosting

این شرکت سال هاست که در زمینه ارائه خدمات هاست به صورت رایگان در حال فعالیت است و  می توانید به عنوان یکی از شرکت های معتبر از آن خدمات بگیرید. شرکت فری هاستینگ به میزان نامحدودی پهنای باند، در اختیار کاربران قرار می دهد که البته این نامحدود بودن پهنای باند می تواند برای برخی کاربران مهم باشد.

فضای هاست: ۱۰GB
پهنای باند: نامحدود
نوع پنل مدیریتی: Cpanel
تعداد وب سایت مجاز برای هر کاربر: ۱

 

۲- ۵ گیگابایت رایگان یا ۵GBFree

این سایت به اندازه سایت های دیگر قدمت زیادی ندارد ولی می تواند از بهترین گزینه ها برای تهیه هاستینگ رایگان باشد. میزان تبلیغات این هاست نیز حداقل است و گزارش مسدودی زیادی در ماه های اخیر نداشته است.

فضای هاست: ۵GB
پهنای باند: ۲۰GB
نوع پنل مدیریتی: Cpanel
تعداد وب سایت مجاز برای هر کاربر: ۱

 

۳. سه صفر وب هاست یا ۰۰۰webhost

یکی از قدیمی ترین شرکت هایی که هاستینگ رایگان ارائه می دهند. البته فضای کمی این هاست ارائه می دهد ممکن است برای میزبانی سایت های وردپرس با قالب آماده مناسب نباشد ولی از گزینه های خوب برای راه اندازی سایت رایگان است.

فضای هاست: ۱GB
پهنای باند: ۱۰۰GB
نوع پنل مدیریتی: Cpanel
تعداد وب سایت مجاز برای هر کاربر: ۲

۴- یو هاست فول یا  UHostFull

یکی از شرکت هایی که به دلیل رقابت با شرکت های قدیمی تر خدمات را با حداقل محدودیت ارائه می دهد و با شعار منابع نامحدود چند سالی است که خدمات ارائه می دهد.

فضای هاست: نامحدود
پهنای باند: نامحدود
نوع پنل مدیریتی: Proprietary
تعداد وب سایت مجاز برای هر کاربر: ۱

هاست رایگان را از کجا تهیه کنم؟

در پاسخ به این سوال نمی توان که به صورت دقیقی پاسخ داد چرا که خدمات دهنده های داخلی و یا خارجی هر چند ماه یک بار قوانین خود را تغییر می دهند و ممکن است منابعی که تا چند ماه پیش از خدمات دهنده X دریافت می کردید و نامحدود بودند در ماه اخیر محدودیت هایی برای استفاده از آن ها در نظر گرفته شده باشد. همچنین در بازه های زمانی مختلف ممکن است کیفیت خدمات ارائه شده توسط خدمات دهنده ها افت داشته باشد. 

در صورت تمایل می توانید با قیمت ارزان از هاست وردپرس و یا هاست سی پنل توشن برای میزبانی سایت خود استفاده کنید تا با پرداخت هزینه ای ناچیز از پشتیبان گیری روزانه و پشتیبانی ۲۴ ساعته بهره مند شوید. جهت اطلاعات بیشتر با بخش فروش شرکت تماس حاصل نمایید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × دو =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع