ایمیل مارکتینگ چیست؟ تکنیک هایی برای رشد و تعامل

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

ایمیل مارکتینگ چیست؟ تکنیک هایی برای رشد و تعامل

ایمیل مارکتینگ چیست؟ تکنیک هایی برای رشد و تعامل

 بازاریابی ایمیلی و یا ایمیل مارکتینگ یکی از قدیمی‌ترین اشکال بازاریابی دیجیتال است، اما این باعث نمی‌شود که منسوخ شده باشد. صاحبان وب‌سایت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ و کوچک، همچنان با این کانال بازاریابی و استراتژی‌هایی که شامل خبرنامه‌های ایمیلی، اعلان‌های محصول جدید، توالی‌های اتوماسیون بازاریابی و پیشنهادات ویژه است، به موفقیت‌های بزرگی دست می‌یابند.

برای خرید سرور اختصاصی اینجا کلیک کنید

در واقع، ۸۹ درصد از بازاریابان می گویند که ایمیل کانال اصلی آنها برای تولید سرنخ است. برخلاف نام های صفحه نمایش یا صفحات مای اسپیس، صاحبان وب سایت هنوز از ایمیل برای ایجاد روابط با مشتری و افزایش فروش استفاده می کنند.

بازاریابان به طور مداوم ایمیل را به عنوان موثرترین تاکتیک برای ایجاد آگاهی از برند، جذب مشتری جدید، ایجاد تبدیل و افزایش وفاداری و حفظ مشتری رتبه بندی می کنند. اثربخشی ایمیل ثابت می کند که بودجه بازاریابی شما باید هزینه های ایمیل مارکتینگ را تامین کند. بیش از نیمی از مصرف کنندگان می گویند که از دریافت ایمیل از برندها لذت می برند.

به این نکته توجه کنید: برای ایجاد و ارسال کمپین های ایمیل، لازم نیست یک بازاریاب بزرگ باشید. حتی مبتدیان نیز می‌توانند از ایمیل‌ها برای ایجاد فروش یا ایجاد یک وبلاگ استفاده کنند.

ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ شامل هرگونه بازاریابی یا ارتباطی است که از طریق ایمیل برای مشتریان، مشتریان احتمالی یا مخاطبین ارسال می شود. ایمیل‌های معاملاتی، خبرنامه‌های ایمیل، ایمیل‌های تبلیغاتی، کمپین‌های مبتنی بر CRM و موارد دیگر همگی نمونه‌هایی از بازاریابی ایمیلی هستند. یک استراتژی بازاریابی ایمیلی را می توان برای دستیابی به انواع اهداف تجاری، از جمله افزایش فروش و درآمد یا بهبود حفظ و کاهش ریزش مشتری، ایجاد کرد. بازاریابی ایمیلی اغلب به عنوان یکی از مقرون‌ به‌ صرفه‌ترین استراتژی‌های بازاریابی برای کسب‌وکارهای B2B و B2C شناخته می‌شود. شما میتوانید بعد از طراحی سایت برای برندتان شروع به بازاریابی ایمیلی برای کسب اعتبار و مشتریان بالقوه شوید.

اصول ایمیل مارکتینگ

اصول ایمیل مارکتینگ: راه اندازی

آمار نشان میدهد که ۵۸ درصد از بزرگسالان بعد بیدار شدن از خواب گوشی خود را در دست میگیرند و در عرض چند ثانیه قبل از اینکه کاملا بیدار شوند صندوق ورودی ایمیل خود را چک میکنند.

در حال حاضر، موبایل یک عضو جدانشدنی از تمام افراد است و اکثر افراد همیشه آنلاین هستند و در حال چک کردن گوشی خود هستند به همین دلیل بازاریابی ایمیلی به طور عمده بر روی عاداتی مانند این سرمایه گذاری می کند.

در ابتدایی ترین حالت، بازاریابی ایمیلی شامل به دست آوردن آدرس ایمیل مشتریان بالقوه برای به اشتراک گذاشتن محتوا با آنها و ایجاد روابط تجاری با مشتری است. و دلیلی وجود دارد که این استراتژی امتحان شده و درست است. به ازای هر دلار هزینه شده، بازاریابی ایمیلی به طور متوسط ۳۸ دلار بازگشت سرمایه دارند.

اعداد دروغ نمی گویند: ۶۶ درصد از مصرف کنندگان در نتیجه مستقیم یک پیام بازاریابی ایمیلی، خرید آنلاین انجام داده اند.

هنوز متقاعد نشده اید که به یک استراتژی بازاریابی ایمیلی نیاز دارید؟ این آمار را در نظر بگیرید:

  • شما شش برابر بیشتر احتمال دارد که از یک کمپین ایمیلی کلیک کنید تا از یک توییت.
  • ۹۰ درصد ایمیل‌ها به صندوق ورودی گیرنده مورد نظر ارسال می‌شود، در حالی که تنها ۲ درصد از طرفداران فیس‌بوک شما پست‌های شما را در فید خبری خود می‌بینند.
  • ایمیل ۴۰ برابر موثرتر از فیس بوک یا توییتر در جذب مشتریان جدید است و ۱۷۴ درصد تبدیل بیشتری به دست می آورد.
  • مردم بیشتر از سیستم عامل های اجتماعی از ایمیل استفاده می کنند.
  • ایمیل یک خط ارتباط مستقیم با بازدیدکنندگان وب سایت است که به صراحت گفته اند که می خواهند از شما بشنوند!
  • برخی از پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی به گروه‌های سنی خاص پاسخ می‌دهند و نه دیگران (سلام، اسنپ چت).

 ایمیل بهترین وسیله ارتباط تجاری در تمام گروه های سنی است. هنگامی که آدرس ایمیل آنها را دریافت کردید، می توانید با صرف یک پنی به بازاریابی برای مشترکان خود ادامه دهید (مگر اینکه اشتراکشان را لغو کنند).

چگونه می توانید بازاریابی ایمیلی را شروع کنیم؟

بیایید به این موضوع بپردازیم که چگونه می توانید بازاریابی ایمیلی را شروع کنید.

با یک وب سایت شروع کنید

اگر صاحب کسب‌وکار هستید، احتمالاً یک وب‌سایت جذاب دارید. اگر نه، با کارشناسان ما در توشن تماس بگیرید تا نیاز شما را برای طراحی سایت شرکتی، فروشگاهی و… برطرف کنند.

در حالی که از نظر فنی برای شرکت در ایمیل مارکتینگ نیازی به وب سایت ندارید، اما برای اکثر مشاغل منطقی است. معمولاً جایی است که مشتریان و مشتریان بالقوه کسب‌ و کار شما را پیدا می‌کنند و مکانی واضح برای شروع جمع‌آوری ایمیل‌ها و رشد فهرست شماست.

طراحی سایت خود را انجام دادید؟ خوب، اکنون زمان آن است که محتوا و محصولات خود را برای دنبال کنندگان وفادار بازاریابی کنید.

راه اندازی یک ارائه دهنده خدمات ایمیل (ESP)

می‌توانید فهرستی از آدرس‌های ایمیل را جمع‌آوری کنید، آن‌ها را در یک صفحه‌گسترده نگه دارید، و پیام‌ها را به‌صورت دستی ارسال کنید، اما به نظر می‌رسد کار زیادی است. اگر امیدوارید یک لیست ایمیل قابل توجهی را رشد دهید و حفظ کنید، به یک ابزار اختصاصی برای کمک به مدیریت آن نیاز دارید.

خدمات بازاریابی ایمیلی زیادی وجود دارد که هر کدام مجموعه‌ای از ویژگی‌ها و عملکردها را ارائه می‌دهند تا به شما در ایجاد لیست ایمیل، ارسال پیام‌ها و پیگیری نتایج خود کمک کنند. شما می خواهید به دنبال گزینه ای باشید که ارائه می دهد:

  • تمام ویژگی هایی که نیاز دارید، مانند لیست ایمیل قابل تنظیم، الگوهای پیام و گزینه های هدف.
    مقیاس پذیری فراوان، بنابراین این سرویس می تواند همراه با کمپین های شما رشد کند.
    گزینه های گردش کار و اتوماسیون برای انجام برخی از وظایف مربوط به بازاریابی ایمیلی برای شما.
    ردیابی تجزیه و تحلیل، که به شما امکان می دهد تصویر واضحی از موفقیت کمپین بازاریابی ایمیلی خود داشته باشید.

اگر از قبل ابزار بازاریابی ایمیلی در ذهن ندارید (یا نمی دانید از کجا شروع کنید)، در اینجا چند گزینه مورد علاقه ما وجود دارد.

GetRespons

GetResponse یک نرم افزار ایمیل مارکتینگ همه جانبه است که برای طیف گسترده ای از صنایع و جایگاه ها به خوبی کار می کند. تمرکز آن بر کمک به شما برای ایجاد ایمیل های حرفه ای و قانع کننده و مدیریت کردن لیست ایمیل های شما تا حد امکان آسان است. اگر به دنبال یک راه حل بسیار ساده هستید که بسیاری از کارها را برای شما خودکار کند، این یک ابزار قوی برای بررسی است.

همچنین به چند ویژگی اضافی مانند صفحات فرود و وبینارها دسترسی خواهید داشت.

ویژگی های کلیدی:

به شما امکان می دهد با استفاده از یک رابط کاربری ساده اما انعطاف پذیر ایمیل ایجاد کنید.
پاسخگوی خودکار و سایر قابلیت های اتوماسیون ایمیل را ارائه می دهد.
بخش بندی و هدف قرار دادن ایمیل ها بر اساس ویژگی های خاص مخاطب را آسان می کند.
به شما امکان می دهد تست A / B را انجام دهید و عملکرد ایمیل خود را ردیابی کنید.

قیمت گذاری:

GetResponse چهار طرح را ارائه می دهد که از ۱۹ دلار در ماه شروع می شود.

چگونه GetResponse را با سایت وردپرس خود ادغام کنیم:

همانند بسیاری از پلتفرم های محبوب بازاریابی ایمیلی، GetResponse به شما این امکان را می دهد که ویژگی های خود را با وردپرس ادغام کنید. این کار را از طریق یک افزونه اختصاصی انجام می دهد: GetResponse Integration. این ابزار به شما این امکان را می دهد که یک فرم انتخاب کنید و آن را به سایت خود اضافه کنید. اشتراک هایی که از این طریق جمع آوری می شوند به طور خودکار در لیست ایمیل شما گنجانده می شوند. به علاوه، می توانید فرم خود را با استفاده از List Builder Wizard سفارشی کنید.

نکته : در زمان نوشتن این مطلب، افزونه رسمی GetResponse وردپرس در حال حاضر به دلیل یک مشکل امنیتی از بازار خارج شده است. اما پلاگین های شخص ثالث دیگری نیز وجود دارند که باید به همان شیوه کار کنند. ببینید: Fast GetResponse.

برای دسترسی به این ویژگی ها، باید افزونه را در سایت خود دانلود، نصب و فعال کنید. این یک گزینه ویجت جدید اضافه می کند که به شما امکان می دهد یک فرم اشتراک ایجاد کنید که می تواند به نوار کناری یا قسمت پاورقی شما اضافه شود. سپس می توانید فرم و تنظیمات آن را به دلخواه شخصی سازی کنید.

AWeber

اگر می خواهید با یک سرویس بازاریابی ایمیلی که استفاده از آن ساده و برای مبتدیان است شروع کنید، نمی توانید AWeber  بگذرید. این سرویس به خود می بالد که ویژگی هایی را ارائه می دهد که پیاده سازی آنها آسان است و با ارائه پشتیبانی قابل اعتماد برای کمک به شما در شروع کار. به علاوه، تقریباً همه چیزهایی را که برای ایجاد و مدیریت لیست خود نیاز دارید، دارد.

ویژگی های کلیدی:

به شما امکان می دهد با استفاده از یک صفحه ساز ساده، HTML یا یک ویرایشگر متن ساده ایمیل ایجاد کنید.
تنظیم یک سری ایمیل های خودکار را آسان می کند.
پشتیبانی تخصصی از طریق تلفن، چت و ایمیل ارائه می دهد.
یکپارچگی مفید با پلتفرم های مختلف از جمله وردپرس را فراهم می کند.

قیمت گذاری:

با AWeber، می‌توانید با یک طرح رایگان شروع کنید و سپس از بین دو طرح مقیاس‌ بندی شده که از ۱۵ دلار در ماه شروع می‌شود، انتخاب کنید یا یک قیمت سفارشی برای تعداد مشترکین بزرگ دریافت کنید.

چگونه AWeber را با سایت وردپرس خود ادغام کنیم:

هنگام افزودن AWeber به وردپرس، چند گزینه دارید. برای مثال، می‌توانید از پلاگین رسمی AWeber Web Form برای کشیدن و رها کردن فرم‌ها به طور مستقیم بر روی سایت خود استفاده کنید. این یک روش ساده است، اگرچه برخی از کاربران طبق گزارشات برای کارکرد صحیح این افزونه با مشکل مواجه شده اند (همانطور که از نظرات کاربران در صفحه افزونه WordPress.org می بینید).

برای یک گزینه قابل اطمینان تر، می توانید از کد جاوا اسکریپت برای گنجاندن فرم AWeber تقریباً در هر جایی که می خواهید در سایت خود استفاده کنید. به سادگی قطعه جاوا اسکریپت را برای فرمی که می خواهید استفاده کنید پیدا کنید و آن را در ویرایشگر متن در یکی از پست ها یا صفحات وردپرس خود قرار دهید. به همین راحتی!

MailChimp

مانند دو سرویس قبلی، MailChimp ویژگی های زیادی را برای کمک به ایجاد ایمیل، خودکار کردن فرآیند ارسال و مدیریت لیست خود ارائه می دهد. با این حال، این سرویس ایمیل مارکتینگ خاص به لطف گزینه های تجزیه و تحلیل خود متمایز است. با ابزارهایی که MailChimp ارائه می‌کند، قضاوت در مورد عملکرد کمپین‌های فعلی‌تان آسان است و بهبودهای هدفمندی که برای به دست آوردن نتایج بهتر طراحی شده‌اند، آسان می‌شوید.

ویژگی های کلیدی:

یک سازنده کمپین را ارائه می دهد تا به شما در ایجاد کل گردش کار کمپین ایمیل کمک کند.
شامل عملکرد اتوماسیونی است که چندین کار را برای شما انجام می دهد.
به راحتی با پلتفرم های مختلف تجارت الکترونیک و رسانه های اجتماعی ادغام می شود.
گزارش های تحلیلی را ارائه می دهد که به شما نشان می دهد ایمیل های شما چقدر خوب کار می کنند.

قیمت گذاری:

MailChimp چهار طرح ارائه می دهد: یک ردیف رایگان (هرچند از نظر عملکرد محدود)، یک طرح “ضروری” که از ۱۳ دلار در ماه شروع می شود و یک طرح “استاندارد” که هزینه آن ۲۰ دلار در ماه است. آنها همچنین یک طرح “Premium” دارند که ۳۵۰ دلار در ماه اجرا می شود.

نحوه ادغام MailChimp با سایت وردپرس خود:

ساده ترین راه برای استفاده از MailChimp در ترکیب با وردپرس، استفاده از افزونه مفید است. MailChimp برای وردپرس یک ابزار رسمی است که تعدادی ویژگی مفید را ارائه می دهد. به عنوان مثال، سایت وردپرس شما را به حساب MailChimp شما متصل می کند، به شما امکان می دهد فرم های ثبت نام ایجاد کنید و اطلاعات حاصل را به طور خودکار در لیست ایمیل خود قرار دهید و موارد دیگر.

برای شروع، افزونه رایگان را دانلود و در سایت خود نصب کنید. پس از فعال‌سازی افزونه، باید آن را با استفاده از کلید API خود به حساب MailChimp خود متصل کنید و تنظیماتی را که می‌خواهید تغییر دهید. سپس شما آماده خواهید بود تا فرم خود را سفارشی کنید و آن را در سایت خود منتشر کنید!

برخی دیگر از پلتفرم های بازاریابی ایمیلی

HubSpot  که به دلیل پلتفرم بازاریابی و فروش جامع خود شناخته شده است، بازاریابی ایمیلی را به خوبی انجام می دهد، اما ممکن است برای افرادی که تازه شروع به کار کرده اند بسیار زیاد باشد.

نتیجه گیری

با استفاده از ایمیل مارکتینگ میتوانید کسب و کار خود را رونق دهید و مشتریان خود را تشویق به خرید از خدمات جدید خود کنید پس با یک طراحی سایت ویژه و شروع بازاریابی ایمیلی یک تحول عظیم در کسب و کار خود ایجاد کنید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
امتیاز دهید
برای خرید سرور میکروتیک اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع