آموزش خرید خودرو در بورس کالا

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

آموزش خرید خودرو در بورس کالا

آموزش خرید خودرو در بورس کالا

با آموزش خرید خودرو در بورس کالا در خدمت شما هستیم. با توجه به افزایش تساعدی قیمت خودرو طی سال های گذشته، این کالا به عنوان کالای سرمایه گذاری شناخته شده است و در کنار اقلامی نظیر طلا و بورس می توان به خودرو به جای کالای مصرفی به عنوان سرمایه گذاری اشاره کرد. برای خروج خودرو از این بازار دولت طرح ساماندهی بازار خودرو را معرفی کرد که از بخش های مختلفی ایجاد شده است که مهم ترین مورد در آن اشاره به خرید خودرو در بورس کالا با قیمت مناسب شده است. این بازار با هدف کنترل تورم و مشکلاتی که در اجرای تلاش های قبلی کنترل قیمت خودرو به وجود آمده بود ایجاد شده است و امید می رود که بتواند تا حدی حباب خودرو را کنترل کند. در این مطلب به آموزش خرید خودرو در بورس کالا و اشاره به نکات مهم در موفقیت خرید خواهیم پرداخت.

برای خرید سرور میکروتیک اینجا کلیک کنید

چه خودروهایی را در بورس کالا می توان خرید؟

در حال حاضر تعداد خودروهایی که در بازار بورس کالا می توان خرید محدود است چرا که این طرح در فاز آزمایشی قرار دارد و قرار است به مرور در صورت موفقیت خودرو های بیشتری به این بازار اضافه شود. بر اساس آخرین اخبار ۸۰ درصد از حجم تولید خودروی شاهین از گروه خودروسازی سایپا و ۵۰ درصد از حجم تولید خودروی کارا ازگروه خودروسازی بهمن و خودروهای دیگینیتی و فیدیلیتی در بازار اصلی بورس کالا عرضه شود. در اولین مرحله و در روز ۱۴۰۱/۰۲/۲۸ وانت کارا در دو مدل تک‌ کابین و دو کابین عرضه خواهد شد.

آموزش خرید خودرو در بورس کالا

آیا خرید خودرو در بورس کالا به صرفه است؟

از آنجا که بازار بورس بدون واسطه و بازاری قانونمند و شفاف است لذا در صورتی که تمامی اعداف این طرح تحقق یابد فاصله قیمت بازار با کارخانه تا حد زیادی کاهش خواهد داشت. از مزایای بازار بورس می توان به قانونمند بودن، پوشش ریسک مناسب،  تضمین ابعاد مختلف معامله، مرجع قیمت گذاری برای بازار کشور کمک به تولید ملی، کشف قیمت در حین معاملات به صورت شفاف، توزیع درست محصولات و مهم تر از همه حذف دلالان را اشاره کرد. با هدف حذف رانت‌ها و قیمت‌گذاری منصفانه، خودرو برای اولین بار برای فروش در بورس کالا عرضه شد و می توانید بدون قرعه کشی، در بورس خودرو بخرید! البته توجه کنید که مبالغ مالیات و عوارض و هزینه های جانبی که در ستون مشخصات در اطلاعیه عرضه قید شده نیز به مبلغ خرید اضافه میشود.

آموزش خرید خودرو از بورس کالا 

در روش حضوری، متقاضی باید به یکی از کارگزاری‌های مورد تایید سازمان بورس مراجه کند و در روش غیرحضوری، مشتریان دارای کد سجام، از طریق سامانه‌های آنلاین کارگزاری‌ها، مراحل ثبت نام خود را طی می‌کنند.

برای خرید خودرو در بورس کالا نیاز است ابتدا در بورس کالا ثبت نام کنید و کد بورسی مخصوص کالا را دریافت کنید. مراحل ثبت نام در بورس کالا را در مقاله آموزش ثبت نام در بورس کالا به صورت کامل توضیح داده ایم. به طور خلاصه می توان گفت مراحل خرید آسان است. برای خرید خودرو کل مبلغ پایه قبل از ساعت ۸ روز خرید لازم است در حساب وکالتی بانک ملت موجود باشد. در روز عرضه ورود به سامانه معاملاتی بورس کالا کارگزاری تدبیرگران فردا به آدرس https://tadbir.ebgo.ir  و ثبت سفارش تا ساعت ۸ صبح و در نهایت تعیین نمایندگی برای دریافت خودرو در سامانه آنلاین کارگزاری. میزان پیش‌پرداخت خرید خودرو معادل ۳۰ درصد قیمت آن اعلام شده است. یعنی مشتری باید برای انجام معامله یک حساب وکالتی به نام خود داشته باشد و تمام مبلغ معامله باید در این حساب موجود باشد. لازم به ذکر است که زمان ثبت سفارش نیز از روز بعد از تایید عرضه خودرو در بورس کالا، تا ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه روز عرضه خواهد بود.

آموزش خرید خودرو در بورس کالا

قیمت خودرو در بورس کالا چگونه تعیین می‌شود؟

جهت تعیین قیمت خودرو در بورس کالا، شورای رقابت تصمیم می‌گیرد. بر این اساس که شورای رقابت بر اساس فرمولی که مشخص می‌کند، قیمت پایه خودرو را تعیین می‌کند. خودرو با این قیمت در بورس کالا عرضه می‌شود و متقاضیان قیمت پیشنهادی خود را در سامانه بورس ارائه می‌دهند. سپس بر اساس قیمتی که در بورس کالا اعلام می‌شود، خودرو به فروش می‌رسد.در این طرح برای هزینه‌کرد مابه‌التفاوت مازاد قیمت پایه و قیمت فروش خودرو در بورس، تمهیداتی اندیشیده شده است. ۲۰ درصد این مبلغ صرف توسعه حمل و نقل عمومی و جایگزینی خودروهای فرسوده، ۱۰ درصد صرف افزایش کیفیت و کمیت تولید خودرو می‌شود. همچنین ۲۰ درصد از این مبلغ به‌عنوان تسهیلات به زوج‌های جوانی فاقد خودرو پرداخت می‌شود و ۵۰ درصد باقیمانده تحت عنوان تسهیلات قرض‌الحسنه برای تحقیق و توسعه به خودروسازان داده می‌شود.

از کجا از تاریخ عرضه خودرو در بورس مطلع شویم؟

برای اطلاع از تاریخ و زمان و قیمت عرضه ی خودرو ابتدا به سایت بورس کالا (https://www.ime.co.ir)مراجعه کرده و بالای صفحه در قسمت بازارها، بازار فیزیکی و سپس اطلاعیه عرضه را انتخاب کنید که وارد این صفحه https://www.ime.co.ir/arze.html میشوید. و پس از ورود گروه اصلی صنعتی سپس زیر گروه خودرو را انتخاب کنید. بازه تاریخ (به عنوان مثال از هفته گذشته تا هفته آینده ) را هم مشخص کنید و نمایش را بزنید تا تمامی اطلاعات مربوط به عرضه ی خودرو از قبیل تاریخ عرضه، نام کالا، مشخصات ماشین قابل عرضه، تولید و عرضه کننده، حجم اتومبیل قابل عرضه، قیمت پایه، مکان و تاریخ تحویل و دیگر موارد مهم را مشاهده نمایید.

خرید خودرو در بورس کالا با سرور مجازی خودرو توشن

برای موفقیت در خرید بورس کالا نیاز به اینترنت پر سرعت و با کیفیت دارید که در سرور مجازی خودرو شرکت توشن تمامی این موارد یک جا برای شما قابل دسترسی است. در این سرور ها کلیه نیاز ها و برنامه های کاربردی برای شما نصب شده است و امکان اتصال به آن ها از تمامی کامپیوتر ها و گوشی های هوشمند وجود خواهد داشت. در این سرور ربات سرخطی و برنامه های متعددی برای تسریع در امر خرید و فروش و قرار گرفتن در ابتدای صف خرید به صورت رایگان نصب شده است که می توانید برای خرید کالا و سهام ها مد نظر خود از این سرور ها استفاده نمایید. برای اطلاعات بیشتر بر روی بنر زیر کلیک کنید.

سرور مجازی خودرو توشن بهترین گزینه برای افرادی است که نیاز به اینترنت پر سرعت و با کیفیت دیتاسنتری برای سر خطی زدن و انجام امور بورسی و خرید و فروش در بورس و فرابورس دارند. سرور بورس که در برخی شرکت ها از آن با نام سرور ثبت نام خودرو  هم یاد می کنند یک رایانه قدرتمند و همیشه روشن است که با پر سرعت ترین اینترنت ایران و با تکنولوژی ۱۰G و کمترین پینگ تایم ping Time به سرور های کارگزاری بورس؛ با سیستم عامل ویندوز در دیتاسنتر مدرن برج میلاد ارائه می شود. با خرید سرور مجازی بورس می توانید ۲۴ ساعته و هفت روز هفته بدون هیچ گونه محدودیت از اینترنت پر سرعت این سرور ها در انجام کارهای مختلف استفاده کنند. با تمامی گوشی ها و تبلت های هوشمند اندروید و IOS و همچنین رایانه های شخصی می توان به این سرورها از هر مکانی متصل شد و امکان نصب برنامه نیز بر روی ویندوز این سرور ها بدون محدودیت وجود خواهد داشت. شما به این سرور ها با کاربر اصلی Administrator دسترسی خواهید داشت.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (2 امتیاز)
برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوزده − یک =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع