schema چیست و اسکیما چه کاربردی در افزایش بازدید سایت دارد؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

schema چیست و اسکیما چه کاربردی در افزایش بازدید سایت دارد؟

schema چیست و اسکیما چه کاربردی در افزایش بازدید سایت دارد؟

schema چیست و چه کاربردی دارد؟ حتما شما هم اسم اسکیما را در مباحث مربوط به SEO و بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو را شنیده اید، اسکیما ها یک زبان نشانه گذاری هستند که به نتایج در گوگل کمک میکنند تا فهم و درک بهتری از نتایج داشته داشته باشند. گوگل با بررسی کد های اسکیما نتایج مختلفی را نشان میدهد که به این کار ریچ اسنیپت Rich Snippet گفته میشود. اسکیما ها در سئو داخلی و خارجی وب سایت شما بسیار تاثیر گذار هستند و باعث میشوند افراد زیادی در نتایج گوگل به سمت سایت شما بیایند.

برای خرید سرور اختصاصی اینجا کلیک کنید

در کشور ما بحث استفاده از schema در طبقه بندی Technical SEO کاربرد دارد و اکثر مدیران سئوی معمولی از آن استفاده نمی کنند لذا استفاده از این کدها در حال حاضر بازار بکری دارد و با استفاده صحیح از این کد ها می توانید ورودی های زیادی از گوگل را دریافت کنید. لذا پیشنهاد میکنیم حتما در طراحی سایت شرکتی و خدماتی و یا حتی طراحی سایت فروشگاهی برای شناسایی بهتر محصولات و خدمات خود ار این کد ها در سایت ها استفاده کنید تا بهترین بازدهی را داشته باشید.

اسکیما (schema) چیست؟

اسکیما در پاسخ ساده به مجموعه کدهای اضافه ای هستند که برای موتور های جستجو هدف صفحات سایت و فروشگاه اینترنتی مشخص می کنند.در هر زمینه ای که فعالیت کنید شما میتوانید در سایت schema.org انواع مختلف اسکیما ها را ببینید و استفاده کنید،اسکیما ها یک کد هستند که زمانی که به بخش هامی مختلف صفحه  های مختلف وب سایت شما اضافه میشوند یک توضیح پیشرفته ای از آن صفحه را به نتایج اضافه میکنند.

به طور مثال سایت زیر با استفاده از اسکیما رویداد توانسته تاریخ رویداد های خود را در نتایج گوگل به نمایش بگذارد.

اسکیما چیست

همین استفاده از نشانه گذاری ها کمک میکند تا تا کاربر بتواند برنامه آینده این هتل را به سادگی مشاهده کند و یک اطلاعات خوبی داشته باشد. استفاده از این کدها می تواند به افزایش بازدید صفحات شما و گرفتن بیشتر تعداد ورودی از موتور های جستجو به خصوص گوگل کمک زیادی کند. Schema markup به کمک الگوریتم های مرغ مگس خوار و رنک برین میایند و مفهوم دقیق تری از نتایج جستجو را نشان میدهد.

 

آیا برای استفاده از Schema به هاست خاصی نیاز دارم؟

متاسفانه مشاهده شده است که برخی مدیران سئو برای گرفتن هزینه بیشتر از مشتریان خود آن ها را مجبور به تغییر هاست خود می کنند که در اینجا صراحتا باید به این مورد اشاره کنیم که استفاده از schema ربطی به هاست لینوکس و یا ویندوز شما ندارد و در هر هاستی قابل پیاده سازی است. همانطور که گفته شد کدهای schema به صورت مستقیم از طریق برنامه نویسی به داخل کدهای شما اضافه می شود. برای مثال در صورتی که از هاست وردپرس استفاده کنید افزونه های متعددی برای اضافه کردن و مدیریت این کدها وجود دارد.

 

نکات مهم در مورد اسیکما

شاید تصور کنید که اسکیما ها وظیفه انتقال داده به موتور های جستجو را دارند، اما تنها معنای بین این داده ها به موتور های جستجو ارائه میشود. زمانی که محتوای شما ایندکس میشود؛ در نتایج جستجوی گوگل بازگشت داده میشود، اما با استفاده از اسکیماها بعضی از محتوا ایندکس میشود و با تفاوت بازگردانده میشود و به موتور های جستجو میفهماند که این محتوا به چه معناست.

schema چیست و اسکیما چه کاربردی در افزایش بازدید سایت دارد؟

گوگل در قانون های خود گفته است که اسکیماها در افزایش رتبه سایت تاثیری ندارد. اما با استفاده از این روش شانس کلیک شدن بر روی وب سایت شما در نتایج گوگل نسبت به سایرین بیشتر میشود؛ به خاطر اینکه نوع نمایش در نتایج بسیار متفاوت است. اما در کل به علت تفاوت در نوع نمایش در نتایج شانس شما برای کلیک بر روی وب سایتتان بیشتر است و حتما بر روی سئو شما تاثیر مثبتی دارد چون کد های اسکیما کار را برای موتور های جستجو راحت میکند.

به علت رقابت بالا در بین نتایج گوگل هر تغییر کوچکی باعث میشود تا تغیرات خوبی در نتایج گوگل ایجاد شود و باعث افزایش رتبه شود.

 

تاریخچه پیدایش اسکیما (schema)

سایت sorg در سال ۲۰۱۱ برای یکپارچه سازی داده ها در سطح اینترنت اقدامی را شروع کرد. سایت schema.org یک منبع معتبر برای نشانه گذاری ها و اسکیما ها است که به همه موتور های جستجو کمک میکند. اما چطور اینکار را انجام میدهد؟ موتورهای جستجو مانند bing،yahoo و گوگل با توجه به استاندارد ها و آیتم های مختلفی که در این منبع معرفی شده سایت های مختلف را طبقه بندی میکند.

schema چیست و اسکیما چه کاربردی در افزایش بازدید سایت دارد؟

کد اسکیما با توجه نوع کاربرد و کلمه کلیدی در صفحه مورد نظر استفاده میشود و به موتور های جستجو کمک میکند تا به صفحه تارگت خود نزدیک شوند و دیگر از جستجوی بی ارزش و بیهوده در سایت جلوگیری میکند.با استفاده از کد اسکیما (schema) صفحه سایت شما با دقت بیشتری مورد بررسی ربات های گوگل قرار میگیرد و در نتیجه کلمه کلیدی برای اون صفحه به طور کامل مشخص و قابل درک میشود.

دقت کنید که باید هر کدام از این آیتم ها را در جای مناسب خود استفاده کنید، مثلا اگر در صفحه مقاله از آیتم دستور آشپزی استفاده کنید نتیجه مطلوبی را کسب نمیکنید.یا مثلا اسکیمای ویدیو فقط در صفحه ای که ویدیو استفاده شده باشد مورد استفاده قرار میگیرد. اما اگر بدون در نظر گرفتن این قضیه از اسکیماها استفاده کنید هیچ نتیجه ای برای شما نخواهد داشت.

آموزش استفاده از schema

استفاده از اسکیما (schema) به این صورت است که سئو کار و یا شخصی که طراحی سایت شما را انجام میدهد؛ باید کد اسکیما را در تگ های html قرار بدهد تا مورد استفاده خرنده های موتور های جستجو قرار بگیرد. شما میتوانید صفحه هایی که ارزش بیشتری دارند را نشانه گذاری کنید و از  اسکیما استفاده کنید. چون ممکن است سایت شما صفحات بسیار زیادی داشته باشد و استفاده از اسکیما در صفحاتی که مهم تر هستند و از اهمیت بالایی برخوردارند باید در الویت باشند.

یکی از مزایای طراحی سایت با وردپرس که یک سیستم مدیریت محتوای آماده است این است که شما میتوانید با استفاده از افزونه ها برخی از اسکیماها را به صفحات وب سایت خود به صورت خودکار اضافه کنید.

انواع اسکیما (schema) در گوگل

در پاسسخ بعدی به schema چیست باید گفت که اسکیما ها به نتایج گوگل کمک میکنند تا رتبه بندی بهتری برای انواع محتوا داشته باشید.

۱.اسکیما برای افراد

این اسکیما نشان دهنده اطلاعاتی مانند: نام، تاریخ تولد، اعضای خانواده و تحصیلات میباشد.

۲.اسکیمای سازمانی

اسکیمای سازمانی نشان دهنده لوگو، نام رسمی، اطلاعات تماس و آدرس میباشد.

۳.اسکیما review/rating

این مدل اسکیما برای محصولات و امتیازی که کاربران به آنها داده میشود معمولا استفاده میشود، و مشخص میکنیم که کاربران چه امتیازی به این محصول داده اند و همچنین از این اسکیما برای نشان دادن ستاره های امتیازی به مطالب و مقالات هم استفاده میشود.

۴.اسکیما کسب و کارهای محلی

از این اسکیما برای نشان دادن شعبه های مختلف یک سازمان استفاده میشود. و با استفاده از آن میتوانید اطلاعات زیادی را به دست بیاورید.

۵.اسکیما ویدیو

این اسکیما به ایندکس شدن سریع تر محتوا های ویدیویی بیشتر کمک میکند.

۶.اسکیما breadcrumbs

با استفاده از این اسکیما میتوانید لینک هایی که به صفحه ای منتهی میشود را ببینید.

۷.اسکیما سوالات متداول (faq)

یکی از متداول ترین اسکیما ها؛ اسکیمای faq است که شما میتوانید سوالات پر تکرار کاربران خود را قبل از لینک صفحه همراه با پاسخ کوتاه به نمایش بگذارید.

 

اسکیما faq

نحوه استفاده از schema در وردپرس

در سایت های وردپرسی میتوانید افزونه WP Schema Pro دانلود و نصب کنید. و با استفاده از این افزونه میتوانید بدون استفاده از کد نویسی برای صفحاتی که قصد استفاده از اسکیما دارید را فعال کنید. شما اگر نیاز به طراحی سایت داشتید حتما با مشاوران ما در توشن در ارتباط باشید تا شما راهنمایی کنند.

همچنین برای آنکه از ایده های پولساز طراحی سایت اطلاع پیدا کنید پیشنهاد میکنیم حتما مقاله منتخب ایده های جذاب و پولساز برای سایت فروشگاهی را مطالعه کنید.

schema چیست و اسکیما چه کاربردی در افزایش بازدید سایت دارد؟

در پاسخ به سوال schema چیست موارد مختلفی را بررسی کردیم وقتی یک سایت توسط موتور های جستجو کرال میشود، مطالب آن سایت مورد بررسی قرار میگیرد. ولی موتورهای جستجو نمیتوانند دقیقا متوجه شوند که هر صفحه دارای چه موضوع خاصی است. شما با استفاده از اسکیما ها میتوانید محتوای مهم سایتتان را برای گوگل قابل فهم کنید تا متوجه بیشتر مطالب وب سایت شما بشود.و با توجه به این اسکیماها گوگل نیز نتایج بهتری را به کاربران نشان میدهد.

پاسخ سوالات خود را اینجا بگیرید!

سوالات متداول

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور مجازی اروپا اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + شش =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع