چرا باید از HTTP به HTTPS مهاجرت کنیم؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

چرا باید از HTTP به HTTPS مهاجرت کنیم؟

چرا باید از HTTP به HTTPS مهاجرت کنیم؟

حفظ امنیت وب سایت نکته مهمی است که حتما باید برای سایتتان در نظر بگیرید. ایمن بودن سایت به کاربران این امکان را می دهد تا با خیال راحت در وب بگردند. HTTPS یا Hypertext Transfer Protocol Secure یک لایه حفاظتی به وب سایت شما اضافه می کند تا این اطمینان را به کاربران بدهد که هیچ کس نمی تواند به داده های حساس آن ها در وب سایت شما دسترسی داشته باشد. به همین دلیل است که موتورهای جستجو مانند گوگل به وب سایت های امن بیشتر از وب سایت های ناامن اهمیت می دهند. 

برای خرید سرور مجازی اروپا اینجا کلیک کنید

HTTP و HTTPS چیست؟

http و https پروتکل‌ هایی هستند که معمولاً در وب استفاده می‌شوند. HTTP مخفف Hypertext Transfer Protocol است و برای ارسال و دریافت پیام های متنی مفید است. HTTPS شکل کوتاه Hypertext Transfer Protocol Secure است و همان کار HTTP را انجام می دهد، اما رمزگذاری شده است.

به دست آوردن رتبه های بالاتر در نتایج گوگل، یکی از مهم ترین خواسته های هر صاحب وب سایت است. پروتکل https شانس سایت شما را برای گرفتن رتبه های بالاتر بیشتر می کند. زیرا گوگل سایت های با پروتکل https را به http ترجیح می دهد.

مزیت های پروتکل https

چرا باید از HTTP به HTTPS مهاجرت کنیم؟

افزایش امنیت:

اولین مزیتی که صاحبان وب سایت را به استفاده از HTTPS ترغیب می کند بهبود امنیت وب سایت است. بنابراین به تمامی وب سایت ها توصیه می شود برای محافظت از داده های خود از HTTPS استفاده کنند. این پروتکل امنیتی با رمز گذاری داده ها از حمله هکرها به وب سایت شما محافظت می کند. همچنین، از اطلاعات حساس در وب سایت شما محافظت می کند.

معمولاً اکثر افراد فکر می کنند که گواهی SSL فقط برای وب سایت هایی لازم است که اطلاعات حساس را پردازش می کنند. اما واقعیت این است که هر وب سایتی باید از اطلاعات ورود به سیستم در برابر هکرها محافظت کند.

HTTPS برای سئو مفید است:

یکی دیگر از مزایای قابل توجه استفاده از HTTPS این است که به شما در رتبه بندی SEO کمک می کند. به عنوان مثال اگر دو سایت در یک کلمه کلیدی، نمره یکسانی داشته باشند، وب سایتی در نتایج بالاتر قرار می گیرد که دارای https باشد.

HTTPS نیاز AMP است:

برای داشتن یک وب سایت خوب، حتما باید به نحوه نمایش محتوا در موبایل هم توجه کرد. به همین دلیل است که اکثر مردم برای ارائه تجربه کاربری بهتر بر روی ایجاد صفحات سازگار با موبایل تمرکز می کنند. همچنین، تمرکز بر سرعت بارگذاری صفحه و سایر مسائل فنی و بهینه سازی آنها برای نتایج بهتر ضروری است. طبق فهرست سازگار با موبایل گوگل، صفحات موبایل شتاب داده شده یا AMP برای وب سایت ها مهم است. همچنین، AMP برای ارائه نتایج مناسب به HTTPS نیاز دارد.

علاوه بر این، مرورگرهای مدرن برای عملکرد بهتر، به HTTPS نیاز دارند. بنابراین، وجود HTTPS برای اطمینان از عملکرد مناسب وب سایت ها ضروری است.

گواهی SSL اعتماد کاربران را بهبود می بخشد:

وب‌سایت‌های دارای گواهی امنیتی SSL یک قفل سبز روی مرورگر وب نشان می‌دهند که اعتماد بازدیدکنندگان شما را جلب می‌کند. وقتی از HTTPS استفاده می‌کنید، به بازدیدکنندگان خود اجازه می‌دهید که بدانند وب‌سایت شما امن است و اطلاعات آن‌ها نزد شما امن خواهد بود.

همه این مزایا استفاده از HTTPS را در وب سایت شما ضروری می کند. با این حال، بسیاری از مردم فکر می کنند که HTTPS باعث کاهش سرعت وب سایتشان می شود. اما درست نیست. زیرا HTTPS ایمن و بهتر از HTTP است. مشکلات کاهش سرعتی که این افراد با آن مواجه شده اند ممکن است به دلیل بهینه سازی ضعیف وب سایتشان باشد.

نتیجه گیری

در این مطلب در خصوص اهمیت استفاده از گواهی اس اس ال، پرداختیم. و مزایای مختلف استفاده از پروتکل HTTPS را با هم برشمردیم. و دیدیم که برای بهبود امنیت سایت، بالا رفتن جایگاه سایت در گوگل، افزایش سرعت سایت و جلب اعتماد کاربران، نیازمند داشتن گواهی اس اس ال هستیم. شما همراهان گرامی می توانید جهت تهیه گواهی SSL برای وب سایت خود، و مهاجرت از HTTP به HTTPS از خدمات ما در سایت توشن استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
2.3/5 - (3 امتیاز)
برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

بیست − هفده =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع