چرخه حیات دامنه های بین المللی

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

چرخه حیات دامنه های بین المللی

چرخه حیات دامنه های بین المللی

نام دامنه یک وب‌سایت آدرس و هویت اصلی آن سایت در دنیای وب است. این آدرس کاملا منحصر به فرد می‌باشد. یعنی امکان ندارد که دو سایت آدرس دامنه یکسانی داشته باشند. در حقیقت در دنیای وب نام دامنه مانند کد ملی می‌باشد.

برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

شاید برایتان جالب باشد که بدانید وقتی یک دامنه را ثبت می‌کنید، آن دامنه را نمی‌خرید. بلکه برای مدت زمان مشخص (بین ۱ تا ۱۰ سال) اجاره می‌کنید. بهتر است قبل از منقضی شدن دامنه، به تمدید آن اقدام کنید. تا دامنه را از دست ندهید. با این حال، اگر دیدید که دامنه شما منقضی شده است، نگران نباشید. می‌توانید در دوره مهلت داده شده، با پرداخت جریمه مجدداً دامنه‌تان را تمدید کنید.

به مراحل مختلف ثبت دامنه تا آزاد شدن دامنه چرخه حیات دامنه می‌گویند. چرخه حیات دامنه‌های .com با دامنه‌های .ir متفاوت است. در ادامه به توضیح مراحل مختلف حیات دامنه دات کام و دامنه های بین المللی دیگر می پردازیم. همراه ما باشید.

چرخه حیات دامنه های بین المللی

آزاد (Available)

برای انتخاب نام دامنه ابتدا باید از صفحه ثبت دامنه آزاد بودن آن را بررسی کنید. در صورتی که نام دامنه انتخابی شما موجود بود، می‌توانید آن را به مدت ۱ الی ۱۰ سال فعال کنید. توجه داشته باشید که اگر قصد انتقال مالکیت دامنه به شخص دیگری را دارید، حتما باید ۲ ماه از زمان خرید دامنه گذشته باشد.

فعال (Active)

اگر دامنه مورد نظر شما موجود باشد، می توانید آن را خریداری کنید. با خرید دامنه وضعیت آن به Active تغییر می‌کند. اعتبار این وضعیت معمولا یک سال است. پس از آن منقضی می‌شود مالک دامنه باید دامنه را در دوره آن تمدید کند تا مالکیت آن دامنه را حفظ کند.

منقضی شده (Expired)

یک روز پس از تاریخ انقضای دامنه، وضعیت آن به Expired تغییر می‌کند. هنگامی که یک دامنه منقضی می‌شود، وب‌سایت و ایمیل مرتبط با آن از کار می‌افتند. در مدت انقضای دامنه، فقط مالک دامنه می‌تواند با پرداخت هزینه دامنه را به حالت Active یا فعال تبدیل کند. تمدید دامنه در دوره انقضا، شامل هزینه اضافی و جریمه نمی‌باشد.

بازخرید (Redemption Grace Period)

اگر دامنه را در مدت زمان انقضا تمدید نکنید، دامنه وارد مرحله بازخرید می‌شود. در این مدت فقط مالک دامنه است که می‌تواند دامنه را تمدید کند. ناگفته نماند که تمدید دامنه در این دوره شامل جریمه و پرداخت هزینه‌های اضافه تر می‌باشد.

در انتظار حذف (Pending delete)

دامنه بعد از این که دوره بازخرید به پایان رسید، وارد مرحله در انتظار حذف یا حذف معلق می‌شود. مدت زمان این دوره اغلب ۵ روز است. با پایان این دوره، دامنه آزاد می‌شود و در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

آیا شخصی که دامنه را ثبت کرده می‌تواند دامنه را حذف کند؟


چرخه حیات دامنه های بین المللی

یکی از سوالات پرتکراری که همیشه هنگام ثبت دامنه وجود دارد این است که آیا می‌توان دامنه ثبت شده را حذف کرد یا نه؟ برخی رجیسترارها به ثبت‌کنندگان دامنه اجازه می‌دهند که در صورت عدم نیاز، مالکیت دامنه را فسخ کنند. در این صورت دامنه آزاد می‌شود و قابل ثبت توسط افراد دیگر خواهد بود. برخی رجیسترارها هم اجازه فسخ مالکیت دامنه را نمی‌دهند و مالک دامنه باید یک سال منتظر باشد تا دامنه آزاد شود.

در نگهداری دامنه باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که هنگام خرید دامنه باید به آن توجه کنید این است که حتما ثبت و خرید دامنه را خودتان انجام دهید. و این کار را به کارمند یا دوست خود واگذار نکنید.

نکته مهم بعدی این است که حتما ۱۰ روز قبل از منقضی شدن دامنه، نسبت به تمدید آن اقدام کنید تا دچار مشکل نشوید.

توجه داشته باشید، در صورتی که دامنه شما آزاد شود، ممکن است خیلی سریع توسط شخص دیگری ثبت شود. زیرا ربات‌هایی نوشته شده اند که دامنه‌های تازه آزاد شده را به سرعت تشخیص می‌دهند. دامنه‌های با رنک بالا و با تعداد حروف کمتر، دامنه‌های با ارزشی هستند. معمولا افراد بلافاصله پس از آزاد شدن، این دامنه‌ها را ثبت می‌کنند و با قیمت بالاتری به فروش می‌رسانند. 

جمع بندی مطالب

در این مطلب در خصوص مدت زمان حیات دامنه‌های بین المللی از جمله دامنه دات کام صحبت کردیم. چرخه حیات یک دامنه به قوانین شرکتی که دامنه را در آن جا ثبت کرده‌اید بستگی دارد. هر چند که کلیت قوانین بین همه شرکت‌ها یکسان است. 

شما همراهان گرامی توشن می‌توانید جهت خرید و ثبت دامنه های .com، .org، .ir  و … از صفحه ثبت دامنه اقدام کنید. همچنین می‌توانید انواع هاست یا سرور مجازی برای اتصال به دامنه ثبت شده‌تان را نیز از این مجموعه تهیه کنید. در صورت نیاز به مشاوره رایگان با ما از طریق شماره ۰۲۱۹۱۰۰۶۹۹۶ تماس بگیرید.

 

به این مطلب امتیاز بدهید:
امتیاز دهید
برای خرید سرور ترید توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یازده + 14 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع