قیمت VPS و سرور مجازی چگونه محاسبه می شود؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

قیمت VPS و سرور مجازی چگونه محاسبه می شود؟

قیمت VPS و سرور مجازی چگونه محاسبه می شود؟

قیمت VPS و سرور مجازی چگونه مشخص می شود؟ فاکتورهای مهم در مشخص کردن قیمت سرور مجازی چه مواردی هستند؟ اگر سایت و یا فروشگاهی اینترنتی داشته باشید و تجربه کار با میزبانی های مختلف را در طول سالیان داشته باشید حتما می دانید که سیاست قیمت گذاری هر شرکت ارائه دهنده خدمات سرور مجازی، سرور اختصاصی و هاستینگ با دیگری متفاوت است. در این مقاله قصد داریم مشخص کنیم چه فاکتورهای مهمی در قیمت گذاری سرور ها مهم هستند و آیا اگر سرور ارزان قیمت در جایی مشاهده کردید، به فکر خرید آن بیافتید؟ هر چند در این مقاله قصد داریم به عوامل مشخص کننده قیمت VPS و سرور مجازی بپردازیم ولی چنانچه کاربر میزبانی اشتراکی هم باشید این موارد شامل این خدمات هم می شود. با ما همراه باشید.

برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

سرور مجازی یا VPS چیست؟

سرور مجازی یا VPS مخفف عبارت Virtual Private Server است که از آن به سرور مجازی اختصاصی هم یاد می شود. VPS در اصل یک کامپیوتر همیشه روشن است که در محیطی با شرایط خاص نگاه داری و دسترسی به اینترنت پر سرعت به نام مرکز داده یا Data Center میزبانی می شود. با توجه به اینکه تنها با کسب جواز خاص و داشتن شرایط خاص وارد مرکزداده میشود شد، دسترسی فیزیکی به این سرور ها امکان پذیر نیست و کاربرانی که این سرور ها را اجاره یا خریداری میکنند در اصل نگاه داری آن ها را به دیتاسنتر و شرکتی که نمایندگی آن را دارد واگذاری می کنند و خود به صورت از راه دور و مجازی به این سرور ها متصل می شوند. این سرور ها به صورت ۲۴ ساعته روشن هستند و از هر کجا و هر زمانی امکان اتصال به آن ها وجود دارد. جهت مشاهده لیست سرور های مجازی ای که توسط شرکت توشن قابل ارائه است به صفحه سرور مجازی مراجعه نمایید.

قیمت VPS و سرور مجازی چگونه مشخص می شود؟

قیمت نهایی سرور مجازی بسته به عوامل متعددی دارد که مشخص کردن آن، آشنایی با این موارد را نیاز دارد. در صورتی که تجربه کار با سرور اختصاصی را داشته باشید حتما از این موضوع اطلاع دارید که در این سرور های فیزیکی می توان با نصب مجازی ساز و انجام عملیات مجازی سازی، چندین ماشین مجازی که به آن ها VM هم گفته می شود ایجاد کرد.

قیمت VPS و سرور مجازی چگونه مشخص می شود؟

در اصل این ماشین های مجازی همان VPS هایی هستند که در شرکت های مختلف با انجام کانفیگ های بعدی و نصب سیستم عامل مورد نیاز کاربر، فروخته و یا اجاره داده می شوند. هزینه های مختلفی در ارائه این خدمات وجود دارد که از بالاترین سطح به معرفی و بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

۱- هزینه سرور اختصاصی و فیزیکی

در بالاترین سطح در پیش نیاز هایی که برای ارائه خدمات سرور مجازی وجود دارد، یک سرور فیزیکی قدرتمند وجود دارد که با پیاده سازی مجازی سازی بر روی آن می توان سرور های مجازی با منابع مختلفی را ارائه کرد. در زمانی که شما قصد خرید سرور مجازی دارید عملا یکی از این واحدهای مجازی شده را خریداری می کنید. سرور فیزیکی میزبان بسته به توان پردازشی و سال تولید آن می تواند بستره قیمتی متفاوتی داشته باشد. بسته به سرور تهیه شده توسط شرکت خدمات ارائه دهنده، خدماتی که بر روی آن ارائه می شود تخمین هزینه می شوند. البته موردی که وجود دارد این است که اکثر شرکت های ارائه دهنده این خدمات، از سرورهایی با چندین سال عمر تولید استفاده می کنند که عملا برای کاربران سرور های مجازی هم امکان شناسایی این موارد وجود نداد و صرفا باید به مواردی که بخش فروش شرکت ها اشاره می کنند و یا در جدول قیمت های آن ها قرار دارد اعتماد کنند.

البته بسیاری از شرکت های نوپا خود اقدام به خرید سرور نمی کنند و از خدمات نمایندگی دیگر شرکت های بزرگ برای مشتریان خود استفاده می کنند. هر چند استفاده از این خدمات هزینه های اولیه این شرکت ها را کاهش می دهد ولی در عمل کاربران این شرکت ها نمی توانند سرویس دهی یک پارچه ای را در طولانی مدت داشته باشند و پیشنهاد می شود به سراغ این قبیل شرکت ها نروید.

۲- هزینه میزبانی سرور و مرکز داده

از دیگر عوامل تاثیر گذار در قیمت VPS این است که اگر شما صاحب یک سرور اختصاصی هم باشید برای ارائه خدمات به کاربران نیاز است این سرور را نزد یک مرکز داده که دیتاسنتر هم به آن گفته می شود میزبانی کنید. دیتاسنتر ها به صورت ماهانه هزینه ای بابت خدمات میزبانی ای که ارائه می کنند از شرکت ها دریافت می کنند که این هزینه بسته به درجه بندی دیتاسنتر، میزان منابع و پورت های مورد نیاز و تعداد سرور های میزبانی شده دارد. در حال حاضر معروف ترین دیتاسنتر های ایران، آسیا تک، پارس آنلاین و تبیان هستند که برخی از این دیتاسنتر ها نظیر برج میلاد از مدرن ترین و به روز ترین این دیتاسنتر ها هستند.

۳- هزینه های راه اندازی و پشتیبانی

پس از هزینه هایی که مربوط به سخت افزار می شود، هزینه های نیروی انسانی قرار می گیرد. هزینه های نصب و راه اندازی سرورها، نصب سیستم عامل و نرم افزار و زمانی که بابت این موارد صرف می شود و در نهایت هزینه پشتیبانی مشتریان و انجام کانفیگ های اختصاصی بسته به نیاز های کاربران، از این موارد هستند.استخدام یک مدیر سرور حرفه ای و با تجربه هزینه بالایی دارد و در کنار این مورد هر شرکت برای ارائه خدمات خود به چندین نفر نیروی انسانی با تخصص های مختلف دارند که تمامی این موارد نیاز است در هزینه خدمات ارائه شده لحاظ شوند.

۴- هزینه های مکانی شرکت

قیمت VPS و سرور مجازی چگونه مشخص می شود؟

هر شرکت ارائه هنده خدمات میزبانی، یک موقعیت مکانی و فیزیکی با مقیاس مختلف برای مثال از یک واحد ۶۰ الی ۷۰ متری تا ساختمان و برج هایی چند طبقه را خواهد داشت که این هزینه ها هم باید با خدماتی که آن شرکت ارائه می دهد جبران شوند. البته معمولا تعداد زیاد مشتریان شرکت های بزرگ این گزینه را تا حد زیادی در تخمین هزینه های این شرکت ها کم رنگ می کنند ولی لازم دانستیم به این مورد هم اشاره کنیم

سخن آخر

همانطور که مشاهده کردید موارد مختلفی در تخمین هزینه قیمت های نهایی سرور ها دخیل هستند که البته در بازار فروش آنلاین بحث رقابت هم بحثی پر رنگ و همیشگی است و برای جذب مشتریان جدید لازم است سرور ها را با مبلغ های کاملا رقابتی ارائه داد. امیدواریم که با این توضیحات پاسخ سوال قیمت VPS و سرور مجازی چگونه مشخص می شود را گرفته باشید و با فاکتورهای مهم در تخمین هزینه آشنا شده باشید. در صورتی که تمایل به مطالعه بیشتر داشتید می توانید بهترین گزینه های خرید سرور مجازی خارجی ارزان را مطالعه کنید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع