تفاوت VDS با VPS چیست؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

تفاوت VDS با VPS چیست؟

تفاوت VDS با VPS چیست؟

اگر به دنبال خرید سرور مجازی شخصی هستید، لازم است با تفاوت های  VPS و VDS آشنا باشید. VPS مخفف Virtual Private Server و VDS مخفف Virtual Dedicated Server می باشد. سرور مجازی با نصب ماشین مجازی روی سرور اختصاصی راه اندازی می گردد. مجازی سازی کردن سرور به این صورت است که منابع اصلی سرور تقسیم به سرورهای کوچک تر می شود. و این سرورهای کوچک در اختیار مشتری ها قرار می گیرند. هزینه راه اندازی سرور مجازی اختصاصی نسبت به هاست اشتراکی بیشتر است و این سرویس بیشتر به درد افرادی می خورد که سایتی با بازدید روزانه نسبتا بالا دارند.

برای خرید سرور اختصاصی اینجا کلیک کنید

نحوه مجازی سازی کردن سرور اختصاصی از اهمیت بالایی برخوردار است. و تکنولوژی به کار رفته در این روش است که باعث تقسیم سرور اصلی به سرورهای کوچک تر می گردد. همچنین مجازی سازی کردن سرورهای اختصاصی باعث ایزوله کردن سرویس ها، انعطاف پذیری و مدیریت یکپارچه هم می شود. 

از جمله مهم ترین نتایج فرایند مجازی سازی کردن سرورهای اختصاصی می‌ توان به ارائه‌ ی مستقیم این سرور تحت عنوان VPS و VDS اشاره کرد. که در این دو سرور، اختیارات زیادی در اختیار کاربر قرار می‌ گیرد.

سرور خصوصی مجازی (VPS) که به آن سرور اختصاصی مجازی (VDS) می گویند، یک سرور مجازی می باشد. ولی در حقیقت روی کامپیوتری نصب می‌شود که قابلیت اداره چندین سایت را برای شما فراهم می‌ کند.

با ذکر مثالی تفاوت VPS و VDS را بهتر شرح می دهیم.
سروری با ۱۶ گیگ رم و ۱۶ core سی پی یو را در نظر بگیرید. اگر این سرور را به روش VDS مجازی سازی کنیم، و بخواهیم ۴ سرور مجازی ایجاد کنیم، به هر سرور ۴ گیگ رم و ۴ هسته سی پی یو تعلق می گیرد. از آن جایی که می خواهیم سرور با منابع کاملا اختصاصی ایجاد کنیم، هنگام کار کردن این سرورها منابع از سرور اصلی کم می شوند و دیگر برای هیچ کاری قابل استفاده نیستند.
حال روش VPS را در نظر بگیرید. در این روش می توانیم ۵ سرور با ۴ هسته سی پی یو و ۴ گیگ رم داشته باشیم. زیرا منابع سرور در صورت نیاز به آن ها اضافه می شوند.
تفاوت VDS با VPS چیست؟

مهم ترین مزیت های VDS

بزرگ ترین مزیت سرور مجازی اختصاصی ایران  یا VDS این است که هر چه سرورهای مجاور دیگر منابع استفاده کنند، از منابع سرور شما چیزی کم نمی شود. منابع سرور اختصاصی مجازی شما در این روش کاملا فیکس شده هستند. در نتیجه کاهش پهنای باند، سرعت و … در حین کار با سرور برای شما ایجاد نمی شود. در این روش ایجاد virtual machine نسبت به روش VPS محدود است. پس باعث صرف هزینه های یبشتری برای شرکت ارائه دهنده می گردد. در نتیجه خرید سرور VDS نسبت به VPS گران تر است. امکان نصب نرم افزارهای مورد نیاز، انعطاف پذیری بالا و امکان خاموش، روشن و ریبوت کردن سرور از دیگر مزیت های مهم یک سرور اختصاصی مجازی می باشد. همچنین توجه داشته باشید که قدرت سخت افزاری این سرورهای نیمه اختصاصی بالا می باشد و نزدیک قدرت پردازش سرورهای اختصاصی است. دقت داشته باشید که در سایت توشن پلن هایی که تحت عنوان سرور مجازی اختصاصی نام برده شده اند، VDS هستند.

مهم ترین دلایل خرید VDS

اولین دلیلی که خرید VDS نسبت به خرید سرور اختصاصی پیشنهاد می شود، هزینه های پایین تر VDS نسبت به سرور اختصاصی می باشد. به عنوان مثال استارت آپ ها لازم نیست در ابتدا هزینه گزاف و بالایی بابت خرید سرور اختصاصی انجام بدهند. 

دلیل دوم که انتخاب VDS نسبت به VPS بهتر است و پیشنهاد می گردد این است که امنیت VDS بالاتر است. زیرا منابع در این روش بین کاربران به اشتراک گذاشته نمی شود. همچنین شما می توانید Firewall سرور خود را کاملا بهینه کنید تا از امنیت بالاتری بهره مند شوید.

سومین دلیل برای انتخاب VDS این است که بهینه سازی و سفارشی سازی به طور کامل قابل انجام است. می توان با ورود به بخش Admin سرور، تنظیمات سرور را بهینه کرد.

جمع بندی

در این مطلب مطالبی در خصوص VDS گفته شد. تفاوت های VDS با VPS را با هم بررسی کردیم. در ادامه به بررسی مهم ترین مزیت های خرید VDS پرداختیم. و در نهایت هم مهم ترین دلایل برای خرید VDS که در حقیقت مزیت های VDS نسبت به VPS و سرور اختصاصی می باشد را با هم بررسی کردیم.

این که VPS تهیه کنید یا VDS و یا سرور اختصاصی، به نوع نیاز و کاربرد مد نظر شما بر می گردد. اگر نیازی به منابع بالا ندارید، VPS برای شما کفایت می کند. اگر نیاز به منابع بالاتر دارید ولی نمی خواهید هزینه بالایی برای خرید سرور در نظر بگیرید، VDS تهیه کنید. اگر هم مشکل پرداخت هزینه ندارید، و نیاز به منابع بالا دارید، پیشنهاد ما استفاده از سرورهای کاملا اختصاصی می باشد.

ما در شرکت توشن به ارائه  VDS ، VPS و سرورهای اختصاصی می پردازیم. و شما همراهان گرامی توشن می توانید سرور مورد نظر خود را بر حسب نیازتان سفارش دهید. همچنین می توانید قبل از تهیه سرور، از مشاوره رایگان کارشناسان فروش ما در این زمینه نیز بهره مند شوید.

 

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور مجازی اروپا اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − سیزده =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع