مهمترین مزایای خرید VPS در مقایسه با VPN

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

مهمترین مزایای خرید VPS در مقایسه با VPN

مهمترین مزایای خرید VPS در مقایسه با VPN

مهمترین مزایای خرید VPS در مقایسه با VPN کدام ها هستند؟ چرا لازم است هزینه بالاتری پرداخت کنیم و به جای VPN سرور مجازی برای ترید تهیه کنیم؟ اگر شما هم از فعالان بازار بورس بین المللی و سایت های صرافی های آنلاین نظیر کوکوین، بایننس و … باشید حتما با مشکلات متعددی که کاربران ایرانی برای کار کردن با این سایت ها رو به رو هستند، دست و پنجه نرم کرده اید.

برای خرید سرور اختصاصی اینجا کلیک کنید

اکثر این سایت ها کاربران با آی پی ایرانی را تحریم کرده اند و اجازه استفاده از خدمات خود را به کاربران با هویت ایرانی نمی دهند. لذا برای کار با این سایت ها و وارد شدن به آن ها و استفاده از خدمات آن ها لازم است از یک آی پی متعلق به خارج از کشور با آن ها کار کرد. البته هر آی پی اینترنتی خارج از کشور هم مورد قبول این قبیل سایت ها نیست و نظارت دقیقی بر روی این گزینه ها می شود. در ادامه مهمترین مزایای خرید VPS در مقایسه با VPN را اشاره خواهیم کرد، با ما همراه باشید.

VPN چیست؟

VPN یا وی پی ان مخفف عبارت انگلیسی Virtual Private Network به معنی شبکه مجازی خصوصی است که این عبارت به این معنیست که با استفاده از پروتکول های خاص اینترنتی یک شبکه به صورت مجازی و اختصاصی برای اشخاصی که به این شبکه متصل می شوند ایجاد می شود. از این شبکه در برخی سایت ها با عنوان فیلتر شکن هم استفاده می شود که عبارتی نادرست است. البته این شبکه ها کاربرد های مختلفی می توانند داشته باشند که یکی از آن ها تغییر آی پی اصلی کاربری است که به آن ها متصل شده است.

مزایای و معایب استفاده از وی پی ان و فیلتر شکن ها

می توان گفت که وی پی ان تا حدودی امکان ایجاد یک اتصال امن و محافظت شده را هنگام اتصال به اینترنت برای شما فراهم می‌کند. هر چند انواع مختلفی از این شبکه ها وجود دارد ولی می توان گفت اکثر پروتکول های وی پی ان‌، ترافیک اینترنت شما را به طور کامل رمزگذاری کرده و هویت شما را پنهان می‌کنند. با این کار ردیابی اطلاعات شما سخت شده و امکان سرقت اطلاعات برای افراد دیگر دشوار می‌شود.

مهمترین مزایای خرید VPS برای ترید در مقایسه با VPN

از همین قابلیت VPN برای رمزگزاری اطلاعات مهم سازمان ها در شبکه های داخلی و یا خارجی هم استفاده می شود. برای کاربرانی که در زمینه ترید فعال هستند استفاده از این پروتکول ها امری رایج است ولی موردی که وجود دارد این است که شبکه های وی پی انی که به صورت اشتراکی و برای چندین کاربر توسط شرکت ها و یا افرادی اصلا قابل اعتماد نیستند.

در اصل در وی پی ان های و فیلتر شکن هایی که برای Trade و دور زدن تحریم های کاربران ایرانی استفاده می شود یک شبکه مجازی به سروری که در خارج از کشور قرار دارد ایجاد می شود و شما با اتصال به آن سرور که خود آی پی اختصاصی و ثابتی دارد به صورت مجازی از IP آن سرور برای انجام کارهای خود استفاده خواهید کرد. این روال استاندارد است و تا اینجا مشکلی برای شما به وجود نمی آید.

مشکل امنیتی که در این موارد وجود دارد این است که صاحب این سروری که در خارج از کشور وجود دارد و به عنوان مدیر سرور به حساب می آید می تواند تمامی ترافیک های ورودی و خروجی کاربران را مشاهده کند لذا امکان سرقت اطلاعات کاربران هم در همین حین توسط افراد سودجو وجود دارد.

محدودیت و مشکلات وی پی ان

هر چند سرویس وی پی ان یک خدمات تقریبا ارزان قیمت به حساب می آید ولی یکی از معایب آن سرعت پایین و محدود در اکثر سرویس دهنده های اشتراکی است. از آنجا که ممکن است صد ها کاربر به صورت همزمان به سرور میزبان این خدمات متصل شوند لذا محدودیت هایی برای کاربران نظیر سرعت دانلود و آپلود در نظر گرفته می شود که مصرف بالای یکی از آنها منجر به بروز مشکل برای دیگر کاربران نشود. البته متاسفانه برخی از سرویس دهنده ها، بیش از گنجایش و ظرفیت شبکه سرور هم خدمات به فروش میرسانند که در نتیجه تمامی کاربران متصل شده به آن سرور با کندی رو به رو می شوند. 

مشکل دیگر این سرویس ها عدم پشتیبانی و مشخص نبودن شرکت ارائه دهنده آن ها در ایران است. از آنجا که اکثر این خدمات به صورت غیر قانونی ارائه می شوند عملا پشتیبانی صحیحی هم داخل ایران ارائه نمی دهند و در صورت بروز مشکل و قطعی نباید انتظار زیادی را از آن ها داشته باشید. مورد دیگر امنیت پایین این خدمات است که همان طور که اشاره کردیم مدیر سرور امکان بررسی و دسترسی به تمامی اطلاعات رد و بدل شده را خواهد داشت و این امر در کاربرد ترید و خرید و فروش ارز دیجیتال بسیار مشکل ساز خواهد شد. از دیگر مشکلات وی پی ان می توان به بروز قطعی های متعدد و امکان لو رفتن آی پی ایرانی شما و ریسک بالا در بلاک شدن کیف پول شما در سایت های مختلف اشاره کرد.

VPS یا سرور مجازی چیست؟

VPS مخفف عبارت Virtual Private Server با ترجمه سرور مجازی اختصاصی است و در واقع بخشی از یک سرور اختصاصی بزرگتر است که منابع آن به طور کامل در اختیار یک کاربر قرار داده می شود. این نوع سرور به دلیل اختصاص منابع بیشتر و قدرتمندتر به کاربر، راه حل نهایی برطرف کردن مشکلات میزبانی وبسایت ها و اپلیکیشن ها است. در یک هاست اشتراکی تمامی منابع سرور به صورت مشترک بین کاربران وجود دارد و درصورتی که یکی از کاربران از این منابع بیشتر استفاده کند، بر عملکرد سایر کاربران تاثیر گذاشته و آن را کاهش خواهد داد. اما با خرید سرور مجازی این مشکل با تخصیص فضای جداگانه و مشخص به هر کاربر حل شده است. سرور های مجازی انواع مختلفی دارند که بر اساس فاکتور های مختلفی دسته بندی می شوند. یکی از این فاکتورها، نوع سیستم عامل مورد استفاده در این سرورها است. در حال حاضر معروف ترین تقسیم بندی VPS ها موارد زیر است که در صورتی قصد خرید VPS دارید بهترین گزینه سرور های با سیستم عامل ویندوز است.

  1. سرور مجازی لینوکس
  2. سرور مجازی ویندوز
  3.  سرور مجازی میکروتیک

بهترین گزینه های خرید VPS 

در صورت خرید VPS  به جای وی پی ان شما به یک سرور خارج از کشور با مشخصات سخت افزاری قدرتمند و مستقل همراه با آی پی اختصاصی و ثابت دسترسی اختصاصی خواهید داشت. برخلاف وی پی ان منابع و شبکه این سرور ها اشتراکی نیست و شخص دیگری به جز شما به این سرور ها متصل نخواهد شد. یکی از پرکاربردترین نوع سرورهای مجازی مورد استفاده برای تریدر ها، سرور مجازی ویندوز است. دسترسی به منابع این سرور با استفاده از سیستم عامل ویندوز میسر شده است و کار با آن نسبت به انواع دیگر بسیار ساده تر است. محیط ویندوز برای همه ما محیطی آشنا است و به خاطر همین رابط گرافیکی آشنا، این نوع سرور بیشترین میزان تقاضا را دارد. این سرور برای پشتیبانی از سایت هایی که با زبان برنامه نویسی مایکروسافتی نظیر Asp.Net نوشته شده باشند، بسیار مناسب بوده و انواع اپلیکیشن های مورد نیاز بر روی آن قابل اجرا است.

مهمترین مزایای خرید VPS برای ترید در مقایسه با VPN

از مزایای این سرور ها می توان به امکان نصب کلیه برنامه ها و ربات های مورد نیاز برای ترید و کار با بازار فارکس است . از این روز شرکت توشن سرور مجازی ترید و سرور مجازی فارکس را به صورت انحصاری و اختصاصی برای کاربران علاقمند به بورس خارجی ارائه کرده است. با استفاده از این سرور ها با خیالی آسوده می توانید به ترید بپردازید. این سرور ها نیازی به خاموش شدن ندارند و می توانند ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته روشن باشند و از ماکان مختلف بدون مشکل با گوشی هوشمند و کامپیوتر به آن ها متصل شوید و عملکردشان را بررسی کنید.

خرید VPS، از کجا؟

از توشن، شرکت توشن سال هاست که در ارائه خدمات سرور مجازی داخلی و خارجی راهکار های متعددی را به مشتریان خود ارائه می دهد و در حال حاضر بهترین گزینه ها برای تهیه سرور ترید در کشورهای اروپایی نظیر فنلاند، هلند، آلمان و فرانسه است. برای اطلاعات بیشتر با واحد فروش شرکت توشن تماس حاصل نمایید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
3/5 - (2 امتیاز)
برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دو × 5 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع