مهمترین فاکتورها در تعیین قیمت VPS داخل و خارج از کشور

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

مهمترین فاکتورها در تعیین قیمت VPS داخل و خارج از کشور

مهمترین فاکتورها در تعیین قیمت VPS داخل و خارج از کشور

مهمترین فاکتورها در تعیین قیمت VPS داخلی و خارج از کشور کدام ها هستند؟ همانطور که میدانید قیمت سرور مجازی نسبت به سرور اختصاصی مقرون به صرفه تر و مناسب تر است. علت آن هم این است که سرور مجازی بخشی از یک سرور اختصاصی است. در این مطلب قصد داریم تا در ابتدا به توضیح سرور مجازی داخلی و سرور مجازی خارجی و ویژگی های هر کدام از این نوع سرورها بپردازیم. سپس با هم مزایا و معایب سرور مجازی داخلی و سرور مجازی خارجی را بررسی می کنیم. و در نهایت می بینیم که چه عواملی باعث تفاوت قیمت های سرور مجازی داخلی و خارجی می شوند. اگر به دنبال خرید سرور مجازی هستید، و نمی دانید سرور مجازی داخلی انتخاب کنید یا سرور مجازی خارجی، این مقاله می تواند برای شما بسیار مفید باشد. پیشنهاد می کنم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

برای خرید سرور ترید توشن اینجا کلیک کنید

سرور مجازی داخلی (سرور مجازی ایران)

سرور مجازی داخلی یا سرور مجازی ایران به سرور مجازی ای گفته می شود که در داخل ایران میزبانی می شود و از اینترنت ایران هم استفاده می کند. برای کاربرانی که قصد باز کردن سایت های داخلی را دارند، سرور مجازی ایران بهترین گزینه است. زیرا به خاطر مسافت کوتاه، پینگ تایم کمی دارد. این موضوع باعث می شود که لود شدن سایت و دسترسی به اطلاعات در سرورهای ایران با سرعت بسیار یشتری انجام گیرد.

مهمترین فاکتورها در تعیین قیمت VPS داخل و خارج از کشور

سرور مجازی خارج از کشور

اگر سرور مجازی خارج از کشور باشد، یعنی سرور اصلی آن در دیتاسنتری خارج از ایران (مثل کشورهای اروپایی نظیر فنلاند، فرانسه، آلمان و هلند) قرار گرفته است. سرور مجازی اروپا به دلیل زیر ساخت های قوی با پهنای باند بسیار بالا ارائه می شود. 

مزایا و معایب سرور مجازی داخلی

استفاده از سرور مجازی ایران مزیت های بسیاری برای کاربران دارد. از جمله مهم ترین این مزایا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱- امنیت اطلاعات

سرور مجازی های داخلی چون از اینترنت ایران استفاده می کنند، امنیت بسیار بالاتری دارند. به همین علت پیشنهاد می شود که سایت های دولتی و نیز سایت هایی که اطلاعات مهمی دارند، حتما روی سرورهای مجازی ایرانی میزبانی شوند.

۲- دسترسی به اطلاعات

گاهی وقت ها کندی و اختلال در اینترنت کشور باعث می شود، سایت هایی که روی سرور مجازی خارجی هستند، با مشکل مواجه شوند. این در حالی است که اگر این سایت ها روی سرورهای داخلی بودند، دچار چنین مشکلی نمی شدند.

۳- هزینه اینترنت ارزان

از آن جایی که ISP ها یا همان شرکت های ارائه دهنده سرویس اینترنت، بابت سایت های داخلی هزینه اینترنت نیم بها دریافت می کنند، این موضوع یک مزیت برای سایت های داخلی به شمار می رود. و باعث جذب بیشتر مخاطب به سایت می شود.

مهمترین فاکتورها در تعیین قیمت VPS داخل و خارج از کشور

۴- آپ تایم پایین تر

از آن جایی که زیر ساخت اینترنتی داخل کشور نسبت به کشورهای پیشرفته اروپایی به مراتب ضعیف تر است، پایداری سرورها هم کم می شود و همین موضوع باعث می شود که آپ تایم سرورهای مجازی داخلی به ۱۰۰ درصد نرسد. 

۵- پهنای باند کمتر

کیفیت شبکه اینترنت داخل کشورمان قابل رقابت با کیفیت شبکه اینترنت و مخابرات کشورهایی مثل فرانسه، فنلاند، هلند، آلمان و … نیست. بنابراین پهنای سرورهای مجازی داخلی نسبت به پهنای باند سرورهای مجازی خارجی کمتر است.

مزایا و معایب سرور مجازی خارجی

۱-آپتایم ۱۰۰%

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از سرور مجازی خارجی آپ تایم بالای این سرورها می باشد. آپ تایم به معنای زمان بالا بودن سایت ها است. و از آن جایی که کیفیت دیتاسنترهای اروپایی نسبت به دیتاسنترهای ایرانی بسیار بالاتر است، این آپ تایم می تواند تا صد در صد هم برسد.

۲- پهنای باند بالا

سرورهای مجازی اروپا به دلیل زیر ساخت فوق العاده قدرتمند اینترنت در اروپا، پهنای باند فوق العاده بالایی دارند. این موضوع برای سایت هایی مثل سایت دانلود فیلم از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین خود سرورهای اروپایی هم از به روزترین و قوی ترین سخت افزارها برخوردار هستند. این موضوع باعث بالاتر رفتن کیفیت سرورهای اروپایی می شود.

۳- احتمال تحریم

همان طور که می دانید کشور ما سال ها است که تحت تحریم های مختلف کشورهای اروپایی و آمریکا می باشد. به دلیل وجود مشکلات سیاسی و اقتصادی بین کشورها ممکن است کشورهای اروپایی تحریم های جدیدی علیه ایران صادر کنند. به گونه ای که سایت های ایرانی میزبانی شده در سرورهای مجازی اروپایی باز نشوند.

۴- مسافت دورتر معادل سرعت پایین تر

سرورهای مجازی اروپا به ایران نزدیک نیستند و همین دوری مسافت باعث افزایش زمان لود سایت ها و در نتیجه کندتر باز شدن سایت ها می گردد. این موضوع روی سئو سایت تاثیر منفی می گذارد. زیرا باعث کاهش بازدیدهای سایت می شود. 

عوامل موثر بر قیمت سرور مجازی داخلی و خارجی

عوامل مختلفی روی قیمت سرور مجازی ایران و اروپا تاثیر می گذارند. از جمله مهم ترین این عوامل می توان به هزینه سرور فیزیکی اشاره کرد. سرور فیزیکی با توجه به نسل و قدرت پردازشی که دارد، قیمت های متفاوتی می تواند داشته باشد. سرورهای خارجی معمولا سخت افزار پیشرفته تری دارند.

مهمترین فاکتورها در تعیین قیمت VPS داخل و خارج از کشور

عامل مهم بعدی که روی قیمت سرور مجازی داخلی و خارجی تاثیر می گذارد، هزینه دیتاسنتر است. این هزینه به صورت ماهیانه می باشد. لازم است بدانید که هزینه دیتاسنترهای مختلف متفاوت است. و این تفاوت هزینه به میزان تفاوت در منابع، پورت ها، رتبه دیتا سنتر و تعداد سرورهای میزبانی شده بستگی دارد.

هنگام خرید سرور مجازی خارجی حتما توجه داشته باشید که نوسان های قیمت ارز در میزان هزینه پرداختی در تهیه و تمدید سرور مجازی شما تاثیر مستقیم می گذارد. در شرایط اقتصادی کنونی طبیعی است که قیمت سرور مجازی خارجی نسبت به قیمت سرور مجازی داخلی با مشخصات مشابه بالاتر باشد.

جمع بندی مهمترین فاکتورها در تعیین قیمت VPS

در این مطلب در خصوص مزایا و معایب سرور مجازی داخلی و خارجی توضیح دادیم. و با هم به بررسی عوامل موثر بر قیمت سرور مجازی ایرانی و خارجی پرداختیم. اگر می خواهید سرور مجازی تهیه کنید اما نمی دانید که سرور مجازی داخلی تهیه کنید یا سرور مجازی خارجی، حتما ابتدا نیاز سنجی کنید و با توجه به نیازهایی که دارید و مزایا و معایب هر کدام از این سرورها، انتخاب خود را انجام دهید. به عنوان مثال اگر مساله قیمت برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است، باید بدانید که معمولا سرورهای مجازی ایرانی از سرورهای مجازی اروپایی با کانفیگ مشابه از قیمت پایین تری برخوردار هستند.

ما در مجموعه توشن انواع سرور مجازی داخلی و سرور مجازی خارجی را با عالی ترین کیفیت، تحت پلن های مختلف ارائه می دهیم. کارشناسان ما آماده هستند تا پاسخ گوی هر گونه سوال و ابهام شما در خصوص انتخاب بین سرورهای مختلف باشند.

به این مطلب امتیاز بدهید:
امتیاز دهید
برای خرید سرور ترید توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده − یک =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع