هاست ویندوز چیست و چه امکاناتی را به شما می دهد؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

هاست ویندوز چیست و چه امکاناتی را به شما می دهد؟

هاست ویندوز چیست و چه امکاناتی را به شما می دهد؟

هاست ویندوز چیست و چه امکاناتی را به شما می دهد؟ تفاوت آن با سرور مجازی ویندوز چیست؟ در خرید میزبانی اشتراکی ویندوز چه نکات مهمی را باید در نظر بگیرید؟ چه فاکتورهای مهمی در انتخاب windows host وجود دارد؟ و بسیاری از سوالات مشابه که ممکن است برای هر فردی در زمان خرید و یا تمدید هاست پیش بیاید. در این مطلب قصد داریم به تمامی به این سوالات پاسخ بدهیم پس با ما همراه باشید. هاست ویندوز یک سرویس میزبانی اشتراکی و یا اختصاصی است برای کسانی که سایت و یا اپلیکیشن آن ها با برنامه های تحت ویندوزی نوشته است و یا با دیتابیس MSSQL که تحت ویندوز کار میکند ارتباط برقرار می کند. مواردی که اشاره شد یک سری از دلایلی هستند که شما باید سرویس هاست ویندوز تهیه کنید.

برای خرید سرور مجازی اروپا اینجا کلیک کنید

هاست ویندوز چیست؟

هاست ویندوز یا سرویس میزبانی اشتراکی ویندوز که در انگلیسی به آن windows hosting گفته می شود یک سامانه اشتراکی از پیش تنظیم شده است برای کاربرانی که می خواهند با حداقل بودجه و بدون درگیر شدن در کانفیگ و نگاهداری از سرور های ویندوزی سایت و یا فروشگاه اینترنتی خود را میزبانی کنند، ارائه می شود. در حال حاضر دو نوع سرویس هاستینگ پر تقاضا وجود دارد که اولین آن ها همین هاست ویندوز است و دومین گزینه هاست لینوکس است که برای میزبانی سایت ها و فروشگاه هایی است که با زبان های برنامه نویسی که تحت سیستم عامل لینوکس بازدهی بهتری دارند نوشته شده اند نظیر وردپرس، جوملا و پرستا شاپ، لذا اگر سایت شما وردپرسی و یا ووکامرسی است بهتر است به فکر تهیه هاست لینوکسی باشید ولی چنانچه اسکریپت شما با زبان های برنامه نویسی تحت ویندوز نظیر دات نت .net و asp نوشته شده است خرید هاست ویندوز بهترین گزینه خواهد بود.

آشنایی با امکانات هاست windows

همانطور که گفته شد هاست ویندوز بهترین گزینه برای افرادی است که سایت آن ها با زبان های برنامه نویسی تحت ویندوز نوشته شده است و یا اینکه لازم است با پایگاه داده انحصاری مایکروسافت یعنی Microsoft SQL Server کار کنند. برای سهولت بیشتر در هاست های ویندوز کنترل پنل هایی نصب شود تا کاربران بتوانند از طریق آن ها بخش های مختلف هاست خود را کنترل کنند و به آن ها دسترسی داشته باشند. در حال حاضر دو کنترل پنل وب سایت پنل Website Panel و پلسک Plesk در هاست های ویندوزی بیشترین کاربرد را دارند که کنترل پنل Plesk امکانات بیشتری را به کاربران خود می دهد و انتقال اطلاعات نیز از هاست ها و سرور مجازی های قدیمی تر با سهولت بر روی این کنترل پنل انجام می شود.

هاست ویندوز چیست و چه امکاناتی را به شما می دهد؟

در کنار سرویس های انحصاری مایکروسافت بر روی هاست های ویندوز، امکان نصب نسخه های دیگر دیتابیس های متداول نظیر MySQL و PHP نیز وجود دارد ولی با توجه به اینکه این سرویس ها در لینوک نیز عملکرد مطلوبی دارند و با هزینه پایین تری قابل تهیه می باشند استفاده از هاست لینوکسی برای این موارد سایت ها گزینه بهتری خواهد بود.

در شرکت توشن امکان ارائه هاست ویندوز ایران و هاست ویندوز خارج از ایران وجود داد و کاربران بسته به نیاز های خود می توانند از این هاست ها استفاده کنند. هاست های داخل کشور سرعت بهتری دارند و امکان استفاده از ترافیک نیم بها را به کاربران می دهند.

تفاوت سرور مجازی ویندوز با هاست ویندوز

همانطور که اشاره کردیم برای مشاغل و کسب و کارهای کوچک تا متوسط استفاده از هاست مقرون به صرفه است ولی چنانچه به منابع بیشتری نیاز داشته باشید بهتر است از سرور مجازی استفاده نمایید. سرور مجازی ایران  از بهترین گزینه ها برای افرادی که نیاز دارند سایت خود را با بیشترین سرعت در داخل کشور میزبانی کنند و یا قصد تهیه سرور برای میزبانی دیتابیس های سازمانین خود دارند. برای این افراد هاست های اشتراکی محدودیت های مختلفی را ایجاد می کند. سرور مجازی ویندوز یک کامپیوتر همیشه روشن و با دسترسی به اینترنت پر سرعت است که شما با دسترسی کامل به کاربر Administrator مدیریت تمامی منابع سرور را انجام دهید و نرم افزار های مورد نیاز خود را نصب نمایید.

VPS یا سرور خصوصی مجازی مخفف Virtual Private Server است. سرور مجازی VPS یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های میزبانی است که می‌توانید برای وب سایت خود انتخاب کنید. از نقطه نظر امنیتی نیز می توان گفت سرور های مجازی با توجه به این مورد که کلیه اطلاعات سرور مربوط به یک شرکت و یا سازمان است می توان گفت یکپارچه تر است و برای شرکت هایی که برای آن ها مهم است تا افراد دیگری نتوانند به اطلاعات آن ها دسترسی داشته باشند می تواند بهترین گزینه باشد.

تفاوت هاست ویندوز با هاست لینوکس

تفاوت اصلی در این سرویس میزبانی اشتراکی به تفاوت سیستم عامل هایی است که بر روی آن ها نصب شده است. بر روی هاست لینوکس یکی از نسخه های ویندوز سرور نصب می شود در حالیکه در هاست لینوکس از سیستم عامل های لینوکسی استفاده خواهد شد که چندین سیستم عامل مختلف هستند. در حالت کلی زبان برنامه نویسی سایت و پیش نیاز های اجرای آن ها حرف اول و آخر را در انتخاب هاست می زند و چنانچه در شناسایی این موارد خیلی آشنا نیستید بهتر است از برنامه نویس و یا طراخ سایت بهترین گزینه ها را جویا شوید.

هاست ویندوز چیست و چه امکاناتی را به شما می دهد؟

در حالت کلی هاست های لینوکسی تنوع بیشتری دارند و قیمت پایین تری نسبت به رقبای خود دارند. علت این امر کد باز بودن لینوکس و رایگان بودن این سیستم عامل است کهل هزینه ها را تا حد زیادی کاهش می دهد. در مرحله دوم مصرف کم منابع لینوکس در مقابل ویندوز است که هزینه نهایی با شرایط مشابه را کاهش می دهد. در سیستم عامل لینوکس کنترل پنل های مختلفی امکان نصب و راه اندازی دارند که در ویندوز به یک الی دو کنترل پنل محدود هستید و امکانات محدود تری نسبت به لینوکس دارید.

با توجه به مواردی که اشاره کردیم در صورتی که سایت شما قابلیت میزبانی شدن در لینوکس را داشته باشد منطقانه است که به دنبال هاست لینوکسی بروید ولی اگر این امکان را ندارد هاست ویندوز و یا سرور مجازی ویندوز برای شما بهترین گزینه خواهد بود.

سرور مجازی ایران و امکانات آن

یک سرور مجازی خوب سروری است که بیشترین پایداری را داشته باشد و از امنیت بالایی برخوردار باشد. در حال حاضر با توجه به نوسانات قیمت دلار سرور های داخل کشور از هزینه بهتری نسبت به رقبای خارجی برخوردارند. همچنین در این سرور ها شما می توانید تمامی امور مورد نیاز خود را انجام دهید و در صورت نیاز به کاربران خود دانلود با ترافیک نیم بها ارائه دهید. سرور مجازی ایران با توجه به فاصله کمی که به کاربران دارد بهترین سرعت و کمترین پینگ تایم را برای آن ها فراهم می کند و هزینه مناسب تری نیز دارد. در صورتی که نیاز دارید به جای هاست از سرور مجازی استفاده کنید بهترین گزینه در حال حاضر سرور مجازی ایران است.

از دیگر موارد مهمی که که هنگام انتخاب شرکت سرویس میزبانی وب باید به آن توجه کنید، پشتیبانی ۲۴ ساعته و حرفه ای از مشتری است. صرف نظر از اینکه یک حرفه ای با تجربه یا فقط یک مبتدی در میزبانی وب هستید، دیر یا زود به کمک ارائه دهنده میزبانی وب ویندوز خود نیاز خواهید داشت. هنگامیکه مشکلاتی پیش می‌آیند، داشتن یک متخصص میزبانی ویندوز که بتواند علت اصلی مشکل را شناسایی کند و به حل سریع آن کمک کند، بسیار مهم است. شرکت توشن با ارائه پشتیبانی ۲۴ ساعته توسط تیمی مجرب از بهترین گزینه های قابل انتخاب در خرید هاست و سرور مجازی است که می توانید به صورت رایگان از بخش فروش شرکت مشاوره دریافت نمایید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

10 + 5 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع