بازار فارکس چیست؟ بازار بورس تهران بهتر است یا فارکس؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

بازار فارکس چیست؟ بازار بورس تهران بهتر است یا فارکس؟

بازار فارکس چیست؟ بازار بورس تهران بهتر است یا فارکس؟

آیا با بازار فارکس آشنا هستید؟ این بازار چه تفاوتی با بورس تهران دارد؟ پیش از توضیح در مورد این مطلب لازم است تا در مورد سرور مجازی بورس توشن آشنا شوید.

برای خرید سرور اختصاصی اینجا کلیک کنید

سرور مجازی بورس توشن با استفاده از دیتا سنتر هایی که در برج میلاد دارد می تواند اینترنت بسیار پر قدرت و سریعی را برای شما فراهم کند تا بتوانید خرید و فروش و معاملات خود در بازار سرمایه را راحت تر انجام دهید.

در مطالب قبلی شما را با ضریب بتا در بورس آشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد بازار فارکس به دست آورید.

بازار فارکس

آشنایی با بازار فارکس

می توان گفت که بزرگترین بازار مالی دنیا بازار فارکس است که تیلیاردها دلار پول در آن بازار به طور روزانه انتقال داده می شود و به واسطه آن اشخاص بسیاری به موفقیت دست پیدا می کنند.

در دنیای امروز در تمام دنیا بازارهای مالی بسیار خوب و مدرنی ساخته شده اند که می توانند بسیار درامد زا باشند.

برای نمونه روزانه حجم مالی بازار بورس آمریکا حدود صد میلیون دلار می باشد که عدد بسیار بالایی است که به راحتی میتواند بر اقتصاد چند کشور تاثیر داشته باشد.

همانطور که می دانید بازارهای مالی بسیار متنوع اند که همه آن ها فوق العاده هستند و زندگی میلیون ها انسان را در طول تاریخ تحت تاثیر قرار داده اند.

در هر صورت می توان گفت کلا دو نوع بازار مالی وجود دارد:

  • بازارهای سنتی
  • بازارهای جدید و مشتقه

آیا می خواهید بدانید که معاملات در بازار فارکس به چه صورتی هستند؟ پس با ما همراه باشید. چندین سال است که بازارهای بورس ایجاد شدند، بعد از آن ها بازارهای آتی،  CFD و فارکس از بازارهای سنتی الگو برداری کردند و بازارهای تازه ای را در دنیا ایجاد کردند که در نهایت تمام آن ها را تحت عنوان بازار فارکس می شناسند.

بازار فارکس که به لاتین foreign exchange market می شود، بزرگترین بازار مالی می باشد.

بسیاری از معامله کنندگان به خاطر این حجم بالای پول در گردش و قدرت نقدشوندگی بسیار بالای فارکس، ساعات معاملاتی  بسیار طولانی و همچنین امکان استفاده از اهرم معاملاتی بالا (high leverage ) به این بازار بزرگ تمایل پیدا می کنند.

مقایسه بازار بورس و فارکس

اگر بخواهیم بورس را با فارکس و حتی بازار آتی مقایسه کنیم، باید بگوییم که بورس معمولا نوسانات کمتری دارد و اغلب از آن به عنوان یک سرمایه ‌گذاری باپتانسیل رشد مداوم، جهت افزایش ارزش پرتفوی سرمایه ‌گذاران استفاده می گردد.

نوسانات

منظور از نوسانات قیمتی چیست؟ بالا و پایین آمدن ناگهانی قیمت‌ها است. این در حالی است که برخی معامله ‌گران مخصوصا نوسان‌ گیران از بالا و پایین شدن قیمت‌ها در زمان‌ های کوتاه برای کسب سود بهره می برند، سرمایه‌ گذار ها هم با موقعیتی که نوسانات و ریسک کمتری داشته باشد راحت تر هستند.

از این رو نوسان ‌گیران و افرادی که به بازارهای با سرعت و ریسک بالا علاقه مند می شوند بیشتر فارکس را می پسندند، اما سرمایه‌ دارانی که به استراتژی “خرید و نگهداری” اعتقاد دارند، پایداری بیشتر و بورس را انتخاب می نمایند.

اهرم

از دیگر ملاحظات می توان به اهرم اشاره کرد. بورس تهران دارای هیچ اهرمی برای معاملات سهام نمی باشد و شما به همان مقداری که سرمایه‌ دارید می ‌توانید سهام خریداری کنید، البته مسئله اعتبار معاملاتی یا credit با اهرم متفاوت است.  این در حالی است که در معاملات فارکس، اهرم معاملاتی بسیار بالایی  حتی بالاتر از ۵۰:۱  مورد استفاده قرار می گیرد.

به عنوان مثال در نظر بگیرید که سرمایه اولیه شما ۱۰۰۰$ است. کارگزاران فارکس معمولا ضرایب اهرمی ۱:۱۰۰ یا ۱:۲۰۰ را ارائه می کنند. بنابراین اگر بروکر شما ضریب اهرمی ۱:۱۰۰ به حساب شما اختصاص دهد، شما می توانید تا سقف ۱۰۰,۰۰۰$ که حاصل سرمایه اولیه × ضریب اهرمی می باشد، خرید و فروش زوج ارزهای قابل معامله را انجام دهید.

همچنین لازم نیست تا شما از کل این سرمایه مجازی (چون سرمایه واقعی شما ۱۰۰۰$ است) استفاده نمایید و می توانید هر مقداری که علاقمند باشید در معاملات خود استفاده کنید.

ریسک‌های فارکس چیست؟

بعضی از ریسک‌های موجود برای معامله کنندگان در بازار فارکس عبارت اند از:

۱- نوسانات بازار امکان دارد به طور دقیق بر خلاف انتظار شما پیش رود، علاوه بر اینکه بازار فارکس یک بازار با نوسانات شدید و سریع است ، تا حدی که اگر شما هم اکنون معامله‌ایی را باز کرده و فقط چند دقیقه بعد پی به اشتباه بودن آن ببرید و تصمیم به بستن آن بگیرید، ممکن است با یک ضرر بسیار زیاد و یا سود بالایی رو به رو شوید .

۲- اگر در این بازار سرمایه کمی داشته باشید و در معاملات ریسک های بالا انجام دهید ممکن است ظرف چند روز سرمایه خود را از دست دهید و یا بعد چند روز به سرمایه دست پیدا کنید.

۳- سیستم‌های سخت افزاری معاملات شما یا همان رایانه شخصی  که استفاده می کنید ممکن است خراب شود، بنابراین در چنین مواقعی ضرر شما، البته در اگر از حد ضرر استفاده نکرده باشید ممکن است بالا باشد.

با مطالعه اطلاعات بالا با بازار فارکس آشنا شدید.

امیدواریم با استفاده از سرور مجازی بورس توشن و همچنین پیگیری آخرین اخبار در مورد بورس می توانید به نتیجه مورد نظرتان دست پیدا کنید.

چگونه سرور مجازی بورس با اینترنت پر سرعت برای خرید عرضه  اولیه و سر خط زدن معاملات بورس تهیه کنم ؟

از لینک زیر می توانید سرور مجازی بورس تهیه کنید.

خرید سرور مجازی بورس توشن با اینترنت پر سرعت

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج + دوازده =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع