پهنای باند سرور مجازی چیست و با اینترنت خانگی چه تفاوتی دارد؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

پهنای باند سرور مجازی چیست و با اینترنت خانگی چه تفاوتی دارد؟

پهنای باند سرور مجازی چیست و با اینترنت خانگی چه تفاوتی دارد؟

پهنای باند سرور مجازی چیست و چقدر است؟ پهنای باند سرور مجازی با سرور اختصاصی چقدر تفاوت دارد؟ پهنای باند سرور مجازی و دیتا سنتری با اینترنت های خانگی و شرکتی چه تفاوت هایی دارد؟ و تعداد بیشماری از سوال های مشابه که ممکن است در زمان تهیه اینترنت و یا ترافیک برای اینترنت خانگی و یا هاست و حتی سرور مجازی برای شما پیش آمده باشد. در این مقاله قصد داریم به این سوالات پاسخ دهیم. با ما همراه باشید.

برای خرید سرور اختصاصی اینجا کلیک کنید

پهنای باند یا Bandwidth چیست؟

پهنای باند یک اصطلاح کلی در انتقال اطلاعات در جهان IT است که در توضیح ساده یک واحد برای سنجش نهایت مقدار داده ای که می تواند در شبکه داخلی، در اینترنت ، سرور مجازی، دیتاسنتر و … انتقال پیدا کند چقدر خواهد بود. با توجه به اینکه نوع مصرف در این موارد فرق می کند تجهیزات مورد استفاده نیز متفاوت هستند و با رنج قیمت های مختلفی قابل خرید هستند. به صورت کلی می توان گفت هر چه پهنای باند بیشتر باشد میتوان گفت که سرعت بیشتری به کاربران استفاده کننده می رسد. البته بالا بودن سرعت اینترنت بر اساس پهنای باند به موارد مختلفی بستگی دارد و صرفا بالا بودن میزان پهنای باند به معنی داشتن اینترنت به همان سرعت نیست چرا که تقسیم بندی های متعددی می شود تا این سرعت به کاربران مصرف کننده برسد.

پهنای باند سرور مجازی چیست و با اینترنت خانگی چه تفاوتی دارد؟

برای مثال می توان گفت که شما فرض کنید کشور ایران پهنای باند مشخصی دارد که به آن شبکه زیر ساخت گفته می شود، این ترافیک در میان سرویس دهنده های اینترنت معمولی و دیتاسنتر تقسیم خواهد شد که سهم زیادی از آن را دیتاسنتر ها یا مرکز داده ها خواهند گرفت و پس از تقسیم بندی های جزئی تر در نهایت کاربران اینترنت سیم کارت و یا ADSL می توانند بسته به بسته ای که خریداری می کنند از آن استفاده کنند.

آیا پهنای باند نامحدود واقعی است؟

همانطور که گفتیم هر پهنای باندی در هر مقیاسی نهایتی دارد و عملا پهنای باند نامحدود عبارتی است که صرفا جهت تبلیغات استفاده می شود  و واقعی نیست. مخصوصا در خدمات میزبانی اشتراکی و بعضا سرور مجازی عملا از لحاظ تئوری هم این اصطلاح قابل انجام نیست چرا که هر سرور میزبان چندین سایت و فروشگاه اینترنتی است که در هر ساعت ممکن است صد ها کاربر داشته باشند. لذا بهتر است زمانی که با این اصطلاحات در تبلیغات شرکتی برخورد می کنید حواستان را بیشتر جمع کنید.

تفاوت پهنای باند و ترافیک ماهیانه در سرور مجازی

هر چند خیلی از شرکت ها این دو اصطلاح را به صورت مشابه و یا در موارد مصرف مشابه هم به کار می برند این دو کلمه در مفهوم اصلی با هم متفاوت هستند. پهنای باند یا bandwidth همانطور که اشاره کردیم معیاری است برای مشخص کردن نهایت حجم انتقال اطلاعات ولی ترافیک ماهانه مشابه حجمی است که برای اینترنت خود از سرویس دهنده خریداری می کنید.

پهنای باند سرور مجازی چیست و با اینترنت خانگی چه تفاوتی دارد؟

برای مثال چنانچه سرویس شما ۱۰۰ گیگابایت در ماه حجم داشته باشد ( تفاوتی ندارد سرویس اینترنت دارید یا هاست و سرور مجازی ) به این معنی است که در هر ماه شما مجاز به استفاده از ۱۰۰ گیگابایت از ترافیکی هستید که به شما داده می شود و با تمام شدن آن یا سرویس مسدود می شود یا اینکه سرعت آن تا حد زیادی کاهش می یابد. لذا در خرید سرویس از شرکت های معتبر هاستینگ و سرور مجازی به این نکات حتما دقت فرمایید. هر چند در سرویس اینترنت معمولی این موضوع ممکن است خیلی مهم نباشد ولی در سرور ها و هاست ها از اهمیت بالایی برخوردار است.

مثال: پهنای باند سرور مجازی بورس چقدر است؟

سرور مجازی بورس یکی از سرویس هایی است که اکثر کاربران با آن کارهای روزمره و بازار بورس خود را انجام می دهند. این سرور ها به کاربران این امکان را می دهند که به پر سرعت ترین اینترنت ایران دسترسی داشته باشند، سرعتی که در اینترنت های خانگی و یا سیم کارتی به آن نمی توانید دسترسی داشته باشید. در حال حاضر شرکت توشن این سرور ها را بر روی پر سرعت ترین پورت های شبکه ای ایران با تکنولوژی ۱۰G قرار می دهد که بیش از ۱۰۰ برابر سرعت بیشتر از بهترین اینترنت های معمولی است. توجه فرمایید در سرور های مجازی پهنای باند در میان چندین سرور با ضریب اشتراک مشخص تقسیم می شود.

پهنای باند سرور با اینترنت خانگی چه تفاوتی دارد؟

حال که با تفاوت های موجود در بحث پهنای باند آشنا شدیم پاسخ سوالی که اول مطرح کردیم را می دهیم. در حال حاضر پر سرعت ترین اینترنت های خانگی و شرکتی که در همه جا هم قابل ارائه نیستند در حدود ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه است که سرعتی در آن ها دریافت می کنید به مراتب پایین تر از سرعتی است که باید باشد. برای مثال در اینترنت همراه اول در بهترین شرایط روز نهایتا ۴ الی ۵ مگابایت سرعت اینترنت خواهید گرفت و در خلوت ترین ساعات نیمه شب این سرعت در بعضی مناطق ممکن است لحظاتی تا ۱۲ مگابایت بر ثانیه هم بالا برود. این نوسان سرعت به این خاطر است که با اینکه پهنای باند ثابت است تعداد کاربران مصرف کننده در روز به مراتب از شب بیشتر هستند لذا سرعت نهایی که هر کدام از کاربران دریافت می کنند بسته به ترافیک شبکه در محل آنها خواهد بود.

این در حالی است که در سرور مجازی و سرور اختصاصی معمولا پورت ها ۱ گیگابیتی الی ۱۰ گیگابیتی ارائه می شود لذا تفاوت سرعت اینترنت در این سرور ها از زمین تا آسمان خواهد بود. در صورتی که در شبکه های اجتماعی فعال هستید و به ترافیک بالا و سرعت بالا جهت دانلود و آپلود نیاز دارید بهترین گزینه استفاده از سرور مجازی ایران است.

 

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور ترید توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × سه =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع