۵ ترند برتر طراحی وب در سال ۲۰۲۴

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

۵ ترند برتر طراحی وب در سال ۲۰۲۴

۵ ترند برتر طراحی وب در سال ۲۰۲۴

با پیشرفت تکنولوژی، طراحی وب سایت نیز از این قاعده مستثنی نیست. همانطور که به روندهای طراحی وب در سال ۲۰۲۴ نگاه می کنیم، چندین گرایش در حال ظهور در همه جا ظاهر می شوند.

برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

به عنوان مثال، ۶۷ درصد از شرکت ها در ایالات متحده موافق هستند که استفاده از فناوری هوش مصنوعی به ایجاد تجربیات بهتر برای مشتری کمک کرده است. از ابزارهای پیشرفته هوش مصنوعی گرفته تا طرح‌بندی‌های خلاقانه، آینده طراحی وب برای طراحان هیجان‌انگیز است.

بنابراین، بدون هیچ مقدمه ای، این مقاله به بررسی بهترین روند طراحی وب در سال ۲۰۲۴ می پردازد که باید بدانید.

ترندهای برتر طراحی وب برای سال ۲۰۲۴

  • طراحی UX در دسترس
  • ادغام با هوش مصنوعی
  • طراحی وب به صورت تعاملی و سه بعدی
  • حالت تاریک (Dark Mode)
  • طراحی سایت بنتو گرید
  • نتیجه گیری

روندهای بین طراحی وب سایت و UX اغلب با هم تداخل دارند. روند طراحی وب سایت در سال ۲۰۲۴ دیگر طراحی برای وب نیست بلکه بهبود تجربه کاربر است. این تغییر ناشی از ابزارهای جدید اتوماسیون، استفاده رایج از قالب‌های وب‌سایت و تصاحب برنامه‌های تلفن همراه است.

بنابراین، طراحان وب باید شروع به فکر کردن مانند طراحان UI / UX کنند و برای افزودن ارزش به نقاط لمسی دیجیتال مسلط شوند.

طراحی UX قابل دسترس

۲۷ درصد از جمعیت ایالات متحده دارای ناتوانی هایی هستند که بر استفاده از وب آنها تأثیر می گذارد. همانطور که طراحان یک طرز فکر UX را در نظر میگیرند، طراحی برای دسترسی، یک روند طراحی وب سایت است که در سال ۲۰۲۴ بیشتر شاهد آن خواهیم بود.

طراحی برای دسترسی، نیازهای منحصر به فرد بازدیدکنندگان وب سایت شما را در اولویت قرار می دهد. طراحی وب سایت قابل دسترسی، تجربه یکسانی را برای افراد دارای معلولیت تضمین می کند.

هنگامی که وب سایت خود را با در نظر گرفتن قابلیت دسترسی و هدایت مناسب کاربر طراحی می کنید، از بسیاری جهات برای شما سودمند است:

  • ترافیک وب سایت بالاتر است
  • زمان بیشتری در وب سایت شما صرف می شود
  • رتبه بندی جستجوی شما در گوگل بهتر است
  • برند شما مطرح میشود

با این حال، این روند فراتر از انطباق ساده با استانداردهای WCAG خواهد بود. استاندارد WCAG استاندارهایی را برای افراد ناتوان و معلول بیان میکند که این افراد به راحتی بتوانند به بخش های مختلف وب سایت دسترسی داشته باشند، طراحی برای دسترسی به شما این امکان را می دهد تا راه های بیشتری برای تعامل با مخاطبان وسیع تری پیدا کنید.

مجله UX نکات بسیار خوبی برای رعایت کردن در طراحی سایت ارائه کرده است که، در جدول زیر برخی از ارزشمندترین توصیه ها را میگوییم:

کاربران خود را در نظر بگیرید. حتما بدانید که طراحی سایت را برای چه افرادی انجام میدهید. از رفتار کاربر غافل نشوید اگر می‌دانید مخاطبان شما در حال حرکت هستند، ویژگی‌هایی را در نظر بگیرید که به دسترسی آنها در فضای باز و مکان‌های عمومی کمک می‌کند
سازگار باشید. وب سایت خود را طوری طراحی کنید که طراحی صفحات وب آن به راحتی قابل درک باشد. پیچیده نشوید. از زبان ساده استفاده کنید و مطمئن شوید که صفحات وب شما به راحتی قابل پیمایش هستند
گزینه‌ها و کنترل‌ها را پیشنهاد دهید. به کاربران گزینه های زیادی برای نحوه تعامل آنها با وب سایت خود بدهید عنوان‌ها را پنهان نکنید. از سرفصل ها برای تعیین اینکه چه اطلاعاتی اولویت دارند استفاده کنید
محتوای خود را ساختاربندی کنید. وب سایت خود را طوری طراحی کنید که مهم ترین اطلاعات یا اقدامات در اولویت قرار گیرند بهبود را متوقف نکنید. راه های بی نهایتی برای بهبود دسترسی وجود دارد. یک رابط کاربری چند زبانه، متن جایگزین و حتی رنگ‌های وب‌سایت شما می‌تواند دسترسی را بهبود بخشد
ارزش بیشتری اضافه کنید. ویژگی‌هایی را اضافه کنید که استفاده از وب‌سایت شما را آسان‌تر می‌کند – به عنوان مثال، اعلان‌های لرزشی برای افرادی که کم‌شنوا هستند.

 

ادغام هوش مصنوعی

اگر سال ۲۰۲۳ سال نوآوری هوش مصنوعی بود، سال ۲۰۲۴ همه چیز در مورد برنامه های کاربردی هوش مصنوعی در طراحی وب سایت خواهد بود. ۲۸ درصد از سازمان های با عملکرد برتر در حال حاضر از هوش مصنوعی برای بازاریابی استفاده می کنند. امسال، احتمالاً شاهد خواهیم بود که طراحان وب نیز ترکیبی از ابزارهای هوش مصنوعی را برای هر جنبه ای از طراحی وب سایت به کار می گیرند. برخی موارد استفاده شامل تجزیه و تحلیل رفتار سایت، ایجاد محتوا یا ساختن سایت شما از ابتدا می باشد.

در حال حاضر چندین ابزار هوش مصنوعی برای ساده سازی و ساخت وب سایت وجود دارد:

  1. WixADI
  2. Midjourney
  3. Uizard
  4. Zyro
  5. CigiAI
  6. Framer AI

همانطور که هوش مصنوعی را در طراحی وب سایت خود ادغام می کنید، مهم است که بهترین شیوه های زیر را در نظر داشته باشید:

  • هدف روشنی داشته باشید و درک کنید که چگونه هوش مصنوعی به شما کمک می کند تا به آن هدف برسید.
  • به جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های رفتاری در وب سایت خود ادامه دهید.
  • از داده های خود برای آزمایش، تکرار و اصلاح طراحی وب سایت خود استفاده کنید.
  • در مورد استفاده از هوش مصنوعی اخلاقی و شفاف باشید.
  • فقط به هوش مصنوعی تکیه نکنید، به خصوص برای کپی کردن.
  • مطمئن شوید که وب سایت شما هنوز برای انسان ساخته شده است.

برندهای بزرگی مانند نتفلیکس، آمازون و اسپاتیفای ثابت می‌کنند که هوش مصنوعی می‌تواند تجربه کاربر را به روش‌های دیگری افزایش دهد. هر سه شرکت هوش مصنوعی را برای تجزیه و تحلیل رفتار کاربر و بهبود شخصی‌سازی ادغام می‌کنند. نتفلیکس می‌تواند پیشنهادهای بهتری برای مشاهده ارائه دهد، آمازون می‌تواند محصولات بهتری را پیشنهاد کند، و Spotify می‌تواند لیست‌های پخش شخصی ایجاد کند. اینها نمونه هایی از این هستند که چگونه هوش مصنوعی می تواند وب سایت شما را فراتر از طراحی ارتقا دهد.

طراحی وب سایت تعاملی سه بعدی

در سال ۲۰۲۴، انتظار افزایش عناصر سه بعدی را برای وب سایتی فراگیرتر و تعاملی تر داشته باشید. عناصر سه بعدی در وب اکنون به لطف فناوری های بهبود یافته مانند WebGL و CSS3D در دسترس تر و کارآمدتر هستند.

تعامل سه بعدی با تورهای مجازی توسط شرکت هایی مانند Zillow آغاز شد. اما اکنون سه بعدی برای سهولت در تعامل کاربران با محصولات اعمال می شود. Apple.com یک نمونه عالی از استفاده از عناصر سه بعدی است تا به مشتریان اجازه دهد از هر زاویه با محصولات خود درگیر شوند.

طراحی سه بعدی می تواند به یک تجربه وب سایت قابل توجه و رابط کاربر پسند دست یابد و به یک روند اصلی طراحی وب مدرن تبدیل شود. عناصر سه بعدی تعاملات وب سایت را تغییر می دهند و تجربه به یاد ماندنی تری ایجاد می کنند.

میزبانی VPS کنترل، منابع و مقیاس پذیری بیشتری را ارائه می دهد و آن را برای رسیدگی به نیازهای پیچیده طراحی های وب تعاملی ایده آل می کند.

 

 

حالت تاریک

حالت تاریک همچنان یک گزینه محبوب طراحی رابط کاربری خواهد بود، نه تنها برای برنامه های تلفن همراه، بلکه برای وب سایت های دسکتاپ نیز. کاربران آن را برای کاهش فشار چشم و حفظ عمر باتری دستگاه های تلفن همراه خود دوست دارند. علاوه بر این، حالت تاریک می تواند خوانایی و دسترسی را برای کاربران کم بینا بهبود بخشد.

برای داشتن ظاهری براق و حرفه ای از پالت رنگ تیره تری استفاده کنید. اما همچنین مطمئن شوید که از این مشکلات طراحی اجتناب کنید:

عناصر بصری شسته شده
انتخاب رنگ
پس زمینه سیاه خالص
در مجموع، مطمئن شوید که تصاویر شما در حالت روشن و تاریک کار می کنند. و اطمینان حاصل کنید که انتخاب های طراحی که انجام می دهید بر دسترسی کاربر متمرکز است.

طراحی سایت بنتو گرید

طبق Smart Insights، طرح‌بندی وب‌سایت Bento grid دوباره به سبک خود بازگشته است. طراحی شبکه بنتو که توسط اپل محبوب شده است، از جعبه بنتو ژاپنی الهام گرفته شده است. جعبه‌های با اندازه‌های مختلف محتوا را در بخش‌های مجزا به نمایش می‌گذارند. این یک راه هوشمندانه اما تمیز برای سازماندهی صفحه وب شما ارائه می دهد و عناصری مانند انیمیشن را برای تجربه کاربری جذاب تر از نظر بصری ادغام می کند.

نکته: Bento Grid برای همه مناسب نیست و ظاهر می تواند به یک انتخاب طراحی نامرتب تبدیل شود. سایر عناصر طراحی مانند رنگ، ترکیب انیمیشن و ترکیب را در نظر بگیرید.

Bento Grid یک طرح بندی سرگرم کننده است که می توانید با وب سایت خود امتحان کنید و چیزها را برای تجربه کاربری خود تغییر دهید.

نتیجه گیری

طراحی وب سایت در سال ۲۰۲۴ ترکیبی از خلاقیت، عملکرد و اصول طراحی کاربر محور خواهد بود. اصول طراحی وب ریسپانسیو و UX برای ایجاد وب سایت هایی که به خوبی در دستگاه ها کار می کنند ضروری است.
با توجه به بهترین شیوه‌های طراحی وب که آینده وب‌سایت‌های مدرن را شکل می‌دهند، جلوتر از منحنی باشید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور ترید توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

2 + 3 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع