نکات مهم برای افزایش امنیت سرور VPS

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

نکات مهم برای افزایش امنیت سرور VPS

نکات مهم برای افزایش امنیت سرور VPS

در این مقاله سعی داریم نکات مهم برای افزایش امنیت سرور مجازی ویندوز را برایتان باز کنیم. یکی از مهمترین موضوعات مهم و قابل توجه که شاید اکثر مدیران سایتها به آن توجه  نمیکنند موضوع مهم امنیت سرور مجازی است. چرا که حفاظت از اطلاعات مهم مالی و خصوصی و یا اطلاعات مهم مشتریان و سایتها یکی از مهمترین کارها در پشتیبانی از سرور مجازی است و همچنین وجود خطرات سایبری که ممکن است سرور مجازی را تهدید کند تمامی این مسائل باعث میشود تا امنیت سرور خود را بسیار جدی بگیریم. اولین قدم بعد از آنکه سرور مجازی ویندوز و یا vps را تهیه کردید باید به فکر امنیت آن باشید. ما در مقالات گذشته به مهمترین مزایای خرید VPS در مقایسه با VPN اشاره کردیم در این مقاله  همراه باشید تا ببینیم چطور میتوانیم امنیت سرور مجازی ویندوز خود را افزایش دهیم.

برای خرید سرور میکروتیک اینجا کلیک کنید

امنیت سرور مجازی ویندوز

۱.تغییر حساب کاربری پیشفرض

زمانی که سرور مجازی ویندوز را تهیه میکنید از طرف شرکت هاستینگ به شما یک حساب کاربری پیش فرض داده میشود. همان موقع یک حساب کاربری با دسترسی (Administrator) ایجاد کنید و حساب کاربری قبلی را پاک کنید.

این موضوع بسیار مهم است چرا که عدم تغییر حساب کاربری پیشفرض میتواند شما را مورد حمله هکر ها قرار دهد. بیشتر حمله هایی که به حساب های کاربری صورت میگیرد توسط عمل bruteforce و ربات هایی است که اینکار را انجام میدهند. راحترین راه تغییر نام کاربری و پسورد پیشفرض و دادن تمامی امتیازات مدیریت است.

۲.انتخاب رمز عبور قوی

یکی دیگر از مواردی که شاید نادیده گرفته شود، انتخاب رمز عبور قوی است. این مساله برای امنیت سرور مجازی ویندوز بسیار مهم است. رمزی که نامناسب میتواند تاثیرات بسیار بدی بر روی امنیت سرور مجازی ویندوز شما بگذارد. شما میتوانید بعد از ایجاد یک حساب کاربری جدید یک رمز عبور قوی هم برای آن ایجاد کنید که از اعداد و حروف کوچک و بزرگ و نشانه های تشکیل شده باشد.

۳.تغییر پورت Remote Desktop Connection

همانطور که میدانید دسترسی و استفاده از سرور مجازی ویندوز از طریق ریموت زدن انجام میشود.  اطلاعات مربوط به ویندوز  بر روی پورت پیشفرض ۳۳۸۹ قرار گرفته است. این پورت یک پورت عمومی است و به راحتی میتواند مورد حملات قرار بگیرد. برای جلوگیری از اینکار پیشنهاد میکنیم این پورت پیشفرض را تغییر دهید و یک پورت را به طور تصادفی انتخاب کنید.

۴.جلوگیری از دسترسی آیپی های ناشناخته

بهتر برای امنیت بیشتر دسترسی آیپی های ناشناخته به سرور خود را محدود کنید برای اینکار شما باید یک آیپی استاتیک داشته باشید. حتما به این موضوع توجه کنید که اینترنت های خانگی اصولا از آیپی استاتیک استفاده نمیکنند به همین منظور در محدود کردن دسترسی IP ها باید بسیار دقت کنید.

۵.نصب آنتی ویروس بر روی سرور مجازی ویندوز

به هر اندازه که جلوتر پیش میرویم بحث امنیت در سرور مجازی ویندوز بیشتر میشود. در این بخش پیشنهاد میکنیم که بر روی سرور مجازی خود آنتی ویروس نصب کنید اینکار سرور شما را از هر گونه ویروس و نرم افراز های مخرب محافظت میکند. قطعا میدانید که چه قدر نصب آنتی ویروس بر روی سرور های مجازی مهم است. یکی از پیشنهادات ما برای آنتی ویروس اولیه security Essentials ماکروسافت است که به طور خودکار نیز بروزرسانی میشود.

۶.فعال کردن فایرال ویندوز

سیستم ها به طور پیش فرض دارای فایروال هستند. فایروال ها کمک میکنند تا زمانی که اطلاعاتی را از اینترنت دریافت میکنید را پاکسازی کند و از خرابکاری ها جلوگیری کند.

۷.بروزرسانی ویندوز

برای جلوگیری از هر گونه باگ و همچنین از بین رفتن کد های مخرب پیشنهاد میکنیم حتما به طور منظم ویندوز خود را به روزرسانی کنید.

۸.بروزرسانی نرم افزار ها

یکی از محبوبیت های شرکت ماکروسافت  امنیت بالای سیستم عاملی است که ارائه داده است. سعی کنید از نصب اضافی هر گونه نرم افزار اضافی بر روی سیستم عامل خود خودداری کنید ولی اگر برنامه مورد نیازی را نصب کردید حتما به طور منظم آن را به آخرین ورژن آن بروزسانی کنید. یکی

۹.تنظیم Remote Desktop Gateway

برای اینکه امنیت سرور مجازی خود را افزایش دهید بهترین کار این است که اطلاعات خود را کدگزاری کنید. به این منظور از Remote Desktop Gateway استفاده میشود و به شما کمک میکند تا اطلاعات خود را به صورت رمز گذاری شده میکند. ابزار Remote Desktop Gateway از طریق پروتکل SSL ارتباط شما با vps ایجاد میکند.

۱۰.ابزارهای پیشگیری از نفوذ

استفاده از ابزارهای پیشگیری از نفوذ به شما کمک میکنند تا ترافیک مصرفی شبکه را بررسی کنید و هر گونه خطر احتمالی را تشخیص میدهد و گزارشی از نحوه عملکرد سیستم و شبکه را ارائه میدهد. یکی از بهترین نرم افزارهای پیشگیری از نفوذ snort است که میتوانید آن را با کمک کارشناسان فنی هاستینگ نصب و راه اندازی کنید.

۱۱.ابزارهای ضد جاسوسی

نرم افزارهایی که برای جاسوسی هستند به راحتی میتوانند vps شما را آلوده کنند، این ابزار به طور خودکار و جوری که دلخواه شما نباشد نصب و اجرا میشود.  این ابزارها میتوانند به راحتی اطلاعات شما را بدست بیاورند. و همچنین به راحتی تنظیمات سرور مجازی شما را تغییر دهند. اگر نرم افزارهای مخصوص جاسوسی بر روی سیستم شما فعال شوند میتواند تمام اطلاعات را سرقت کنند و تغییرات نا خواسته ای را برای شما به وجود بیاورند. در صورتی که برنامه های رایگان را روی سیستم خود نصب کنید به این ترتیب راهی برای عوامل جاسوسی را به سیستم خود باز میکنید. برای جلوگیری از اینکار بهتر است بر روی سیستم خود ابزار های ضد جاسوسی نصب کنید و مدام آن را بروز کنید.

جمع بندی

همانطور که میدانید بحث امنیت به قدری مهم است که در همه حال باید آن را جدی بگیرید. در صورتی که موارد گفته شده را رعایت نکنید هیچ تضمینی برای امنیت سرور مجازی ویندوز شما وجود ندارد. با این حال پیشنهاد میکنیم تا تمامی راه حل های ممکن برای اینکار را رعایت کنید. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین مشاهده پلن های سرور مجازی با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
3/5 - (2 امتیاز)
برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

2 پاسخ به “نکات مهم برای افزایش امنیت سرور VPS”

  1. محسن گفت:

    با سلام بهترین کارگزاری واسه سرخط کدوم انتخاب کنم که بتونم با سرور شما بهتر نتیجه بگیرم

    • پشتیبان توشن 2 گفت:

      سلام وقت بخیر
      معمولا کارگزاری هایی که در تهران هستند و خلوت تر هستند بهتر است
      امین سهم
      سهم اشنا
      مدبر اسیا
      مبین سرمایه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

15 + 16 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع