آربیتراژ ( Arbitrage) چیست؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

آربیتراژ ( Arbitrage) چیست؟

آربیتراژ ( Arbitrage) چیست؟

آربیتراژ چیست و چه کاربردی در ترید دارد؟ همانطور که می دانید علاوه بر دانش کافی در خصوص ترید لازم است تا از ابزار های مخصوص ترید مانند سرور مجازی نیز استفاده کنید. برای کسب سود از طریق خرید و فروش ارز دیجیتال نیز باید از سرور مجازی بایننس استفاده کنیم تا سرعت و قدرت اینترنت بالاتری را داشته باشیم. 

برای خرید سرور میکروتیک اینجا کلیک کنید

در مطالب قبلی شما را با گره یا نود در بلاکچین آشنا کردیم. در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص اصطلاحات دیگر ترید اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم.

در دنیای سرمایه گذاری های جایگزین ، چندین استراتژی و تاکتیک وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. این استراتژی ها اغلب با تاکتیک های معمول “خرید و نگهداری” که توسط اکثر سرمایه گذاران بلند مدت سهام و اوراق قرضه استفاده می شود متفاوت است و معمولاً پیچیده تر هستند.آربیتراژ یکی از استراتژی های جایگزین سرمایه گذاری است که می تواند سوددهی فوق العاده ای در زمانی که توسط یک سرمایه گذار پیچیده به کار گرفته می شود ، داشته باشد. همچنین خطراتی را به همراه دارد که باید در نظر بگیرید. برای گنجاندن موثر آربیتراژ در استراتژی سرمایه گذاری جایگزین خود ، درک تفاوت های ظریف و خطرات ناشی از آن بسیار مهم است.در زیر مروری بر آربیتراژ است ، از جمله نگاهی به سه نوع که باید آربیتراژ محض ، آربیتراژ ادغام و آربیتراژ قابل تبدیل را بدانید.

 آربیتراژ چیست؟

آربیتراژ یک استراتژی سرمایه گذاری است که در آن یک سرمایه گذار به طور همزمان دارایی را در بازارهای مختلف خرید و فروش می کند تا از تفاوت قیمت استفاده کرده و سود ایجاد کند. در حالی که تفاوت قیمتها معمولاً کوچک و کوتاه مدت است ، بازده زمانی که در حجم زیادی ضرب شود می تواند چشمگیر باشد. آربیتراژ معمولاً توسط صندوق های پرچین و سایر سرمایه گذاران پیچیده مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع مختلفی از آربیتراژ وجود دارد ، از جمله آربیتراژ محض ، آربیتراژ ادغام و آربیتراژ قابل تبدیل. کلان جهانی یکی دیگر از استراتژی های سرمایه گذاری مربوط به آربیتراژ است ، اما رویکرد متفاوتی در نظر گرفته می شود زیرا به سرمایه گذاری در تغییرات اقتصادی بین کشورها اشاره دارد.

آربیتراژ

انواع آربیتراژ

۱. آربیتراژ محض

آربیتراژ محض به استراتژی سرمایه گذاری فوق اشاره دارد ، که در آن سرمایه گذار به طور همزمان اوراق بهادار را در بازارهای مختلف خریداری می کند و می فروشد تا از تفاوت قیمت استفاده کند. به این ترتیب ، اصطلاحات “آربیتراژ\” و “آربیتراژ محض” اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند.

بسیاری از سرمایه گذاری ها را می توان در چندین بازار خرید و فروش کرد. به عنوان مثال ، یک شرکت بزرگ چند ملیتی ممکن است سهام خود را در صرافی های متعدد مانند بورس نیویورک (NYSE) و بورس لندن فهرست کند. هر زمان که یک دارایی در چندین بازار معامله شود ، قیمت های احتمالی به طور موقت از همگام می شوند. وقتی این تفاوت قیمت وجود دارد ، آربیتراژ محض امکان پذیر می شود.

آربیتراژ محض در مواردی که نرخ ارز خارجی منجر به اختلاف قیمت ها شود ، هر چند ناچیز ، امکان پذیر است.

در نهایت ، آربیتراژ محض یک استراتژی است که در آن سرمایه گذار از ناکارآمدی های موجود در بازار استفاده می کند. با پیشرفت تکنولوژی و دیجیتالی شدن معاملات ، استفاده از این سناریوها دشوارتر شده است ، زیرا خطاهای قیمت گذاری را می توان به سرعت شناسایی و برطرف کرد. این بدان معناست که پتانسیل آربیتراژ محض به یک اتفاق نادر تبدیل شده است.

۲. ادغام آربیتراژ

آربیتراژ ادغام یک نوع آربیتراژ مربوط به ادغام واحدها ، مانند دو تجارت تجاری عمومی است.

به طور کلی ، ادغام شامل دو طرف شرکت خریدار و هدف آن است. اگر شرکت مورد نظر یک نهاد سهامی عام باشد ، شرکت خریدار باید سهم برجسته شرکت مذکور را خریداری کند. در بیشتر موارد ، این مبلغ نسبت به آنچه سهام در زمان اعلام معامله می شود بسیار برتر است و منجر به سود سهامداران می شود. با آشکار شدن معامله ، معامله گران که به دنبال سود از معامله هستند سهام شرکت مورد نظر را خریداری می کنند و آن را به قیمت معامله اعلام شده نزدیک می کنند.

قیمت شرکت هدف به ندرت با قیمت معامله مطابقت دارد ، با این حال ، اغلب با تخفیف جزئی معامله می شود. این امر به دلیل احتمال شکست یا شکست معامله است. معاملات می تواند به دلایل مختلفی از جمله تغییر شرایط بازار یا امتناع از توافق توسط نهادهای نظارتی مانند کمیسیون تجارت فدرال (FTC) یا وزارت دادگستری (DOJ) با شکست مواجه شود.

در اصلی ترین شکل خود ، آربیتراژ ادغام شامل سرمایه گذاری است که سهام شرکت موردنظر را با قیمت تخفیف دار خریداری کرده و پس از انجام معامله سود برد. با این حال ، اشکال دیگری از آربیتراژ ادغام وجود دارد. به عنوان مثال ، یک سرمایه گذار که معتقد است ممکن است یک معامله شکست بخورد یا شکست بخورد ، ممکن است سهام کوتاه شرکت سهام را انتخاب کند.

۳. آربیتراژ قابل تبدیل

آربیتراژ قابل تبدیل نوعی از آربیتراژ مربوط به اوراق قرضه قابل تبدیل است که اسکناس قابل تبدیل یا بدهی قابل تبدیل نیز نامیده می شود.

در اوراق قرضه قابل تبدیل ، مانند هر اوراق قرضه دیگری ، این نوعی بدهی شرکتی است که سود سهام را به دارنده اوراق قرضه منتقل می کند. تفاوت اصلی بین اوراق قرضه قابل تبدیل و اوراق قرضه سنتی در این است که دارنده اوراق بهادار این حق را دارد که بعداً آن را به سهام شرکت اصلی تبدیل کند ، اغلب با نرخ تنزیل. شرکت ها اوراق قرضه قابل تبدیل منتشر می کنند زیرا انجام این کار به آنها اجازه می دهد تا سودهای کمتری را ارائه دهند.

سرمایه گذارانی که در آربیتراژ قابل تبدیل مشارکت می کنند به دنبال استفاده از تفاوت بین قیمت تبدیل اوراق بهادار و قیمت فعلی سهام شرکت اصلی هستند. این امر معمولاً با اتخاذ مواضع همزمان بلند و کوتاه در اسکناس قابل تبدیل و سهام اصلی شرکت حاصل می شود.

سرمایه گذار در چه موقعیت هایی قرار می گیرد و نسبت خرید و فروش بستگی به این دارد که آیا سرمایه گذار معتقد است قیمت اوراق قرضه منصفانه است یا خیر. در مواردی که اوراق بهادار ارزان تلقی می شود ، آنها معمولاً یک موقعیت کوتاه در سهام و یک موقعیت طولانی در اوراق قرضه می گیرند. از سوی دیگر ، اگر سرمایه گذار معتقد باشد که اوراق قرضه بیش از حد گران است یا ثروتمند است ، ممکن است موقعیت طولانی در سهام و موقعیت کوتاه در اوراق قرضه داشته باشد.

چگونه می توانم سرور مجازی ترید بایننس توشن را برای خرید و فروش ارز های دیجیتال تهیه کنم؟

برای تهیه بهترین vps برای بایننس روی کادر آبی رنگ زیر کلیک کنید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور مجازی اروپا اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × چهار =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع