۵ روش مطمئن برای جلوگیری از هک شدن سایت های وردپرس

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

۵ روش مطمئن برای جلوگیری از هک شدن سایت های وردپرس

۵ روش مطمئن برای جلوگیری از هک شدن سایت های وردپرس

وردپرس یکی از پرکاربردترین سیستم های مدیریت محتوا برای مدیریت وب سایت هاست. وب سایت های وردپرسی به دلیل پلاگین ها و تم های قدیمی، پسوردهای ضعیف و هاست نامناسب بیشتر مورد هدف حمله هکرها قرار می گیرند و آسیب پذیرتر هستند. بنابراین برای هر صاحب وب سایت وردپرس ایمن سازی وب سایت خود در برابر هک شدن امری حیاتی است.

برای خرید سرور اختصاصی اینجا کلیک کنید

هنگامی که هکرها به وب سایت وردپرس شما دسترسی پیدا می کنند، می توانند فایل های روی سرور شما را ویرایش کنند، فایل های جدید را با کد مخرب آپلود کنند، پست ها و صفحات حاوی هرزنامه را منتشر کنند و بسیاری از فعالیت های مشکوک دیگر را انجام دهند. همچنین دردسرهای زیادی برای کسب و کار شما ایجاد می کنند و بازیابی مجدد وب سایت را برای شما دشوار می کنند. با این حال، این مقاله راه هایی برای جلوگیری از هک شدن وب سایت وردپرس شما ارائه می کند. همراه ما باشید تا با هم به بررسی این روش ها بپردازیم.

رمزهای عبور قوی انتخاب کنید:

اولین و مهمترین گام برای ایمن سازی وب سایت شما قوی کردن رمز عبور مدیر وردپرس است. اکانت های وردپرس با پسوردهای ضعیف می توانند به راحتی توسط مهاجمان هک شوند. زیرا آنها می توانند رمز عبور را تنها در یک ثانیه با استفاده از ابزار تشخیص رمز عبور شناسایی کنند. معمولاً اکثر مردم از برخی نام ها و اعداد ساده که به راحتی به خاطر سپرده می شوند به عنوان رمز عبور مدیر وردپرس خود استفاده می کنند.

اما رمز عبور باید با استفاده از حروف الفبا، اعداد و کاراکترهای خاص پیکربندی شود که به خاطر سپردن و ردیابی آن دشوار است. همچنین صاحبان وب سایت برای امنیت بالا باید از رمزهای عبور مختلف برای کاربران یا حساب های کاربری مختلف استفاده کنند.

نام کاربری پیش فرض ادمین را تغییر دهید:

به طور کلی، کاربران وردپرس یک نام کاربری پیش فرض برای حساب مدیر دارند. هکرها می‌توانند این نام‌های کاربری پیش‌فرض را به راحتی ردیابی کنند، زیرا نام‌های ساده‌ای مانند admin1، host، administrator و غیره هستند. بنابراین، باید مطمئن شوید که نام کاربری مدیر نیز مانند رمز عبور شما قوی است. همچنین مطمئن شوید که نام کاربری سایر کاربران را با توجه به نقش آنها تغییر دهید.

تم ها و پلاگین های خود را به روز کنید:

این یک گام ساده دیگر برای ایمن سازی وب سایت وردپرس شما است. اگر یک یا دو بار در ماه برای به‌روزرسانی افزونه‌ها و تم‌ها وارد حساب مدیر خود می‌شوید، سایت خود را در معرض خطر قرار می‌دهید. از آنجایی که هک می‌تواند در هر زمان به وب‌سایت شما انجام شود، باید افزونه‌ها و قالب های خود را بررسی کرده و از به‌روزرسانی آن‌ها اطمینان حاصل کنید.

اگر در سایت خود افزونه هایی نصب کرده اید که استفاده نمی شوند حتما آنها را حذف کنید. چون وردپرس یک محیط متن باز است که همه به کدهای افزونه ها و تم ها دسترسی دارند. به همین دلیل است که باید قبل از نصب هر افزونه، آن را بررسی کنید. 

از فایروال های وب سایت استفاده کنید:

صاحبان وب سایت هایی که وردپرس را به آخرین نسخه به روز نمی کنند، به وب سایت های خود اجازه هک شدن می دهند. علاوه بر این، وب سایت های وردپرسی در مقایسه با سایر سیستم های مدیریت محتوا بیشتر هک می شوند. بنابراین فایروال های وب سایت روشی کارآمد برای ایمن سازی وب سایت ها هستند. این کار می تواند با اجازه دادن به درخواست های خوب برای بازدید از صفحات شما از هک شدن وب سایت شما جلوگیری کند.

فایروال وردپرس می تواند حفره های وب سایت شما را بپوشاند و به روز رسانی های امنیتی را اضافه کند تا اطمینان حاصل شود که هکرها نمی توانند به وب سایت شما دسترسی پیدا کنند. علاوه بر این، حملات brute force را مسدود می کند و از دسترسی بازدیدکنندگان ناخواسته به صفحه مدیریت وردپرس شما جلوگیری می کند. همچنین عملکرد وردپرس را بهینه می کند و وب سایت شما را سریعتر می کند.

از یک افزونه امنیتی Wordpess استفاده کنید:

همچنین می توانید از افزونه امنیتی وردپرس برای جلوگیری از هک شدن وب سایت خود استفاده کنید. این کار می تواند وب سایت شما را برای بدافزار اسکن کند و از وب سایت شما در برابر هکرها و حملات brute force محافظت کند تا شما را قادر سازد وب سایت خود را بدون نگرانی مدیریت کنید.

یک ارائه دهنده هاست خوب را انتخاب کنید:

انتخاب ارائه دهنده هاست مناسب نیز یک اقدام مهم برای ایمن سازی وب سایت وردپرس شما است. معمولا، ارائه دهندگان هاستینگ برای راحتی کاربران، اسکن های امنیتی و پاکسازی وب سایت های هک شده را انجام می دهند. آنها وب سایت شما را ایمن می کنند و در صورت وجود هرگونه تهدید امنیتی در وب سایت شما کمک می کنند. بنابراین، میزبانی قابل اعتماد یک راه موثر برای جلوگیری از هک شدن وب سایت شما است. هاست وردپرس توشن یکی از بهترین گزینه ها است.

یک گواهی SSL در وب سایت خود نصب کنید:

گواهی SSL روش دیگری برای محافظت از اعتبار ورود شما در برابر هکرها است. این گواهی می‌تواند داده‌های حساس شما و کاربرتان را هنگام انتقال در وب رمزگذاری کند. اگر هیچ گواهی SSL در وب سایت وردپرس شما وجود نداشته باشد، هکرها می توانند داده های شما را به راحتی بخوانند و به سایت شما دسترسی پیدا کنند.

نتیجه گیری:

اگرچه وردپرس یک CMS محبوب است و یک رابط کاربری ساده برای کاربران فراهم می کند، اما بیشتر از سایر CMS ها مورد حمله قرار می گیرد. بنابراین جلوگیری از هک وردپرس یکی از اقدامات امنیتی است که هر صاحب وب سایتی باید در نظر بگیرد. برای جلوگیری از هک شدن وب سایت خود می توانید راه های بالا را دنبال کنید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور ترید توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده − هفت =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع