حرکت شارپی در بازار بورس چیست؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

حرکت شارپی در بازار بورس چیست؟

حرکت شارپی در بازار بورس چیست؟

آیا از اهمیت سرور مجازی بورس توشن آگاه هستید؟ سرور بورس توشن چیست و استفاده از آن چه مزیت هایی دارد؟

برای خرید سرور ترید توشن اینجا کلیک کنید

قبل از اینکه در مورد برخی از مفاهیم مهم در مورد بازار بورس از جمله حرکت شارپی اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم لازم است تا شما را با نکات مهمی در مورد سرور مجازی بورس توشن آشنا کنیم.

سرور بورس توشن به شما این امکان را می دهد تا بتوانید با بالاترین سرعت و همچنین  برترین زیرساخت ها از اینترنت پر سرعت بهره مند شوید تا بتوانید خرید و فروش سهام در بورس را بسیار راحت تر از اینترنت های خانگی انجام دهید.

در مطالب قبلی شما را با برخی از الگوریتم های معاملاتی بورس آشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا با حرکت شارپی در بورس آشنا شوید و بتوانید اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید.

حرکت شارپی چیست؟

همانطور که می دانید دلیل نوسانات در بازار بورس به خاطر تفاوت بین ارزش ذاتی یک سهم با قیمت آن سهم در یک دوره زمانی می باشد. ارزش و قیمت واقعی یک سهم می تواند بنا به رویداد ها و یا اخبار گوناگون در اطراف آن شرکت و یا صنعت وابسته به آن تغییر کند.

با این نوع تغییر در سودآوری یک شرکت، قیمت سهم هم می تواند دستخوش تغییراتی شود. حرکت شارپی مجموعه ‌ای از حرکت‌های صعودی و یا نزولی قیمت در بازار می باشد که با مقیاسی تقریبا بزرگ و در یک دوره زمانی کوتاه انجام می شود.

حرکت شارپی حرکتی تقریبا ناگهانی است که به طور نزولی و یا صعودی در یک مدت زمان کوتاه شکل می گیرد.

با این حرکت تحلیل گران بازار بورس راحت تر می توانند وضعیت بازار را تحلیل کنند. برای مثال هنگامی که حجم معاملات کم یا زیاد می شود حرکت شارپی اتفاق می افتد.

زمانی که یک خبر باعث تغییر در بازار شود حرکت شارپی رخ می دهد. به عنوان نمونه زمانی که یک شرکت، از درامد بالایی برخوردار می شود و از سطح توقع تحلیل ‌گران بیشتر عمل می کند باعث می شود تا بعضی از دلال ها که در بورس فعالیت می کنند شایعات و اخبار غلطی را انتشار دهند که با اینکار بتوانند سهامداران را فریب دهند تا یک سهم خاص را خریداری کنند. در اول کار سعی می کنند تا حرکت شارپی سهم را انجام دهند و بعد از یک دوره کوتاه مدت دیگر آن سهم را حمایت نکنند و مقدار پولی را که با همان قیمت پایین قبل از اینکه شروع به تبلیغ کنند را بیرون کشیده و در این صورت سهامدارانی که انتظار دارند سود های کلانی دریافت کنند و در انتظار حرکت های شارپی بالا می باشند درگیر صف های طولانی و سنگین می شوند چرا که آن سهم واقعا از ارزش بالایی برخوردار نبوده است و بیشتر سهامداران هم نمی خواهند قیمت کاذب سهم را افزایش دهند از این رو اجازه می دهند تا زمانی که سهم به قیمت اصلی خود برسد پایین بیاید.

سرور بورس توشن

تشخیص حرکت شارپی

۳ عامل مهم برای تشخیص حرکت شارپی وجود دارد که باید آن را بررسی کنید:

اخبار شرکت

با پیگیری اخبار شرکت در یک دوره زمانی می توانید، از عملکرد و سودآوری آن شرکت اطلاع پیدا کنید. واضح است که هر قدر نماد مورد نظر دارای سود بیشتری باشد، ارزش واقعی آن سهم نیز بالاتر خواهد بود اما باید توجه کنید که بلافاصله بعد از اینکه خبر خوبی در مورد شرکتی شنیدید، حرکت شارپی یک سهم شروع می شود.

تحلیل تکنیکال

هر سهمی معمولاً روند مربوط به خود را داراست که طبق ارزش ذاتی سهم، قیمت آن نیز کنترل می شود. از این رو بازیگران یک سهم بر اساس الگوهای تکنیکال سهم آن را تحت کنترل قرار می دهند بنابراین هنگامی که در بررسی های قبلی به این نتیجه دست یافتید که با پیروی از یک الگوی خاص سهم در سطح حمایتی خود، صعود می یابد، آن زمان امیدوار باشید که از یک سهم سود بالایی به دست خواهید آورد.

تحلیل بنیادی

مورد دومی که سهامداران باید به آن توجه داشته باشند، موقعیت صنعتی شرکت مورد نظر می باشد. شما می توانید در یک مدت زمان ۳ ماهه به درستی از سودآوری شرکت مطلع شوید به طوری که تمامی ریسک های بازار و وضعیت اقتصادی کشور و همچنین فعالیت های شرکت را بررسی کردید و از صورت های مالی نماد مذکور اطلاع پیدا کردید.

همانطور که می دانید علاوه بر دانش و آگاهی در مورد تمامی اطلاعات فوق استفاده از اینترنت پر سرعت برای موفقیت در بازار بورس بسیار ضروری است.

برای خرید سرور بورس توشن می توانید روی لینک زیر کلیک کنید.

خرید سرور مجازی بورس توشن

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

3 پاسخ به “حرکت شارپی در بازار بورس چیست؟”

  1. حمیدرضا گفت:

    بسیار عالی و مفید بود
    لطفا به اشتراک و نشر اینگونه مقالات ادامه دهید
    با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 6 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع