سرور HP چیست و چه امکاناتی دارد؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

سرور HP چیست و چه امکاناتی دارد؟

سرور HP چیست و چه امکاناتی دارد؟

سرور HP چیست و چه امکاناتی دارد؟ اگر قصد خرید سرور مجازی و یا سرور اختصاصی داشته باشید و با بخش فروش شرکت های مختلف در این مورد تماس گرفته باشید حتما با این اصطلاح برخورد کرده اید. نام کاملتر این سرور ها برابر با HPE Servers است که محصولی از یک شرکت آمریکایی با نام Hewlett Packard Enterprise هستند و با کیفیت خوبی که در سخت افزار و قدرت پردازشی در نسل های مختلف خود داشته اند توانسته اند سهم بزرگی را در بازار سخت افزار سرور به خود اختصاص دهند. در صورتی که قصد خرید سرور اختصاصی و یا اجاره سرور اختصاصی به شرط تملیک را دارید پیشنهاد می شود در ادامه متن با این سرور ها بیشتر آشنا شوید تا با دیدی بازدید تر انتخاب نهایی خود را انجام دهید.

برای خرید سرور ترید توشن اینجا کلیک کنید

سرور HP اچ پی چیست ؟

سرور HP یا HPE Servers محصولی از یک شرکت آمریکایی پیشرو در تولید سخت افزار سرور های اختصاصی به نام Hewlett Packard Enterprise  است. منظور از سرور سخت افزاری قدرتمند است که معمولا در دیتاسنتر ها و یا مراکز داده میزبانی می شود و امکاناتی همچون مجازی سازی را پشتیبانی می کند.

سرور HP چیست و چه امکاناتی دارد؟

این سرور ها مرکز پردازش اصلی و میزبان اطلاعات شما در جهان اینترنت و یا شبکه های محلی و شرکتی هستند. شرکت HP سال هاست در زمینه ارائه خدمات سرور مجازی فعالیت می کند و محصولات در بازه پردازشی و قیمتی مختلفی را تا کنون به بازار ارائه کرده است. این سرور ها در ایران نیز با وجود تحریم ها و محدودیتی که برای کاربران ایرانی وجود دارد بسیار پر طرفدار هستند و از سخت افزار های پر خرید و فروش در بازار ایران هستند.

تاریخچه شرکت HPE

شرکت HPE یا همان Hewlett Packard یک شرکت بزرگ در زمینه تولید سرور  و سایر تجهیزات الکترونیکی است که در بیش از ۱۷۰ کشور دنیا نمایندگی دارد. درآمد سالیانه این شرکت برابر با ۹۰ میلیارد دلار است. این شرکت در سال ۲۰۱۰ با داشتن بیش از ۳۰۰ هزار کارمند در کل دنیا درآمدی نزدیک به ۱۳۰ میلیارد دلار را کسب کرده است و یازدهمین شرکت بزرگ از فهرست ۵۰۰ شرکت سود آور آمریکاست.  این شرکت در سال ۱۹۳۹ با سرمایه ۵۳۸ دلار در پالوآلتو کالیفرنیا توسط بیل هیولت و دیو پکارت تاسیس شد.  هر دو موسس این شرکت مهندس برق بودند.

سرور HP چیست و چه امکاناتی دارد؟

این شرکت در ابتدا دستگاه نوسان ساز صوتی مدل HP200A را برای شرکت والت دیسنی طراحی کرد. سپس به سراغ انواع دستگاه های و تجهیزات الکترونیکی و غیره رفت. در دهه هفتاد میلادی اولین سرور به نام HP3000 را به بازار عرضه کرد. اما زیاد مورد استقبال قرار نگرفت و خیلی زود از بازار حذف شد. در یک و نیم دهه بعد در سال ۱۹۸۴ این شرکت چاپگرهای  خود را وارد بازار کرد که موفقیت خوبی را برای آن ها به همراه داشت. در سال ۱۹۸۷ این شرکت به سیلیکون ولی رفت و با خرید شرکت Compaq در سال ۲۰۰۲ قدرت خوبی در عرصه لوازم الکترونیکی به دست آورد. این شرکت مجموعه ای گسترده از تجهیزات الکترونیکی  را در قالب ماشین های اداری، لوازم صوتی و تصویری، سرورها و نیز برخی از تجهیزات خاص ارتباطی به بازار عرضه کرده است.

انواع سرور HP

همانور که اشاره شد شرکت HPE سرور ها با ابعاد و سایز های مختلفی را تولید می کند که پر کاربردترین این سرور ها در دیتاسنتر ها از نوع رکمونت یا خوابیده هستند. البته این شرکت سرور های ایستاده هم تولید می کند که معمولا برای استفاده در شبکه های محلی و کسب و کارهای کوچک تا متوسط کاربرد دارند. اکثر بخش های این سرور ها قابل تغییر و یا ارتقا هستند و از لحاظ توسعه پذیری نیز این سرور ها گزینه های خوبی هستند. این سرور ها با تمامی قطعات تولید شده از این شرکت و برخی شرکت های مطرح دیگر قابل تعویض هستند و از تکنولوژی های به روز در آن ها استفاده شده است

مزایای سرورهای HP

انتخاب سرور های HP به خریداران این سرور ها امکان استفاده از مزایای مختلفی را می دهد که در ادامه به صورت خلاصه به مهم ترین این موارد خواهیم پرداخت.

۱- اقتصادی و پر سرعت

سرور های HP بنا بر بنچمارک های بین اللمللی بازدهی سرعتی دو برابر نسبت به سایر رقبا دارند و از نظر مصرف برق نیز کاملا بهینه هستند، استفاده از تکنولوژی های جدید و مدرن در این سخت افزار ها باعث افزایش راندمان تا ۴ برابر شده است.

۲- ظرفیت بالا و قابلیت توسعه

ظرفیت سرور ها نسبت به کامپیوتر های خانگی بالا تر است و می توان تعداد زیادی از فضای ذخیره سازی با فرمت های مختلف را در آن ها قرار داد. هر سرور HP با تعدادی هارد به صورت پیش فرض وارد بازار می شود که در برخی سرور ها تا ۲۴ عدد هارد با ظرفیت مختلف نیز می توان در این سرور ها میزبانی کرد. این سرور ها از RAID سخت افزاری هم پشتیبانی می کنند و می توان در مصارف مختلف از آن ها استفاده کرد.

سرور HP چیست و چه امکاناتی دارد؟

۳- پشتیبانی خوب و مطمئن

یکی از مهم ترین علت های انتخاب سرور های HP پشتیبانی خوب و پیدا شدن اسان تمامی قطعات آن ها در بازار است. با اینکه شرکت اصلی به کاربران ایرانی خدماتی ارائه نمی دهد در داخل و خارج از کشور شرکت های مختلفی امکان ارائه قطعات این سرور ها را دارند و کاربران این سرور ها نیازی نیست از این لحاظ نگرانی داشته باشند.

۴- مقیاس پذیری

با توحه به ارائه نسل های مختلف سرور توسط شرکت HP کاربرانی که نیاز به قدرت پردازشی بیشتری داشته باشند به راحتی می توانند با ادغام سرور ها و سخت افزار های مد نظر، به بازدهی بالاتری دست یابند. این قابلیت نیاز به هزینه های مجدد برای خرید سخت افزار قدرتمند را برطرف می کند و تا حد زیادی در هزینه های نگاه داری این سرور ها صرفه جویی می کند.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور مجازی اروپا اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش + دوازده =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع