مقایسه هندزفری های هایلو t15 و هایلو w1

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

مقایسه هندزفری های هایلو t15 و هایلو w1

مقایسه هندزفری های هایلو t15 و هایلو w1

مقایسه هندزفری های هایلو t15 و هایلو w1

هایلو یکی از زیر برندهای شیائومی است که هدفون‌های باکیفیتی تولید می‌کند. دو مدل از هدفون‌های خوب این شرکت هایلو T15 و هایلو W1 هستند که البته قیمت یکسانی ندارند و هدفون W1 حدود ۵۰ درصد گران‌تر از رقیب خود است، اما کدام مدل ارزش خرید بالاتری دارد؟

برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

طراحی

از نظر طراحی هایلو w1 یک محصول زیبا است و از ارگونومی بسیار خوبی هم بهره می‌برد. روی کیس این محصول سه چراغ LED دیده می‌شود که میزان شارژ را نشان می‌دهد و در قسمت پشتی نیز یک پورت USB-C به چشم می‌آید. خود بادزها کیفیت ساخت مناسبی دارند و در ساخت آن‌ها نیز ارگونومی به خوبی رعایت شده است. زمانی که این هدفون‌ها را داخل گوش قرار می‌دهید سر سیلیکونی که زاویه کمی نیز دارد درون گوش قرار گرفته و امتداد یا همان ساقه بیرون از گوش قرار می‌گیرد تا به شما امکان دهد بادزها را درون گوش محکم کنید و از طریق پد لمسی به آهنگ قبلی یا بعدی بروید.

برای این محصول سری‌های سیلیکونی مختلفی در نظر گرفته شده تا شما بتوانید اندازه مناسب با گوش خود را پیدا کنید و کمترین صدا را از محیط بیرون بشنوید. ناگفته نماند که این محصول از گواهی IPX4 نیز برخوردار است و به لطف این گواهی باعث می‌تواند در برابر نفوذ قطره‌های آب و عرق مقاومت کند.

در سوی دیگر هایلو T15 طراحی کاملا متفاوتی دارد، چه از نظر کیس و چه از نظر خود بادزها. کیس این هدفون بزرگ‌تر از رقیب است و دلیل این موضوع را در بخش باتری بیشتر توضیح می‌دهیم ولی همین اتفاق باعث شده تا حمل کردن هدفون W1 آسان‌تر از T15 باشد. بادزهای T15 برعکس رقیب ساقه ندارند و تنها یک دنباله بسیار کوچک دیده می‌شود و هدفون به طور کامل درون گوش قرار می‌گیرد.

ارگونومی این مدل هم مناسب است ولی به دلیل زاویه داشتن بادزهای W1 این محصول از نظر راحتی درون گوش مقداری وضعیت بهتری نسبت به T15 دارد.  در کل در این بخش به دلیل سبک‌تر بودن کیس و مقداری ارگونومی بهتر بادزهای W1 این هدفون برنده است.

کیفیت صدا و مکالمه

 

این بخش را با کیفیت مکالمه آغاز می‌کنیم. هایلو W1 از چهار میکروفون استفاده می‌کند و یکی از مزایای این هدفون کیفیت مکالمه آن است. زمانی که با این هدفون تماس برقرار می‌کنید صدای شما با وضوح بسیار خوب و با کمترین نویز یا صدای اضافی به طرف مقابل منتقل می‌شود و W1 در حذف صداهای مزاحم عملکرد خوبی دارد.

در طرف دیگر کیفیت مکالمه هایلو T15 چندان عالی نیست و شاید بتوان این بخش را نقطه ضعف این محصول به حساب آورد. صدای شما مقداری ربات‌گونه به طرف مقابل منتقل می‌شود و همچنین هدفون قادر نیست نویزها و صداهای اضافی را حذف کند و به همین دلیل کیفیت مکالمه خوبی را تجربه نخواهید کرد.

به سراغ کیفیت صدا برویم، بخشی که شاید اصلی‌ترین و مهم‌ترین بخش برای یک هدفون به حساب بیاید. هدفون W1 درایورهای داینامیک ۷ میلی متری دارد و از کدک‌های AAC، SBC و aptX adaptive پشتیبانی می‌کند. تراشه در نظر گرفته شده برای این مدل کوالکام ۳۰۴۰ است که باعث می‌شود تأخیر تا حد خوبی کاهش پیدا کند.

گذشته از این موارد کیفیت صدای هدفون W1 در عمل بسیار خوب است و با توجه به بازه قیمتی عملکردی عالی از خود نشان می‌دهد. صداهای میانی و بالا بالانس هستند و صدای پایین نیز مناسب به گوش می‌رسد. در سوی دیگر هدفون T15 هم به نسبت قیمت کیفیت صدای خوبی دارد ولی در سطح پایین‌تری نسبت به W1 قرار می‌‌گیرد و به نوعی اگر بخواهیم قیمت هر دو را در کنار هم قرار دهیم شاید بتوانیم عملکرد آن‌ها را برابر بدانیم.

در کل ولی اگر هدفونی با کیفیت صدای بسیار خوب و در عین حال کیفیت مکالمه عالی می‌خواهید، از بین این دو محصول قطعا W1 انتخاب بهتر و مناسب‌تری برای شما خواهد بود و شاید T15 نتواند ۱۰۰ درصد شما را راضی کند.

باتری

هایلو عنوان کرده که هدفون W1 می‌تواند به کمک کیس تا ۲۶ ساعت موسیقی پخش کند. در عمل اما این ادعا کاملا صحیح نیست و بادزها به تنهایی می‌توانند بین ۴ تا ۵ ساعت موسیقی پخش کنند و کیس هم می‌تواند ۴ بار هدفون‌ها را فول شارژ کند و این یعنی در نهایت شما بین ۱۸ تا ۲۰ ساعت می‌توانید به روی این هدفون حساب باز کنید. این عملکرد قابل قبول و مناسب است ولی عالی نیست و بسیاری از مدل‌ها نزدیک به ۳۰ و یا حتی زمان بیشتری دوام می‌آورند.

دلیل بزرگ‌ بودن کیس هدفون T15 در این بخش مشخص می‌شود. این کیس باتری با ظرفیت ۲۲۰۰ میلی آمپر ساعت را در خود جای داده و نه تنها می‌تواند هدفون‌ها را نزدیک به ۱۵ بار شارژ کند بلکه می‌تواند در نقش پاوربانک نیز ظاهر شود و به شما کمک کند تا در مواقع حیاتی گوشی خود را برای مدتی بیشتر زنده نگه دارید.

با توجه به شارژ دهی ۳ الی ۴ ساعته بادزها و توانایی کیس می‌توانید بین ۵۰ تا ۶۰ ساعت به روی این هدفون حساب باز کنید و این مقدار حدود ۲.۵ الی ۳ برابر رقیب است و به جرأت می‌توان گفت هدفون T15 از این نظر تقریبا بی‌رقیب است و در این محدوده قیمتی نمی‌توانید چنین شارژ دهی خوبی پیدا کنید.

اتصالات

هدفون T15 از بلوتوث نسخه ۵ و هدفون W1 از بلوتوث ۵.۲ استفاده می‌کند و هر دو با سرعت مناسبی به گوشی متصل می‌شوند و اتصالی پایداری نیز برقرار می‌کنند. البته از این نظر W1 مقداری بهتر از رقیب است و اتصال بهتری برقرار می‌کند.

هر دو هدفون پد لمسی دارند و می‌توانند دستوراتی را اجرا کنند. در مورد هدفون W1:

  • لمس کردن هندزفری چپ یا راست باعث توقف یا شروع موسیقی می‌شود.
  • دو بار لمس کردن هندزفری راست باعث می‌شود که به آهنگ بعدی بروید.
  • دو بار لمس کردن هندزفری چپ باعث می‌شود که به آهنگ قبلی بروید.
  • سه بار لمس کردن هندزفری چپ یا راست می‌توانید دستیار صوتی را فعال کنید.

در مورد هدفون T15 نیز پد لمسی به طریقه مشابه عمل می‌کند.

جمع بندی

قبل از انتخاب یکی از این دو هدفون باید به بودجه خود توجه داشته باشید. اگر می‌توانید به اندازه هدفون W1 هزینه کنید قطعا به سراغ این مدل بروید؛ چرا که کیفیت مکالمه بسیار بهتری نصیبتان می‌شود و می‌توانید با صدای باکیفیت‌تری به موسیقی مورد نظر خود گوش دهید و اتصال بهتر و پایدارتری نیز با گوشی خود برقرار کنید.

در سوی دیگر اگر بودجه کمتری دارید و از همه مهم‌تر به دنبال هدفونی هستید که بتوانید بدون نیاز به برق و به کمک کیس آن را چندین بار شارژ کنید و از طرفی کیس این امکان را به شما بدهد که در مواقع اضطراری حتی گوشی خود را نیز شبیه به پاوربانک با آن شارژ کنید به سراغ هدفون T15 بروید.

البته یادمان نرود که طبق همان چیزی که در متن هم اشاره کردیم از نظر ارگونومی نیز W1 انتخاب بهتری است و با توجه به داشتن سری زاویه‌دار بهتر درون گوش قرار می‌گیرد و به لطف داشتن ساقه راحت‌تر می‌توانید آن را در گوش خود محکم کنید.

 

 

این محتوا یک رپورتاژ تبلیغاتی میباشد و صحت اطلاعات به عهده تبلیغ دهنده است . 

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع