مهمترین نکات در خرید سرور اختصاصی که باید بدانید!

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

مهمترین نکات در خرید سرور اختصاصی که باید بدانید!

مهمترین نکات در خرید سرور اختصاصی که باید بدانید!

مهمترین نکات در خرید سرور اختصاصی کدام ها هستند؟ اگر به دنبال خرید سرور و سخت افزار مربوط به کامپیوترهای سرور باشید و تجربه زیادی در این کار نداشته باشید با یک چالش بزرگ رو به رو خواهید شد. این چالش ها زمانی بزرگ تر می شود که بودجه محدودی هم برای این کار داشته باشید. بیشتر شرکت ها برای اینکه با این چالش ها رو به رو نشوند از سرور مجازی و یا سرور اختصاصی که توسط شرکت های مختلف ارائه شده و توسط همان شرکت ها میزبانی می شوند استفاده می کنند که ممکن است برای افرادی که نیاز به منابع اختصاصی و بالا برای میزبانی سایت و یا برنامه خود داشته باشند خیلی مناسب نباشند و خرید یک سرور گزینه به مراتب اقتصادی تر و مناسب تری برای طولانی مدت خواهد بود. اگر به دنبال خرید سرور با بودجه کم هستید حتما نکات مهمی که در ادامه اشاره خواهیم کرد را قبل از تصمیم نهایی بررسی نمایید. در صورتی که عجله دارید حتما به صفحه اجاره سرور اختصاصی به شرط تملیک یک سری بزنید.

برای خرید سرور اختصاصی اینجا کلیک کنید

خرید سرور اختصاصی نو و یا استوک

از همان ابتدای کار ممکن است به این فکر بیافتید که یک سرور نو و مدرن با آخرین تکنولوژی های روز بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این مورد ممکن است صحیح باشد ولی بسته به بودجه خود و نیازهایی که دارید ممکن است یک سرور مربوط به ۵ و یا ۱ سال قبل هم برای شما پاسخگو باشد. البته اگر بودجه شما در حدی است که می توانید یک سرور جدید خریداری کنید بهترین گزینه همین مورد خواهد بود ولی در اکثر مواقع مدیران با کمبود بودجه و یا محدودیت در بودجه در شرکت های کوچک و یا تازه تاسیس رو به رو می شوند که این امر انتخاب هایی که دارند را محدود خواهد کرد.

مهمترین نکات در خرید سرور اختصاصی که باید بدانید!

جالب است بدانید بیشتر شرکت های بزرگ میزبان کشورمان، از سرور های با میانگین عمر بیش از ۵ سال استفاده می کنند و کاربران آن ها متوجه تفاوتی در کیفیت دریافتی نمیشوند. از لحاظ تجربی بهتر است یک سرور استوک و قدیمی تر را در ابتدای کار تهیه نمایید و به مرور با رونق کسب و کارتان اقدام به ارتقا و یا تغییر آن نمایید. سخت افزار سرور ها توسط شرکت های سازنده به نوعی طراحی می شود که شما می توانید به سادگی سال ها از آن ها استفاده کنید و معمولا تنها سخت افزاری که ممکن است نیاز به تغییر پس از چند سال داشته باشد هارد دیسک و یا فضای نگاه داری اطلاعات سرور است که به راحتی قابل تعویض است.

برای چه کاری به سرور نیاز دارید؟

لازم است در ابتدای کار تخمینی از منابع مورد نیاز خود داشته باشید و اینکه چه نیاز هایی از سرور اختصاصی مد نظر خود دارید. در صورتی که بتوانید از اشخاص با تجربه در زمینه کاری خود مشاوره بگیرید این امر می تواند تا حد زیادی در آینده نگری شما موثر باشد و بتوانید از همین حالا سروری را انتخاب کنید که تا چند سال پاسخگوی شما باشد.

اگر قصد میزبانی سایت خود را دارید می توانید با ارزان ترین سرور های موجود کار خود را شروع کنید چرا که ارزان ترین سرور های اختصاصی هم می توانند پاسخگوی چند صد الی چند هزار کاربر باشند. البته کانفیگ داخلی سرور و اینکه از چه وب سرور و چه تکنولوژی های پیشرانی استفاده کنید تا مصرف منابعی بهینه داشته باشید هم تاثیر زیادی خواهد داشت که این مورد خارج از موضوع بحث فعلی است.

مهمترین نکات در خرید سرور اختصاصی که باید بدانید!

اگر میخواهید مجازی سازی انجام دهید و تعدادی سرور مجازی را بر روی سرور خود میزبانی کنید باید توجه کنید که مجازی سازی به سخت افزار قدرتمند تری نیاز خواهد داشت و بسته به تعداد VM هایی که مد نظر برای ساخت دارید می توانید منابع کلی سرور را تخمین بزنید.

کلیدی ترین سخت افزار های غیر قابل ارتقا

هر سروری که انتخاب می کنید لازم است به این نکته توجه نمایید که چه قطعاتی در آینده قابل ارتقا خواهد بود و کدام قطعات ثابت خواهند بود. در اکثر سرور ها پردازشگر CPU و نسل آن قابل تغییر و یا ارتقا نیستند و بسته به نوع سروری که تهیه می کنید باید به این موضوع توجه نمایید که حداکثر توان پردازشی سرور شما به همان مقدار خواهد بود و امکان افزایش آن در آینده مگر با تعویض کامل سخت افزار سرور امکان پذیر نخواهد بود. مورد دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که تکنولوژی و سرعت استفاده شده در RAM های سرور هم مربتط با بورد اصلی سرور و CPU خواهد بود و ممکن است در آینده با ارتقای سرور این قطعات هم قابل استفاده نباشند.

خرید قسطی سرور اختصاصی بهترین گزینه اقتصادی

زمانی که بحث خرید اقساطی می شود سوالات مختلفی در ذهن خریدار ایجاد می شود، برای مثال اینکه چرا سرور مد نظر شما به صورت قسطی فروخته می شود؟ سود اقساط چقدر خواهد بود؟ و سوالات زیادی از این قبیل. شرکت توشن بر اساس طرح اجاره سرور اختصاصی به شرط تملیک شرایطی را مهیا کرده است که در مدت کمتر از ۲ سال و پرداخت اقساط با مبلغ معقول بتوانید صاحب سرور فیزیکی خود شوید. در این طرح شما می توانید در تمام مدت پرداخت اقساط از سرور خود استفاده نمایید و تمامی منابع این سرور ها به صورت اختصاصی در اختیار شما خواهد بود و محدودیتی برای استفاده از آن ها در نظر گرفته نشده است. پس از پرداخت آخرین قسط شما به عنوان مالک قانونی سرور شناخته خواهید شد و می توانید سرور را تحویل بگیرید و یا اینکه نزد شرکت توشن به صورت کولوکیشن میزبانی نمایید. در این حالت مالک قطعی سرور شما هستید و تنها بابت میزبانی سرور در دیتاسنتر و هزینه ترافیک و نگاه داری ماهانه هزینه اندکی را پرداخت خواهید کرد.

مزیتی که این روش دارد این است که از زمان شروع قرار داد عملا مالک سرور شما خواهید بود و می توانید از سروری که تا چند ماه دیگر صاحب آن خواهید شد از حدود ۲ سال زودتر بدون خواباندن سرمایه استفاده کنید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور اختصاصی اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 + 9 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع