انواع ارزش سهام بورس کدام اند؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

انواع ارزش سهام بورس کدام اند؟

انواع ارزش سهام بورس کدام اند؟

ارزش سهام چند نوع است؟ همانطور که می دانید سهام بورس انواع مختلفی دارد که در یک سرمایه گذار لازم است تا برای موفقیت در بازار بورس در این مورد اطلاعات کافی را به دست آورد.

برای خرید سرور ترید توشن اینجا کلیک کنید

علاوه بر اطلاع در مورد آخرین اخبار و شناخت این موارد لازم است تا از سرور مجازی بورس توشن برای بهره مندی از اینترنت پر سرعت تر و دسترسی راحت تر به بازار سرمایه استفاده کنید.

سرور مجازی بورس توشن این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا معامله ها و همچنین خرید و فروش سهام در بازار سرمایه را با سرعت بسیار بالا تری انجام دهید.

در مطالب قبلی شما را با رشد سهام در بازار آسیا آشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا در خصوص انواع ارزش سهام اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم.

شناخت انواع ارزش سهام

  • ارزش دفتری

از دیگر انواع ارزش سهام را می توان ارزش دفتری دانست. اگر جمع بدهی‌ های یک شرکت را از جمع دارایی ‌های همان شرکت کم کنیم، قیمتی که می ماند جمع ارزش سرمایه سهامداران شرکت یا به تعبیر دقیق ‌تر، مجموع حقوق صاحبان سهام شرکت می باشد.

اگر قیمت حقوق صاحبان سهام شرکت را بر تعداد سهام شرکت تقسیم نماییم، عدد به دست آمده نشان دهنده ارزش دفتری هر سهم می باشد.

فرض را بر این می گذاریم که جمع ارزش دارایی‌ های یک شرکت الف در انتهای سال اول فعالیت شرکت، ۱۰ میلیارد تومان باشد. این مجموعه همچنین درمجموع هفت میلیارد تومان به بانک ‌ها و همچنین سایر شرکت‌ ها، بدهی دارد از این رو، جمع حقوق صاحبان سهام این شرکت سه میلیارد تومان می باشد.

هنگامی که شرکتی در جمع تعداد ۲۰ میلیون سهم انتشار دهد، ارزش دفتری هر سهم این شرکت ۱۵۰ تومان می باشد. چا از کلمه «دفتر» استفاده می کنیم؟ به این خاطر که در ارزش دفتری سهم هم این است که اعداد و ارقام مربوط به دارایی ‌های شرکت، طبق عدد های درج شده در دفتر های حسابداری آن شرکت، را مورد بررسی قرار می دهیم.

  • ارزش اسمی

یکی از این ارزش ها ارزش اسمی است که به عنوان یک سهم قیمتی می باشد که عرضه اولیه سهام یک شرکت طبق آن ارزش گذاری را انجام می دهد.

در بورس ایران ارزش اسمی هر سهم از شرکت‌ های پذیرفته ‌شده، ۱۰۰ تومان معادل یک ریال می باشد.

همچنین قیمت ارزش اسمی را می توان روی برگه ‌های سهام پیدا کرد.

ارزش سهام

  • ارزش ذاتی

در بحث های مالی به ارزش واقعی سهام یک شرکت و یا یک دارایی ارزش ذاتی داده می ‌شود که بر پایه بررسی تمامی ابعاد کسب ‌و کار مورد نظر، از جمله صورت‌های مالی، پتانسل رشد شرکت و همچنین از لحاظ دارایی‌ های مشهود و همچنی نامشهود انجام می گیرد.

لازم به ذکر است که می توانید در نظر بگیرید قیمت بازار سهم یک شرکتی، در حال حاضر ۲۰۰ تومان می باشد، به عبارتی سهام آن شرکت الان با قیمت ۲۰۰ تومان در بازار سرمایه در حال معامله می باشد؛ اما سرمایه‌ گذاران زیادی چنین متقاضی خرید این سهم می باشند.

 هنگامی که از این سرمایه‌ گذاران سؤال بپرسید که چرا می خواهید سهام یک شرکت را بخرید؟ به گفته تمامی آن ها «ما بر این باوریم که این سهم بیشتر از ۲۰۰ تومان ارزش دارد.» معنی این جمله این است که ارزش واقعی سهام آن شرکت، بیشتر از قیمت بازار این سهم می باشد.

از این رو می توان گفت، ارزش ذاتی یک سهم، نشان دهنده قیمتی می باشد که سرمایه داران برای یک سهم در نظر می گیرند. در حقیقت اگر از دید سرمایه ‌گذاران، ارزش ذاتی یک سهم بالاتر از ارزش بازار آن سهم می باشد، گزینه مناسبی برای خرید می باشد، اما هنگامی که ارزش ذاتی یک سهم از ارزش آن در بازار سرمایه کمتر باشد، سهم نام برده فاکتور درستی برای سرمایه‌گذاری به حساب نمی اید.

  • ارزش بازار

آیا می دانید ارزش بازار چیست؟ به این نوع ارزش سهام یا قیمت معاملاتی، قیمتی می گویند که سهام بر طبق آن، در بورس مورد خرید و فروش قرار گیرد.

قیمت سهم در بازار سرمایه را میزان عرضه و همچنین تقاضا برای یک سهم معین می کند. مثلا امکان دارد به علت عملکرد خوب یک شرکت، سرمایه ‌گذاران زیادی به دنبال خرید سهام آن شرکت در بورس باشند.

انواع قیمت سهام طبق تابلوی هر نماد

  1. اولین قیمت open price اولین قیمتی است که در روز معاملاتی جاری بازار می باشد معامله می شود.
  2. قیمت آخرین معامله close price قیمت آخرین معامله ‌ای می باشد که در نماد مشاهده می شود.
  3. قیمت پایانی در بورس نیز میانگین وزنی قیمت‌های معامله شده در بازه زمانی روز است.
  4. قیمت دیروز را می توان قیمت نهایی معاملات روز کاری گذشته دانست.
  5. بازه روز   Low Price & High Price به کمترین و همچنین بالاترین مقدار قیمت یک سهم که در روز خرید و فروش جاری مورد بررسی قرار می گیرد بازه روز می گویند.
  6. بازه هفته کمترین و همچنین بیشترین قیمتی است که سهم در قیمت‌ها در طول هفته معامله انجام می گیرد.
  7. بازه سال چیست؟ کمترین و بیشتری میزان قیمت هر سهم که در طی یک سال قبل به خود دیده است یا تعبیر دیگر خرید و فروش شده است.

با مطالعه اطلاعات بالا با انواع ارزش سهام آشنا شدید.

امیدواریم با استفاده از سرور مجازی بورس توشن و همچنین پیگیری آخرین اخبار در مورد بورس می توانید به نتیجه مورد نظرتان دست پیدا کنید.

چگونه سرور مجازی بورس با اینترنت پر سرعت برای خرید عرضه  اولیه و سر خط زدن معاملات بورس تهیه کنم ؟

از لینک زیر می توانید سرور مجازی بورس تهیه کنید.

 خرید سرور مجازی بورس توشن با اینترنت پر سرعت

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

7 + چهارده =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع