پایتون چیست؟ مهم ترین مزایای برنامه نویسی python

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

پایتون چیست؟ مهم ترین مزایای برنامه نویسی python

پایتون چیست؟ مهم ترین مزایای برنامه نویسی python

پایتون چیست؟

پایتون (python) یک زبان برنامه نویسی ساده است که از شی گرایی و برنامه نویسی ساختار یافته پشتیبانی می کند. همین ویژگی سادگی و قدرت پایتون باعث شده تا خیلی سریع محبوبیت زیادی بین برنامه نویس ها پیدا کند و حتی خیلی از افرادی که تازه می خواهند زبان برنامه نویسی یاد بگیرند، با این زبان شروع به یادگیری کنند. با استفاده از پایتون می توان به ایجاد وب اپلیکیشن، انیمیشن سازی، برنامه نویسی دسکتاپ و هوش مصنوعی پرداخت. زبان پایتون در سال ۲۰۱۷ میلادی، طبق گزارش سایت Stackoverflow بیشترین محبوبیت و بازدید را نسبت به سایر زبان ها داشته است به عنوان مثال حدود ۵۰۰k سوال در خصوص پایتون در این سایت وجود دارد. این محبوبیت تا حدی است که بسیاری از شرکت های بزرگ چه خارجی مثل گوگل و چه ایرانی مثل کافه بازار از این زبان استفاده می کنند. اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید، که می خواهید به تازگی زبان پایتون را یاد بگیرید، و از مزایای پایتون اطلاعاتی ندارید، حتما تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و این مقاله را از دست ندهید.

برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

 

تاریخچه زبان برنامه نویسی پایتون

ورود این زبان به میان زبان های برنامه نویسی از سال ۱۹۹۱ میلادی توسط آقای Guido van Rossum صورت گرفت. هدف از ایجاد این زبان برنامه نویسی، این بود که شکاف های موجود در زبان های برنامه نویسی برطرف شود. هدف این بود که با نوشتن اسکریپت هایی از اجرای یک سری کارهای روتین خودداری شود.

سیر تکمیلی پایتون در سال ۲۰۰۰ میلادی اتفاق افتاد و پایتون ۲ ایجاد شد. بزرگ ترین تفاوت پایتون ۲ با نسخه قبلی آن، پشتیبانی از Unicode  بود. کد اسکی برای نمایش کاراکتر ها از ۸ بیت استفاده می کند ولی یونیکد از ۱۶ بیت. همین تغییر باعث می شد تا پایتون بتواند از ۶۵.۵۳۶  کاراکتر پشتیبانی کند.

در سال ۲۰۰۸ میلادی نیز پایتون ۳ معرفی شد که تا حدودی توانست مشکلات نسخه ۲ پایتون را حل کند و روش های برنامه نویسی قدیمی را حذف کند. از آن سال تا به امروز شرکت های کامپیوتری دنیا در حال جابجایی از نسخه ۲ پایتون به نسخه ۳ آن هستند.

به خاطر مزایای پایتون، هم اکنون شرکت های بزرگ بسیاری از پایتون به عنوان زبان برنامه نویسی خود استفاده می کنند از جمله این شرکت ها می توان به Pinterest، Instagram، google، Spotify،Dropbox، Netflix و Uber اشاره کرد.

 

شروع برنامه نویسی با پایتون:

 در این بخش قصد داریم چاپ hello world را در زبان یایتون و جاوا با هم مقایسه کنیم. برای نوشتن این عبارت در پایتون به این شکل عمل می کنیم:

(“print (“Hello World

برای نوشتن عبارت hello world در جاوا به این صورت عمل می کنیم:

}public class HelloWorld

}   (public static void main(String[] args ;("System.out.println("Hello World
    {
{

می بینید که کد نویسی با پایتون چقدر ساده تر و کم حجم تر است که همین امر موجب فراگیری و محبوبیت این زبان میان برنامه نویسان حرفه ای و حتی مبتدی شده است. قبل از شروع برنامه نویسی با پایتون بهتر است حتما هاست پایتون تهیه کنید. 

 

مزایای پایتون

از جمله مهم ترین مزایای پایتون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سادگی برنامه نویسی با این زبان بدین معنا که با کمترین کد می توان برنامه مورد نظر را نوشت. همچنین نزدیک بودن دستورات مورد استفاده در این زبان به زبان انسان، به یادگیری آسان این زبان کمک کرده است.
  • قابلیت درون سازی کد. یعنی می توان لابه لای کدهای پایتون کد به زبان های دیگر مثل سی پلاس پلاس هم زد.
  • پشتیبانی از شی گرایی.
  • داشتن کتابخانه های گسترده. این قابلیت باعث شده تا با پایتون بتوان در مورد هر موضوعی کد زد.
  • چند پلت فرم بودن این زبان. برنامه نوشته شده با زبان پایتون بدون تغییر و یا نهایتا با تغییرات جزیی قابل اجرا روی سیستم عامل های مختلف است.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور اختصاصی اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 + 15 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع