آموزش پیدا کردن و رفع خطای ۴۰۴ در سایت و فروشگاه – کاملا جامع

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

آموزش پیدا کردن و رفع خطای ۴۰۴ در سایت و فروشگاه – کاملا جامع

آموزش پیدا کردن و رفع خطای ۴۰۴ در سایت و فروشگاه – کاملا جامع

با آموزش پیدا کردن و رفع خطای ۴۰۴ در سایت و فروشگاه در خدمت شما هستیم. همه کاربران وب سایت ها  و سایت های فروشگاهی  دیر یا زود با صفحه ترسناک ۴۰۴ مواجه می شوند. این تقریبا غیر قابل اجتناب است. هر چند گرفتن خطاهای سری ۴۰۰ امری اجتناب ناپذیر است ولی با توجه به تاثیرات منفی بسیاری که این خطاها برای سایت و از نظر بهینه سازی برای موتورهای جستجو یا SEO در طولانی مدت ایجاد خواهند کرد، لازم است در حداقل زمان در مرحله اول این خطاها شناسایی شده و در مرحله بعد برطرف شوند. در مورد طراحی سایت شرکتی بیشتر بدانید. در این مطلب قصد داریم تا به صورت کامل رفع خطای ۴۰۴ را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید

برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

 

خطای ۴۰۴ چیست و چرا مشکل ساز است؟

وقتی کاربران شما به یک صفحه ۴۰۴ بر میخورند، این خطا می تواند باعث نا امیدی آن ها شده و این کاربران سایت یا فروشگاه شما را ترک کنند. این مورد مسبب بالا رفتن Bounce Rate صفحات سایت شما می شود و می تواند در مورد SEO (بهینه سازی موتور جستجو) به شما آسیب برساند. طبق نتایج بررسی های انجام شده در میان میلیون ها سایت، از نظر اکثر کاربران اگر لینک های زیادی دارید که به ۴۰۴ صفحه ختم می شوند، به نظر می رسد که وب سایت کسب وکار خود را جدی نمی گیرید و نمی توان به شما اعتماد کرد.


بطور خلاصه می توان گفت که این صفحات ۴۰۴ بسیار مهم هستند.

 

آموزش شناسایی آدرس های ۴۰۴

وقتی صحبت از صفحه ۴۰۴ می شود، مهم نیست که از هاست ویندوز استفاده می کنید یا هاست لینوکس، مهم ترین کاری که می توانید برای بهبود تجربه بازدیدکنندگان خود انجام دهید، کاهش احتمال ورود آن ها به صفحه ۴۰۴ است. اما باید این را هم بپذیرید که احتمالا نمی توانید از تمام نمونه های ممکن بازدید کنندگان خود که به یک صفحه ۴۰۴ در وب سایت شما می آیند جلوگیری کنید، بنابراین هدف ثانویه شما باید این باشد که مطمئن شوید وقتی آن ها این کار را انجام می دهند، صفحه ۴۰۴ به خوبی طراحی شده و مفید است. در ادامه در چند قدم ساده رفع این مشکل را بررسی خواهیم کرد.


قدم اول: لینک های شکسته فعلی خود را پیدا کنید!

ابزارهایی وجود دارند که به ویژه برای کمک به صاحبان وب سایت ها طراحی شده اند تا به سرعت و به راحتی تمام لینک های شکسته ای که خطاهای ۴۰۴ را که در یک وب سایت وجود دارند را شناسایی کنند. چند گزینه برتر شما عبارتند از:


استفاده از ابزار جستجوگر لینک شکسته رایگان

تعدادی از وب سایت ها ابزارهای رایگانی برای یافتن لینک های شکسته ارائه می دن. با ابزارهایی مانند چک لینک شکسته، چک کننده لینک شکسته ahrefs (تصویر زیر)و چک کننده لینک مرده، تنها کاری که باید انجام دهید اینه که URL وب سایت خود را به آن وصل کنید و منتظر بمانید تا وب سایت برای شما اسکن شود.

آموزش پیدا کردن و رفع خطای 404 در سایت و فروشگاه - کاملا جامع

https://ahrefs.com/broken-link-checker



استفاده از افزونه جستجوگر لینک شکسته برای وردپرس

اگر وب سایت بر پایه وردپرس داشته باشید، حتما می دانید که برای هر چیزی یک افزونه وجود دارد. طبیعتا این شامل پیدا کردن لینک های شکسته می شود. افزونه رایگان جستجوگر لینک شکسته بر لینک های موجود در وب سایت شما نظارت می کند، لیستی از لینک هایی که کار نمی کنند تهیه می کند و ویرایش یا باز کردن هر لینک را برای شما آسان می کند.
یکی از معایب استفاده از افزونه ای مانند جستجوگر لینک شکسته این است که می تواند به طور موقت باعث کند شدن سایت شما در حین اجرا شود، بنابراین هنگام تصمیم گیری در مورد استفاده از آن، این موضوع را در نظر داشته باشید.


پیدا کردن لینک های شکسته با SEO Spider

ابزار Spider در سیو بوسیله Screaming Frog وب سایت شما را به طور خودکار شناسایی می کند تا به شما در شناسایی چند موضوع مختلف از جمله لینک های شکسته کمک کند. و برای وب سایت هایی با کم تر از ۵۰۰ صفحه، استفاده از آن رایگان است. برای پیدا کردن لینک های شکسته با ابزارSpider در SEO باید این ابزار را دانلود کنید. زمانی که آن را دانلود کردید، فقط باید URL خود را وارد کرده و روی Start کلیک کنید. ممکن است چند دقیقه طول بکشد تا کل وب سایت شما بخزد.

با کلیک روی کده ای پاسخ و انتخاب خطای سرویس دهنده قادر به مشاهده لینک های شکسته خواهید بود. با کلیک روی لینک و سپس انتخاب لینک های ورودی، محل قرارگیری لینک در وب سایت خود را پیدا کنید. برای به دست آوردن فهرستی از تمام لینک های شکسته خود به شکل صفحه گسترده (که می تواند انجام پروژه تعمیر آن ها را آسان تر کند)، گزینه های صادرات Bolk. کدهای پاسخ، لینک های داخلی خطای سرویس دهنده را انتخاب کنید.

 

مرحله ۲: رفع خطای ۴۰۴، لینک های شکسته خود را اصلاح کنید

هنگامی که لیست لینک های شکسته خود را دارید، وقت آن رسیده که بخش سخت تر را انتخاب کنید. شما باید وارد شوید و هر کدام را تعمیر کنید. مشخص کنید که کدام یک از آن ها به لینک به روز شده نیاز دارند و کدام لینک ها باید به سادگی حذف شوند. پیشرفت خود را در حین حرکت پی گیری کنید تا مطمئن شوید که هیچ کدام را از دست نمی دهید و هر صفحه وب را باز کنید تا قبل از رفتن به صفحه بعدی، خودتان لینک به روز شده را بررسی کنید.

این کار زمان می برد، اما تضمین می کند که بازدیدکنندگان شما تجربه بهتری در وب سایت شما خواهند داشت. بهتر است این مرحله را هر سه ماه یک بار انجام دهید تا هر لینک شکسته جدیدی که در سریع ترین زمان ممکن ایجاد می شود، اصلاح شود. و هر چه بیشتر این کار را انجام دهید، هر بار کم تر کار خواهد کرد. اگر خوش شانس باشید، لینک های بد را قبل از هر بازدید کننده ای مشاهده خواهید کرد.


مرحله ۳: صفحه ۴۰۴ خود را به روزرسانی کنید


حتی اگر به طور منظم لینک های شکسته را بررسی کنید، احتمالا زمان هایی وجود خواهد داشت که شما یکی را به موقع تشخیص نمی دهید و زمان های دیگر زمانی است که کاربران یک URL را اشتباه وارد می کنند. برخی از بازدیدکنندگان شما بدون توجه به کاری که انجام می دهید، قطعا در صفحه ۴۰۴ شما قرار خواهند گرفت. پس وقتی این کار را می کنند از آن نهایت استفاده را ببرند.


بهترین روش های صفحه۴۰۴

برای اینکه صفحه ۴۰۴ خود را قابل استفاده تر کنید، بعضی از بهترین روش های صفحه اصلی ۴۰۴ را در نظر بگیرید.


۱. آن را بر اساس قالب سایت خود طراحی کنید!

شما می خواهید مردم بدانند که وقتی در یک صفحه ۴۰۴ قرار می گیرند، هنوز در وب سایت شما هستند تا سردرگمی را کاهش دهند. بسیاری از برندها هنوز از ۴۰۴ صفحه عمومی استفاده می کنند که هیچ برندینگ و هیچ رابطه بصری با بقیه وب سایت ندارند.

آموزش پیدا کردن و رفع خطای 404 در سایت و فروشگاه - کاملا جامع

صفحه ای مانند این، فرد را از نظر ذهنی از وب سایت شما دور می کند و تقریبا اطمینان حاصل می کند که او به طور کامل کلیک خواهد کرد.
در عوض، می خواهید مردم بدانند که هنوز با شما هستند. مطمئن شوید که صفحه در سبک کلی برندینگ و پیام رسانی که می خواهید ارائه دهید، باقی بماند. NASA این کار را با صفحه ای انجام می دهد که زیبایی ستاره ها را نشان می دهد، در حالی که هنوز هم شامل لوگوی NASA و منوی اصلی وب سایت است.

آموزش پیدا کردن و رفع خطای 404 در سایت و فروشگاه - کاملا جامع

واضح است که اگر در آن صفحه فرود بیایید، احتمال بیشتری نسبت به صفحه بالا وجود دارد.


۲. آن را کمی مفید تر از یک صفحه ساده کنید!


بازدیدکننده ای که روی صفحه وب شما فرود می آید، در حالی که سعی می کند به جای دیگری برود، به آنجا می رسد. شما نمی خواهید که آن ها از پیدا کردن صفحه اصلی که قصد رسیدن به آن را داشتند، دست بکشند، پس هر کاری که می توانید برای آسان کردن آن انجام دهید.
شامل یک نوار جستجو و لینک های پیشنهادی که به افراد کمک می کند تا به قسمت های اصلی سایت که بیشتر بازدیدکنندگان شما می خواهند در آن حضور داشته باشند، بازگردند.
صفحه ۴۰۴ ModCloth شامل یک منوی همبرگر و یک نوار جستجو در بالای آن به همراه لینک هایی به برخی از صفحات اصلی است که می خواهند بازدیدکنندگان را به آن ها هدایت کنند، مانند تازه وارد ها و بهترین فروشندگان. همچنین، شامل یک ایهام قشنگ است، بنابراین به آن اشاره می کند.
آموزش پیدا کردن و رفع خطای 404 در سایت و فروشگاه - کاملا جامع
کسانی که در نهایت در یک صفحه ۴۰۴ در وب سایت خود گیر کرده اند، می دانند که لازم نیست این پایان مقصد آن ها باشد، آن ها به راحتی می توانند راه خود را به صفحه ای سودمندتر پیدا کنند.


۳. کمی هویت به صفحه ۴۰۴ تزریق کنید.

صفحات ۴۰۴ اغلب فنی و ضعیف است. کاربر شما در حال حاضر درگیر دیدن چیزی غیر از چیزی است که می خواهد پیدا کند، شما نمی خواهید این تجربه را بدتر کنید ، بنابراین در عوض آن را با سرگرم کننده بودن و آوردن یک شخصیت واقعی به صفحه بهتر کنید.


هر دو مثال بالا کار خوبی برای انعکاس شخصیت برند و اضافه کردن چیزی جالب تر به تجربه ورود به صفحه انجام می دهند.


چگونه صفحه ۴۰۴ خود را به روزرسانی کنیم؟


برای رفع خطای ۴۰۴، اگر متقاعد شده اید که وقت آن رسیده است که یک صفحه ۴۰۴ سفارشی برای وب سایت خود ایجاد کنید، اما خیلی مطمئن نیستید که جنبه فنی به روزرسانی صفحه ۴۰۴ شما چگونه کار می کند، فهمیدن این بخش نباید خیلی سخت باشد. چگونه صفحه ۴۰۴ خود را به روزرسانی کنیم؟ 


اگر از هاست لینوکس توشن استفاده می کنید، مراحل زیر را طی کنید:

 

  • وارد حساب کاربری cPanel خود شوید.
  • Custom Error Pages را پیدا کنید و روی آیکون آن کلیک کنید.
  • از لیست صفحه خطای ۴۰۴ را انتخاب کنید.
  • صفحه ای با کادر متنی را مشاهده خواهید کرد. این فیلد را با کد html برای صفحه ای که می خواهید ظاهر شود پر کنید.
  • روی Save کلیک کنید.
  • به یک URL جعلی در وب سایت خود هدایت شوید تا بررسی کنید که به روزرسانی شما کار می کند و دوست دارید که چگونه به نظر برسد. (معمولا می توانید با اضافه کردن یک حرف تصادفی به انتهای حرف واقعی یک URL جعلی ایجاد کنید، برای نمونه http://your-site.com/a).


و کار شما تمام است! جهت سفارش هاست با کیفیت از ایران و خارج اینجا کلیک کنید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور میکروتیک اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع