۶ تفاوت هاست لینوکسی و هاست ویندوزی

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

۶ تفاوت هاست لینوکسی و هاست ویندوزی

۶ تفاوت هاست لینوکسی و هاست ویندوزی

انتخاب هاست مناسب اقدام مهمی است که هنگام راه اندازی یک وب سایت باید آن را در نظر بگیرید. سرور مجازی انتخاب مناسب برای افرادی است که می خواهند سایتی با سرعت بالا و عملکرد عالی داشته باشند. اما این که سرور مجازی لینوکس بهتر است یا سرور مجازی ویندوز سوالی است که در این مقاله به پاسخ آن خواهیم پرداخت. همراه ما باشید و مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

برای خرید سرور ترید توشن اینجا کلیک کنید

ویندوز و لینوکس دو سیستم عامل اصلی مورد استفاده ارائه دهندگان خدمات VPS هستند. هر دو سیستم عامل مزایا و معایب خود را دارند و تجربه کاربری متفاوتی را به کاربران ارائه می دهند. اگر برای اولین بار به دنبال استفاده از خدمات VPS برای تجارت خود هستید، حتما این سوال برایتان پیش آمده که “کدام یک انتخاب بهتری برای تجارت من است؟”

چهار بخش اصلی که عملکرد و ارزش یک VPS بر اساس آن تعیین می شوند، ثبات، امنیت، عملکرد و کنترل هستند. و این اولین جایی است که نقش مهم سیستم عامل مشخص می شود. در ادامه به مقایسه این دو سیستم عامل می پردازیم.

6 تفاوت هاست لینوکسی و هاست ویندوزی

۱- کارایی (Performance)

ابتدا نگاهی به تفاوت عملکرد بین این دو سیستم عامل بیندازید. اولین موردی که ما را به استفاده از سیستم های VPS لینوکس ترغیب می کند، این است که لینوکس مثل ویندوز تشنه منابع نیست. اگر چه عملکرد ویندوز نیز درجه یک است، مخصوصا اگر از آخرین نسخه‌های سیستم‌عامل استفاده شود. اما نباید این موضوع را فراموش کرد که ویندوز مبتنی بر رابط کاربری گرافیکی است و همین موضوع باعث می‌شود در مقایسه با سیستم لینوکس نسبتاً کند پاسخ دهد. همچنین، سیستم لینوکس از طریق خط فرمان کار می کند که همین تفاوت باعث دقیق تر و قابل اعتمادتر شدن سیستم های لینوکسی نسبت به سیستم های ویندوز می شود.

۲- امنیت

امنیت یکی دیگر از جنبه های مهمی است که هنگام انتخاب سیستم عامل مناسب برای VPS باید در نظر گرفت. اگرچه امنیت بر اساس نحوه راه اندازی VPS و نحوه مدیریت ادمین است، اما لینوکس برای هکرها سیستم امن تر و سخت تری برای نفوذ به حساب می آید.

۳- سازگاری

باید این موضوع را در نظر بگیرید که از چه تنظیماتی استفاده می کنید و چگونه سایت خود را طراحی کرده اید. سیستم لینوکس با بسیاری از DBها و syntaxesها از جمله PHP/Perl، Java، Python و FrontPage و بسیاری دیگر سازگار است. از سوی دیگر، سیستم ویندوز با برنامه های خاص ویندوز مانند ASP، .NET، MySQL، توسعه VB و غیره بی عیب و نقص کار می کند.

۴- کنترل پنل

از آن جایی که سرویس های لینوکسی نسبت به سرویس های ویندوزی محبوب تر هستند، کنترل پنل این سرویس ها شناخته شده تر می باشد. کنترل پنل های  Direct admin و  Cpanel از  جمله معروف ترین کنترل پنل های سرویس های لینوکسی هستند و Plesk، SolidCP، و WebsitePanel هم از جمله معروف ترین کنترل پنل های سرویس های ویندوزی می باشند. 

۵- سرعت

سرعت یکی از مهم ترین معیارها هنگام انتخاب هاست مناسب است. این که سیستم عامل لینوکس باشد یا ویندوز، تفاوتی در سرعت ایجاد نمی کند. زیرا بیشتر سخت افزار سرور و نرم افزارهای بهینه سازی سرعت که روی هاست نصب شده اند، بر روی سرعت سایت تاثیر گذار هستند. اما در کل لینوکس به دلیل تجهیزات گسترده ای که در زمینه بهینه سازی سرعت، استفاده کرده است، سرعت بالاتری نسبت به سیستم عامل های ویندوزی دارد.

۶- قیمت

اگر بخواهیم هاست لینوکس را با هاست ویندوز  از لحاظ قیمت مقایسه کنیم، باید بگوییم که سرورهای ویندوزی نسبت به سرورهای لینوکسی گران تر هستند. زیرا هزینه های مربوط به نگهداری و خدمات سرویس های ویندوزی از سرویس های لینوکسی بیشتر است. همچنین چون لینوکس یک پلت فرم open source است، ارزان تر از پلت فرم ویندوز است.

نتیجه گیری

در این مطلب به مقایسه دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس برای سرورهای مجازی پرداختیم. و این دو سیستم عامل را از جنبه های مختلف میزان کارایی، امنیت، سازگاری، نوع کنترل پنل، سرعت و قیمت با هم مقایسه کردیم. با بررسی موارد ذکر شده می توانید یکی از دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز را انتخاب کنید و کسب و کار خود را راه اندازی کنید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
امتیاز دهید
برای خرید سرور ترید توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع