بازار بورس و اهمیت دانش روانشناسی آن

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

بازار بورس و اهمیت دانش روانشناسی آن

بازار بورس و اهمیت دانش روانشناسی آن

برای موفقیت در بازار بورس علاوه بر استفاده از سرور مجازی بورس توشن و همچنین داشتن مهارت های کافی در خصوص نحوه معامله، لازم است تا یک معامله گر موفق از نظر روانشناسی نیز بتواند بازار را تحلیل کند.

برای خرید سرور مجازی اروپا اینجا کلیک کنید

همانطور که می دانید سرور مجازی بورس توشن یکی از مهم ترین فاکتور هایی است که هر معامله گری برای دسترسی راحت تر به بورس باید مورد استفاده قرار دهد.

در مطالب قبلی شما را با بایننس کوین آشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا در خصوص اهمیت و نقش روانشناسی بازار اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم.

نقش دانش روانشناسی بازار بورس در پیشرفت معامله گر

سرمایه گذاری در بازارهای سهام یک تجارت پر ریسک و با پاداش بالا است. در حالی که اکثر سرمایه گذاران خرد در بازارهای سهام ضرر می کنند، درصد کمی از سرمایه گذاران موفق به ایجاد ثروت گسترده از بازارهای سهام شده اند.

بنابراین چه دلیلی وجود دارد که تنها درصد کمی از سرمایه گذاران خرد در بازارهای سهام موفق هستند؟

نکته کلیدی در اینجا رفتار سرمایه گذار بورس است. روانشناسی مطالعه ذهن، نحوه عملکرد آن و چگونگی تأثیر آن بر رفتار است.

روانشناسی قسمت بزرگی از سرمایه گذاری در بورس سهام است و اگر به خوبی درک شود می تواند به جلوگیری از عقب ماندگی های مالی کمک کند.

امور مالی رفتاری با ثبت علمی رفتارهای انسانی توانسته است شکاف بین تئوری و عمل را از بین ببرد.

“برندگان متفاوت فکر می کنند. این مقدار دانش شما نیست، حتی اگر دانش ضروری است. این چقدر سخت کار می کنید، حتی اگر هیچ چیز ارزشمندی بدون کار سخت حاصل نشود. تفاوت واقعی در نحوه تفکر برندگان نهفته است. ”کالین نیکلسون، نویسنده ایجاد ثروت در بازار سهام.

بیایید نگاهی به انواع سرمایه گذاران در بازارهای سهام بیندازیم:

سرمایه گذاران فعال بورس سهام

سرمایه گذاران فعال بازار سهام از استراتژی سرمایه گذاری استفاده می کنند که شامل خرید و فروش مداوم است.

 آن ها معمولاً روندهای بلند مدت را کنار گذاشته و بر سودهای کوتاه مدت تمرکز می کنند.

بازار بورس

سرمایه گذاران منفعل بورس

سرمایه گذاران منفعل بازار سهام برای مدت طولانی از استراتژی خرید و نگهداری استفاده می کنند و به دنبال سود بردن از تغییرات کوتاه مدت قیمت یا زمان بندی بازار نیستند.

سرمایه گذاران عاطفی سهام

سرمایه گذاران احساسی در بورس سهام کسانی هستند که تمایل دارند سهام را برای همیشه حفظ کنند، صرف نظر از عواملی که بر سهام تأثیر منفی می گذارند و باعث می شوند سهام نسبت به سایر سهام سهام کمتر باشد.

سرمایه گذاران بازار سهام

سرمایه گذاران بورس سهام به امید تقلید از بازده خود بدون درک دلیل این امر، تمایل به پرتفوی سهام سرمایه گذاران خبره  دارند.

گرچه از نظر تئوری ساده به نظر می رسد، اما در واقعیت، اغلب دشوارتر است زیرا سرمایه گذاری کپی در سهام سرمایه گذاران موفق مجموعه ای از خطرات خاص خود را دارد که اکثر مردم درک نمی کنند.

 درباره خطرات سرمایه گذاری کپی اطلاعات بیشتری کسب کنید.

روانشناسی سرمایه گذاری هنگام سرمایه گذاری در بازارهای سهام هند بسیار مهم است.

امور مالی رفتاری می تواند به شما کمک کند تا از اشتباهات وحشتناک سرمایه گذاری جلوگیری کنید.

اشتباهات سرمایه گذاری حتی اگر بازار سهام عملکرد خوبی داشته باشد یا در مرحله گاوی باشد، می تواند هزینه بر باشد و ضرر و زیان وارد کند.

سرمایه گذاران مختلف طرز فکرهای مختلفی دارند. به عبارتی گسترده تر، می توان آن ها را در “خوش بینان” و “بدبین ها” طبقه بندی کرد.

خوش بینی به گاو در بازار سهام دامن می زند، در حالی که بدبینی منجر به بازار خرس می شود.

وقتی بورس در مرحله گاوی است، سرمایه گذاران بورس با مشاهده Rs حریص می شوند. ۵۰ سهم به روپیه رسیده است.

 اکنون آن ها شروع به خرید می کنند و قیمت سهام Rs را لمس می کند.

 ۱۵۰ آن را بیش از حد قیمت می کند.

در یک مرحله اصلاح، وقتی قیمت سهام به ۸۰ کاهش می یابد، سرمایه گذاران بازار سهام شاهد سقوط شدید هستند.

بدبینی شروع به احاطه آنها می کند، که منجر به ترس می شود و شروع به ثبت ضرر می کند.

در این حالت، سرمایه گذارانی که با مبلغ ۱۰۰ روپیه (قیمت بالاتر) وارد سهام شده و آن را با قیمت ۸۰ دلار روبرو فروختند (قیمت پایین تر) ۲۰ ریال زیان برای هر سهم متحمل می شوند.

 برخی از سرمایه گذاران بازار سهام بیشتر منتظر می مانند و در دام بازنده قرار می گیرند.

با سقوط بیشتر سهام به ۵۰ دلار، سرمایه گذاران بازار سهام در یک معضل قرار دارند که آیا با رزرو ضرر عظیم به طور کامل خارج شوند یا منتظر بازگشت برای بازگشت باشند.

اگر سرمایه گذار در بورس اوراق بهادار ۵۰ دلار باشد، درنهایت ۵۰ درصد سرمایه خود را از دست می دهد.

چنین شرایطی در میان بیشتر سرمایه گذاران بورسی که ذهنیت عموم را دنبال می کنند معمول است.

قانون اساسی موفقیت در بازارهای سهام یا هرجای دنیا خرید با قیمت پایین و فروش با قیمت بالا است.

حتی اگر این کاملا ساده به نظر برسد، اکثر سرمایه گذاران بورس در هنگام پیروی از این قانون مرتکب اشتباه می شوند.

برعکس، آن ها سهام را با قیمت های بالا خریداری می کنند و هنگامی که قیمت ها از دست می رود سهام آنها را به فروش می رسانند و در پایان مقصر بازارهای سهام هستند.

روانشناسی موفقیت یا شکست شما را در بازارهای سهام تعیین می کند.

آیا در مورد سرمایه گذاران افسانه ای مانند وارن بافت، بنجامین گراهام، مارک موبیوس، جورج سوروس، پیتر لینچ و جان تمپلتون چیزی شنیده اید؟

ویژگی های روانشناختی غیرمعمول، از جمله توانایی تفکر متفاوت از دیگران، آن ها را به یکی از ثروتمندترین افراد در جهان تبدیل کرده است.

اگر از ذهنیت گله پیروی کنید و آنچه اکثر سرمایه گذاران خرد در بازارهای سهام انجام می دهند انجام دهید، ممکن است در کوتاه مدت سودهای ناچیزی کسب کنید، اما در دراز مدت متحمل خسارات زیادی می شوید.

با این حال، اگر می خواهید در بازارهای سهام موفق باشید، باید مثل سرمایه گذاران موفق در بازار فکر کنید و رفتار کنید.

بازار بورس

سرمایه گذاری DIY

سرمایه گذاری DIY ( کاری که خودتان به تنهایی انجام می دهید) در بازارهای سهام می تواند مانند خوددرمانی خطرناک باشد

 DIY که مخفف DO IT YOURSELF است، این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اما فقط زمان می تواند مشخص کند که این مُد چقدر دوام خواهد داشت.

این یک رویکرد سرمایه گذاری است که در آن سرمایه گذار به جای استخدام خدمات متخصص یا خدمات مشاوره مالی، سبد سرمایه گذاری خود را انتخاب و مدیریت می کند.

با این حال، DIY در سرمایه گذاری به همان سادگی که به نظر می رسد نیست. دو مورد اصلی برای آن وجود دارد. مورد اول در دسترس بودن زمان برای تحقیق و دوم و مهمترین نیاز دانش کافی است.

شکی نیست که DIY در سرمایه گذاری می تواند به یک سرمایه گذار کمک کند تا پس انداز خود را به صورت هزینه اشتراک یا شارژهایی که شخص باید با استفاده از تخصص حرفه ای پرداخت کند، پس انداز کند.

اما اشکالاتی نیز وجود دارد که می تواند برای سلامت مالی فرد خطرناک باشد.

گفته می شود که “نیمی از دانش می تواند خطرناک باشد.” درست مثل خوددرمانی که می تواند برای سلامت جسمی فرد خطرناک باشد. بیایید نگاهی به مثال زیر بیندازیم.

Bhavesh، یک برنامه نویس نرم افزار، یک روز زود کار را ترک کرد زیرا به دلیل سرما و سرفه حال خوبی نداشت. در حالی که راهی خانه بود، برای خرید مقداری دارو برای سرماخوردگی به یک داروخانه رفت.

هنگامی که وی به پزشک در مورد مشکلی که با آن روبرو بود اطلاع داد، شیمی دان چند قرص به او داد.

اما بعد از مصرف قرص، صبح روز بعد که از خواب بیدار شد، حالش بدتر شد. او احساس ضعف می کرد و همچنین در تنفس مشکل زیادی داشت. برای اینکه اوضاع بدتر شد، صورتش متورم شده بود. بنابراین او به دکتر مراجعه کرد و به او گفت که به دارویی که مصرف کرده حساسیت دارد و باعث این عارضه می شود.

 Bhavesh فقط یکی از افرادی است که عوارض جانبی خوددرمانی را متحمل شده اند.

در حالی که خطرات ناشی از خوددرمانی آشکارتر است، انجام این کار (DIY) و همچنین خطرات متعددی را برای افرادی که مراقب نیستند به همراه دارد.

وقتی بورس به طور مداوم در حال صعود است، بیشتر سرمایه گذاران DIY احساس می کنند هیچ مشکلی پیش نمی آید.

اگر سهام آن ها خوب کار کند، این توهم را پیدا می کنند که یک تجربه طلایی دارند. آن ها تمایل دارند موفقیت خود را به جای عملکرد کلی بازار گسترده تر، به دانش سرمایه گذاری خود نسبت دهند.

 این به آن ها حس اعتماد به نفس کاذب می دهد.

با این حال، می تواند خطرات زیادی در ارتباط با سرمایه گذاری DIY داشته باشد. بیایید رایج ترین خطرات ذکر شده در زیر را بررسی کنیم

متنوع نبودن سرمایه گذاری

یک سبد ایده آل باید شامل انواع سهام با کیفیت خوب از بخش های مختلف، اوراق قرضه، برخی بدهی ها و سایر ابزارهای سرمایه گذاری باشد.

وقتی یک سرمایه گذار DIY از بازارهای سهام سود کسب می کند، تمایل دارد که دیگر سرمایه گذاری های مالی را نادیده بگیرد و تمام سرمایه گذاری های خود را در یک سبد قرار دهد. در چنین شرایطی اگر سهام بورس سقوط کند، ممکن است سرمایه گذار ضرر ویرانگری داشته باشد.

حتی وقتی نوبت به سرمایه گذاری در بورس سهام می رسد، اندازه ایده آل نمونه کارها باید حدود ۱۵-۲۰ سهام در بخش های مختلف باشد.

این می تواند به یک سرمایه گذار در بورس اوراق بهادار کمک کند تا بازده پرتفوی را به حداکثر برساند و در عین حال ریسک را به حداقل برساند، حتی اگر برخی سهام یا بخش عملکردی نداشته باشد، سهام در پرتفوی سرمایه گذاری بورس سهام می تواند ضرر و زیان را جبران کند.

با این حال، در حالی که ۱۵-۱۵ سهام را انتخاب می کنید، یک سرمایه گذار باید احتیاط زیادی انجام دهد و تحقیقات دقیق را برای انتخاب فرصت های مناسب انجام دهد.

ندانستن زمان خروج

اکثر سرمایه گذاران DIY در بورس سهام از زمان دقیق خروج از یک سهام مطمئن نیستند. اگر آنها سهامی را بخرند و حدود ۱۵٪ سقوط کند، هنوز ترجیح می دهند که آن را حفظ کنند به امید بهبودی سهام!

اما، در بسیاری از موارد، قیمت حتی بیشتر کاهش می یابد. بسیار مهم است که از سهامی که در روند نزولی مداوم قرار دارد، خارج شوید و ارزش آن در آینده نزدیک افزایش نمی یابد.

در مقابل، هنگامی که قیمت سهام به طور مداوم در حال افزایش است، مهم است که با از بین بردن تمایل به فروش سود کوچک و سرمایه گذاری در سودهای بزرگتر، سرمایه گذاری کنید.

وسوسه سرمایه گذاری در سهام کم قیمت

سرمایه گذاران DIY معمولاً این اشتباه را می کنند که تصور می کنند کاهش قیمت ها همیشه یک فرصت خرید دارند.

با این حال، بهترین کار این است که از شرکت هایی که مدل تجاری ناموفق دارند، دوری کنید.

قیمت سهام سوزلون انرژی شاهد افت قیمت سهام خود از ۲۴۳.۹۰ در سپتامبر ۲۰۰۸ به سطح فعلی ۵.۳۵ بوده است. بسیاری از سرمایه گذاران ضرر کرده اند زیرا سهام سوزلون سال ها در روند نزولی مداوم قرار داشته است.

بررسی نکردن نمونه کارها را به طور منظم

سرمایه گذاران باید به طور منظم از شرکتی که در آن سرمایه گذاری کرده اند مطلع شوند. اگر شرکت عملکرد خوبی ندارد، باید از سهام خارج شوید.

 اما اگر همچنان به نگه داشتن سهام چنین شرکتی ادامه دهید، پس پول خود را از دست می دهید.

کلام آخر

مدیریت سبد سرمایه گذاری در بورس سهام شما می تواند روندی پیچیده و زمانبر باشد.

یک سرمایه گذار DIY ممکن است موارد کوچک اما مهمی را که خدمات مشاوره مالی حرفه ای انجام نمی دهد از دست بدهد.

در حالی که سرمایه گذاران DIY ممکن است در هزینه های خدمات مشاوره مالی حرفه ای صرفه جویی کنند، آنچه را که آنها درک نمی کنند این است که توصیه هایی که از یک متخصص دریافت می کنند می تواند چندین برابر برای خود به عنوان بازده عالی و نمونه کارهای سرمایه گذاری پایدار پرداخت کنند.

امیدواریم با استفاده از سرور مجازی بورس توشن و همچنین پیگیری آخرین اخبار در مورد بورس می توانید به نتیجه مورد نظرتان دست پیدا کنید.

چگونه سرور مجازی بورس با اینترنت پر سرعت برای خرید عرضه  اولیه و سر خط زدن معاملات بورس تهیه کنم ؟

از لینک زیر می توانید سرور مجازی بورس تهیه کنید.

خرید سرور مجازی بورس توشن با اینترنت پر سرعت

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور مجازی اروپا اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × دو =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع