راهنمای انتخاب بهترین Registrar دامنه در سال ۲۰۲۲

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

راهنمای انتخاب بهترین Registrar دامنه در سال ۲۰۲۲

راهنمای انتخاب بهترین Registrar دامنه در سال ۲۰۲۲

در راهنمای انتخاب بهترین Registrar دامنه در سال ۲۰۲۲ به نکات مهمی اشاره خواهیم کرد که اگر شما هم به دنبال ثبت دامنه بین المللی باشید حتما برای شما کاربرد خواهد داشت.  معمولا اگر قصد ثبت دامنه و Doamain را داشته باشید از شرکت های مختلف ایرانی خرید دامنه را انجام می دهید ولی باید توجه کنید که به جز دامنه های ir که برای کشور ایران هستند و توسط سایت nic.ir ارائه می شوند، تمامی دامنه های بین المللی از طریق شرکت های بین المللی ثبت کننده دامنه که به آن Registrar گفته می شود، ثبت می شوند و تمامی شرکت های ایرانی با اخد نمایندگی مستقیم و یا غیر مستقیم از این شرکت ها، درخواست های کاربران خود را ثبت می کنند. بهتر است با این شرکت های اصلی آشنا شوید تا بتوانید بهترین گزینه ها را انتخاب نمایید.

برای خرید سرور مجازی اروپا اینجا کلیک کنید

در صورتی که امکان پرداخت بین المللی را داشته باشید میتوانید به سادگی به صورت مستقیم از این شرکت ها خرید خود را انجام دهید. آیا به دنبال بهترین ثبت کننده دامنه در سال ۲۰۲۲ هستید؟ ثبت‌کننده‌های دامنه، شرکت‌هایی هستند که مسئولیت ثبت و مدیریت نام دامنه‌ها را برای تمامی وب‌سایت‌ها در سراسر جهان بر عهده دارند.انتخاب یک ثبت کننده نام دامنه مناسب بسیار مهم است زیرا راه های زیادی برای فریب خوردن وجود دارد. در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که چگونه بهترین ثبت کننده دامنه را با مقایسه مزایا و معایب آنها انتخاب کنید.

 

ثبت نام کننده دامنه چیست؟

domain name registrar یا ثبت نام کننده دامنه شرکتی است که به شما امکان خرید، تمدید و ثبت دامنه را می دهد. همه ثبت‌کنندگان نام دامنه توسط ICANN (شرکت اینترنتی برای نام‌ها و شماره‌های اختصاص‌یافته)، یک سازمان غیرانتفاعی که مسئولیت مدیریت نام‌های دامنه را بر عهده دارد، تأیید شده‌اند. نام دامنه استفاده از اینترنت را برای همه آسان می کند. بدون نام دامنه، برای بازدید از وب سایت ها باید رشته های طولانی اعداد به نام آدرس IP را وارد کنید. نام‌های دامنه این مشکل را با اجازه دادن به وب‌سایت‌ها برای انتخاب آدرس‌ها با استفاده از کلماتی که به‌خوبی به خاطر سپرده می شوند، حل می‌کنند، برای مثال toshan.net یا google.com.

راهنمای انتخاب بهترین Registrar دامنه در سال 2022

برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای گام به گام ما در مورد اینکه نام دامنه چیست و چگونه کار می کند را مطالعه کنید. برای در دسترس قرار دادن نام‌های دامنه به طور گسترده، ICANN به شرکت‌ها اجازه می‌دهد تا برای اعتبارسنجی درخواست دهند و به ثبت کننده دامنه تبدیل شوند. سپس این شرکت ها برای فروش مجوزهای نام دامنه با یکدیگر رقابت می کنند که به شما امکان می دهد هنگام خرید نام دامنه خود خدمات و ابزارهای بهتری دریافت کنید.


ثبت کننده دامنه واقعاً چه کاری انجام می دهد؟

تمام رکوردهای نام دامنه در یک پایگاه داده متمرکز به نام رجیستری ذخیره می شوند. برای اینکه یک نام دامنه شناخته شود، باید به آن پایگاه داده با تمام اطلاعات مرتبط در مورد آن اضافه شود. ICANN به یک ثبت کننده نام دامنه اجازه می دهد تا از طرف شما تغییراتی در اطلاعات نام دامنه شما در پایگاه داده ایجاد کند. یک ثبت کننده نام دامنه همچنین ابزارهای ساده ای را برای ایجاد این تغییرات با استفاده از مرورگر وب شما فراهم می کند. حال بیایید نگاهی به نحوه انتخاب آسان بهترین ثبت کننده دامنه برای آدرس وب سایت خود بیاندازیم.

 

نکات مهم در انتخاب یک ثبت کننده دامنه خوب

همه ثبت کنندگان دامنه مجوز فروش همه پسوندهای نام دامنه را ندارند. برای مثال، برخی از ثبت‌کنندگان دامنه فقط می‌توانند نام‌های دامنه را با پسوندهای خاص کشور (مانند .io، .in، یا .ly) بفروشند. هر ثبت کننده دامنه ممکن است خدمات مختلفی را همراه با ثبت نام دامنه ارائه دهد. برخی از ثبت کننده ها ممکن است دامنه های ارزان قیمت را به عنوان پیشنهاد تبلیغاتی خود ارائه دهند در حالی که برخی دیگر ممکن است افزونه های رایگان برای جذب مشتری ارائه دهند.

هنگام انتخاب بهترین ثبت کننده نام دامنه، لازم است به چهار معیار زیر توجه کنید:

۱. قیمت گذاری و دوره ثبت نام

برای مشخص شدن بهترین Registrar دامنه، قبل از ثبت دامنه اولین چیزی که می خواهید بررسی کنید قیمت دامنه است. به عنوان مثال، برخی از ثبت کنندگان دامنه ممکن است قیمت های پایینی را برای ثبت سال اول ارائه دهند، اما قیمت های تمدید آنها می تواند متفاوت و به طور قابل توجهی بالاتر باشد. شما می توانید یک نام دامنه برای حداقل یک دوره ۱ ساله ثبت کنید. با این حال، برخی از شرکت ها ممکن است به دوره ثبت بالاتر مانند حداقل ۲ سال نیاز داشته باشند. شما می توانید یک نام دامنه را تا ۱۰ سال در هر بار  ثبت کنید.

اگر در حال خرید یک آدرس وب جدید هستید، توصیه می کنیم نام دامنه خود را به مدت ۱ سال ثبت کنید. در صورتی که مستقیم از registrar دامنه را ثبت کنید می توانید تمدید خودکار را روشن کنید تا دامنه شما منقضی نشود. همچنین باید هزینه های اضافی برای انتقال دامنه، تمدید و سایر هزینه ها را بررسی کنید.

۲. انتقال دامنه

نام دامنه را می توان از یک ثبت کننده دامنه به دیگری منتقل کرد. به طور معمول، شما نیازی به انتقال نام دامنه خود ندارید، اما اگر از ثبت کننده دامنه خود ناراضی هستید، این گزینه باید به راحتی در دسترس باشد.  

اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که در ۶۰ روز اول ثبت نام نمی توانید نام دامنه را منتقل کنید. این دوره اولیه توسط ICANN تعیین می شود. پس از آن، شما مجاز هستید آن را به هر ثبت کننده دیگری که می خواهید منتقل کنید. اکثر ثبت کنندگان دامنه انتقال نام دامنه را بدون هیچ هزینه اضافی آسان می کنند. با این حال، برخی ممکن است سعی کنند آن را پیچیده کنند یا هزینه اضافی برای حذف قفل دامنه دریافت کنند.

قبل از خرید نام دامنه از یک ثبت کننده، مطمئن شوید که سیاست انتقال دامنه را بررسی کرده اید.

۳. سیاست های انقضای دامنه

نام دامنه برای مدت زمان مشخصی ثبت می شود. می توانید ثبت دامنه خود را قبل از تاریخ انقضا تمدید کنید. با این حال، اگر فراموش کردید نام دامنه خود را تمدید کنید، منقضی می شود و هر کسی می تواند آن را ثبت کند. برای مشاغل، این بدان معنی است که شخصی می تواند نام دامنه آنها را تصاحب کند. برای اطمینان از اینکه این اتفاق نمی افتد، می توانید تمدید خودکار نام دامنه خود را تنظیم کنید.

حتی اگر از قابلیت تمدید خودکار استفاده می کنید، بهتر است خط مشی انقضای ثبت کننده دامنه خود را بررسی کنید. برخی از ثبت کننده های دامنه حتی پس از انقضا دوره مهلت ارائه می کنند. این مهلت به شما امکان می دهد نام دامنه منقضی شده خود را تمدید کنید. در حالی که خدمات ثبت نام بد دامنه بلافاصله دامنه منقضی شده شما را به بالاترین قیمت پیشنهاد می دهد.

راهنمای انتخاب بهترین ثبت کننده دامنه در سال 2022

ده‌ها داستان وحشتناک از صاحبان مشاغل را شنیده‌ایم که نام دامنه خود را از دست داده‌اند چرا که از شرکت غیر معتبر و بدون پیشنه ای دامنه خود را ثبت کرده اند و یا اینکه کارت اعتباری آنها منقضی شده است و ثبت کننده آنها مهلتی نداشته است. این یکی از دلایلی است که چرا انتخاب یک ثبت کننده نام دامنه مناسب بسیار مهم است.

۴. خدمات اضافه و جانبی

همچنین ممکن است بخواهید بررسی کنید که چه خدمات دیگری توسط ثبت کننده دامنه شما ارائه می شود. اگرچه ممکن است در حال حاضر به این خدمات نیاز نداشته باشید، خوب است بدانید که آنها این خدمات را دارند.

این خدمات اضافه و جانبی ممکن است شامل حریم خصوصی دامنه، پارکینگ دامنه، حفاظت از انقضای طولانی مدت و موارد دیگر باشد. برخی از ثبت کنندگان دامنه ممکن است حتی خدمات هاست اشتراکی ، سرویس میزبانی ایمیل ، طراحی سایت ، خدمات بازاریابی ایمیلی و موارد دیگر را بفروشند.

 


۳ نکته مهم که هنگام انتخاب ثبت کننده دامنه باید مراقب آنها باشید!

با توجه به رقابت در کسب و کار ثبت دامنه، با شرکت هایی با پیشنهادات بسیار جذاب مواجه خواهید شد. در حالی که این پیشنهادات ممکن است خوب به نظر برسند، ممکن است نکات منفی وجود داشته باشد که ممکن است بلافاصله متوجه آنها نشوید. در زیر چند نکته وجود دارد که باید هنگام انتخاب یک ثبت کننده نام دامنه به آنها توجه کنید.

۱. افزودنی قیمت گذاری

برخی از ثبت کنندگان نام دامنه می توانند به طور خودکار خدمات افزودنی را هنگام خرید نام دامنه بررسی کنند. اگر تیک آن گزینه ها را بردارید، این کار صورتحساب شما را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. برای مثال معمولاً نام دامنه .com نباید بیش از ۱۴.۹۹ دلار در سال هزینه داشته باشد. اگر این کار را کرد، پس باید یک پرچم قرمز بلند کند.

باید به صفحه تسویه حساب توجه کنید و تیک هر سرویس ثبت افزوده یا فروش اضافی را که مانند WHOIS Guard به آن نیاز ندارید بردارید. علاوه بر این، همیشه ایده خوبی است که کل مبلغی را که در صورت‌حساب‌های کارت اعتباری خود دریافت می‌کنید، دوباره بررسی کنید.

 

۲. تجربه کاربری بد

اکثر ثبت کنندگان دامنه سعی می کنند استفاده از وب سایت خود را آسان کنند تا بتوانند شما را به عنوان مشتری نگه دارند. با این حال، برخی از ثبت کنندگان دامنه دقیقا برعکس عمل می کنند. این امر تغییر تنظیمات نام دامنه خود مانند سرورهای نام را برای شما دشوار می کند. اگر می خواهید دامنه را به یک میزبان جدید یا یک ثبت کننده دامنه جدید منتقل کنید، باید این کار را انجام دهید.

ساده ترین راه برای جستجوی این موضوع، جستجوی بررسی های آنلاین ثبت کننده دامنه است. به خاطر داشته باشید که تعداد بسیار کمی از مشتریان خوشحال نظرات آنلاین را ارسال می کنند، بنابراین مهم است که نظرات را به طور کامل بخوانید.

 

۳. هزینه های پنهان

درکنار مواردی که اشاره کردیم ممکن است لازم باشد هنگام انتخاب یک ثبت کننده دامنه، به دنبال هزینه ها و هزینه های پنهان باشید. برخی از ثبت کنندگان دامنه ممکن است پیشنهادات ویژه ای برای دامنه های ارزان تر برای ثبت نام برای اولین بار داشته باشند. اکثر مبتدیان متوجه این موضوع نیستند، اما هزینه تمدید دامنه اغلب کاملا متفاوت و حتی بالاتر است.

همه ثبت کننده های خوب دامنه انتقال نام دامنه خود را به یک شرکت دیگر آسان می کنند. با این حال، برخی هزینه اضافی را اضافه می کنند.

همانطور که گفته شد، بیایید نگاهی به برخی از بهترین ثبت کنندگان نام دامنه و نحوه مقایسه آنها با یکدیگر بیندازیم.

 

از کجا دامنه بخریم؟

بهترین Registrar دامنه را در ایران از کجا پیدا کنیم؟ چنانچه شما امکان خرید دامنه از ثبت کننده های بین المللی را ندارید می توانید از شرکت توشن با خیالی راحت ثبت دامنه و یا تمدید دامنه خود را انجام دهید. شرکت توشن با سال ها تجربه در ارائه خدمات دامنه  و هاستینگ می تواند از بهترین گزینه ها و قابل اعتماد ترین گزینه ها برای خرید دامنه باشد.

 

 

منبع: wpbeginner

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور ترید توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده − هفت =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع