آموزش انتقال دامنه به توشن

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

آموزش انتقال دامنه به توشن

آموزش انتقال دامنه به توشن

ممکن است زمانی برسد که شما نیاز به انتقال دامنه داشته باشید و این مساله دلایل متفاوتی میتواند داشته باشد. اما انواع انتقال دامنه دو نوع است به این ترتیب که انتقال مالکیت دامنه به شخص مورد نظر و یا انتقال دامنه از یک شرکت به شرکت دیگر، که در هر دو صورت انتقال دامنه به حساب می آیند. در ادامه مقاله قصد داریم که نکات مهم و آموزشی برای انتقال دامنه به توشن را به شما بیاموزیم با ما همراه باشید.

برای خرید سرور میکروتیک اینجا کلیک کنید

انتقال دامنه از شرکت به شرکت دیگر

در بعضی از موارد ممکن است بخواهید شرکت ثبت کننده دامنه خود را تغییر بدهید. شما ممکن است به خاطر دلایل مختلفی مانند عدم رضایت از خدمات شرکت و یا هزینه بالای خدمات تصمیم به تغییر شرکت ثبت کننده دامنه خود کنید و بخواهید که دامنه خود را انتقال دهید، این نوع انتقال به اصطلاح “انتقال دامنه بین ریجسترر” نامیده میشود. پیشنهاد میکنیم مقاله راهنمای انتخاب بهترین Registrar دامنه در سال ۲۰۲۲ مطالعه کنید.

 انتقال دامنه به شخص دیگر

شما ممکن است نام یک دامنه را انتخاب کرده باشید و بعد از آنکه استعلام های مورد نیاز آن را میگیرید متوجه میشوید که دامنه آزاد نیست. حال باید دامنه از شخصی که صاحب دامنه است خریداری کنید و شما صاحب اصلی آن شوید. در این بین اگر شما همان ریجسترر که دامنه از آن خریداری شده است را بپذیرید باید در همان شرکت کار انتقال دامنه خود را انجام دهید و کار ساده تری است اما اگر دامنه مورد نظر و خریداری شده را به ریجسترر دیگری انتقال دهید باید انتقال بین ریجسترر را دنبال کنید که برای اینکار باید قوانین خاصی را دنبال کنید که در ادامه به آنها اشاره میکنیم.

انتقال دامنه

مراحل انتقال دامنه

انتقال دامنه مراحل مختلفی دارد که در ادامه به آنها اشاره میکنیم:

۱.یافتن صاحب اصلی دامنه

وقتی که قصد دارید صاحب اصلی دامنه را پیدا کنید باید به اطلاعات تماس آن شخص دسترسی داشته باشید که برای اینکار میتوانید از وب سایت هویز (who.is) استفاده کنید. این سایت یکی از بهترین سایتها برای به دست آوردن اطلاعات تماس صاحب دامنه است. که شما میتوانید اطلاعاتی از قبیل نام و نام خانوادگی، آدرس و شماره تماس فرد مورد نظر را بیابید.

اما اگر صاحب دامنه اطلاعات شخصی خود را پنهان کرده باشد و شما باید برای دسترسی به اطلاعات شخص مورد نظر از روش های دیگری استفاده کنید. سرویس های مانند GoDaddy که باید برای استفاده از خدمات آن هزینه به مبلغ حدود ۲۰۰ دلار را پرداخت کنید تا اطلاعات مورد نظر را دست پیدا کنید، این سرویس ها از روش های پیچیده ای برای اینکار استفاده میکنند.

همچنین برای دامنه های ایرانی که با پسوند .ir ثبت شده باشد امکان مخفی کردن اطلاعات صاحب دامنه وجود ندارد و برای ثبت دامنه باید حتما احضار هویت با کد ملی انجام شود. پس شما میتوانید به سایت هویز ایرانی (whoise.ir) مراجعه کرده و اطلاعات مورد نظرتان را بیابید.

۲.مذاکره با شخص مورد نظر

بعد از به دست آوردن اطلاعات شخص مورد نظر باید با او ارتباط برقرار کنید و در مورد انتقال دامنه با هزینه مورد نظر و یا بدون هزینه درخواست کنید تا دامنه اش را واگذار کند. و در هر صورت باید مراحل اداری مورد نیاز انتقال دامنه را انجام دهید.

۳.طی کردن قوانین انتقال دامنه

پر استفاده ترین پسوند دامنه .com است که شخصی که قصد فروش دامنه را دارد باید کد انتقال دامنه تولید کند و آن را در اختیار خریدار دامنه قرار دهد. همچنین، شخص فروشنده باید در حساب کاربری خود باید اعلام انتقال دامنه بکند و شخص خریدار با استفاده از کد انتقال دامنه و پرداخت هزینه یک ساله دامنه دات کام میتواند دامنه را خریداری کند. برای انتقال دامنه های .ir و .net نیز به همین ترتیب است فقط باید با شرکتی که قصد دارید دامنه را به آن انتقال دهید مانند توشن تیکت بزنید و درخواست راهنمایی بکنید.

قوانین انتقال دامنه در توشن

شما میتوانید دامنه خود را در حساب کاربری خود مدیریت کنید و زمانی قصد داشته باشید حساب کاربری خود را به حساب کاربری دیگری در  شرکت توشن انتقال دهید. کافیست درخواست خود را  از طریق تیکت به پشتیبانی اعلام کنید و برای اینکار باید حتما احراز هویت شوید و برای اینکار نیازی به پرداخت هزینه اضافی نیست.

با توجه به اینکه چندین شرکت ثبت کننده دامنه یا به اصطلاح Registerar در سطح جهانی وجود دارد، چنانچه شما از طریق نماینده یکی از این شرکت ها اقدام به ثبت دامنه مد نظرخود کرده باشید و قصد تغییر شرکت ثبت کننده دامنه را داشته باشید، می توانید بدون نگرانی از مسایل مرتبط با تحریم دامنه ترنسفر دامنه را به توشن انجام دهید.  در انتقال دامنه های بین المللی هیچ گونه هزینه ای از کاربران اخذ نخواهد شد و تنها هزینه یک سال تمدید دامنه جهت انجام عملیات اخذ خواهد گردید.

مراحل انتقال دامنه

چطور دامنه خود را آماده انتقال کنیم؟

در ادامه به موارد دیگری که نیاز است جهت انجام صحیح انتقال دامنه های بین المللی به آنها توجه شود خواهیم پرداخت:

۱- توجه داشته باشید طبق قوانین بین المللی دامنه، لازم است حداقل به مدت دو ماه از تاریخ ثبت و یا انتقال قبلی دامنه گذشته باشد.
۲– لازم است دامنه طی ۴۵ روز گذشته تمدید نشده باشد.
۳– نباید کمتر از ۱۰ روز به زمان پایان اعتبار دامنه باقی مانده باشد زیرا انـتقال دامنه ممکن است در مواردی به چندین روز زمان نیاز داشته باشد.
۴– چنانچه دامنه در حالت قفل شده و یا Lock قرار دارد لازم است قفل آن غیر فعال شود.
۵– گزینه حفاظت از شناسه (Privacy Protection) غیر فعال شده باشد.

در صورتی که با سوالی در روند انتـقال دامنه رو به رو هستید می توانید با بخش فروش توشن تماس حاصل فرمایید.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا تمامی نکات مربوط به انتقال دامنه را برایتان باز کنیم و همچنین موارد مورد نیاز برای پیدا کردن اطلاعات لازم برای ارتباط گرفتن با مالک دامنه و هزینه های مورد نیاز  برای انتقال دامنه اشاره کردیم. به شما پیشنهاد میکنیم قبل از اینکه به دنبال انتقال دامنه مورد نظرتان بروید حتما با شرکتی قصد انتقال دامنه به آن را دارید ارتباط بگیرید و همه اطلاعات لازم را جمع کنید. همچنین اگر قصد انتقال دامنه به توشن را دارید میتوانید از کارشناسان ما در توشن کمک بگیرید تا به راحتی کار انتقال دامنه خود را انجام دهید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
امتیاز دهید
برای خرید سرور اختصاصی اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + 9 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع