بهترین جایگزین های اوبونتو کدامند؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

بهترین جایگزین های اوبونتو کدامند؟

بهترین جایگزین های اوبونتو کدامند؟

اوبونتو محبوب ترین توزیع لینوکس است و طرفداران بسیاری دارد. این نسخه از لینوکس با داشتن رابط کاربری ساده، مخزن غنی و سهولت استفاده، رضایت کاربران خود را حفظ کرده است. با این وجود لینوکس نسخه های دیگری هم دارد. و با وجود این که اوبونتو محبوب ترین است، اما بهترین نسخه لینوکس نیست.

برای خرید سرور ترید توشن اینجا کلیک کنید

اگر قصد خرید سرور مجازی لینوکس دارید، باید بدانید که پس از خرید VPS لینوکس، باید بهترین توزیع را برای سیستم خود جستجو کنید. این مطلب به شما کمک می کند تا بهتر تصمیم بگیرید. تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

دلایل تغییر از اوبونتو که هیچ کس به شما نمی گوید!

نسخه های متعددی از لینوکس وجود دارد و برخی از آنها از بقیه پایدارتر هستند. با توجه به تمام حقایقی که می تواند ثابت کند لینوکس یک جایگزین پایدار برای ویندوز و macOS است، کاربران ممکن است با هر گونه خرابی یا مشکلی شوکه شوند. همچنین، هر چیزی که می توانید روی سیستم نصب کنید رایگان نیست.

اوبونتو گاهی اوقات می تواند بار سنگینی باشد، چه بخواهید بیشترین عملکرد را از سیستم خود به دست آورید یا یک رایانه قدیمی قدیمی را احیا کنید. اگر می دانید چه کاری باید انجام دهید، می توانید به تنهایی اوبونتو را کوچک کنید. با این حال، به دست آوردن توزیعی که در آن کار پرزحمت قبلاً برای شما انجام شده است، ساده تر خواهد بود. شما می توانید از انواع توزیع های سبک وزن لینوکس انتخاب کنید.

همچنین، هنگام استفاده از اوبونتو، برخی مشکلات کنترلی وجود دارد، زیرا محدودیتی در مورد تعداد مؤلفه هایی که می توانید از اوبونتو اضافه یا حذف کنید وجود دارد. به دلیل روشی که Canonical تصمیم می‌گیرد برخی از بسته‌ها را باندل کند، نمی‌توانید اجزای خاصی را بدون ایجاد شکستن چیزهای دیگر حذف کنید.

شاید شما مخالفت داشته باشید که باید شش ماه بین نسخه‌ها منتظر بمانید، زمانی که به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری جدید وجود دارد. چرا با استفاده از سایر توزیع‌های لینوکس، آنها را دریافت نمی‌کنید؟ بنابراین، اگر فردی صبور نیستید، از استفاده از اوبونتو ناراضی خواهید شد و باید بهترین جایگزین های اوبونتو را بررسی کنید.

از سوی دیگر، ممکن است تصمیم بگیرید که یک سیستم عامل را فقط یک بار نصب کنید و دیگر نگران به روز رسانی به نسخه جدید نباشید. در این صورت، یک توزیع لینوکس با یک زمان‌بندی انتشار متحرک همان چیزی است که می‌خواهید. اینها به تدریج ارتقاهای عمده و کوچک را توزیع می کنند، بنابراین لازم نیست نگران نسخه توزیعی که استفاده می کنید باشید. توزیع‌های رولینگ معمولاً فاقد شماره نسخه هستند.

اوبونتو یک توصیه ساده برای کسی است که اولین انتقال خود را به لینوکس انجام می دهد. از آنجایی که اوبونتو پرکاربردترین توزیع دسکتاپ است، دریافت کمک و رفع مشکلات ساده‌تر است. بسیاری از برنامه‌های لینوکس نیز اغلب به طور انحصاری برای اوبونتو بسته‌بندی می‌شوند و کاربران سایر توزیع‌ها را مجبور به ایجاد برنامه‌ها از ابتدا می‌کنند. اگرچه، اوبونتو ممکن است گزینه ایده آل برای همه نباشد.

با این حال، اگر از عاشقان لینوکس هستید، قسمت بعدی این راهنما را بخوانید تا بهترین جایگزین های اوبونتو و سایر توزیع های لینوکس را بررسی کنید تا دریابید که کدام یک برای سیستم و نیازهای شما مناسب ترین و کامل تر است.

۷ گزینه برتر لینوکس اوبونتو

همانطور که اشاره کردیم، بعد از این که VPS لینوکس خریدید، باید به دنبال انتخاب بهترین نسخه از این سیستم عامل باشید. این بخش از مقاله برای یافتن اینکه کدام توزیع متناسب با نیازها و اولویت های شما است مفید است. همچنین، اگر قبلاً استفاده از اوبونتو را انتخاب کرده اید و به فکر جایگزینی آن هستید، این محتوا می تواند برای شما مفید باشد.

۱. دبیان گنو/لینوکس

قبلاً با تفاوت بین دبیان و اوبونتو آشنا شدید. این به شما کمک می کند جزئیات این دو توزیع را بررسی کنید تا بفهمید که آیا دبیان یکی از بهترین جایگزین های اوبونتو است یا خیر. اوبونتو از دبیان به عنوان پایه استفاده می کند. دبیان یک توزیع رایگان و منبع باز گنو/لینوکس است که برای اولین بار در ۱۵ سپتامبر ۱۹۹۳ منتشر شد. اگر می‌خواهید از آن در رایانه شخصی، سرور یا وردپرس استفاده کنید، شاخه پایدار دبیان توصیه می‌شود و بیشترین استفاده را برای این کاربردها دارد. دبیان به عنوان یک جایگزین بسیار محبوب اوبونتو مشهور است.

دبیان به عنوان یک سیستم بسیار قابل اعتماد و با نگهداری خوب که برای مشاغل مختلف مناسب است و استفاده از آن بسیار ساده است، شهرت زیادی به دست آورده است. به دلیل کنترلی که بر روی کیفیت قطعات خود ارائه می دهد و کمک قابل توجهی که به کاربران خود ارائه می دهد، از محبوبیت بالایی برخوردار است.

دبیان

مزایای دبیان:

دبیان طیف گسترده ای از برنامه ها از جمله بهره وری، تجارت، بازی و ابزارهای توسعه را ارائه می دهد.
بیشترین بسته های نصب شده، به طور کلی. حدود ۵۵۵۰۰ بسته گنجانده شده است.
امنیت و ثبات مطمئن ترین توزیع لینوکس بدون شک مخزن دبیان استیبل است.
توزیع‌های اضافی متعددی از جمله Tails، Knoppix، PureOS و Ubuntu بر روی Debian ساخته شده‌اند.

معایب دبیان:

هیچ نصب کننده پیش فرضی وجود ندارد. نصب دستی مورد نیاز است.
برای مبتدیان مناسب نیست.
خطاهای نصب و زمان انتظار طولانی می تواند ناشی از نصب بسته سفارشی باشد.
کاربران لینوکس دبیان نمی‌توانند به کمک امنیتی نسخه‌های اصلی توزیع دسترسی پیدا کنند.

۲. CentOS Linux

CentOS یک توزیع لینوکس منبع باز، رایگان و متوقف شده است که با Red Hat Enterprise Linux (RHEL) سازگار است. در دسامبر ۲۰۲۰، Red Hat به توسعه CentOS پایان داد و همانطور که ممکن است بدانید، پروژه Rocky Linux به عنوان جایگزین آن توسط Gregory Kurtzer اعلام شد. این پلت فرم پشتیبانی شده توسط جامعه یکی از بهترین توزیع های لینوکس است که قابل اعتماد، ایمن و بسیار سازگار است.

CentOS یا اوبونتو؟ یکی از سوالات چالش برانگیز است که برای دستیابی به پاسخ صحیح و تصمیم گیری در مورد اینکه آیا Centos یکی از بهترین جایگزین های اوبونتو است یا خیر، نیاز به بررسی برخی جزئیات دارد.

Is-CentOS-better-than-Ubuntu

مزایای CentOS:

یک نسخه رایگان عالی از لینوکس Red Hat Enterprise (RHEL) که برای بارهای کاری بسیار عالی است.
نسبتا سریع و قابل اعتماد است.
هر دو رابط CLI و GUI موثر هستند و از منابع سخت افزاری بسیار کمی استفاده می کنند.
خوشه بندی با در دسترس بودن بالا با لینوکس CentOS فوق العاده خوب عمل می کند. دارای بسته های بومی DRBD است که امکان دسترسی بالا را فراهم می کند.

معایب CentOS:

رابط کاربری گرافیکی می تواند تعاملی تر باشد.
ممکن است برای همگام شدن با آخرین به روز رسانی های نرم افزار، توزیع های غیر رسمی لازم باشد.
هنگام پیکربندی رابط های شبکه ممکن است مشکلات زیادی ایجاد شود، به خصوص اگر از آنها به طور نامنظم استفاده کنید.
برخی از شرکت های نرم افزاری رسماً از CentOS پشتیبانی نمی کنند زیرا Red Hat نیست زیرا توسط جامعه پشتیبانی می شود.

۳. آرچ لینوکس

در این قسمت برای بررسی بهترین جایگزین های اوبونتو به توضیح Arch Linux می پردازیم. این یک توزیع محبوب است که برای رایانه هایی با پردازنده های ۶۴ بیتی x86 ایجاد شده است. اینتل بودجه ای را برای اندی اندروز برای توسعه آرچ لینوکس فراهم کرد. هسته لینوکس و هسته لیبره هر دو برنامه های منبع باز هستند که توسط آرچ لینوکس استفاده می شوند.

هدف اصلی آرچ لینوکس ایجاد یک سیستم عامل قابل نصب بر روی سخت افزار ارزان، توانا و قابل اعتماد است. تمایز اصلی بین Arch Linux و اکثر توزیع‌های دیگر این است که کارایی و قدرت یک سیستم‌عامل قدیمی شبیه به یونیکس را با عملکرد و امنیت لینوکس معاصر ترکیب می‌کند.

آرچ لینوکس در مقابل اوبونتو، ثابت می‌کند که پروژه آرچ لینوکس سعی می‌کند از تغییرات خاص توزیع با تأکید بر شخصی‌سازی به جای تأکید بر کاربرپسندی، جلوگیری کند.

Arch

مزایای آرچ لینوکس:

نزدیک به ۱۰۰۰۰ بسته در حال حاضر در سیستم عامل گنجانده شده است، اما بیش از ۵۰۰۰۰ بسته اضافی را می توان از طریق مخازن کاربر Arch (AUR) اضافه کرد.
به طور مداوم با جدیدترین هسته ها و نمایش های بصری یک صفحه اصلی به روز می شود.
نسخه‌های بتا ابزارهای کمکی را می‌توان نصب کرد تا بتوانید در آزمایش شرکت کنید. با این حال، ثبات آنها تضمین نشده است.

۴. لینوکس Manjaro

Manjaro یک توزیع رایگان و متن باز و مبتنی بر آرچ لینوکس است. Manjaro با تعدادی نرم افزار از پیش نصب شده عرضه می شود و به گونه ای ساخته شده است که از جعبه خود کار کند. علاوه بر این، Pacman به عنوان مدیر بسته استفاده می شود. بسته نرم افزاری پیچیده تری در نسخه جدید نسبت به نسخه قبلی ارائه شده است. در مقایسه با سایر توزیع های قابل مقایسه مانند فدورا و اوبونتو، Manjaro دارای مزیت های بیشتری است. مهمترین مزیت آن هم ارزان بودن و کاربرپسند بودن آن است.

مزایای Manjaro:

-Manjaro توزیعی است که بر روی پلتفرم Arch ساخته شده است که از اکوسیستم و جامعه Arch بهره می برد و در عین حال کاربرپسندتر است.
چندین ویژگی دارد که تطبیق آنها دشوار است. بهترین توزیع دسکتاپ، توزیعی است که از هسته LTS استفاده می کند، از هسته های مختلف پشتیبانی می کند و ناپایدارتر است.
-مصرف رم بسیار کم است.
-پایدار و پیوسته به روز است.

۵. لینوکس مینت

Linux Mint یک توزیع لینوکس بر اساس دبیان و اوبونتو است. برای کسانی که می‌خواهند نرم‌افزار خود مانند کدک‌های چندرسانه‌ای را به رایانه شخصی خود اضافه کنند، این نرم‌افزار پشتیبانی کامل از چندرسانه‌ای را ارائه می‌دهد و با تعداد زیادی برنامه رایگان و منبع باز ارائه می‌شود.

لینوکس مینت عمدتاً از نرم‌افزار رایگان و منبع باز استفاده می‌کند، به استثنای برخی از نرم‌افزارهای محدودکننده مانند MP3، DVD و Adobe Flash. نگرش لینوکس مینت نسبت به برنامه نویسی انحصاری عجیب است. بسیاری از توزیع‌های لینوکس طبیعتاً شامل برنامه‌نویسی محدود نمی‌شوند، زیرا تخصیص‌های خاص لینوکس به عنوان یک هدف مشترک حمایت از مدل برنامه‌نویسی رایگان و منبع باز است. ممکن است با انواع محیط های دسکتاپ از جمله دسکتاپ Cinnamon به طور پیش فرض، APT، MATE و KDE به آن دسترسی داشته باشید.

لینوکس مینت بی عیب و نقص عمل می کند و از استاندارد بالایی از ثبات برخوردار است. اگر به دنبال یک سیستم عامل منبع باز با پایگاه کاربران بزرگ هستید، Linux Mint را در نظر بگیرید.

مزایای لینوکس مینت:

مانند اوبونتو، لینوکس مینت به طور یکسان نصب می شود.
برای مبتدیان، کاملا کاربر پسند است.
به کاربران پیشرفته یک دسکتاپ قابل تنظیم ارائه می دهد.
Cinnamon یک محیط دسکتاپ بسیار قابل تنظیم است که با Linux Mint ارائه می شود و ممکن است هر طور که دوست دارید پیکربندی شود.

معایب لینوکس مینت:

به لطف سیستم مدیریت بسته دست و پا گیر و نامناسب، باید هر بار یک مورد را انتخاب و نصب کنید.
تعداد زیادی از بسته ها را نمی توان انتخاب کرد و سپس به طور همزمان نصب کرد.

۶. فدورا لینوکس

فدورا لینوکس یک سیستم عامل رایگان و متن باز است که توسط پروژه فدورا ایجاد شده و توسط Red Hat پشتیبانی می شود. فدورا یک چرخه عمر نسبتاً کوتاه دارد، به این معنی که یک انطباق معمولاً برای حداقل ۱۳ ماه پشتیبانی می شود،  نه بیشتر. محیط دسکتاپ گنوم و گنوم شل به ترتیب دسکتاپ و رابط پیش فرض فدورا هستند. فایرفاکس و لیبره آفیس تنها دو مورد از برنامه های بسیاری هستند که با فدورا از قبل نصب شده اند.
انجمن فدورا تعدادی تالار گفتمان، لیست ایمیل و گروه‌های بحث را اجرا می‌کند که در آن کاربران می‌توانند در مورد مشکلات بحث کنند و پاسخ‌هایی را برای چندین نوع سؤال بیابند.

بررسی فدورا در مقابل اوبونتو منظره خوبی را برای تصمیم گیری درست و بررسی اینکه آیا فدورا یکی از بهترین گزینه های اوبونتو است یا خیر، فراهم می کند.

فدورا لینوکس

۷. کالی لینوکس

برای توزیع هفتم، در این قسمت توضیح خواهیم داد که آیا کالی لینوکس یکی از بهترین جایگزین های اوبونتو است یا خیر. کالی لینوکس یک توزیع لینوکس رایگان و منبع باز برگرفته از دبیان است که برای انجام تست نفوذ در سطح پیشرفته و بررسی امنیت طراحی شده است. این سیستم عامل برای تسترهای نفوذ، کارشناسان پزشکی قانونی، تحلیلگران شبکه، هک اخلاقی و حرفه های مشابه استفاده می شود.

خواندن تفاوت اصلی بین کالی لینوکس و اوبونتو به شما کمک می کند تا ببینید آیا کالی لینوکس نیازهای شما را برآورده می کند یا خیر.

توزیع کالی لینوکس

نتیجه گیری

در این مقاله، ۷ توزیع لینوکس به عنوان جایگزین های اوبونتو توضیح داده شد. اکنون با بهترین جایگزین های اوبونتو آشنا شدید. مقایسه مزایا و معایب آنها با اوبونتو به شما کمک می کند تا دریابید که کدام توزیع لینوکس با نیازها و اولویت های شما مطابقت دارد. اگر توزیع دیگری را با اوبونتو جایگزین کرده اید، حتما تجربه خود را با ما در میان بگذارید.

جهت خرید هاست لینوکس می توانید با کارشناسان فروش ما با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۶۹۹۶ در شرکت توشن تماس بگیرید و از مشاوره رایگان آن ها بهره مند شوید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
امتیاز دهید
برای خرید سرور مجازی اروپا اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

20 − 17 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع