بازار گاوی و بازار خرسی در بورس چیست؟!

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

بازار گاوی و بازار خرسی در بورس چیست؟!

بازار گاوی و بازار خرسی در بورس چیست؟!

قبل از اینکه بخواهیم در مورد بازار گاوی و بازار خرسی در بورس صحبت کنیم بهتر است شما را با سرور مجازی بورس توشن آشنا کنیم.

برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

سرور مجازی بورس توشن یکی از مهم ترین فاکتور ها برای موفقیت در بازار سرمایه می باشد.

همانطور که می دانید داشتن اینترنت پر سرعت نقش بسیار مهمی در سر خطی و زدن و انجام معاملات در بازار بورس دارد از این رو با تهیه سرور مجازی بورس توشن می توانید با سرعت بسیار قوی تر و سریع تری نسبت به اینترنت های خانگی خرید و فروش سهام در بازار بورس را انجام دهید.

در مطالب قبلی شما را با انواع ارزش سهام در بازار بورس اشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا در مورد بازار گاوی و بازار خرسی اطلاعاتی به دست آورید.

بازار گاوی Bull market یا همان  و همچنین بازار خرسی یا به لاتین Bear market عباراتی اند که برای توضیح در مورد وضعیت و شرایط بازار سرمایه مورد استفاده قرار می گیرند.

اگر بازار در حال رشد باشد و قیمت سهام رشد صعودی پیدا کند، به اصطلاح می گوییم که بازار گاوی است. اما اگر قیمت سهام سرعت نزولی پیدا کند و شرایط اقتصادی با رکود همراه باشد می گوییم که بازار خرسی شده است!

مفهوم بازار گاوی و بازار خرسی

این دو عبارت جهت مشخص کردن روند کلی بازار بورس مورد استفاده قرار می گیرند.

می توان گفت زمانی که بازار در رشد باشد و قیمت سهام حالت صعودی داشته باشد، بازار گاوی خواهد بود ولی هنگامی که قیمت سهام روندی نزولی و اوضاع اقتصادی خراب باشد بازار خرسی است.

در حقیقت ریشه این دو عبارت شناخته ‌شده نیست، ولی فرضیه هایی در مورد این مسئله عنوان شده است. اولین فرضیه این است که نحوه جنگیدن این دو حیوان مورد توجه قرار پرفته است. همچنین اینکه گاو به هنگام حمله به دشمن، شاخ‌‌های خود را به‌ سمت بالا می برد و به همین خاطر روند صعودی بازار را گاوی می گویند. اما از طرف دیگر، خرس در جنگ با رقیب خود، پنجه‌هایش را به سمت پایین می آورد و با او می ‌جنگد. از این رو این مسئله علت استفاده از نام خرس در هنگام وضعیت رکودی بازار است.  

همچنین در قدیم دلالانی بودند که پوست خرس را می ‌فروختند. در حقیقت، آن‌ ها پوست خرس را با قیمت همان روز به مشتریان پیش ‌فروش می ‌کردند و بر این باور بودند که قیمت آن در آینده‌ نزدیک کم می شود، در هنگام تحویل پوست با پرداخت مبلغی کمتر به شکارچیان، از تفاوت قیمت خرید فعلی و پیش ‌فروش سودی به دست می آوردند.

به این افراد خرسی ‌ها می گفتند و به این دلیل که روند نزولی قیمت را پیش‌ بینی می ‌کردند، برخی معتقدند که ریشه‌ بازار خرس متعلق به آن دوره می باشد.

همچنین در مورد عبارت بازار گاو نیز می توان گفت نام گاو هم اشاره به مبارزات تاریخی گاو وحشی و خرس می باشد که تاکنون در طول تاریخ شاهد  این بوده ایم که گاو نقطه مقابل خرس باشد.

بازار گاوی و بازار خرسی

مشخصه های بازار گاوی و خرسی

هنگامی که جوی منفی بر بازار حاکم باشد بازار خرسی است و از این رو سرمایه گذاران تمایلی به خرید سهام ندارند.

عرضه و تقاضای سهام در با در بازار گاوی و بازار خرسی چگونه است؟

تقاضا در بازار گاوی بسیار بالا است و همچنین عرضه کم است به‌عبارت‌دیگر، سرمایه‌گذاران با امید به آینده رو به رشد بازار، سهام جدید می خرند و فروشندگان هم سهام خود را نمی فروشند در بازار گاوی صف های خرید بسیار سنگین است.

حال اگر بازار خرسی باشد عرضه افزایش پیدا می کند و تقاضا بسیار کم می شود. حجم خرید و فروش بسیار کم شده و همچنین بازار با رکود مواجه می شود.

روانشناسی سرمایه ‌گذار چیست؟

شرایط حاکم بر بازار و جو روانی بر سرمایه‌ گذاران بر هر دو موثر خواهند بود.

برای اینکه بیشتر با این مطلب آشنا شوید بهتر است تا رابطه اقتصاد و سیاست مورد توجه قرار دهید. حتما می دانید که تصمیمات سیاسی چقدر روی اقتصاد جامعه موثر است و همچنین  شرایط اقتصادی بسیاری از تصمیم های سیاسی نیز تحت تاثیر قرار می دهد. از این رو اگر بازار گاو باشد افراد به امید سود بیشتر، در بازار سرمایه ‌گذاری می‌ کنند، ولی وقتی بازار خرسی شود جوی منفی باعث می شود تا رمقی برای سرمایه‌ گذاران برای خرید سهام جدید باقی نماند. بر عکس این رخداد هم می تواند اتفاق بیافتد یعنی اخبار بد و منفی ممکن است باعث بازار خرسی شود و همچنین، اخبار خوب بازار را گاوی کند.

یکی از نکاتی که باید مورد بررسی قرار گیرد این است که در رابطه با بازار گاوی و خرسی، این است که نگاه کوتاه مدت به بازار نداشته باشیم. افت قیمت‌ها در یک روز یا یک هفته یا افزایش آن‌ها نشان از بازار خرسی و گاوی نخواهد بود از طرفی چیزی که نوع بازار را معین می‌کند، وضعیت بلندمدت بازار می باشد.

در بازار خرسی احتمال ضرر بسیار زیاد است به این خاطر که قیمت‌ها مدام کم ارزش می شوند حتی زمانی که  به بهبود شرایط بازار امید داشته باشید و سرمایه‌ گذاری انجام دهید قبل از اینکه وضعیت بازار بهتر شود ممکن اسست متحمل ضرر زیادی شوید.

با مطالعه اطلاعات بالا با بازار گاوی و خرسی آشنا شدید.

امیدواریم با استفاده از سرور مجازی بورس توشن و همچنین پیگیری آخرین اخبار در مورد بورس می توانید به نتیجه مورد نظرتان دست پیدا کنید.

چگونه سرور مجازی بورس با اینترنت پر سرعت برای خرید عرضه  اولیه و سر خط زدن معاملات بورس تهیه کنم ؟

از لینک زیر می توانید سرور مجازی بورس تهیه کنید.

 خرید سرور مجازی بورس توشن با اینترنت پر سرعت

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور ترید توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

3 × 1 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع