فاندینگ ریت ( Funding Rate) چیست؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

فاندینگ ریت ( Funding Rate) چیست؟

فاندینگ ریت ( Funding Rate) چیست؟

فاندینگ ریت چیست و چه مشخصاتی دارد؟ همانطور که می دانید علاوه بر دانش کافی در خصوص ترید لازم است تا از ابزار های مخصوص ترید مانند سرور مجازی نیز استفاده کنید. 

برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

برای کسب سود از طریق خرید و فروش ارز دیجیتال نیز باید از سرور مجازی بایننس استفاده کنیم تا سرعت و قدرت اینترنت بالاتری را داشته باشیم.

در مطالب قبلی شما را با اصطلاحات مهم رمز ارز ها آشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا در خصوص فاندینگ ریت اطلاعات بیشتری در اختیارتان قرار دهیم.

فاندینگ ریت ( Funding Rate)

فاندینگ ریت ( Funding Rate) معیاری برای تعدیل قیمت بازار خرید و فروش اوراق آتی و یا فیوچرز می باشد.

فاندینگ ریت نرخی است که بر اساس آن معاملات گرانی که در بازار معاملات اوراق قرارداد آتی دائمی دارای پوزیشن باز هستند به طور متناوب وجهی را به نسبت پوزیشن خود دریافت و یا پرداخت می کنند.

این معیار بر اساس اختلاف قیمت یک دارایی در دو بازار فیچرز و نقدی محاسبه شده و یک معامله گر ممکن است در برهه ای مجبور به پرداخت فاندینگ ریت شود و در زمانی دیگر بسته به شرایط بازار وجهی را بر اساس فاندینگ ریت دریافت کند.

بر خلاف قراردادهای آتی معمولی ، معامله گران می توانند بدون تاریخ انقضا موقعیت خود را حفظ کرده و نیازی به پیگیری ماه های مختلف تحویل نداشته باشند. به عنوان مثال ، یک معامله گر می تواند موقعیت کوتاهی را برای همیشه حفظ کند مگر اینکه منحل شود. در نتیجه ، معاملات قراردادهای دائمی بسیار شبیه به جفت های معاملاتی در بازار لحظه ای است.

از آنجا که قراردادهای آتی دائمی هرگز به معنای سنتی حل و فصل نمی شوند ، مبادلات به مکانیزمی نیاز دارند که اطمینان حاصل کند قیمت های آتی و شاخص ها به طور منظم همگرا می شوند. این مکانیسم به عنوان نرخ تأمین مالی نیز شناخته می شود.

نرخ های تأمین مالی رمز ارز از واگرایی پایدار در قیمت هر دو بازار جلوگیری می کند. چندین بار در روز Binance Futures این کار را هر هشت ساعت انجام می دهد.

فاندینگ ریت

نرخ تامین مالی شامل دو جزء نرخ بهره و پرمیوم است.

در معاملات آتی Binance ، نرخ بهره ۰.۰۳ daily روزانه (۰.۰۱ per در هر بازه تأمین مالی) ثابت است ، به استثنای قراردادهایی مانند BNBUSDT ، LINKUSDT و LTCUSDT ، که در آنها نرخ سود ۰ است. در همین حال ، پرمیوم با توجه به تفاوت قیمت بین قرارداد دائمی و قیمت مارک متفاوت است.

در دوره های با نوسان بالا ، قیمت بین قرارداد دائمی و قیمت مارک ممکن است متفاوت باشد. در چنین مواردی ، پرمیوم متناسب با آن افزایش یا کاهش می یابد.

هنگامی که نرخ تامین مالی مثبت است ، قیمت قرارداد دائمی بیشتر از قیمت مارک است ، بنابراین معامله گران که برای موقعیت های کوتاه مدت طولانی دستمزد می گیرند. برعکس ، نرخ تأمین مالی منفی نشان می دهد که قیمت های دائمی زیر قیمت عادی هستند ، به این معنی که موقعیت های کوتاه مدت طولانی مدت پرداخت می شود.

فاندینگ ریت چگونه بر تریدر ها تأثیر می گذارد؟

از آنجا که در محاسبات بودجه میزان اهرم استفاده شده در نظر گرفته می شود ، نرخ های تأمین ممکن است تأثیر زیادی بر سود و زیان فرد داشته باشد. با اهرم بالا ، معامله گر که هزینه های مالی خود را پرداخت می کند ممکن است متحمل ضرر شده و حتی در بازارهای با نوسان کم منحل شود.

از سوی دیگر ، جمع آوری بودجه می تواند بسیار سودآور باشد ، به ویژه در بازارهای محدود.

بنابراین ، معامله گران می توانند استراتژی های معاملاتی را برای استفاده از نرخ های تامین مالی و سود حتی در بازارهای با نوسان کم توسعه دهند.

اساساً ، نرخ های تأمین مالی برای تشویق معامله گران به منظور اتخاذ موقعیت هایی است که قیمت قرارداد دائمی را با بازارهای نقطه مطابقت می دهد.

یکی از دلایل کلیدی که باعث شده بایننس آتی بتواند نرخ بودجه پایینی را حفظ کند ، سهولت معاملات بین بازارهای آتی و اسپات است.

بازارهای رمز ارز هرگز نمی خوابند. بنابراین ، فرصتهای آربیتراژ به طور مداوم وجود دارد. Binance Futures به معامله گران اجازه می دهد تا به راحتی و به سرعت بین بازارهای آتی و اسپات جابجا شوند و آنها را قادر می سازد تا از این فرصت ها استفاده کنند.

به این ترتیب ، ناکارآمدی بین قراردادهای دائمی و قیمت مارک نشانه گذاری می شود ، و در نتیجه اختلاف کمی بین این دو قیمت ایجاد می شود. اگرچه بی ثباتی شدید ممکن است باعث افزایش گاه و بی گاه نرخ های مالی شود ، آربیتراژرها به سرعت از این فرصت ها استفاده خواهند کرد. بنابراین ، نرخ های تأمین مالی در نهایت به میانگین خود باز می گردد.

در بورس های دیگر که معاملات محدودتر است ، نرخ بودجه تمایل بیشتری دارد. این به دلیل تغییرات محدود کننده بین بازارهای آتی و اسپات است. به عنوان مثال ، برخی مبادلات تعداد انتقالهایی را که می توان در یک روز انجام داد محدود می کند.

چگونه می توانم سرور مجازی ترید بایننس توشن را برای خرید و فروش ارز های دیجیتال تهیه کنم؟

برای تهیه بهترین vps برای بایننس روی کادر آبی رنگ زیر کلیک کنید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور ترید توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شش − 2 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع