قرارداد هوشمند یا اسمارت کانترکت (Smart Contract) در بلاکچین چیست؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

قرارداد هوشمند یا اسمارت کانترکت (Smart Contract) در بلاکچین چیست؟

قرارداد هوشمند یا اسمارت کانترکت (Smart Contract) در بلاکچین چیست؟

آیا با قرارداد هوشمند یا اسمارت کانترکت در بلاکچین آشنایی دارید؟ این نوع قرارداد ها چه ویژگی هایی دارد؟

برای خرید سرور میکروتیک اینجا کلیک کنید

برای کسب سود از طریق خرید و فروش ارز دیجیتال نیز باید از سرور مجازی بایننس استفاده کنیم تا سرعت و قدرت اینترنت بالاتری را داشته باشیم.

همچنین برای دسترسی به بهترین سرعت اینترنت می توانید از سرور مجازی هلند و سرور مجازی فنلاند استفاده کنید.

Smart Contract به سادگی برنامه هایی هستند که در یک blockchain ذخیره می شوند که در صورت برآورده شدن شرایط از پیش تعیین شده اجرا می شوند. آنها به طور معمول برای اتوماسیون اجرای توافق نامه استفاده می شوند تا همه شرکت کنندگان بتوانند بلافاصله از نتیجه ، بدون درگیری واسطه یا از دست دادن زمان ، اطمینان حاصل کنند.

آنها همچنین می توانند یک گردش کار را به صورت خودکار انجام دهند و در صورت برآورده شدن شرایط ، اقدامات بعدی را ایجاد کنند.

اگر می خواهید در مورد قراردادهای هوشمند اتریوم اطلاعاتی به دست آورید می توانید مطالب قبلی سایت را مطالعه کنید.

قرارداد هوشمند چگونه کار می کنند

قراردادهای هوشمند با پیروی از بیانیه های ساده if/when…then کار می کنند که به صورت کد روی یک    blockchain نوشته شده اند. شبکه ای از رایانه ها هنگامی که شرایط از پیش تعیین شده برآورده شده و تأیید شده است ، اقدامات را انجام می دهند. این اقدامات می تواند شامل انتشار وجوه به طرفین مناسب ، ثبت وسیله نقلیه ، ارسال اعلان ها یا صدور بلیط باشد.  blockchain پس از اتمام ترید به روز می شود. این بدان معناست که ترید قابل تغییر نیست و فقط طرفانی که مجوز داده شده اند می توانند نتایج را ببینند.

در یک قرارداد هوشمند، می توان به همان اندازه که لازم است برای برآورده کردن شرکت کنندگان وجود داشته باشد که این کار به طور رضایت بخش انجام شود. برای تعیین شرایط ، شرکت کنندگان باید تعیین کنند که چگونه معاملات و داده های آنها در بلاکچین نشان داده شده است ، در مورد قوانینی if/when…then ‘ که حاکم بر آن معاملات است ، توافق می کنند ، همه استثنائات ممکن را کشف کرده و چارچوبی برای حل اختلافات تعریف می کنند.

سپس می توان قرارداد هوشمند را توسط یک توسعه دهنده برنامه ریزی کرد. اگرچه به طور فزاینده ای ، سازمان هایی که از blockchain برای تجارت استفاده می کنند ، الگوها ، رابط های وب و سایر ابزارهای آنلاین را برای ساده سازی ساختار اسمارت کانترکت ارائه می دهند.

قرارداد هوشمند

مزایای قرارداد هوشمند

سرعت ، کارآیی و دقت

پس از برآورده شدن شرط ، قرارداد بلافاصله اجرا می شود. از آنجا که اسمارت کانترکت دیجیتالی و خودکار هستند ، هیچ کاغذی برای پردازش وجود ندارد و هیچ زمانی برای آشتی برای خطاهای موجود نیست که اغلب ناشی از پر کردن دستی اسناد است.

اعتماد و شفافیت

از آنجا که شخص ثالث درگیر نیست ، و از آنجا که سوابق رمزگذاری شده معاملات در بین شرکت کنندگان به اشتراک گذاشته می شود ، نیازی به این سوال نیست که آیا اطلاعات برای منافع شخصی تغییر یافته است یا خیر.

امنیت

سوابق معاملات blockchain رمزگذاری شده اند و این باعث می شود هک کردن آنها بسیار سخت باشد. علاوه بر این ، از آنجا که هر رکورد به سوابق قبلی و متعاقب آن در یک دفترچه توزیع شده متصل است ، هکرها برای تغییر یک رکورد واحد باید کل زنجیره را تغییر دهند.

پس انداز

قرارداد هوشمند نیاز واسطه ها را برای انجام معاملات و با تمدید تأخیر در زمان و هزینه های مرتبط با آنها حذف می کنند.

کاربرد های قراردادهای هوشمند

تحقیق کنید که چگونه مشاغل از قراردادهای هوشمند در راه حل های فعال blockchain بهره مند می شوند.

محافظت از اثربخشی داروها

Sonoco و IBM در تلاشند تا با افزایش شفافیت زنجیره تأمین ، مسائل مربوط به حمل و نقل داروها را کاهش دهند. Pharma Portal با استفاده از IBM blockchain ، پورتال Pharma یک بستر مبتنی بر بلاکچین است که داروهای کنترل شده دما را از طریق زنجیره تأمین ردیابی می کند تا داده های قابل اعتماد و دقیق را در چندین طرف ارائه دهد.

بلاکچین چیست؟

یک دفترچه مشترک و تغییر ناپذیر است که روند ضبط معاملات و ردیابی دارایی ها را در یک شبکه تجاری تسهیل می کند. یک دارایی می تواند ملموس باشد (خانه ، ماشین ، پول نقد ، زمین) یا نامشهود (مالکیت معنوی ، حق ثبت اختراع ، حق چاپ ، برندسازی). تقریباً هر چیزی با ارزش را می توان در یک شبکه blockchain ردیابی و معامله کرد و باعث کاهش ریسک شد.

چرا بلاکچین مهم است؟ کسب و کار روی اطلاعات اجرا می شود. هرچه سریعتر دریافت شود و دقیق تر باشد ، بهتر است. blockchain برای ارائه این اطلاعات ایده آل است زیرا اطلاعات فوری ، مشترک و کاملاً شفاف ذخیره شده در یک دفترچه تغییر ناپذیر را که فقط توسط اعضای شبکه مجوز قابل دسترسی است ، فراهم می کند.

یک شبکه blockchain می تواند سفارشات ، پرداخت ها ، حساب ها ، تولید و موارد دیگر را ردیابی کند. و از آنجا که اعضا یک دیدگاه واحد از حقیقت را به اشتراک می گذارند ، می توانید تمام جزئیات مربوط به پایان معامله را به پایان برسانید ، اعتماد به نفس بیشتری به شما می دهد ، و همچنین راندمان بالا و فرصت های جدید است.

عناصر اصلی یک  blockchain

فناوری Ledger توزیع شده

همه شرکت کنندگان در شبکه به Ledger توزیع شده و سابقه تغییر ناپذیر معاملات آن دسترسی دارند. با استفاده از این Ledger مشترک ، معاملات فقط یک بار ثبت می شود و تکثیر تلاش های معمولی برای شبکه های تجاری قدیمی را از بین می برد.

سوابق تغییر ناپذیر

هیچ یک از شرکت کنندگان نمی توانند پس از ضبط به Ledger مشترک، با معامله تغییر یا دستکاری کنند. اگر سابقه معامله شامل یک خطا باشد ، برای معکوس کردن خطا باید یک معامله جدید اضافه شود و هر دو معاملات قابل مشاهده هستند.

قراردادهای هوشمند

برای سرعت بخشیدن به معاملات ، مجموعه ای از قوانین – به نام قرارداد هوشمند – در blockchain ذخیره می شود و به طور خودکار اجرا می شود. قرارداد هوشمند می توانند شرایط را برای نقل و انتقالات اوراق بهادار شرکت تعریف کنند ، شامل شرایط پرداخت بیمه مسافرتی و موارد دیگر است.

چگونه بلاکچین کار می کند؟

از آنجا که هر معامله رخ می دهد ، به عنوان ‘بلوک’ داده ها ثبت می شود.

این معاملات حرکت دارایی را نشان می دهد که می تواند ملموس (یک محصول) یا نامشهود (فکری) باشد. بلوک داده می تواند اطلاعات مورد نظر شما را ثبت کند: چه کسی ، چه زمانی ، کجا ، چقدر و حتی شرایط مانند دمای حمل و نقل مواد غذایی می باشد.

هر بلوک به بلوک قبل و بعد از آن متصل می شود

این بلوک ها زنجیره ای از داده ها را تشکیل می دهند زیرا دارایی از جایی به جای دیگر یا مالکیت تغییر می کند. بلوک ها زمان و توالی دقیق معاملات را تأیید می کنند ، و بلوک ها به طور ایمن به هم پیوند می خورند تا از تغییر هر بلوک یا ایجاد بلوک بین دو بلوک موجود جلوگیری شود.

معاملات در یک زنجیره برگشت ناپذیر با هم مسدود می شوند: یک  blockchain

هر بلوک اضافی تأیید بلوک قبلی را تقویت می کند و از این رو کل blockchain. این امر باعث می شود که blockchain فعالیت کند و قدرت اصلی تغییر ناپذیری را ارائه دهد. این احتمال وجود دستکاری توسط یک عضو مخرب را از بین می برد و Ledger از معاملات شما و سایر اعضای شبکه را می توانید به آن اعتماد کنید.

مزایای بلاکچین

آنچه نیاز به تغییر دارد: عملیات اغلب تلاش را برای نگه داشتن سوابق تکراری و اعتبار سنجی شخص ثالث هدر می دهد. سیستم های نگهدارنده ضبط می توانند در برابر کلاهبرداری و حملات سایبری آسیب پذیر باشند. شفافیت محدود می تواند تأیید داده ها را کند. و با ورود IoT ، حجم معاملات منفجر شده است. همه اینها تجارت را کند می کند ، خط پایین را تخلیه می کند – و به این معنی است که ما به یک راه بهتر نیاز داریم. وارد blockchain شوید.

اعتماد بیشتر

با استفاده از blockchain ، به عنوان یک عضو فقط یک شبکه، می توانید اطمینان داشته باشید که داده های دقیق و به موقع را دریافت می کنید ، و سوابق محرمانه بلاکچین شما فقط با اعضای شبکه ای که به طور خاص به آنها دسترسی داده اید به اشتراک گذاشته می شود.

امنیت بیشتر

اجماع در مورد صحت داده ها از همه اعضای شبکه لازم است و کلیه معاملات معتبر به دلیل ثبت دائمی ثبت می شود. هیچ کس ، حتی یک مدیر سیستم ، نمی تواند یک معامله را حذف کند.

کارآیی بیشتر

با یک ledger توزیع شده که در بین اعضای یک شبکه به اشتراک گذاشته شده است. برای سرعت بخشیدن به معاملات ، مجموعه ای از قوانین به نام قرارداد هوشمند – می توانند در blockchain ذخیره شده و به طور خودکار اجرا شوند.

انواع شبکه های بلاکچین

روش های مختلفی برای ساخت شبکه بلاکچین وجود دارد. آنها می توانند توسط یک کنسرسیوم عمومی ، خصوصی ، مجاز یا ساخته شده باشند.

شبکه های عمومی  blockchain

یک blockchain عمومی یکی از مواردی است که هر کسی می تواند در آن شرکت کند و در آن شرکت کند ، مانند بیت کوین. اشکالاتی ممکن است شامل قدرت محاسباتی قابل توجهی مورد نیاز ، حفظ حریم خصوصی برای معاملات و امنیت ضعیف باشد. اینها ملاحظات مهمی برای موارد استفاده از شرکت های blockchain است.

شبکه های blockchain خصوصی

یک شبکه blockchain خصوصی ، شبیه به یک شبکه عمومی blockchain ، یک اشتراک غیر متمرکز است. با این حال ، یک سازمان بر شبکه حاکم است و کنترل می کند که چه کسی مجاز به شرکت در آن است، یک پروتکل اجماع را اجرا می کند و ledger مشترک را حفظ می کند. بسته به مورد استفاده ، این عامل می تواند اعتماد به نفس بین شرکت کنندگان را به میزان قابل توجهی تقویت کند. یک blockchain خصوصی را می توان در پشت یک فایروال شرکتی اداره کرد و حتی در محل میزبان آن نیز هست.

شبکه های blockchain مجاز

بیزینس هایی که یک blockchain خصوصی را راه اندازی کرده اند ، به طور کلی یک شبکه blockchain مجوز تنظیم می کنند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که شبکه های عمومی blockchain نیز می توانند مجاز باشند. این محدودیت هایی را در مورد اینکه چه کسی مجاز به شرکت در شبکه و در چه معاملات است ، محدود می کند. شرکت کنندگان باید دعوت یا اجازه پیوستن را بدست آورند.

بلاکچین کنسرسیوم

چندین سازمان می توانند مسئولیت های حفظ blockchain را به اشتراک بگذارند. این سازمان های از پیش انتخاب شده تعیین می کنند چه کسی ممکن است معاملات را ارسال کند یا به داده ها دسترسی پیدا کند. هنگامی که همه شرکت کنندگان نیاز به اجازه دارند و مسئولیت مشترکی برای blockchain دارند ، یک blockchain کنسرسیوم برای تجارت ایده آل است.

امنیت بلاکچین

سیستم های مدیریت ریسک برای شبکه های blockchain

هنگام ساختن یک برنامه کاربردی بلاکچین سازمانی، مهم است که یک استراتژی جامع امنیتی داشته باشید که از چارچوب های امنیت سایبری ، خدمات تضمین و بهترین شیوه ها برای کاهش خطرات در برابر حملات و کلاهبرداری استفاده می کند.

  • تفاوت بین blockchain و بیت کوین چیست؟

بیت کوین یک ارز دیجیتال کنترل نشده است. بیت کوین از فناوری blockchain به عنوان ledger معامله خود استفاده می کند.

  • پلت فرم IBM blockchain و Hyperledger چگونه مرتبط هستند؟

پلت فرم IBM blockchain از فناوری Hyperledger بهره می برد.

بلاکچین می تواند به هر توسعه دهنده کمک کند تا به یک توسعه دهنده بلاکچین تبدیل شود.

قرارداد هوشمند

ارزهای دیجیتال: آغاز افزایش تکنولوژیکی بلاکچین

شناخته شده ترین استفاده Blockchain (و شاید بحث برانگیزترین) در ارزهای دیجیتال است. ارزهای رمزپایه ارزهای دیجیتالی (یا نشانه ها) مانند بیت کوین ، اتریوم یا Litecoin هستند که می توانند برای خرید کالا و خدمات استفاده شوند. درست مانند یک شکل دیجیتالی پول نقد ، می توان از دیجیتال برای خرید همه چیز از غذا تا حتی خرید خانه استفاده کرد. بر خلاف پول نقد ، Crypto از blockchain استفاده می کند تا به عنوان یک ledger عمومی و یک سیستم امنیتی دیجیتال پیشرفته عمل کند ، بنابراین معاملات آنلاین همیشه ضبط و ایمن می شوند.

کریپتوکارنسی چگونه کار می کند؟

علاوه بر آشنایی با قرارداد هوشمند لازم ست بدانید که ارزهای دیجیتال، ارزهایی هستند که از فناوری blockchain برای ضبط و اطمینان از هر معامله استفاده می کنند. cryptocurrency (به عنوان مثال ، بیت کوین) می تواند به عنوان یک شکل دیجیتالی پول نقد برای پرداخت همه چیز از کالاهای روزمره گرفته تا خریدهای بزرگتر مانند اتومبیل و خانه استفاده شود. می توان آن را با استفاده از یکی از چندین کیف پول دیجیتالی یا سیستم عامل های تجاری خریداری کرد، سپس با خرید یک مورد به صورت دیجیتالی منتقل شد و blockchain معامله و مالک جدید را ضبط کرد. جذابیت ارزهای رمزپایه این است که همه چیز در یک ledger عمومی ثبت شده و با استفاده از دیجیتال امن است و یک سابقه غیرقابل انکار ، زمان بندی شده و ایمن از هر پرداخت را ایجاد می کند.

تا به امروز ، تقریباً ۶،۷۰۰ ارز دیجیتال در جهان وجود دارد که کل بازار در حدود ۱.۶ تریلیون دلار است که بیت کوین اکثریت ارزش را در اختیار دارد. این کوین ها طی چند سال گذشته بسیار محبوب شده اند و یک بیت کوین برابر ۶۰،۰۰۰ دلار است. در اینجا برخی از اصلی ترین دلایل اینکه همه ناگهان به ارزهای دیجیتال روی آورده اند را بررسی می کنیم:

امنیت بلاکچین سرقت را بسیار سخت تر می کند زیرا هر cryptocurrency دارای شماره قابل تشخیص غیرقابل انکار خود است که به یک مالک وصل شده است.

کریپتو نیاز به ارزهای فردی و بانکهای مرکزی را با blockchain کاهش می دهد ، ارز دیجیتال را می توان بدون نیاز به تبادل ارز یا بدون دخالت بانکهای مرکزی به هر جایی و هر کس در جهان ارسال کرد.

ارزهای دیجیتال می توانند باعث شوند برخی از افراد ثروتمند به ویژه بیت کوین را افزایش دهند و به برخی از پذیرندگان اولیه برای تبدیل شدن به میلیاردرها کمک کنند.

همانطور که می دانید علاوه بر دانش کافی در خصوص ترید لازم است تا از ابزار های مخصوص ترید مانند سرور مجازی نیز استفاده کنید.

چگونه می توانم سرور مجازی ترید بایننس توشن را برای خرید و فروش ارز های دیجیتال تهیه کنم؟

برای تهیه بهترین vps برای بایننس روی کادر آبی رنگ زیر کلیک کنید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور ترید توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

19 − 19 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع