نرخ هش (Hash Rate) چیست؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

نرخ هش (Hash Rate) چیست؟

نرخ هش (Hash Rate) چیست؟

آیا با نرخ هش آشنایی دارید؟ نرخ هش اندازه گیری از کل قدرت محاسباتی است که توسط اثبات شبکه کریپتوکارنسی کار برای پردازش معاملات در یک blockchain استفاده می شود.

برای خرید سرور مجازی اروپا اینجا کلیک کنید

برای کسب سود از طریق خرید و فروش ارز دیجیتال نیز باید از سرور مجازی بایننس استفاده کنیم تا سرعت و قدرت اینترنت بالاتری را داشته باشیم.

همچنین برای دسترسی به بهترین سرعت اینترنت می توانید از سرور مجازی هلند و سرور مجازی فنلاند استفاده کنید.

ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین و اتریوم دارایی های دیجیتالی هستند که می توانید بدون استفاده از واسطه ، مانند بانک یا کارگزار ، خریداری یا بفروشید. درعوض ، شما معاملات را از طریق یک شبکه blockchain متشکل از ماینر های کریپتوکارنسی از سراسر جهان انجام می دهید. این شبکه با اضافه کردن لایه ای از رمزنگاری به هر معامله ایمن می شود. ماینر ها برای اضافه کردن آنها به blockchain باید معماهای پیچیده ریاضی را حل کنند و در صورت انجام این کار ، یک هش تولید می شود.

امنیت و سلامت شبکه رمزنگاری را می توان با نرخ هش آن اندازه گیری کرد. این به تعداد ماینر های که برای تأیید معاملات و سرعتی که می توانند هش در آن تولید کنند ، اشاره دارد.

نرخ هش چیست؟

نرخ هش Hash rate اندازه گیری از کل قدرت محاسباتی است که توسط اثبات شبکه کریپتوکارنسی کار برای پردازش معاملات در یک blockchain استفاده می شود. این همچنین می تواند معیاری باشد که سرعت ماشین آلات ماینر کریپتوکارنسی این محاسبات را انجام می دهد.

ماینر ها از رایانه ها برای اجرای محاسبات بر روی معماهای پیچیده ریاضی بر اساس داده های معامله استفاده می کنند. این سیستم ها میلیون ها یا تریلیون حدس در ثانیه ایجاد می کنند که راه حل های این معماها چه می تواند باشد. اینها هش ، کدهای الفبایی هستند که برای شناسایی یک قطعه داده منحصر به فرد و منحصر به فرد به طور تصادفی انجام می شوند.

هدف این است که اولین ماینر باشد که دارای مجموعه ای از داده های معامله است که حاوی راه حل صحیح است و تمام معیارهایی را که معتبر در نظر گرفته می شود ، رعایت می کند. هش معتبر در اثبات شبکه های کاری باید توسط سایر ماینر ها با اندازه گیری در صورت استفاده از مقدار مناسب از قدرت محاسباتی برای تولید هش ، تأیید شود. پس از تأیید این بلوک ، به زنجیره ای اضافه می شود و ماینر پاداش را در رمزنگاری تازه ساخته شده دریافت می کند.

دیوید کمرر ، مدیرعامل و بنیانگذار Coinledger می گوید: ‘blockchains برای پردازش و اعتبارسنجی معاملات به رایانه احتیاج دارند.’ ‘هرچه رایانه ها با تلاش برای حدس زدن هش بعدی برای اعتبارسنجی معاملات رقابت کنند ، شبکه ایمن تر می شود. بنابراین ، هرچه میزان هش برای اثبات معینی از کارکنان کار بیشتر باشد ، امنیت بیشتری دارد و در برابر حمله به آن آسیب پذیر تر می شود است.’

بیت کوین و اتریوم ، دو ارز بزرگ در جهان ، در حال حاضر از اثبات کار برای تأیید بلوک های معامله قبل از اضافه شدن به blockchain شبکه استفاده می کنند. سایر ارزهای دیجیتال از جمله Bitcoin Cash ، Bitcoin SV ، Dogecoin ، Litecoin و Monero نیز از اثبات کار استفاده می کنند.

نرخ هش

نرخ هش چگونه اندازه گیری می شود؟

اندازه گیری نرخ هش از تعداد محاسباتی است که می تواند در هر ثانیه انجام شود ، که می تواند در میلیاردها ، تریلیون ها ، چهارگوشها و کوینتیلیون ها باشد و توسط نمادهای زیر نشان داده شود:

  •  (کیلو): kh/s در هزاران هش در هر ثانیه
  •  (مگا): MH/S هش در هر ثانیه در میلیون ها نفر
  • GH/S (GIGA) هش در هر ثانیه در میلیاردها
  • Th/s (tera) هش در هر ثانیه در تریلیون ها
  • pH/s (PETA) هش در ثانیه
  • eh/s (exa) هش در هر ثانیه در quintillions

نحوه نمایش نرخ هش می تواند از شبکه به شبکه دیگر و حتی ماینر به ماینر متغیر باشد ، زیرا این بستگی به سرعت رایانه های مورد استفاده و یا تعداد ماینر ها در یک شبکه دارد. به عنوان مثال، بیت کوین از الگوریتم کریپتو SHA 256 برای محاسبه هش و اندازه گیری میزان هش در exahashes در ثانیه (EH\S) استفاده می کند.

یک Exahash برابر با یک quintillion هش است. در حال حاضر اتریوم در Terahashes در ثانیه (TH/s) اندازه گیری می شود. یک Terahash برابر است با ۱ تریلیون هش است.

مت کونکه ، CFA و تحلیلگر تحقیق در Global X ETF می گوید: ‘نرخ هش شبکه کل با مقایسه میانگین زمان بین بلوک های استخراج شده در مقابل مشکل شبکه در یک مقطع زمانی تقریب می یابد.’ ‘شبکه بیت کوین امروز تقریباً ۱۹۰ eH\s نرخ هش دارد ، بنابراین همه ماینر ها در سراسر شبکه در حال محاسبه عملکرد هش کریپتو SHA 256 هستند که به طور متوسط ​​۱۹۰ بار در ثانیه در ثانیه است.’

چرا نرخ هش مهم است؟

نرخ هش برای ماینر های کریپتو فوق العاده مهم است. از آنجا که آنها دائماً در حال رقابت با سایر ماینر ها هستند که اولین کسی هستند که یک هش معتبر تولید می کنند، آنها می خواهند ماشین های آنها در اسرع وقت پازل را حل کنند. اگر آنها از تجهیزات با نرخ هش استفاده می کنند که پایین تر از رقابت آنها باشد ، آنها برنده مسابقه نمی شوند که اولین بار باشد. اگر آنها در شبکه ای کار کنند که نرخ هش بالایی داشته باشد ، آنها همچنین با تعداد زیادی از ماینر ها دیگر رقابت می کنند. هر دو بر سودآوری ماینر ها تأثیر می گذارند.

کونکه می گوید: ‘نرخ هش یکی از راه های اندازه گیری احتمال ماینر برای استخراج یک بلوک است.’ ‘این همچنین اندازه گیری چقدر پرهزینه است که یک بلوک را پرهزینه می کند ، و آن را به یکی از متغیرهای اصلی تعیین سودآوری استخراج بیت کوین تبدیل می کند. با توجه به برنامه تورم بیت کوین از پیش تعیین شده است ، نرخ هش شبکه بالاتر به معنای قدرت محاسباتی بیشتر است همان سهم ثابت بیت کوین جدید باشد.

اگر یک ماینر نرخ هش خود را ثابت نگه دارد در حالی که نرخ هش شبکه در حال افزایش است ، آن پاداش های آینده بیت کوین مورد انتظار ماینر کاهش می یابد، در حالی که هزینه های آنها ثابت می ماند و باعث کاهش سودآوری می شود. ‘

سرمایه گذاران همچنین به عنوان معیار امنیت شبکه به نرخ هش نگاه می کنند. هرچه نرخ هش بالاتر باشد ، برای یک فعال نا بلد دشوارتر است که اتک به یک شبکه را انجام دهد زیرا رایانه های بیشتری برای اعتبار معاملات وجود دارند.

سانگ لی ، مدیرعامل و بنیانگذار Vegax Holdings می گوید: ‘برای هک کردن یک کریپتو ، یک هکر باید بیش از ۵۱ ٪ از شبکه را در اختیار داشته باشد ، یعنی بیش از نیمی از قدرت هشدار است.’ ‘هرچه نرخ هش بالاتر باشد ، اتک به شبکه گران تر می شود، زیرا قدرت بیشتری لازم است.’

چرا نرخ هش برای سرمایه گذاران مهم است؟

در حالی که به نظر می رسد که قیمت ارزهای کریپتو شده با نرخ هش نیز به نظر می رسد ، ارتباط همیشه مشخص نیست. برخی از کارشناسان نشان می دهند که نرخ هش هنگام توجه به بلند مدت، بر قیمت کریپتو تأثیر می گذارد.

در آپدیت جدید این صفحه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آورید.

همانطور که می دانید علاوه بر دانش کافی در خصوص ترید لازم است تا از ابزار های مخصوص ترید مانند سرور مجازی نیز استفاده کنید.

چگونه می توانم سرور مجازی ترید بایننس توشن را برای خرید و فروش ارز های دیجیتال تهیه کنم؟

برای تهیه بهترین vps برای بایننس روی کادر آبی رنگ زیر کلیک کنید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور میکروتیک اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × چهار =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع