چرا سرور اختصاصی از سرور مجازی بهتر است؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

چرا سرور اختصاصی از سرور مجازی بهتر است؟

چرا سرور اختصاصی از سرور مجازی بهتر است؟

VPS با این که قیمت مناسب تری دارد، اما مطمئناً معایب زیادی هم دارد. از جمله این که پهنای باند محدودی دارد.  استفاده از سرور اختصاصی دست شما را باز می گذارد که بتوانید از منابع سرور حداکثر استفاده را بکنید. در ادامه به توضیح مهم ترین مزیت های سرور اختصاصی نسبت به VPS می پردازیم. همراه ما باشید.

برای خرید سرور میکروتیک اینجا کلیک کنید

منبع پیشنهادی

اولین چیزی که سرور اختصاصی را به گزینه بهتری نسبت به VPS تبدیل می کند منابع آن است. در VPS، منابع در سراسر وب سایت ها به اشتراک گذاشته می شوند، این در حالی است که در سرور اختصاصی شما کنترل کاملی بر روی منابع آن دارید. در سرور اختصاصی تمام حافظه، CPU، نرم افزار، رم، کش و فضای ذخیره سازی تنها به وب سایت شما اختصاص داده شده است. بنابراین، با استفاده از یک سرور اختصاصی، می توانید از تمام منابع موجود در رک استفاده کنید.

عملکرد

یکی دیگر از مزایای استفاده از سرور اختصاصی این است که باعث عملکرد بهتر می شود. هیچ لایه مجازی ای در  سرورهای اختصاصی وجود ندارد و از این رو انتقال داده ها به سرعت انجام می شود. تأخیر را چندین برابر کاهش می دهد و بنابراین بارگزاری با سرعت بالاتری انجام می شود.

امنیت

امروزه، کسب‌ و کارها نگران حریم خصوصی کاربر و داده‌هایی هستند که دارند. در چنین حالتی، VPS ممکن است یک انتخاب خطرناک باشد زیرا ممکن است مستعد حملات مخرب باشد. شما می توانید با استفاده از یک سرور اختصاصی از تمام تهدیدات امنیتی جلوگیری کنید. به این ترتیب حتی می توانید نرم افزار مورد استفاده خود را مدیریت کنید. همه این موارد می تواند به شما در ایجاد امنیت بیشتر اطلاعات کمک کند. علاوه بر این، می‌توانید کارهای خودکار cron یا سایر ابزارهای پشتیبان‌گیری را برنامه‌ریزی کنید تا خود را از از دست دادن داده نجات دهید.

پیکربندی

گاهی وقت ها نیاز دارید که هاست خود را سفارشی کنید. در VPS دستتان زیاد باز نیست زیرا فضای مشترکی دارد. خوبی سرور اختصاصی این است که مدیر وب سایت می تواند سرور را همانطور که دوست دارد پیکربندی کند. شما کنترل بهتری دارید و از این رو حتی می توانید نرم افزارهای مختلف زیادی را نیز روی آن نصب کنید. در سرور اختصاصی شما نیازی به مجوز از هیچ شرکتی ندارید. زیرا سرور اختصاصی را خودتان مدیریت می کنید. 

تعمیر و نگهداری

آخرین مورد نگهداری سرور اختصاصی است. در سرور اختصاصی شما لازم نیست نگران خرابی وب سایت های دیگر باشید زیرا این سرور خصوصی است و فقط به شما اختصاص دارد. تکنسین ها و مهندسان می توانند به سرعت سرور اختصاصی را عیب یابی کنند.

سرور اختصاصی یا سرور مجازی؟ کدام یک را انتخاب کنم؟

در این مطلب به توضیح ۵ مورد از مهم ترین تفاوت های سرور اختصاصی و سرور مجازی پرداختیم. مطمئن هستیم که با مطالعه دقیق این موارد می توانید نیازهای خود را ارزیابی کنید. سوالات زیادی وجود دارد که هنگام انتخاب باید به آنها پاسخ دهید. همچنین باید نحوه نگهداری از یک سرور اختصاصی را بدانید. سرور اختصاصی مطمئناً هزینه بیشتری نسبت به VPS دارد، اما در نهایت بهبود قابل توجهی در عملکرد وب سایت شما نیز خواهد داشت. به خصوص اگر ترافیک زیادی در وب سایت خود داشته باشید و اگر وب سایت شما دارای گرافیک بالایی باشد.

همچنین باید نرخ رشد خود را در نظر بگیرید و درک کنید که در پنج سال آینده به چه مقدار منابع نیاز خواهید داشت. بسته به نیاز، می توانید به یک سرور اختصاصی و قابل اعتماد ارتقا دهید.

 

به این مطلب امتیاز بدهید:
امتیاز دهید
برای خرید سرور مجازی اروپا اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هجده + هجده =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع