ایران اکسس چیست و چرا این اتفاق می افتد؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

ایران اکسس چیست و چرا این اتفاق می افتد؟

ایران اکسس چیست و چرا این اتفاق می افتد؟

ایران اکسس که توسط سرورهای داخلی کشور اتفاق می افتد، اصطلاحی است که سرویس دهنده ها آن را زیاد به کار می برند. در این مطلب می خواهیم در خصوص iran access توضیحاتی بدهیم. همچنین با هم بررسی می کنیم که چرا ایران اکسس اتفاق می افتد. در ادامه نحوه ایران اکسس کردن سایت و معایب ایران اکسس بودن سایت را با هم بررسی خواهیم کرد. با مطالعه این مطلب متوجه می شوید که چرا وقتی با وی پی ان یا فیلتر شکن برخی سایت های ایرانی را که باز می کنید، باز نمی شوند.

برای خرید سرور مجازی اروپا اینجا کلیک کنید

تا انتهای این مطلب همراه ما باشید و مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

ایران اکسس چیست؟

آی پی های ایران اکسس، در حقیقت آی پی های اینترنتی ای هستند که توسط روتر اصلی زیر ساخت، بر روی آن ها محدودیت هایی اعمال می شود. در این صورت تنها افرادی که در ایران هستند قادر به دسترسی به این سایت ها خواهند بود. و افرادی که خارج از کشور هستند نمی توانند این سایت ها را باز کنند. شاید بتوان گفت ایران اکسس شدن، تا حد زیادی شبیه به اینترانت است. البته تفاوت هایی از جمله رنج آی پی بین آن ها وجود دارد. ای پی های شبکه اینترانت رنج ۱۰.xx.xx.xx هستند. در حالی که ای پی های ایران اکسس می توانند در هر رنجی باشند. تفاوت مهم دیگری که بین ایران اکسس بودن و اینترانت وجود دارد این است که شرکت های ارائه دهنده اینترنت مثل رایتل، همراه اول، ایرانسل و … جهت اتصال به ای پی های اینترانت معمولا دچار مشکل می شوند. این در حالی است که چنین مشکلی را برای اتصال به ای پی های ایران اکسس ندارند.

چرا دسترسی ایران اکسس ایجاد می شود؟

در سراسر دنیا دیتاسنترها برای مقابله با حملات Ddos تفکراتی کرده اند که با توجه به بودجه در نظر گرفته توسط دیتاسنتر می تواند متفاوت باشد. در بهترین دیتاسنترهای دنیا تجهیزاتی به منظور مقابله با حمله های احتمالی به سرورها تعبیه شده است. این تجهیزات باعث می شوند که حملات به صورت کامل دفع شوند. متاسفانه ما در دیتاسنترهای کشورمان تجهیزات کامل و کافی برای مقابله با حملات Ddos را نداریم. به همین دلیل از ایران اکسس استفاده می کنیم تا جلوی چنین حملاتی را بگیریم. اما یکی از بزرگ ترین عیب هایی که روش iran access دارد این است که موتورهای جست و جو مثل موتور جست و جوی گوگل، چون سرور اختصاصی خارجی دارند، سایت های ایران اکسس را داون در نظر می گیرند. که این نکته منفی ای برای سئو سایت تلقی می شود. برای جلوگیری از این اتفاق باید روی سرور کانفیگ آنتی Ddos نرم افزاری انجام شود.

چگونه دسترسی به سایت خود را ایران اکسس کنیم؟

با استفاده از فایروال ها می توان دسترسی به یک وب سایت را ایران اکسس کرد. این فایروال ها ترافیک عبور شده از شبکه را با استفاده از امکانات سخت افزاری یا نرم افزاری کنترل می کنند. به این صورت که فایروال ها فقط اجازه عبور ای پی های ایران را می دهند. در ایران معمولا با استفاده از CDN ها این امکان را پیاده سازی می کنیم. به این صورت که اجازه دسترسی به ای پی های خاص را در CDN تعریف می کنیم.

مهم ترین معایب ایران اکسس بودن سایت

درست است که ایران اکسس بودن تا حد زیادی از بروز و پدید آمدن حملات Ddos جلوگیری می کند، اما عیب هایی هم دارد. کاربران ایرانی به دلیل فیلتر بودن برخی سایت های کاربردی، مجبور به استفاده از VPN می باشند. اگر وی پی ان در سیستم روشن باشد، باعث می شود که ترافیک از خارج از ایران بیاید و کاربر نمی تواند با روشن بودن وی پی ان سایتی مثل پنل کاربری بانکی خود را باز کند. در نتیجه مدام مجبور است که وی پی ان خود را روشن و خاموش کند. عیب دیگری که ایران اکسس بودن یک سایت دارد این است که موتورهای جست و جو فکر می کنند این سایت داون است. و این برای سئو سایت مضر می باشد.

جمع بندی

در این مطلب با هم به توضیح مفهوم ایران اکسس بودن سایت ها پرداختیم. و دیدیم که برخی سایت ها به دلیل جلوگیری از حملات DDOS اقدام به ایران اکسس کردن سایت خود می کنند. علت آن هم این است که در دیتاسنترهای ایران، ما تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری لازم برای مقابله با حملات DDOS را نداریم. همچنین در ادامه به ذکر عیوب استفاده از ایران اکسس با هم پرداختیم. و دیدیم که یکی از مهم ترین عیب های ایران اکسس بودن سایت، این است که موتورهای جست و جو فکر می کنند سایت مورد نظر down شده است. و این تاثیر منفی بزرگی روی سئو سایت می گذارد.

اگر قصد دارید سایت خود را ایران اکسس کنید، می توانید با کارشناسان ما در مجموعه توشن تماس بگیرید. کارشناسان ما همواره آماده هستند تا پاسخ گوی سوالات شما باشند.

به این مطلب امتیاز بدهید:
4.5/5 - (8 امتیاز)
برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

11 + هجده =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع