آموزش گام‌ به‌ گام ترید

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

آموزش گام‌ به‌ گام ترید

آموزش گام‌ به‌ گام ترید

ترید چیست؟ تریدر  کیست؟ حتما شما هم بار ها این کلمات را از زبان فعالان بازار بورس و به خصوص رمز ارز یا همان ارز دیجیتال شنیده اید. در این مقاله سعی داریم که به آموزش آسان و گام به گام موارد مختلف برای ورود به بازار بورس خارجی بپردازیم. در صورتی که به تازگی می خواهید وارد عرصه وسیع خرید و فروش ارز و ارز دیجیتال از سایت های صرافی آنلاین به نامی مانند باینننس شوید حتما این مقاله را مطالعه کنید.

برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

ترید چیست و تریدر کیست؟

ترید یا معامله که فارسی عبارت انگلیسی Trade است بیشتر برای خرید و فروش و معاملات خارج از کشور و بین المللی در این به کار می رود که با رشد روز افزون کریپتوکارنسی یا همان رمز ارز ها این روز ها بیشتر از ترید برای معاملات بورس و رمز ارز های خارج از کشور استفاده می شود. در ادامه این مورد به شخص یا شرکتی که فعال اقتصادی در زمینه بورس و یک یا چند رمز ارز است تریدر که معادل فارسی عبارت Trader است گفته می شود. برخلاف اطلاعات عموم که مخصوصا در توییتر و اینستاگرام زیاد کاربرد دارد تریدر صرفا یک نفر نیست و می تواند شرکتی به نیابت از چند نفر و سرمایه گذار های مختلف باشد. 

البته ترید نیاز نیست از همان ابتدا با سرمایه های زیاد و میلیونی شروع شود. بسیاری از تریدر های انفرادی به صورت جانبی و حرفه ای پاره وقت این کار را شروع کرده اند که سرمایه اولیه آنها نیز بسیار اندک و حتی در حد چند هزار تومن بوده است و با استفاده از تجربه و موقعیت در طی چند سال این سرمایه اندک را به میلیون ها تومان تبدیل کرده اند. 

سرور مجازی ترید و Binance

با سرور ترید و بایننس توشن در چند دقیقه شهروند هر کشوری که میخواهید شوید!

قبل از اینکه ادامه این مطلب را مطالعه کنید لازم است بدانید که ترید مانند هر شغل و حرفه دیگر ( چه بسا برای ایرانیان و فارسی زبانان بیشتر از دیگران ) ریسک ها و فراز و نشیب های خود را دارد لذا لازم است با صرف زمان و مطالعه زیاد از منابع موثق دانش خود را به روز کنید و از تجربه دیگران در خرید و فروش سهام ها استفاده نمایید تا ضرر را در معاملات خود به حداقل برسانید. 

 

آیا ترید جایگزین سود بانکی می تواند باشد؟

سوال بسیاری از کاربران ممکن است این باشد که با توجه به سود های بالایی که در سایت ها و کانال های شبکه های اجتماعی مختلف در خرید و فروش رمز ارز ها اعلام می شود آیا این سود ها که حتی به ۱۰۰ درصد هم در بازه های زمانی چند روزه می رسند می تواند جایگزین سود های بانکی که اکثرا در حال حاضر ۱۸ درصد به صورت ماهانه و سالانه هستند شود؟ در مقاله دیگری به این مورد خواهیم پرداخت ولی در اینجا به این مورد به همین مورد اشاره خواهیم کرد که سود بانکی مشخص و قطعی است ولی سود در ترید میانگین سود ها و ضرر ها در بازه زمانی مختلف و نسبت به رمز ارز های مد نظر است لذا قطعی و مشخص نیست لذا ممکن است در یک بازه یک ماهه شما در چند روز ضرر کنید و در چند روز سود. میانگین نهایی پایان ماه از داد و ستد ها سود و یا ضرر نهایی شما را مشخص خواهد کرد. همچنین در ترید نیز ممکن است برخی معاملات در کوتاه مدت سود ده باشند و در حالی که برخی معاملات نیاز به Hold کردن داشته باشند و با ریسک کمتر در زمان بیشتر سود دهند. لذا در صورتی که به دریافت سود بانکی عادت کرده اید ممکن است ترید گزینه خوبی برای شما نباشد.

 

نگاهی به برخی مزایا و معایب ترید

همانطور که اشاره شد بازار ترید نیز مانند دیگر بازارها مزایا و معایبی دارد که در این بخش خلاصه و تیتر وار به مهم ترین آنها اشاره خواهیم کرد:

مهم ترین مزایای ترید برای کاربران ایرانی:

  1. داشتن پتانسیل و سود دهی بسته نحوه عملکرد تریدر
  2. امکان کسب در آمد به واحدهای پول ارزشمند دلار و یورو برای کاربران ایرانی
  3. عدم نیاز به گذراندن ودوره و یا داشتن مدارک تحصیلی خاص برای ورود به این بازار
  4. بدون محدودیت ساعت کاری و مکان، شما می توانید از هر کجای دنیا و بدون محدودیت ۲۴ ساعته ترید کنید
  5. امکان شروع به عنوان شغل جانبی و با سرمایه پایین ( استفاده از بخشی در آمد ماهانه )
  6. نقدشوندگی و معتبر بودن سرمایه ( در بسیاری از سایت های خارجی شما می توانید مستقیم با رمز ارز ها خرید کنید )

ای پی ثابت ترید و بایننس

با آی پی ثابت ترید و بایننس با محدودیت ها خدحافظی کنید!

مهم ترین معایب ترید برای کاربران ایرانی:

  1. استمرار در یادگیری و به روز کردن اطلاعات
  2. دسترسی مداوم به اینترنت و کامپیوتر و یا گوشی هوشمند در هر لحظه از روز 
  3. ریسک بالا در اکثر معاملات 
  4. تحریم ها و محدودیت های کاربران ایرانی
  5. همانطور که سود معاملات قابل تبدیل به دلار و یورو است ضرر در آن ها با ضریب حداقل  ۲۵۰۰۰ ت برای ایرانیان و واحد تومان محاسبه می شود.

آیا تریدر با سرمایه گذار مشابه است؟

در اکثر سایت های اینترنتی و به خصوص کانال های تلگرام و ایسنتاگرام مشاهده شده که هر دو عبارت با مفهوم مشابه استفاده می شود. در حالت کلی استفاده از این تشابه صحیح است چرا که در هر دو مورد هدف فرد استفاده از پولی راکد جهت سود است ولی در صورتی که بخواهیم در این مورد عمیق تر شویم مشخص می شود که سرمایه گذاری معمولا در ایران با اهداف طولانی مدت صورت می پذیرد، برای مثال سرمایه گذاری های یک ساله ی بانک ها با سود مشخص، خرید سهام در بورس برای زمان طولانی، حتی خرید ملک و خانه برای افزایش ارزش تورم با نرخ تورم، اهداف طولانی مدت و اکثرا بیشتر از یک ساله هستند. 

در ترید نیز روال مشابهی وجود دارد ولی صرفا گرفتن یک سری ارز و نگاه داشتن آنها به مدت طولانی ممکن است به سود نیانجامد و در صورتی که بخواهید به سود واقعی و مناسب دست پیدا کنید لازم است به ترید و خرید و فروش در نوسانات روی آورید که این نوسانات در اکثر موارد چند روز بیشتر در بازه طلایی نیستند و این موارد هم ترید را هیجان دار می کند و هم ریسک معاملات را برای کاربران ناوارد به رخ خواهد کشید.

لذا همانطور که اشاره شد هر چند ترید کردن و سرمایه گذاری در برخی جهات مشابه هستند ولی ترید بُعد بسیار وسیع تری را در بر می گیرد که تنها چند عدد از آنها مشابه سرمایه گذاری است.

 

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (3 امتیاز)
برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − سیزده =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع