گره یا نود در بلاکچین چیست؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

گره یا نود در بلاکچین چیست؟

گره یا نود در بلاکچین چیست؟

آیا می دانید گره یا نود در بلاکچین چه ویژگی هایی دارد؟ همانطور که می دانید علاوه بر دانش کافی در خصوص ترید لازم است تا از ابزار های مخصوص ترید مانند سرور مجازی نیز استفاده کنید. برای کسب سود از طریق خرید و فروش ارز دیجیتال نیز باید از سرور مجازی بایننس استفاده کنیم تا سرعت و قدرت اینترنت بالاتری را داشته باشیم. 

برای خرید سرور ترید توشن اینجا کلیک کنید

در مطالب قبلی شما را با پرایس اکشن اشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا در خصوص گره یا نود در بلاکچین اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم.

گره یا نود در بلاکچین

Node بخشی از ارزهای رمزنگاری شده است که برای ساخت اکثر توکن های معروف مانند بیت کوین یا Dogecoin مورد نیاز است. این بخش اساسی شبکه بلاک چین است ، که دفتر کل غیر متمرکز است که برای حفظ یک ارز رمزنگاری شده استفاده می شود.

مشارکت تعداد بیشتری از مردم در بازار ارزهای رمزنگاری شده ، تمایل آنها را برای یادگیری نحوه عملکرد این سیستم در آنها افزایش می دهد. این برای هر بخشی صادق است ، اما جدید بودن ارزهای رمزنگاری شده نیز منجر به کنجکاوی می شود. در حالی که شما واقعاً نیازی به درک نحوه عملکرد بلاک چین ندارید تا بتوانید از افزایش قیمت بیت کوین در هند بهره مند شوید ، اما درک اصولی از اصطلاحات موجود در این زمینه می تواند مفید باشد.

یکی از اصطلاحاتی که ممکن است شنیده باشید ، اما معنی آن را نمی دانید ، “گره” است. این اصطلاح تنها مختص به ارز رمزنگاری شده نیست و به طور گسترده در خارج از آن نیز استفاده می شود. با این حال ، یک نود ، در دنیای سکه های مجازی ، یک رایانه متصل به یک شبکه رمزنگاری شده است و می تواند عملکردهای خاصی مانند ایجاد ، دریافت یا ارسال اطلاعات را انجام دهد.

بسته به پروتکل توضیح می تواند متفاوت باشد. به عنوان مثال ، یک شبکه مقیم ممکن است شامل یک سرور فایل ، سه لپ تاپ و یک دستگاه فکس باشد. در این حالت ، شبکه دارای پنج گره است که هر کدام مجهز به یک آدرس MAC منحصر به فرد برای شناسایی آنها هستند.

نود در بلاک چین چیست؟

اصطلاح “نود” بیشتر در رابطه با بلاک چین ، یک دفتر کل دیجیتال غیر متمرکز که همه تراکنش های ارزهای رمزنگاری شده را ثبت می کند و اطلاعات را از طریق یک دستگاه متصل در اختیار همه قرار می دهد ، استفاده می شود. این بدان معناست که هر تراکنش باید به ترتیب زمان ثبت شده و در مجموعه ای از دستگاه های متصل توزیع شود. این دستگاه ها گره نامیده می شوند. این گره ها در شبکه با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند و اطلاعات مربوط به تراکنش ها و بلوک های جدید را منتقل می کنند.

این بخش مهمی از زیرساخت بلاک چین است. این به حفظ امنیت و یکپارچگی شبکه کمک می کند. هدف اصلی یک گره بلاک چین تأیید هر دسته از تراکنش های شبکه است که به آنها بلوک گفته می شود. هر گره با یک شناسه منحصر به فرد از دیگران متمایز می شود.

نود در بلاکچین

انواع نود در بلاک چین

به طور خلاصه ، دو نوع اصلی نود وجود دارد – گره های کامل و گره های سبک. اصطلاح دیگر برای توصیف گره ها ، مشتریانی هستند که عملکردهای کیف پول را ارائه می دهند. موارد کامل شامل یک کپی از تاریخچه بلاک چین ، از جمله تمام بلوک های ایجاد شده است. گره های سبک یا گره های SPV (تأیید پرداخت ساده) همه کیف هایی هستند که فقط هدر بلاک ها را بارگیری می کنند و فضای هارد دیسک را برای کاربران ذخیره می کنند. اجازه دهید انواع فرعی مختلف را با جزئیات بررسی کنیم.

نود های کامل( Full Nodes)

گره های کامل به عنوان یک سرور در یک شبکه غیر متمرکز عمل می کنند. وظایف اصلی آنها شامل حفظ اجماع بین سایر گره ها و تأیید تراکنش ها است. آنها همچنین یک نسخه از بلاک چین را ذخیره می کنند ، بنابراین امنیت بیشتری دارند و عملکردهای سفارشی مانند ارسال فوری و معاملات خصوصی را فعال می کنند.

هنگام تصمیم گیری برای آینده یک شبکه ، گره های کامل هستند که به پیشنهادات رای می دهند. اگر بیش از ۵۱ of از آنها با این پیشنهاد موافق نباشند ، از آن صرف نظر می شود. در برخی موارد ، این می تواند منجر به یک هارد فورک شود که در آن جامعه نمی تواند در مورد تغییر خاصی به توافق برسد و بنابراین راه های جداگانه خود را پیش می گیرد و دو زنجیره ایجاد می کند. مشهورترین نمونه این اتفاق ، Bitcoin Cash Fork است.

  • Pruned Full Node

یک نوع ، گره کامل است. ویژگی خاص در اینجا این است که بارگیری بلاک ها را از ابتدا آغاز می کند و هنگامی که به حد تعیین شده برسد ، قدیمی ترین ها را حذف می کند و فقط سرصفحه ها و محل قرارگیری زنجیره آنها را حفظ می کند. به عنوان مثال ، اگر محدودیت سایز ۵۵۰ مگابایت را تعیین کنید ، آخرین بلوک هایی را که می توانند در آن فضای هارد دیسک قرار گیرند ذخیره می کنید ، اما برای رسیدن به آن حالت ، ابتدا باید کل بلاک چین را بررسی کنید تا همه را تایید کنید. آن بلوک های قبلی Pruned Full Node به عنوان گره های کامل در نظر گرفته می شوند و بنابراین می توانند تراکنش ها را تأیید کرده و در اجماع شرکت کنند.

  • Archival Full Node

گره های آرشیوی کامل همان چیزی است که اکثر مردم هنگام صحبت در مورد گره های کامل به آن اشاره می کنند. آنها سروری را تصور می کنند که بلاک چین کامل را در پایگاه داده خود میزبانی می کند. همانطور که قبلاً در بالا با شما به اشتراک گذاشتم ، وظیفه اصلی آنها حفظ اجماع و تأیید بلوک ها است. تفاوت بین Pruned Full Node و آرشیو یک است – میزان فضای هارد دیسک که روی سرور یا رایانه شما اشغال می کند.

گره های بایگانی را می توان به چند زیرگونه تقسیم کرد – آنهایی که می توانند بلاک چین را اضافه کنند و آنهایی که نیز قادر نیستند.

super nodes

و در نهایت ، یک زیرگروه به نام گره های super nodes هستند. یک گره super nodes ، در اصل ، یک گره کامل قابل مشاهده عمومی است. با هر گره ای که تصمیم می گیرد با آن ارتباط برقرار کند. یک گره فوق العاده قابل اعتماد معمولاً تمام مدت اجرا می شود و سابقه بلاک چین و داده های تراکنش را به چندین گره منتقل می کند.

نکات کلیدی نود در بلاکچین

  • نود در بلاکچین یک نسخه کامل از دفتر کل توزیع شده را ذخیره می کنند و مسئول قابلیت اطمینان داده های ذخیره شده هستند. گره ها توسط توسعه دهندگان برای ایجاد برنامه های مبتنی بر بلاک چین استفاده می شوند.
  • وقتی صحبت از استقرار یک گره کامل بلاک چین می شود ، سخت افزار ، نرم افزار و اتصال به شبکه باید الزامات خاصی را برآورده کنند.
  • روند اجرای و نگهداری گره های بلاک چین دارای مشکلات فنی زیادی است ، زمان بر است و نیاز به هزینه های سنگین دارد.
  • ارائه دهنده خدمات Node جایگزینی برای اجرای خودکار گره های بلاک چین کامل است. این ابزار و زیرساخت های توسعه دهنده را برای راه اندازی و مدیریت گره های متصل به بلاک چین ارائه می دهد.
  • ارائه دهندگان خدمات Node API هایی را برای توسعه دهندگان برای ایجاد گردش کار خودکار ارائه می دهند.

برای استقرار یک نود در بلاکچین کامل ، تعدادی از الزامات باید در نظر گرفته شود. اگر قبلاً امکان راه اندازی یک گره با تجهیزات ضعیف وجود داشت ، اکنون که بلاک چین به شبکه های محبوب تبدیل شده است ، حافظه و قدرت پردازنده عامل تعیین کننده ای در استقرار موفق یک گره است.

قبل از شروع به استقرار یک گره ، باید حداقل سخت افزار مورد نیاز را مشخص کنید. ممکن است برای هر یک از رمزارزهای موجود متفاوت باشد. به عنوان مثال ، حداقل الزامات برای نصب یک نود بیت کوین عبارتند از:

  1. دستگاه شما باید آخرین نسخه Windows ، Mac OS X یا Linux را داشته باشد.
  2. ۵۰۰ گیگابایت یا بیشتر فضای دیسک رایگان با حداقل سرعت خواندن ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه در دسترس است.
  3. SSD قادر به نوشتن تصادفی ۶۸ مگابایت بر ثانیه و خواندن تصادفی ۳۰.۹ مگابایت بر ثانیه است. حداقل ظرفیت ۱۱۲ گیگابایت حداقل ۸ گیگابایت حافظه دسترسی تصادفی (RAM)
  4. اتصال اینترنت پهن باند با سرعت بارگیری حداقل ۴۰۰ کیلوبیت (۵۰ کیلوبایت) در ثانیه. اتصال باید نامحدود با محدودیت بارگذاری بالا باشد.

اجرای گره اتریوم خود نیاز به مهارت مدیر سیستم دارد. همگام سازی یک گره اتریوم در سه حالت سریع ، کامل و سبک امکان پذیر است. به طور پیش فرض از fast استفاده می شود. در این حالت ، هیچ گونه بارگیری از سابقه تراکنش ، موجودی کیف پول ، کدهای قرارداد هوشمند وجود ندارد.

گران ترین حالت فول است زیرا به سخت افزار قدرتمند ۱۶ گیگابایت RAM و دیسک SSD ظرفیت نیاز دارد. همگام سازی گره بایگانی اتریوم با ردیابی می تواند چندین هفته و حتی در آن صورت روی دیسک SSD طول بکشد. در صورت بروز خطا در نسخه کلاینت، نرم افزار برای گره ، لازم است مجدداً گره را از ابتدا همگام سازی کنید.

این می تواند یک فرآیند گران باشد. همچنین باید از امنیت سایت خود مراقبت کنید که این امر به مهارت های امنیت سایبری نیاز دارد.

اگر همگام سازی را از HDD (هارد دیسک) شروع کنید ، گره ممکن است به دلیل تفاوت بین سرعت ایجاد بلاک چین (به عنوان یک قاعده بیشتر) و سرعت نوشتن روی دیسک “همگام سازی” نشود. هم سرعت اتصال به شبکه و هم قدرت تجهیزات مهم است.

حالت همگام سازی گره نور اتریوم بیشترین شکایت را دارد. اغلب خطاها رخ می دهند ، اگرچه این حالت یکی از متعادل ترین همگام سازی سریع است ، استفاده کمتر از منابع ، موجودی کیف پول و قراردادهای هوشمند جمع می شود.

در زمان نگارش این مقاله ، شبکه بیت کوین با بیش از ۱۱ هزار گره پشتیبانی می شود. بیشتر آنها در آمریکای شمالی و اروپای غربی مستقر هستند. طبق آمار ۱۰ کشور با بیشترین تعداد گره ، ۶۴۴۷ گره اتریوم فعال وجود دارد.

شما می توانید یک گره را یا به شبکه اصلی متصل کنید یا آن را برای آزمایش ، توسعه در یک شبکه آزمایشی اجرا کنید.

گره استاندارد اتریوم به طور پیش فرض درست در کنسول اجرا می شود. این برنامه با نوشتن سرویس در سیستم یا شروع یک گره روی صفحه به عنوان یک فرایند پس زمینه اجرا می شود. شما باید به دقت نظارت کنید که گره در کدام حالت راه اندازی شده است. اگر گره در حالت آزمایش اجرا شود ، نمی توانید تراکنش ها را ردیابی کنید.

برای نصب یک گره بیت کوین ، باید یک پوشه ایجاد کنید تا داده های بلاک چین را در جایی در سیستم فایل خود ذخیره کنید. برای همگام سازی بلاک چین کامل بیت کوین ، امروز ۳۸۰ گیگابایت نیاز است.

این روند می تواند زمان زیادی طول بکشد. مشکلات سخت افزاری نیز قابل تشخیص است و بارگیری قطع شده از همان لحظه ای که قطع شده است ، ادامه می یابد. پس از کپی موفقیت آمیز ، سرویس گیرنده فرایند همگام سازی بلاک چین را آغاز می کند. علاوه بر این ، برای شروع گره ، باید یک اتصال ورودی را از طریق پورت ۸۳۳۳ در فایروال خود مجاز کنید.

گام بعدی این است که بررسی کنید گره کار می کند یا خیر. برای انجام این کار ، درخواستی را با هرگونه اطلاعات در مورد سرویس به گره ارسال کنید یا داده هایی را از بلاک چین درخواست کنید.

همچنین می خواهید گره را زیر نظر داشته باشید ، برای این منظور می توانید از بررسی استاندارد دسترسی به سرویس در پورت TCP استفاده کنید. در صورت خرابی گره ، باید آن را به صورت دستی راه اندازی مجدد کنید.

نود در بلاکچین

مشکلاتی که ممکن است هنگام استقرار یک نود در بلاکچین با آن مواجه شوید:

پهنای باند محدود برخی از برنامه های اینترنتی برای استفاده از پهنای باند اضافی که در برنامه گنجانده نشده است ، هزینه اضافی دریافت خواهند کرد. قبل از استقرار گره خود ، مطمئن شوید محدودیت ترافیکی ندارید. علاوه بر این ، اتصال به اینترنت ممکن است ناپایدار باشد. اگر همگام سازی گره با شبکه بلاک چین قطع شود ، راه اندازی مجدد مورد نیاز است.

اگر استقرار سایت در شبکه کسب و کار شما اتفاق بیفتد ، می تواند در ترافیک عادی شبکه کند شود.

بخش هایی از ویروس های رایانه ای شناخته شده توسط گروهی از افراد بر روی بلاک چین بیت کوین قرار داده شده است. ممکن نیست کامپیوتر شما را با چنین داده هایی آلوده کند ، اما برخی از برنامه های آنتی ویروس آنها را به قرنطینه منتقل می کنند ، که کار را برای هسته بیت کوین دشوار می کند. اغلب این واقعیت در رایانه های دارای ویندوز رخ می دهد.

شخص ثالث (هکرها) ممکن است دریابند که یک گره کامل جدید در حال اجرا است و سعی می کند آن را هک کند. شما کاملاً مسئول این هستید که مطمئن شوید گره شما هک نشده است.

چگونه می توانم سرور مجازی ترید بایننس توشن را برای خرید و فروش ارز های دیجیتال تهیه کنم؟

برای تهیه بهترین vps برای بایننس روی کادر آبی رنگ زیر کلیک کنید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور میکروتیک اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

یک × 2 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع