آموزش جامع افزونه yoast seo در وردپرس

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

آموزش جامع افزونه yoast seo در وردپرس

آموزش جامع افزونه yoast seo در وردپرس

افزونه یوست سئو (yoast seo) محبوب ترین و پر استفاده ترین افزونه سئو در وردپرس است و کار کردن با آن بسیار راحت می باشد. تا آن جایی که حتی افراد مبتدی هم می توانند با استفاده از این افزونه تا حد زیادی نوشته و مطالب خود را سئو کنند. البته این را هم بدانید که برای سئو کردن سایت وجود افزونه های سئو ضروری نیست. اما وجود این افزونه ها تا حد زیادی کار را برای نویسنده و مدیر سایت راحت تر می کند.

برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

در این مقالهآموزش جامع افزونه yoast seo را به صورت تصویری خواهیم داشت و نحوه سئو کردن سایت با این افزونه را به شما آموزش می دهیم.

اگر شما از آن دسته از افرادی هستید که به تازگی هاست وردپرس تهیه کرده اید و طراحی سایت خود را انجام داده اید، حال وقت آن است که برای بالا آوردن سایتتان با کلمات کلیدی مناسب در موتورهای جستجو تلاش کنید. اگر هم هنوز طراحی سایت خود را انجام نداده اید، این خبر خوب را به شما می دهیم که قیمت طراحی سایت توشن بسیار مناسب و متعادل است. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.

 

افزونه yoast seo چیست؟

همان طور که پیش تر گفته شد، افزونه یوست سئو بهترین افزونه سئو وردپرس است که بیش از ۵ میلیون نصب فعال در میان کاربران داشته است و در بین این ۵ میلیون نفر امتیاز ۴.۹ از ۵ را کسب کرده است. این افزونه در دو نسخه free و premium عرضه می شود که فرق قابل ملاحظه ای بین این دو نسخه وجود ندارد. شما حتی می توانید با نسخه رایگان این افزونه نیز به امکانات بسیاری دسترسی داشته باشید و به راحتی سایت خود را سئو کنید.

نحوه عملکرد افزونه yoast seo  به این شکل است که در پایان هر مقاله یک سری پیشنهادات برای بهبود سئو داخلی آن مقاله اعلام می کند. پس این امکان را برای شما فراهم ساخته تا به راحتی بتوانید قبل از انتشار مقاله و ثبت آن در گوگل، تمامی نکات مربوط به سئو را در آن نوشته رعایت کنید.

 

امکانات افزونه یوست سئو

از جمله امکانات این افزونه قدرتمند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • امکان ساخت نقشه سایت
  • ارائه بهترین پیشنهاد ها برای بهبود محتوای صفحات
  • امکان ایجاد متاتگ هایی مثل دیسکریپشن برای هر صفحه به صورت مجزا بدون نیاز به کد نویسی
  • امکان انتخاب کلمه کلیدی یونیک برای هر صفحه و جلوگیری از تکراری بودن کلمه کلیدی انتخاب شده
  • پشتیبانی قوی
  • آپدیت مداوم
  • و…

 

آموزش نصب افزونه یوست

بهترین و امن ترین راه برای نصب این افزونه، دانلود این افزونه از مخزن وردپرس در پیشخوان سایت است. برای این کار کافیست پس از ورود به مدیریت سایت، به منوی افزونه ها بروید و از آن جا افزودن افزونه را انتخاب کنید. حال در بخش جستجو سمت چپ، yoast seo را سرچ کنید و مطابق شکل زیر این افزونه را نصب کنید. پس از نصب هم باید دکمه فعال سازی را بزنید تا بتوانید از این افزونه در سایت خود استفاده کنید.

البته شما می توانید از سایت وردپرس هم این افزونه را دانلود و نصب کنید.

آموزش جامع افزونه yoast seo - نصب افزونه

آموزش پیکربندی افزونه یوست سئو

 

بعد از این که افزونه را نصب و فعال کردید، یک گزینه با نام “سئو” به منوی پیشخوان اضافه می شود که شامل ۵ بخش است:

عمومی، ظاهر جستجو، اجتماعی، ابزارها، نسخه پولی.

پیکربندی افزونه yoast seo

در ادامه به توضیح هر یک از این بخش ها می پردازیم.

زیر منوی اول – عمومی:

با انتخاب این زیر منو، صفحه ای برایمان باز می شود که شامل ۳ تب پیشخوان، امکانات و ابزارهای وب مستر است.

منوی عمومی افزونه یوست سئو

از تب پیشخوان می توانید همه اعلان ها و اطلاعات مربوط به افزونه یوست را مشاهده کنید.

از تب دوم که امکانات است، می توانید همه بخش های مختلف این افزونه را در حالت روشن یا خاموش نگه دارید. در حالت پیش فرض همه این امکانات به حالت روشن یا فعال هستند. پیشنهاد ما به شما این است که به تنظیمات این بخش دست نزنید.

 در تصویر زیر امکانات این تب از زیر منوی عمومی مشخص است.

تب امکانات از زیر منوی عمومی

تب سوم مربوط به ابزارهای وب مستر است. شما می توانید کدهای دریافتی از موتورهای جستجوی بایدو، بینگ، گوگل و باندکس را به ترتیب وارد کنید و تایید را انجام دهید.

ابزارهای وب مستر از افزونه yoast

زیر منوی دوم – ظاهر جستجو:

زیر منوی ظاهر جستجو یکی از مهم ترین بخش های افزونه یوست است که باید حتما به درستی پیکر بندی شود. با کلیک روی این زیر منو، صفحه ای باز می شود که شامل تب های عمومی، انواع محتوا، عناصر چند رسانه ای، طبقه بندی ها، بایگانی ها، مسیرهای راهنما و RSS  است. در ادامه به توضیح عملکرد هر کدام از این تب ها می پردازیم.

تب اول از این بخش، عمومی است که تصویر زیر امکانات این بخش را نمایش می دهد:

امکانات تب عمومی از ظاهر جستجو افزونه یوست

اولین قسمت مربوط به جداکننده عنوان است. یعنی کاراکتری که عنوان سایت را از عنوان سئو آن صفحه جدا می کند. که به صورت پیش فرض خط تیره است. اما گاهی از کاراکتر | هم استفاده می شود

بخش بعدی عنوان صفحه خانگی و صفحه اول دارد که در این بخش می توانید عنوان و توضیحات صفحه اصلی را وارد کنید.

اخرین قسمت این بخش، مربوط به گراف دانش است. که نوعی اسکیما برای گوگل محسوب می شود. شما می توانید در این بخش مشخص کنید که صاحب وب سایت یک شخص است یا یک شرکت. اگر شرکت است، نام و لوگوی سازمانی را وارد کنید. و اگر شخص است، نام شخص را وارد نمایید.

تب دوم از این بخش انواع محتوا است. اولین مورد نمایش نوشته‌ها در نتایج جستجو است که حالت پیشفرض بهتر است روی بله باشد. اگر خیر را فعال کنید نوشته ها داخل نقشه سایت قرار نمی گیرند و تگ noindex می گیرند و در نتایج موتور جستجو ظاهر نمی شوند. فیلد های بعدی هم مربوط به درج تاریخ و فیلد توضیحات در نوشته ها و برگه ها هستند. پیشنهاد ما این است که به تنظیمات پیش فرض این بخش دست نزنید.

 

افزونه یوست

 

تب سوم عناصر چند رسانه ای است. هنگامی که ویدیو یا تصویری را آپلود می کنید، در حقیقت یک صفحه ساخته می شود که آن ویدیو یا تصویر در آن صفحه قرار می گیرد. که این برای سئو سایت کار درستی نیست. تنظیمات این بخش از یوست سئو از ایجاد صفحه برای هر ویدیو یا تصویر یا هر رسانه دیگر جلوگیری می کند. پس بهتر است این بخش را روی همان بله تنظیم کنید.

 

عناصر چند رسانه ای در یوست

 

تب چهارم مربوط به بخش طبقه بندی ها است. و تب پنجم هم مربوط به بایگانی ها. این دو تب هم به همین شکل پیکر بندی و تنظیم می شوند.

 

زیر منوی سوم- میز فرمان جستجو:

میز فرمان جستجو

این بخش برای اتصال وردپرس به سرچ کنسول است تا بتوانید به صورت کامل آمار وردپرس را بررسی کنید.

 

زیر منوی چهارم – اجتماعی

این قسمت که اهمیت به سزایی در سئو سایت وردپرس دارد، برای این تعبیه شده که بتوانید آدرس حساب همه شبکه های اجتماعی ای خود را در این قسمت وارد کنید. این کار موجب اتصال شبکه های اجتماعی به وردپرس می شود.

حساب های اجتماعی

 

زیر منوی پنجم – ابزارها

بخش اول این قسمت درون‌ریزی و برون بری اطلاعات است که با استفاده از این ابزار می توانید تنظیمات انجام شده برای افزونه All in one SEO یا سایر افزونه های سئو را از یک سایت به سایت دیگر ببرید.

بخش بعدی ویرایشگر فایل است که می توانید از طریق آن فایل robots.txt و htaccess. را ویرایش کنید.

قسمت بعدی ویرایشگر گروهی است. در این بخش لیستی از تمامی برگه‌ها و نوشته‌های سایت است که می توان از این قسمت عنوان سئو همه را با هم تغییر داد.

 

تنظیمات یوست سئو برای نوشته ها، برگه ها، محصولات و دسته ها

تا این جای مطلب همه توضیحات در خصوص نحوه پیکربندی افزونه یوست سئو را بیان کردیم. یکی از مزایای افزونه یوست سئو در این است که خود افزونه برای هر بخش توضیحات کامل دارد و معمولاً توضیحات آن بخش برای تشریح نحوه کارکرد آن بخش کافیست. در ادامه این مطلب به نحوه سئو کردن نوشته ها، برگه ها، دسته ها و محصولات با استفاده از این افزونه می پردازیم.

تنظیمات ویرایش اسنیپت

ویرایش اسنیپت

عنوان سئو:  همان عنوانی است که مقاله هنگام سرچ در گوگل با آن نمایش داده می شود. 

نامک: کلماتی است که در انتهای آدرس قرار می گیرد و لینک مطلب شما است.

توضیح متا: توضیحاتی در خصوص آن مطلب است که زیر عنوان سایت، هنگام سرچ در موتور جستجو نمایش داده می شود.

این سه فیلد جزء مهم ترین قسمت های سئو برای هر مطلب هستند. اگر استانداردهای سئو از نظر یوست را برآورده کرده باشید، باید نوار زیر آن ها سبز شود.

کلید واژه کانونی: کلید واژه کانونی فیلد دیگری است که باید هنگام رعایت سئو مطالب به آن دقت شود. مقدار این فیلد از نظر یوست بسیار مهم است. و تعداد زیادی از پیشنهادهایی که پلاگین یوست در بخش تحلیل و بررسی می دهد براساس همین فیلد کلید واژه کانونی است. 

شما زمانی می توانید از درست رعایت شدن اصول سئو نوشته خود در وردپرس خوشحال باشید که آدمک سئو در یوست سئو سبز و خندان باشد. اگر بتوانید خوانایی را هم سبز و خندان کنید که محشر است!

 

جمع بندی مطالب آموزش جامع افزونه yoast seo

در این مقاله به آموزش جامع افزونه yoast seo پرداختیم و به صورت تصویری نحوه کار با این افزونه سئو قدرتمند را آموزش دادیم. همان طور که دیدید کار کردن با این پلاگین اصلا کار دشواری نیست. زیرا هم امکانات کاملی برای هر بخش دارد، هم به زبان فارسی ترجمه شده است و هم جلوی هر بخش توضیحات مربوط به نحوه عملکرد آن بخش نوشته شده است. شما حتی اگر به تازگی با مفاهیم سئو و بهینه سازی سایت آشنا شده باشید، خیالتان راحت باشد که این افزونه می تواند به شما کمک کند تا بتوانید نوشته ها و برگه های سایت وردپرس خود را به راحتی سئو کنید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (2 امتیاز)
برای خرید سرور میکروتیک اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − یازده =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع