DNS records چیست؟ با انواع رکورد dns آشنا شوید

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

DNS records چیست؟ با انواع رکورد dns آشنا شوید

DNS records چیست؟ با انواع رکورد dns آشنا شوید

سیستم نام دامنه (DNS) به عنوان یک پایگاه داده کار می کند که یک نام دامنه را به آدرس IP سرور پیوند می دهد. این روشی را برای کامپیوتر فراهم می کند تا نامی را که برای انسان قابل درک است (مانند www.toshan.net) بپذیرد و آن را به آدرس IP تبدیل کند. با استفاده از رکوردهای DNS، می توانیم وب سایت ها و سایر خدمات را به سرور لازم پیوند دهیم.

برای خرید سرور مجازی اروپا اینجا کلیک کنید

در نهایت، هنگامی که یک نام وب سایت را در مرورگر وارد می کنیم، سرور DNS نام میزبان (نام سرور) را می گیرد و آن را به یک آدرس IP عددی تبدیل می کند که مرورگر وب می تواند برای آپلود فایل های وب سایت به آن متصل شود.

در زیر نگاهی به محبوب ترین رکوردهای DNS و اهداف آنها خواهیم انداخت.

A RECORD:

آدرس a record  برای نشان دادن نام دامنه یا زیر دامنه به آدرس IP سرور استفاده می شود. ما از آن برای اتصال یک وب سایت به سروری که فایل های آن وجود دارد استفاده می کنیم. به عنوان مثال زمانی که ثبت دامنه www.mywebsite.com  انجام میشود، باید سابقه ای از اشاره به سرور داشته باشد.

MX RECORD:

یک رکورد مبادله نامه که مشخص می کند دامنه یا زیر دامنه سرویس پست الکترونیکی به کجا اشاره کند. به عبارت دیگر، برای نشان دادن یک دامنه یا زیر دامنه به سرور خاصی که صندوق پستی دامنه در آن ایجاد می شود.

CNAME RECORD:

یک نام متعارف برای نشان دادن یک دامنه یا زیر دامنه به دامنه یا زیر دامنه دیگر استفاده می شود. این به ما امکان می دهد دامنه ها یا زیر دامنه های مختلف را به مقصد نهایی مرتبط کنیم و هر بار که تغییری ایجاد می کنید فقط یک رکورد A را تنظیم کنیم، صرف نظر از اینکه چه تعداد رکورد میزبان باید به آن آدرس IP مرتبط باشد.

برای مثال، اگر با استفاده از رکورد CNAME، www.mywebsite.com را به mywebsite.com اشاره کنیم، به ما امکان می‌دهد وب‌سایت را با و یا بدون زیردامنه www باز کنیم. و هنگامی که رکورد A را در mysebsite.com تغییر می‌دهیم، رکورد CNAME فعال باقی می‌ماند.

در مقالات قبلی در مورد چرخه حیات یک دامنه صحبت کرده ایم،پیشنهاد میکنیم این مقاله را نیز مطالعه کنید.

dns record

TXT RECORD:

یک رکورد متنی، و ما از آن برای چندین هدف مانند تأیید گوگل، مایکروسافت و سایر سیستم‌ها و برخی سوابق خاص برای افزایش شهرت ایمیل‌ها استفاده می‌کنیم:

چارچوب خط مشی فرستنده (SPF) – نشان می دهد که چه سرورهایی می توانند با استفاده از یک نام دامنه خاص ایمیل ارسال کنند. تحویل نامه را تضمین می کند و از جعل دامنه جلوگیری می کند. اطمینان حاصل می کند که پیام ها به عنوان هرزنامه علامت گذاری نشده و به درستی تحویل داده نشده اند.

DomainKeys Identified Mail (DKIM) – یک روش احراز هویت دامنه است که به فرستنده اجازه می دهد اطمینان حاصل کند که هیچکس از دامنه خود برای فعالیت های فریبنده استفاده نمی کند. قبل از ارسال ایمیل، سرور خروجی یک امضای دیجیتالی را ایجاد کرده و به صورت خودکار در سربرگ ایمیل تبلیغ می کند. سرور گیرنده می‌تواند این امضا را با جستجوی کلید عمومی فرستنده منتشر شده در DNS تأیید کند و ایمیل را با امضای معتبر بپذیرد.

احراز هویت، گزارش‌دهی و انطباق پیام مبتنی بر دامنه (DMARC) – به ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی (ISP) کمک می‌کند تا از اعمال ایمیل مخرب جلوگیری کنند. این رکورد به فرستندگان اجازه می دهد تا نحوه مدیریت ایمیل هایی را که از تأیید اعتبار SPF و DKIM عبور نمی کنند، مشخص کنند.

SRV RECORD:

یک رکورد سرویس که یک دامنه را با استفاده از یک پورت خاص به دامنه دیگر هدایت می کند. خدمات خاصی مانند VOIP (Voice Over IP) یا IM (Instant Message) از این رکورد استفاده می کنند.

AAAA RECORD:

یک رکورد مشابه A است. با این حال، اجازه می دهد تا دامنه یا زیر دامنه را به یک آدرس IP IPv6 اشاره کند در حالی که رکورد از یک آدرس IP IPv4 استفاده می کند.

اطلاعات اضافی مرتبط با DNS:

رکوردهای DNS فقط در سیستم سرورهای نام دامنه قابل مدیریت هستند.

تمام رکوردهای DNS برای انتشار نیاز به زمان دارند. این به زمان TTL بستگی دارد، اما معمولاً ۱-۲ ساعت طول می کشد.

ما می توانیم رکوردهای A و MX مختلفی را برای یک دامنه یا زیر دامنه یکسان تنظیم کنیم. این بدان معنی است که یک وب سایت و صندوق های پستی می توانند از سرورهای دیگر کار کنند.

معمولاً یک دامنه یا ساب دامنه فقط یک رکورد A دارد. با این حال، برخی از سیستم های خاص ممکن است نیاز به تنظیم بیش از یک رکورد A برای یک دامنه یا زیر دامنه داشته باشند.

دامنه می تواند بیش از یک رکورد MX داشته باشد که از اولویت های مختلف استفاده می کند. هرچه تعداد اولویت کمتر باشد، اولویت رکورد MX بزرگتر است.

CNAME را نمی توان به آدرس IP اشاره کرد، فقط به یک دامنه یا زیر دامنه.

به عنوان یک مقصد رکورد A، فقط می توان از یک آدرس IP IPv4 استفاده کرد (به عنوان مثال، ۱۲۷.۰.۰.۱).

به عنوان مقصد رکورد AAAA، فقط می توان از یک آدرس IP IPv6 استفاده کرد (به عنوان مثال ۰:۰:۰:۰:۰:۰:۰:۰).

ما به همه مشتریان خود که ثبت دامنه خود را از توشن انجام داده اند و یا می خواهند از سرورهای ما استفاده کنند ابزاری را ارائه می دهیم که مدیریت دامنه خود را به راحتی انجام دهند. اگر در زمینه ثبت دامنه و یا تغییرات مورد نیاز خود نیاز به مشاوره داشتین با کارشناسان ما در توشن در ارتباط باشید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
امتیاز دهید
برای خرید سرور ترید توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − شش =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع