در مورد چرخه حیات یک دامنه بیشتر بدانید

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

در مورد چرخه حیات یک دامنه بیشتر بدانید

در مورد چرخه حیات یک دامنه بیشتر بدانید

نام دامنه وب سایت آدرس اصلی است که یک شخص یا یک شرکت برای ایجاد وب سایت منحصر به فرد خود و انتشار اطلاعات مربوط به فعالیت های خود در اینترنت استفاده می کند. دامنه ها معمولا برای یک دوره زمانی خاص سفارش داده می شوند و در صورت عدم تمدید به موقع، منقضی می شوند. تمدید دامنه  قبل از تاریخ انقضا ضروری است زیرا ممکن است مالکیت دامنه ای که نشان دهنده برند تجاری شما است را از دست بدهید.

برای خرید سرور مجازی اروپا اینجا کلیک کنید

با این حال، اگر دیدید که دامنه شما منقضی شده است، فوراً نترسید. ممکن است یک دوره مهلت اعمال شود که در طی آن می توانید آن را تمدید کنید. دامنه های سطح بالا که  در سمت راست انتهای آنها بعد از نقطه پایانی تعدادی حروف است، دوره های انقضای متفاوتی دارد. این مقاله توضیح می دهد که پس از انقضای دامنه ها چه اتفاقی می افتد و برای جلوگیری از منقضی شدن دامنه های خود چه کاری باید انجام دهید.

چرخه حیات دامنه:

در دسترس

چرخه عمر دامنه با در دسترس بودن آن آغاز می شود. وقتی نام دامنه را انتخاب کردید، از who.is استفاده کنید تا ببینید آیا هنوز در دسترس است یا خیر.

who.is

فعال

اگر دامنه مورد نظر شما موجود باشد، می توانید آن را خریداری کرده و سپس وضعیت آن به Active تغییر می کند. اعتبار این وضعیت معمولا یک سال است. پس از آن منقضی می شود مالک دامنه باید دامنه را در این مدت تمدید کند تا مالکیت آن دامنه را حفظ کند.

منقضی شده

یک روز پس از تاریخ انقضای دامنه، وضعیت آن به Expired تغییر می کند. هنگامی که یک دامنه منقضی می شود، وب سایت و ایمیل مرتبط با آن از کار می افتند.

مهلت

زمانی که دامنه به موقع تمدید نشود، قبل از مهلت نهایی وارد دوره مهلت می شود. دوره مهلت معمولاً بین ۰ تا ۴۵ روز طول می کشد. در این مدت، شما این امکان را دارید که نام دامنه خود را بدون ترس از حذف مجدد فعال کنید. هیچ هزینه اضافی در طول دوره مهلت وجود ندارد. شما به سادگی می توانید دامنه را با قیمت تمدید معمول تمدید کنید. با این حال، باید با ارائه دهنده دامنه ای که دامنه خود را از او خریداری کرده اید، تماس بگیرید.

خرید دامنه

برخی از TLD ها، شامل اما نه محدود به پسوندهای دامنه زیر، مهلت ندارند:

.online

.pw

.site

.space

.store

.tech

.website

.xyz

 

نکته ۱: این دامنه های ذکر شده در بالا پس از انقضا وارد دوره Redemption می شوند.

دوره Redemption

دامنه پس از دوره مهلت که ۳۰ روز طول می کشد، وارد دوره بازخرید (همچنین به عنوان دوره مهلت بازخرید شناخته می شود) می شود. به طور معمول، برای تمدید نام دامنه در این مدت هزینه اضافی وجود دارد. TLD میزان شارژ را تعیین می کند.

در انتظار حذف

پس از پایان دوره بازخرید دامنه شما وارد مرحله حذف معلق می شود. یک دامنه معمولاً در صورتی که توسط شخص ثالث تمدید یا خریداری نشود، حدود ۴۵ روز پس از تاریخ انقضا وارد دوره بازخرید می شود. در این مدت (معمولاً پنج روز طول می کشد)، شما چاره دیگری ندارید جز اینکه صبر کنید تا نام دامنه پاک شود و اجازه خرید مجدد آن را داشته باشید. به خاطر داشته باشید که هر کسی می تواند دامنه را به دست آورد.

چگونه از منقضی شدن دامنه خود جلوگیری کنیم؟

در زیر نکات مفیدی در مورد نحوه جلوگیری از انقضای تصادفی دامنه پیدا خواهید کرد:

۱) دامنه خود را زودتر تمدید کنید:

هاستنز یک ماه قبل از تاریخ انقضای دامنه فاکتورهای تمدید دامنه را تولید می کند. مشتریان از صورتحساب‌های تولید شده از طریق ایمیل مطلع می‌شوند، علاوه بر این سیستم، چند یادآوری ارسال می‌کند تا مطمئن شود مهلت تمدید را از دست ندهید. به همین دلیل مهم است که مشتریان ما یک آدرس ایمیل معتبر در اختیار ما قرار دهند و هفته ای چند بار ایمیل خود را چک کنند.

تمدید دامنه

 

۲) اگر تصمیم به تمدید دامنه خود دارید، تمدید خودکار را غیرفعال نکنید:

اگر تمدید خودکار غیرفعال باشد، سیستم ما فاکتور تمدید دامنه شما را ایجاد نمی کند و در صورت عدم وجود فاکتور، به احتمال زیاد مهلت را از دست می دهید و دامنه منقضی می شود. توجه ۲: ما هیچ جزئیات پرداخت یا کارت اعتباری را ذخیره نمی کنیم. به همین دلیل است که پرداخت دوره ای باید به صورت دستی انجام شود، در غیر این صورت می توانید یک پرداخت خودکار را در پلت فرم انتخابی تنظیم کنید.

نکته ۳: دامنه ها قابل استرداد نیستند، بنابراین در صورت تمدید خودکار، متأسفانه امکان استرداد وجه را نداریم.

۳) مطمئن شوید که روش پرداخت انتخابی شما کار می کند:

اگر مثلاً از کارت اعتباری استفاده می کنید، مطمئن شوید که کارت مشکلی ندارد و می توانید قبل از موعد مقرر پرداخت را انجام دهید. فاکتورهای تمدید دامنه را نمی توان تمدید کرد، بنابراین اگر به موقع آن را تمدید نکنید، دامنه منقضی می شود.

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت دامنه مورد نظر از سایت توشن استفاده کنید و دامنه مورد نظرتان را تمدید و یا ثبت نمایید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
امتیاز دهید
برای خرید سرور میکروتیک اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهار × 3 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع