سی پنل چیست ؟ مزایا و معایب Cpanel در مقایسه با دایرکت ادمین

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

سی پنل چیست ؟ مزایا و معایب Cpanel در مقایسه با دایرکت ادمین

سی پنل چیست ؟ مزایا و معایب Cpanel در مقایسه با دایرکت ادمین

سی پنل چیست ؟

در این مقاله قصد داریم مزایا و معایب Cpanel در مقایسه با دایرکت ادمین را بررسی کنیم.

برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

سی پنل یکی از محبوبترین و پرکاربردترین کنترل پنل های هاستینگ هست،این پنل مدیریت هاست به دلیل امکانات بسیار زیاد و خاص که دارد مورد توجه قرار گرفته است و افراد بسیار زیادی در حال استفاده از آن هستند.

شما برای استفاده از ویژگی های خاص سی پنل باید از دستگاه هایی استفاده کنید که حداقل قدرت لازم را برای اینکار داشته باشند در غیر اینصورت نمیتوانید از سی پنل استفاده کنید.

هاست سی پنل بر پایه unix نوشته شده و در سال ۱۹۹۶ وارد بازار شده است،در زمان تولید آن به دلیل نبودن رقیب برای آن بسیار مورد استقبال قرار گرفت و بسیار محبوب شد.

پنل مدیریتی رد سی پنل بسیار کاربردی و کاربر پسند است و تمامی موارد در آن به طور کامل طبقه بندی شده است.

وجود ویژگی های پیشرفته سبب تفاوت سی پنل و دایرکت ادمین شده و همچنین این تفاوت باعث شده تا قیمت سی پنل نیز به نسبت دایرکت ادمین بیشتر باشد.

پیشنهاد میکنیم مطلب  دایرکت ادمین چیست ؟ مهمترین مزایا و معایب DIRECTADMIN آن را مطالعه کنید تا با ویژگی های دایرکت ادمین بیشتر آشنا شوید.

برخی از سیستم های Linux-Vserver،FreeBSD and CloudLinux،CentoOS،Red Hat Enterprise و… توسط سی پنل پشتیبانی میشود.

مزیت های خاص سی پنل:

وجود ویژگی های خاص بسیار زیاد و وجود رابط کاربری مناسب

معایب سی پنل:

هزینه بیشتری که باید در مقابل دایرکت ادمین برای استفاده از آن پراخت شود اما هاست سی پنل ارزان پیشنهادی است که کارشناسان توشن برای استفاده از خدمات با کیفیت در برار قیمت مناسب به شما ارائه میدهند.

 

مزایا و معایب دایرکت ادمین و سی پنل

بررسی مزایا و معایب Cpanel در مقایسه با دایرکت ادمین

سی پنل و دایرکت ادمین هر دو کنترل پنل هایی بسیار با قدرت هستندو دارای تنظیمات بسیار زایادی هستند که دست کاربر را برای هرگونه تغییرات باز گذاشته اند.

همچنین این دو کنترل پنل توسط شرکت های بسیار بزرگی مورد حمایت قرار گرفته اند و در حال توسعه هستند.

با وجود این امکانات هاست cpanel دارای مزایا و معایبی در مقابل هاست دایرکت ادمین است که به بررسی آنها میپردازیم:

تفاوت قیمت و هزینه ها:

اولین تفاوتی که دایرکت ادمین به نسبت سی پنل دارد قیمت آن است،اما اکثر کاربران میدانند که اگر هزینه بیشتری پرداخت میکنند امکانات بیشتری دریافت میکنند.

محیط کاربری یکسان:

محیط کاربری سی پنل و دایرکت ادمین تقریبا مشابه است و تفاوت چندانی با هم ندارند.

محیط کار در دایرکت ادمین ساده است و تمامی موارد در دسترس شما قرار دارد اما در سی پنل،مدیریت کمی متفاوت است.

در دایرکت ادمین تمامی دسترسی های مربوط به وب میل،گزینه های ادمین،مدیریت تمامی فایل ها،اطلاعات و تمامی گزینه ها و شرایط مربوط به میزبانی وب در دسترس شماست و این موضوع باعث میشود تا بتوانید به سادگی از آنها استفاده کنید.

البته کار کردن با سی پنل نیز برای تمامی افراد چه افراد حرفه ای چه افراد عادی بسیار مناسب است چون به راحتی میتوانید به تمامی گزینه ها دسترسی داشته باشید.

یکی از تفاوت های بین دایرکت ادمین و سی پنل این است که ویژگی هایی که در سی پنل وجود دارد دارای دسته بندی های مختلفی است جوری که دسترسی به آنها آسان است و این تفاوت در محیط دایرکت ادمین و سی پنل است.

رابط کاربری گرافیکی (Graphical User Interface)

هم دایرکت ادمین و هم سی پنل تنظیمات در سرور خود از رابط کاربری گرافیکی استفاده میکند و همچنین میزان استفاده و ارائه تنظیمات آنها با استفاده از رابط کاربری گرافیکی است.

اما با این وجود سی پنل تنظیمات بیشتری به شما ارائه میدهد اما در دایرکت ادمین شما مجبور خواهید شد بیشتر مدیریت ها را توسز روت شل انجام دهید.

به همین ترتیب شما زمانی برای یادگیری این فرمان ها نیاز دارید البته باید بگوییم در سی پنل نیز تمام امکانات به صورت گرافیکی نخواهند بود.

هزینه های جانبی

با توجه مسائلی که قبلا هم گفتیم هزینه دایرکت ادمین از سی پنل کمتر است اما با این وجود زمانی که شما نیاز داشته باشید تا از یک افزونه کاربردی استفاده کنید نیاز دارید تا برای استفاده از آن هزینه ای را پرداخت کنید.

البته باید بگوییم که شما میتوانید بسیاری از افزونه ها را به صورت رایگان استفاده کنید و همچنین بتوانید با قابلیت کد نویسی که در اختیار دارید آنها را گسترش دهید و بتوانید آن افزونه ای را بسازید که کاملا به آن نیاز دارید.

در نهایت باید بگوییم با توجه به تمامی مواردی که بررسی کردیم شما میتوانید با توجه به نیاز خود یکی از این دو پنل مدیریتی را انتخاب کنید،در صورتی که تمایل به استفاده از هاست سی پنل دارید پیشنهاد ما به شما هاست سی پنل ایران است که با بررسی پنل های مختلف بهترین پلن را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید.

همچنبن پیشنهاد میکنیم اگر تمایل دارید در مورد سی پنل بشتر بدانید اینجا کلیک کنید و از وب سایت رسمی سی پنل اطلاعات کافی را به دست آورید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 1 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع