کنترل پنل VPS : سی پنل، پلسک، یا دایرکت ادمین؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

کنترل پنل VPS : سی پنل، پلسک، یا دایرکت ادمین؟

کنترل پنل VPS : سی پنل، پلسک، یا دایرکت ادمین؟

در حال حاضر  هاست پلسک، هاست سی پنل و هاست دایرکت ادمین سه کنترل پنل بسیار پرکاربرد برای مدیریت سرور مجازی هستند.  هر سه کنترل پنل، مدیریت سرور را آسان‌تر می‌کنند، حتی اگر از سرور مجازی لینوکس، هاست اختصاصی یا هاست اشتراکی استفاده میکنید. این سه کنترل پنل به شما کمک میکند که با خط فرمان ها بتوانید سرور خود را مدیریت کنید، البته استفاده از خط فرمان ها آسان نیست و نیاز به تسلط بالایی دارد. به همین منظور هاست های اشتراکی که دارای کنترل پنل هستند در اختیار شما قرار میگیرد که بدون نیاز به استفاده از خط فرمان ها بتوانید هاست خود را مدیریت کنید. در ابتدای کار سعی کنید که انتخاب خوبی برای کنترل پنل خود داشته باشید چرا که اگر قصد جابجایی از یک کنترل پنل به دیگری را داشته باشید، راه بسیار دشوار و پرهزینه ای را در پیش دارید، بنابراین انتخاب مناسب از ابتدا بسیار مهم است. برای اینکه انتخاب بهتری داشته باشید در ادامه هر یک از کنترل پنل ها به همراه ویژگی های آنها را به طور کامل بررسی میکنیم.

برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

تفاوت کنترل پنل سی پنل،دایرکت ادمین و پلسک در کارایی

ترکیب WHM و cPanel اولین محیطی است که cPanel با DirectAdmin و Plesk متفاوت است. سازگار با سرورهای مجازی لینوکس ،cPanel و WHM با امکان مدیریت سایت، نظارت و ایجاد حساب های کاربری نامحدود و همچنین گزارش های مختلف و مدیریت پایگاه داده، کارایی و مدیریت سرور را افزایش می دهد.

در  مقایسه ویژگی‌های سه کنترل پنل باید بگوییم، همه آنها از زبان متعدد، یکپارچه‌سازی phpMyAdmin، فیلتر هرزنامه قابل تنظیم، بسته‌های فروش هاست قابل تنظیم، مدیریت پایگاه داده MySQL و موارد دیگر را ارائه می‌دهند. از طرف دیگر، تنها کنترل پنل Plesk، چندین IP در هر دامنه و همچنین یک فایل خارجی و سرورهای MySQL را ارائه می دهد.

DirectAdmin تنها پنلی است که امکانات کمک از راه دور ایمن، همگام سازی DNS خارجی یا پشتیبانی PostgreSQL را ارائه نمی دهد و فقط توسط رایانه های لینوکس پشتیبانی می شود.

سازگاری کنترل پنل سی پنل، دایرکت ادمین و پلسک با سیستم عامل

مساله سازگاری با سیستم عامل یکی از مهم ترین مواردی است که باید در انتخاب کنترل پنل سرور خود در نظر بگیرید. شاید تصور کنید تنها ظاهر گرافیکی یک کنترل پنل است که میتواند نیاز های شما را بر طرف کند اما مهم تر از آن بحث سازگاری کنترل پنل اجرایی شما با سیستم عامل سرور است که باید در نظر گرفته شود. بر فرض مثال اگر بخواهید افزونه ای را به محیط خود اضافه کنید باید اطمینان حاصل کنید که افزودنی ها با سیستم عامل در حال اجرا همخوانی داشته باشد.

CPanel با سیستم عامل های لینوکسی از جمله  CentOS، RedHat و CloudLinux سازگار است – که همگی توسط خانواده لینوکس پشتیبانی می‌شوند – افرادی که با سرورهای ویندوز راحت‌تر هستند، باید مهارت‌های سرور VPS لینوکس خود را تقویت کنند.  DirectAdmin همچنین با پلتفرم های مبتنی بر لینوکس (Debian، RedHat، CentOS و FreeBSD) سازگار است. در نتیجه، کنترل پنل پشتیبانی بهبود یافته ای را از محصولات مبتنی بر لینوکس ارائه می دهد و به نفع کسانی است که سرورهای لینوکس را اجرا می کنند.

پلسک، از بین تمام کنترل پنل‌ها، تنوع بیشتری از سیستم عامل ها را پشتیبانی میکند. از جمله دبیان، اوبونتو، CentOS، RedHat، CloudLinux، و openSUSE. شایان ذکر است که پلسک تنها کنترل پنلی است که با ویندوز کار می کند. پس میتواند از بین دو گزینه دیگر به دلیل سازگاری با سیستم عامل ویندوز انتخاب بهتری باشد.

تفاوت رابط کاربری در سی پنل،دایرکت ادمین و پلسک

یکی از موارد مهم در انتخاب کنترل پنل،طراحی رابط کاربری آن است. قطعا شما از یک پنل کاربری این انتظار را دارید که بتوانید به سادگی آن را مدیریت کنید،همه موارد مورد نیازتان در دسترس باشد. سی پنل دارای دو قسمت اصلی است: رابط سمت کاربر(Cpanel) و ناحیه مدیریتی (WHM) ، اگرچه مدیریت رابط کاربری سی پنل کمی دشوارتر از پلسک و دایرکت ادمین است، اما به عنوان بخشی از میزبانی سرور مجازی لینوکس، قدرت، انعطاف‌پذیری و بسیاری از گزینه‌های مورد نظر را فراهم می‌کند.

ناحیه مدیریتی سی پنل (whm)

سی پنل

 

پلسک از فناوری‌های UX/UI مانند وردپرس استفاده می‌کند. به دلیل وجود عناصر سازماندهی شده، برای تازه کارها بسیار مفید است.

کنترل پنل پلسک

و باید بگوییم که DirectAdmin کاربرپسندترین رابط کاربری را ارائه می دهد.

کنترل پنل دایرکت ادمین

تفاوت قیمت کنترل پنل دایرکت ادمین با پلسک و سی پنل

هزینه هر یک از کنترل پنل ها با توجه ساختار قیمت گذاری آنها متفاوت است. هیچ یک از کنترل پنل ها open source  نیستند و در بین این سه کنترل پنل تنها دایرکت ادمین لایسنس لایف تایم دارد که میتوانید با خرید آن از تمامی امکانات آن استفاده کنید. پلسک و سی پنل هزینه ماهانه دریافت می کنند، اما دایرکت ادمین برای یک لایسنس نامحدود که شامل قابلیت ها و به روز رسانی های بی نهایت است، تنها یک بار هزینه دریافت می کند. به عنوان مثال، هزینه سی پنل از ۱۴.۹۹ یورو در ماه (CPanel Admin) تا ۷۹.۹۹ یورو در ماه (cPanel Pro) (cPanel Ultimate) متغیر است. Plesk Web Pro برای سرورهای VPS ویندوز و لینوکس با هزینه ماهانه ۹.۹۹ یورو در دسترس است. در نهایت لایسنس دایرکت ادمین، ۳۹.۹۹ یورو قیمت دارد. شما میتوانید هر کدام از لایسنس ها از شرکت های ارائه دهنده لایسنس به صورت ریالی تهیه کنید.

قابلیت استفاده در CPanel،DirectAdmin و plesk

در کنترل پنل سی پنل با وجود Cpanel و WHM یک ترکیب بسیار قدرتمند،انعطاف پذیر و تعداد بسیاری امکانات کاربردی را ارائه میدهد، که این امکان یک ویژگی بسیار کاربردی نسبت به دو کنترل پنل دیگر است. در کنترل پنل پسلک اختلاف زیادی بین Backend و Front-end آن وجود ندارد و یک سیستم ساده و با کارایی بالا را ارائه میدهد و طرح ارائه شده آن در زمان تولید از Cpanel بسیار بهتر بوده است. دایرکت ادمین اما دارای یک محیط کاربری متفاوت که از همه کنترل پنل ها ساده تر و راحت تر است را ارائه داده، که قابلیت استفاده به نسبت دو نوع دیگر کنترل پنل ها متفاوت تر است و میتواند گزینه بهتری برای انتخاب و خرید باشد.

تفاوت کنترل پنل دایرکت ادمین با پلسک و سی پنل

نتیجه گیری

به طور کلی، قبل از انتخاب نهایی نوع کنترل پنل برای مدیریت سرور، باید نیازهای شخصی شما ارزیابی شود. سازگاری با سیستم عامل، عملکرد، قابلیت استفاده، قیمت‌، پشتیبانی،سهولت استفاده و امنیت، قابلیت نصب افزودنی و پلاگین ها را در نظر بگیرید – همه کنترل پنل‌ها ابزارها، عملکردها و خدمات مختلفی را ارائه می‌کنند تا به شما کمک کنند سرور مجازی خود را تا حد امکان کارآمد و با موفقیت اجرا کنید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور ترید توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

1 × 4 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع