اقدامات حیاتی برای ایمن نگه داشتن سرور اختصاصی

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

اقدامات حیاتی برای ایمن نگه داشتن سرور اختصاصی

اقدامات حیاتی برای ایمن نگه داشتن سرور اختصاصی

نقض امنیت در سرورهای وب و هک شدن در حال حاضر داستان جدیدی نیست. هنوز صاحبان مشاغل و شرکت های میزبانی وب بی شماری با سرور اختصاصی ناامن وجود دارند، و اگر از سرور اختصاصی غیر ایمن نیز استفاده می کنید، باید مراقب امنیت سرور و داده های خود باشید.

برای خرید سرور ترید توشن اینجا کلیک کنید

سرورهای اختصاصی در مقایسه با سرورهای اشتراکی اغلب به عنوان سرور قابل اعتمادتر و امن تر در نظر گرفته می شوند. با این حال، هنوز در مورد امنیت و نقض داده ها نیاز به مراقبت و دقت بالایی است. در این مقاله، ما در مورد برخی از اقدامات حیاتی برای حفظ امنیت سرور اختصاصی شما و بهترین شرایط نگهداری آن صحبت خواهیم کرد. به‌جای استفاده از راه‌های پیچیده، ما برخی از ساده‌ترین و در عین حال مطمئن‌ترین راه‌ها را برای ایمن نگه‌داشتن سرور اختصاصی و کمتر مستعد هک کردن، گردآوری کرده‌ایم.

به روز رسانی سیستم 

مانند سیستم های شخصی، به روز نگه داشتن سیستم سرور نیز بسیار ضروری است. چه در مورد نسخه نرم افزاری که استفاده می کنید و همچنین در مورد نرم افزار امنیتی اختصاصی،که توصیه میکنیم حتما از آخرین نسخه منتشر شده استفاده کنید.  همان طور که میدانید آخرین نسخه های نرم افزار دارای راهکار هایی برای مقابله با تلاش هایی مکرر برای هک و کاهش نقض های امنیتی هستند.

سیستم های به روز شده نسبت به استفاده از نسخه های نرم افزار قدیمی ، ایمن تر و قابل اعتمادتر هستند. بنابراین، مهم نیست از چه نرم افزاری استفاده می کنید، حتما آخرین نسخه ایمن آن را داشته باشید. برای ایمنی و عملکرد بهتر از امنیت فایروال و نظارت سرور اختصاصی استفاده کنید.

دسترسی به داده را محدود کنید

هرچه افراد بیشتری از سیستم استفاده کنند، بیشتر در معرض نقض داده ها هستند. و بهترین راه برای مقابله با آن محدود کردن دسترسی کاربران است. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، کاربران مختلف بسازید و به آنها مجوزهای محدود اختصاص دهید. این ساده ترین و در عین حال مطمئن ترین راه برای محدود کردن دسترسی به سیستم سرور خواهد بود. محدود کردن کاربران برای دسترسی به ریشه سرورها می تواند به شما کمک کند تا بهترین روش را برای ایمن سازی سرورهای خود داشته باشید. همچنین، می توانید طبق نیاز کاربران را ایجاد و حذف کنید.

 

ایمن نگه داشتن سرور اختصاصی

همیشه یک نسخه پشتیبان داشته باشید

یکی دیگر از گام های مهم برای ایمن نگه داشتن داده ها در برابر هکرها، به روز رسانی منظم داده های مهم خود است. مهم نیست که داده ها چقدر بزرگ و مهم هستند، اگر بک آپ معمولی را انتخاب کنید، اگر هکرها سیستم را هک کنند، در موقعیت خوبی خواهید بود. این همچنین مطمئن می شود که داده های شما در صورت خرابی تصادفی سیستم ایمن هستند. بنابراین، به جای اینکه منتظر بمانید تا سیستم از کار بیفتد و سپس خدمات گران قیمت بازیابی اطلاعات را جستجو کنید، به شما پیشنهاد می کنیم به فکر تهیه نسخه پشتیبان به موقع از داده های مهم باشید.

هنگام استفاده از یک سرور مدیریت نشده معمولاً مسئولیت تهیه نسخه پشتیبان از وب سایت ها بر عهده کاربر است. در حالی که اگر از سرورهای مدیریت شده استفاده می کنید، ممکن است گزینه ای برای پشتیبان گیری خودکار توسط ارائه دهنده سرور دریافت کنید.

سرویس ها و داده های غیر ضروری را حذف کنید

مدیریت داده ها یا حذف سرویس های لازم یکی دیگر از موارد مهمی است که باید هنگام ایمن سازی سرور اختصاصی و داده ها در نظر گرفت. داده‌ها و سرویس‌های غیرضروری که از آنها استفاده نمی‌کنید اغلب باعث کندی غیرضروری سیستم می‌شوند و در عین حال می‌توان از آنها برای هک کردن سیستم شکایت کرد. بنابراین، به جای اینکه سیستم را کندتر کنید و بیشتر مستعد هکرهایی کنید که از سرویس های سیستم برای دسترسی به داده ها استفاده می کنند و به طور غیراخلاقی از آنها استفاده می کنند، سعی کنید از شر داده ها و خدماتی که دیگر استفاده نمی کنید و گهگاه استفاده می کنید خلاص شوید. باور کنید، این یک نکته ضروری برای ایمن کردن سرور داده است.

همیشه از شبکه های خدمات قابل اعتماد استفاده کنید

کار دیگری که می توانید برای ایمن نگه داشتن داده ها در شبکه انجام دهید، استفاده از سرور اختصاصی یک ارائه دهنده خدمات قابل اعتماد است. سرورهای اختصاصی به عنوان گزینه ایمن تر از شبکه های مشترک در نظر گرفته می شوند. و با انتخاب یک ارائه دهنده خدمات قابل اعتماد، در صورت خارج شدن از کنترل همه چیز، می توانید از کمک حرفه ای بهره مند شوید. تیم فنی ارائه دهندگان خدمات قابل اعتماد آموزش دیده اند تا در صورت نقض داده ها و استفاده غیرمجاز، پیشنهادات بهتری را به شما ارائه دهند.

بنابراین، به جای رفتن با ارائه دهندگان خدمات جدید و کمتر شناخته شده، سعی کنید با ارائه دهندگان قابل اعتمادی که شهرت خوبی در صنعت دارند و بهترین ارزش و پشتیبانی را برای مدیریت داده ها و سرور به شما ارائه می دهند، بروید.

نتیجه گیری

در مجموع، اگر به دنبال ایجاد یک کسب و کار ایمن مبتنی بر وب هستید و می خواهید ارزش پولی خوبی داشته باشید، به شما پیشنهاد می کنیم که از شرکت های معتبر مانند توشن  سرور اختصاصی خود را انتخاب کنید و نکات ذکر شده در بالا را در نظر داشته باشید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
امتیاز دهید
برای خرید سرور اختصاصی اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 4 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع