بررسی مزایا و معایب سرور مجازی مدیریت نشده

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

بررسی مزایا و معایب سرور مجازی مدیریت نشده

بررسی مزایا و معایب سرور مجازی مدیریت نشده

هنگام راه اندازی یک وب سایت، اولین چیزی که شما به دنبال آن هستید هاست آن است. همچنین هاست روی سرعت و عملکرد وب سایت تاثیر می گذارد. وقتی کسب و کار شما رشد می کند، ترافیک وب سایت شما افزایش می یابد و بر سرعت وب سایت شما تأثیر می گذارد. بنابراین، شما باید هاستی را انتخاب کنید که آپتایم سرور عالی، عملکرد قابل اعتماد و برنامه های خوب را ارائه دهد. در مواردی که انواع مختلفی از هاست وجود دارد، میزبانی VPS گزینه خوبی برای انتخاب است. وقتی صحبت از میزبانی VPS می شود، معمولاً دو گزینه مدیریت شده و بدون مدیریت وجود دارد.

برای خرید سرور اختصاصی اینجا کلیک کنید

بنابراین، شما باید در مورد این دو دسته اطلاعات داشته باشید و مورد مناسب خود را انتخاب کنید. در این مقاله قصد داریم در مورد این دو نوع پلن هاست به خصوص در مورد VPS مدیریت نشده بحث کنیم. اگر به دنبال انتخاب سرور مجازی مدیریت نشده برای کسب و کار خود هستید، قبل از اینکه آن را انتخاب کنید، این مقاله را مطالعه کنید.

تفاوت بین VPS مدیریت نشده و مدیریت شده:

VPS مدیریت شده نوعی سرویس است که در آن ارائه دهنده خدمات کلیه امور نگهداری، نصب، به روز رسانی و سایر وظایف سرور شما را انجام می دهد. بنابراین شما نیازی به انجام هیچ یک از وظایف سرور خود ندارید. همچنین، شما زمان کافی برای رشد کسب و کار خود دارید. ارائه دهنده خدمات یک تیم اختصاصی از متخصصان را برای مراقبت از تمام کارهای سرور شما اختصاص می دهد. علاوه بر این، این یک رویکرد راحت است و افراد بدون دانش فنی یا کمتر می توانند این طرح میزبانی را انتخاب کنند. عیب اصلی این هاست این است که شما را از نظر فنی به ارائه دهنده خدمات خود وابسته می کند و گزینه ای پرهزینه است.

از سوی دیگر، VPS مدیریت نشده کنترل کامل سرور را در اختیار کاربر قرار می دهد و ارائه دهنده هاست تنها از سرور های فیزیکی مراقبت می کند. این به شما این امکان را می دهد که سرور خود را به روش خود بدون نیاز به تأیید شخصی مدیریت کنید. همچنین، ارزان تر از VPS مدیریت شده است و آزادی کامل را برای انجام کارآمد وظایف شما را فراهم می کند. با این حال، شما باید دانش لازم برای مدیریت سرور را داشته باشید تا بتوانید از آن استفاده کنید. در مقالات قبلی در مورد تفاوت سرور مجازی nvme  و ssd گفتیم پیشنهاد میکنیم این مقاله را نیز مطالعه کنید.

مزایای میزبانی VPS بدون مدیریت:

VPS مدیریت نشده در مقایسه با VPS مدیریت شده مزایای زیادی دارد. این مزایا عبارتند از:

به شما امکان دسترسی  به root کامل را می دهد تا بتوانید حافظه، ذخیره سازی، نصب نرم افزار و سایر وظایف سرور خود را مدیریت کنید.
از آنجا که هیچ تیم حرفه ای برای مدیریت وظایف سرور شما وجود ندارد، نسبت به VPS مدیریت شده مقرون به صرفه است.
سرور مجازی بدون مدیریت به شما این امکان را می دهد که سرور مورد نظر خود را پیکربندی کنید و آن را مطابق با نیاز خود سفارشی کنید.
این سرور مجازی نیاز به پشتیبانی مشتری را از بین می برد زیرا همه چیز توسط شما مدیریت می شود.
مشاغلی که به پهنای باند بالا نیاز دارند می توانند از سرور VPS مدیریت نشده به طور موثر استفاده کنند.
از آنجایی که کنترل کاملی را برای شما فراهم می کند، می توانید به راحتی از نرم افزار هایی استفاده کنید که با VPS های مدیریت شده در دسترس نیست.
سرور مجازی مدیریت نشده همچنین برای ارائه دهنده خدمات مفید است زیرا برای ارائه پشتیبانی مشتری به کاربران نیازی به استخدام کارکنان بیشتری ندارد.

معایب VPS مدیریت نشده:

سرور مجازی مدیریت نشده همچنین دارای معایبی است، و آن ها عبارتند از:

  • مدیریت سیستم به زمان زیادی نیاز دارد که می تواند تمرکز شما را روی تجارت از دست بدهد.
  • ردیابی به روز رسانی ها و اجرای به موقع آنها می تواند دشوار باشد.
  • اگر به‌روزرسانی‌ها را به موقع انجام ندهید، می‌تواند بر امنیت و قابلیت اطمینان سیستم تأثیر بگذارد.

چه کسی باید VPS مدیریت نشده را انتخاب کند؟

VPS مدیریت نشده برای افرادی که دانش فنی کافی در مورد مدیریت سرور را دارند عالی است. و ارزان تر از VPS مدیریت شده است و انعطاف پذیری بالایی را ارائه می دهد. اگر وب‌سایت‌های خاصی دارید که به برنامه‌ها یا ماژول‌های خاصی نیاز دارند که با VPS مدیریت‌شده در دسترس نیستند، VPS مدیریت نشده بهترین گزینه برای استفاده است.
در مواردی که به راه اندازی سرور و منابع سرور خاصی نیاز است، سرور مجازی مدیریت نشده انتخاب ارجح است.
همچنین برای پروژه هایی که به منابع جداگانه نیاز دارند نیز موثر است. کسانی که می خواهند از سرور مجازی ویندوز مدیریت نشده استفاده کنند که توسط هاست اشتراکی پشتیبانی نمی شود، ترجیح می دهند از VPS مدیریت نشده برای نتایج دلخواه استفاده کنند.
اگر می خواهید یک محیط ایزوله در سرور خود ایجاد کنید، پس یک سرویس میزبانی مدیریت نشده برای شما عالی است. اینها دلایل رایجی هستند که چرا شما استفاده از VPS مدیریت نشده را برای تجارت خود در نظر می گیرید.

نتیجه گیری

اجرای سرور به روش خود واقعا رضایت بخش است. اما اگر دانش مدیریت سرور را نداشته باشید می تواند خطرناک باشد. بنابراین، همیشه باید به دلایل نیاز به سرور مجازی مدیریت نشده برای تجارت خود فکر کنید. با این حال، سرور مجازی مدیریت نشده مزایای زیادی نسبت به میزبانی سرور مجازی مدیریت شده دارد و حداکثر انعطاف پذیری را فراهم می کند. اگر واقعاً می خواهید محیط مجازی خود را به تنهایی مدیریت کنید، میزبانی سرور مجازی مدیریت نشده گزینه مناسبی برای انتخاب است.

به این مطلب امتیاز بدهید:
امتیاز دهید
برای خرید سرور مجازی اروپا اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 4 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع