مهمترین فاکتور ها در افزایش امنیت Host لینوکس

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

مهمترین فاکتور ها در افزایش امنیت Host لینوکس

مهمترین فاکتور ها در افزایش امنیت Host لینوکس

امنیت Host را چطور تامین کنیم؟ دانستن و رعایت کردن نکات امنیتی هاست لینوکس باعث می شود تا اطلاعات موجود روی هاست لینوکس شما توسط هکرها هک نشود و از بین نرود. رعایت نکات امنیتی در هاست لینوکس هم باید توسط شرکت های هاستینگ انجام شود و هم توسط کاربر. اگر هر یک از این دو طرف نکات امنیتی لازم را رعایت نکنند، احتمال دارد که هاست لینوکس توسط هکرها هک شود. در این مطلب ابتدا با هم به توضیح و معرفی هاست لینوکس می پردازیم. بعد امنیت هاست لینوکس را با امنیت هاست ویندوز مقایسه می کنیم. در انتها هم ۶ عامل مهم در افزایش امنیت هاست لینوکس را با هم بررسی خواهیم کرد. اگر قصد خرید هاست لینوکس دارید، همراه ما باشید و مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

برای خرید سرور میکروتیک اینجا کلیک کنید

 

Host لینوکس چیست؟

هر هاستی یک سیستم عامل دارد. اگر سیستم عامل یک هاست لینوکس باشد، به آن هاست، هاست لینوکس گفته می شود. هاست لینوکسی می تواند ubuntu، CloudLinux، و یا Centos باشد. هاست لینوکس مزیت های مختلفی دارد. از جمله این مزایا می توان به استفاده راحت و قیمت پایین آن اشاره کرد. همچنین امنیت بالای هاست لینوکسی و نیاز به منابع کمتر هم از دیگر مزایای استفاده از هاست لینوکس است. هاست لینوکس از زبان های برنامه نویسی مختلفی مثل پایتون، پی اچ پی و … پشتیبانی می کند.

 

آیا امنیت Host لینوکسی از هاست ویندوزی بالاتر است؟

یکی از مهم ترین تفاوت های هاست لینوکس  و هاست ویندوز توجه به امنیت این هاست ها می باشد. به جرئت می توان گفت یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت هاست لینوکسی امنیت بیشتر این هاست ها است. اما دقت داشته باشید که امنیت هاست ها به نحوه پیکربندی آن ها توسط مدیر سرور بستگی دارد. همچنین به کارگیری نرم افزارها و سخت افزارهای مناسب و انجام بررسی های امنیتی دوره ای، از این که هاست شما ویندوزی است یا لینوکسی از اهمیت بالاتری برخوردار است.

مهمترین فاکتور ها در تامین امنیت Host

 

عوامل مهم در افزایش امنیت Host لینوکسی کدامند؟

اما چه عواملی باعث بالا رفتن امنیت هاست لینوکسی می شود؟

بررسی های دوره ای امنیتی، پیکربندی مناسب هاست توسط مدیر سرور، و استفاده از نرم افزارها و سخت افزارهای مرتبط از جمله مهم ترین عواملی هستند که باعث افزایش امنیت هاست لینوکسی شما می شود.

شرکت های ارائه دهنده هاست لینوکسی حتما باید به نکات زیر توجه داشته باشند:

  • بستن پورت های لازم
  • تغییرات در قسمت هایی مثل registry، group policy و …
  • حذف همه سرویس های غیر مهم
  • نصب همه آپدیت های امنیتی
  • انجام فرایندهای بالا بردن امنیت سیستم عامل
  • و …

اما توجه به یک سری نکات هم توسط کاربران باید انجام شود. که در ادامه به توضیح هر کدام از این موارد می پردازیم.

۱- از هر کامپیوتری وارد پنل هاست خود نشوید.

سعی کنید از کامپیوترهای دانشگاه یا کافی نت یا شرکت به هاستتان وارد نشوید. دسترسی غیر مجاز به هاست می تواند باعث از بین رفتن کلیه اطلاعات موجود روی هاست شما شود. پس بهتر است رمز عبور هاست شما فقط روی کامپیوتر شخصی شما ذخیره شود.

۲- فعال کردن ورود دو مرحله ای به هاست

یکی از مهم ترین راه کارهایی که می توانید انجام بدهید تا از ورود کاربران دیگر به هاست خود جلوگیری کنید این است که ورود دو مرحله ای به هاست را فعال کنید. به این صورت که علاوه بر وارد کردن رمز عبور، یک کد امنیتی هم به ایمیل شما ارسال شود. و هر بار که نیاز به ورود به هاست بود، علاوه بر وارد کردن رمز نیاز باشد کد امنیتی ارسال شده را هم وارد کنید. در این صورت دیگر نمی توان به راحتی بی اجازه وارد هاست شد!

مهمترین فاکتور ها در تامین امنیت Host

۳- انتخاب رمز عبور طولانی و سخت

حتما هنگام انتخاب رمز عبور برای هاست خود، سعی کنید یک عبارت طولانی و سخت را انتخاب کنید. زیرا رمزهای کوتاه و آسان به راحتی توسط هکرها هک می شود. بهترین رمز عبوری که می توانید برای هاست خود انتخاب کنید ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک و کاراکترهای خاص به طول ۸ الی ۱۲ کاراکتر می باشد. اگر در گوگل سرچ کنید، سایت های مختلفی را در نتایج می بینید که پسوردهای قوی می سازند.

۴- آپلود فایل های سالم

هنگام آپلود فایل های مورد نیازتان روی هاست، حتما به سالم بودن آن ها و ویروسی نبودن آن ها توجه ویژه داشته باشید. وجود فایل های مخرب می تواند آسیب های جبران ناپذیری به اطلاعات روی هاست شما وارد کند.

۵- مدیریت سطح دسترسی مدیر کل

دسترسی ادمین کل را به هر کسی ندهید. اگر مدیر شرکت هستید، دسترسی ادمین کل را به کاربران جزء ندهید. اگر دسترسی ادمین کل دست اشخاص زیادی باشد، رمز عبور فاش می شود و افراد خراب کار می توانند امنیت فایل های شما را تهدید کنند.

۶- اسکن دوره ای فایل ها

به صورت دوره ای فایل های هاستتان را با آنتی ویروس اسکن کنید. اسکن دوره ای فایل ها با آنتی ویروس، باعث حفظ سلامت فایل های شما و از بین رفتن مخرب ها می شود. و این امر از بروز خطرات احتمالی جلوگیری می کند.

جمع بندی فاکتور های مهم در تامین امنیت Host

در این مطلب در خصوص روش های مختلف حفظ امنیت هاست لینوکس توسط کاربر صحبت کردیم. هاست لینوکس چیست؟  حفظ امنیت هاست لینوکس به جهت حفظ اطلاعات شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. برای ایمن شدن یک هاست لینوکس هم رعایت نکات امنیتی توسط شرکت هاستینگ مهم است و هم رعایت نکات امنیتی توسط خود کاربر. در حقیقت می توان گفت حفظ امنیت هاست به همکاری متقابل شرکت هاستینگ و کاربر باز می گردد. ما در شرکت توشن  هاست لینوکس را در پلن های مختلف با سرعت های عالی و امنیت بسیار بالا ارائه می دهیم. اگر قصد خرید هاست لینوکس دارید، کارشناسان ما آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند. 

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سه × 2 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع