هاست لینوکس چیست و چه امکاناتی دارد؟

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

هاست لینوکس چیست و چه امکاناتی دارد؟

هاست لینوکس چیست و چه امکاناتی دارد؟

هاست لینوکس چیست؟  Linux Host چه امکاناتی را به شما می دهد؟ چرا اکثر طراحان سایت پیشنهاد می کنند از وردپرس و هاست لینوکس برای سایت و یا فروشگاه خود استفاده کنید؟ اگر قصد راه اندازی سایت و یا فروشگاه اینترنتی خود را داشته باشید حتما این موارد برای شما سوال شده است. لینوکس یک سیستم عامل پرطرفدار در سطح جهان است که البته در ایران تنها در زمینه هایی خاصی از آن استفاده می شود که مهم ترین آن ها این است که این سیستم عامل در سرور مجازی و سرور اختصاصی استفاده می شود. در صورتی که از این سیستم عامل در سرور استفاده شود می توان با استفاده از نرم افزار های مختلف که به آن ها کنترل پنل هم گفته می شود خدمات میزبانی هاست لینوکس را ارائه کرد. در ادامه به توضیحات بیشتری در این مورد می پردازیم.

برای خرید سرور اختصاصی اینجا کلیک کنید

هاست یا Hosting چیست؟

همانطور که قبل تر هم در هاست چیست؟ اشاره کردیم هاست به معنای میزبان است و در جهان اینترنت و میزبانی سایت های اینترنتی، به مکانی که میزبانی فایل های سایت شما در اینترنت انجام می شود هاست اشتراکی گفته می شود. این به این معنی است که هاست خود یک بخش کوچک و مجازی شده از یک سرور مجازی و یا سرور اختصاصی با سیستم عامل لینوکس و یا ویندوز است که هر کدام از این سیستم عامل ها امکانات مختلفی را برای کاربران مهیا می کنند.

با توجه به اینکه در ایران هزینه طراحی سایت با زبان PHP و نگاه داری سایت تحت لینوکس ارزان قیمت تر و مناسب تر نسبت به ویندوز است اکثر کاربران از هاست لینوکس برای میزبانی سایت خود استفاده می کنند که خود انواع مختلفی دارد. سرور های میزبان سایت شما در مکانی به نام دیتاسنتر میزبانی می شوند.

لینوکس یا Linux چیست؟

لینوکس Linux یک سیستم عامل کلی مشابه ویندوز است که امکانات مختلفی را به کاربران می دهد. از مهم ترین مزیت های این سیستم عامل این است که کاملا رایگان است و به صورت رایگان انتشار و به روز رسانی می شود. در کنار رایگان بودن این سیستم عامل می توان به این مورد اشاره کرد که این سیستم عامل کد باز هم هست و شرکت های مختلف می توانند بدون محدودیت آن را برای مصارف مختلف سفارش سازی کنند.

این یکی از امکاناتی که کاربران ویندوز با آن آشنا نیستند چرا که ویندوز یک سیستم عامل انحصاری برای شرکت Microsoft است و برای استفاده از آن باید لایسنس خریداری شود. در حال حاضر توزیع های مختلفی از این سیستم عامل در هاست ها استفاده می شود که معروف ترین آن ها می توان به Ubuntu – Fedora – Linux  Mint – openSUSE – PCLinuxOS – Debian – Cent OS – Mandriva – Sabayon/Gentoo – Arch Linux – Puppy Linux اشاره کرد که برخی از آن ها در سرور های مجازی کاربرد زیادی دارند.

هاست لینوکس چیست؟

حال که با کلمات هاست و لینوکس آشنا شدید می توان در تعریف گفت هاست لینوکس بخشی از یک سرور مجازی با سیستم عامل لینوکس است که با استفاده از کنترل پنل ها منابع آن مجازی سازی شده و می توانید به بخش های مختلفی در آن دسترسی داشته باشید.

هاست لینوکس چیست و چه امکاناتی دارد؟

از آنجا که لازم است از طریق کنترل پنل بخش های مختلف سایت خود را مدیریت کنید و انواع مختلفی از کنترل پنل ها وجود دارد بهتر است هاستی را انتخاب کنید که تجربه کار با آن را داشته باشید. در حال حاضر هاست دایرکت ادمین و هاست سی پنل از پر طرفدارترین هاست های لینوکس با کنترل پنل های معروف هستند که هر دو این هاست ها، کلیه امکانات مورد نیاز را برای کاربران این سرویس ها فراهم می کنند.

معروف ترین هاست های لینوکس

لینوکس یک سیستم عامل همه فن حریف است و تقریبا از تمامی زبان های برنامه نویسی پشتیبانی می کند، با توجه به اینکه چند هزار زبان برنامه نویسی در دینا وجود دارد، هاست های مختلفی هم بهینه شده برای هر کدام از این زبان های برنامه نویسی و دیتابیس هایی که نیاز دارند ایجاد شده است . در ادامه به معرفی معروف ترین هاست های لینوکس خواهیم پرداخت.

۱- هاست وردپرس WordPress

بی شک وردپرس یکی از بهترین و معروف ترین سیستم های مدیریت محتوای رایگان است که در ایران و سطح بین المللی طرفداران زیادی دارد. این CMS قدرتمند و همه فن حریف، تحت زبان PHP که از متداول ترین زبان های برنامه نویسی تحت وب است نوشته شده است و از دیتابیس Mysql در آن استفاده شده است. هاست وردپرس یکی از پر طرفدارترین هاست های تحت لینوکس است که برای کاربرانی که سایت آن ها با وردپرس و یا افزونه ووکامرس فروشگاهی طراحی شده است استفاده از آن توصیه می شود.

هاست لینوکس چیست و چه امکاناتی دارد؟

نسبت به هاست های معمولی بهینه سازی های زیادی در این هاست ها برای کاربران وردپرس انجام شده است و شما می توانید بدون مشکل ازتمامی افزونه های وردپرس در آن ها استفاده کنید و راهکار های متنوعی برای توسعه سایت ها بر روی آن ها وجود دارد. قیمت های این هاست ها هم برای همه کسب و کار ها و در حد ابعادی مناسب است و پلن های مختلفی برای شرکت های مختلف ارائه شده است.

۲- هاست ووکامرس wooCommerce

ووکامرس با اینکه خود یک زیر مجموعه از وردپرس است ولی با توجه به استقبال کاربران مختلف از آن و استفاده گسترده از آن بیشتر شرکت های میزبانی را مجبور کرده است که یک هاست مجزا برای آن در نظر گیرند. عملا هاست ووکامرس یک هاست وردپرس است که منابع بالاتری را به کاربران این سرویس ها را با ضریب اشتراک پایین تر ارائه می دهد. هاست های ووکامرس معمولا باید پاسخگوی یک سایت فروشگاهی و یک سایت شرکتی به صورت همزمان باشند لذا این موارد مصرف منابع این سایت ها را تا حد زیادی افزایش می دهد. با توجه به حساس بودن مراحل خرید کاربران و در نهایت پرداخت آنلاین، این هاست ها به صورت بهینه سازی شده اند تا تمامی مراحل خرید بدون مشکل طی شوند و مشکلی هم پس از پرداخت موفق و بازگشت به سایت برای آن ها پیش نیاید.

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور اختصاصی اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 − 2 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع