آخرین اخبار بازار بورس تهران

جهت خرید سرور ترید و بایننس اینجا کلیک کنید

آخرین اخبار بازار بورس تهران

آخرین اخبار بازار بورس تهران

پیگیری آخرین اخبار بازار بورس یکی از مهم ترین نکاتی است که فعالان بازار سرمایه انجام می دهند.

برای خرید سرور بورس توشن اینجا کلیک کنید

علاوه بر این داشتن سرور مجازی بورس توشن شما را در راه کمک می کند تا با سرعت اینترنت بسیار بالا تری خرید و فروش در بازار سرمایه را انجام دهید.

در مطالب قبلی شما را با تفاوت ترید در بایننس و معامله در بازار بورس آشنا کردیم. در ادامه همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در خصوص آخرید اخبار بازار بورس به دست آورید.

پیگیری آخرین اخبار بازار بورس

به گزارش خبرگزاری ها، شاخص بورس در جریان معاملات امروز ۱۵ آذر ماه ۱۳۹۹ با رشد ۱۹هزار و ۷۳۰واحدی در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۹۰ هزار و ۷۱۱واحد به اتمام رسید و بیش از ۱۱ میلیارد و  ۲۶۷میلیون سهم و حق‌ تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۱۲هزار و ۵۳۶ میلیارد تومان در بیش از یک میلیون و ۵۹۸هزار نوبت معامله شد.

در بازارهای فرابورس هم با معامله ۲میلیارد و ۹۶۵میلیون ورقه به‌ارزش ۶هزار و ۴۲۴ میلیارد تومان در ۷۸۹هزار نوبت، شاخص فرابورس ۳۳۷واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۸هزار و ۸۰۳واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز سهامداران شرکت‌های کشت و صنعت دشت خرمدره، برق و انرژی پیوند گستر پارس و تولیدات پتروشیمی قائد بصیر بیشترین رشد را داشتند و شرکت‌ های شیر پگاه آذربایجان شرقی، پالایش نفت لاوان و تولید برق ماهتاب کهنوج بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

بررسی‌ها نشان داده است که لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از ۴منظر یعنی فروش ۹۵هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی، میزان کسری بودجه، فروش اوراق بدهی و تعیین قیمت ۱۱هزارو۵۰۰تومانی برای تسعیر دلارهای حاصل از فروش نفت، بازار سرمایه را در سال آینده تحت ‌تأثیر قرار خواهد داد.

بر اساس لایحه بودجه، دولت تصمیم گرفته تا برای تامین منابع بودجه، ۹۵هزار میلیارد تومان از سهام شرکت‌های دولتی را در سال آینده از طریق بازار سرمایه بفروشد.

علاوه بر این مطابق این لایحه فروش ۱۲۵هزار میلیارد تومان اوراق بدهی پیش‌بینی و در عین حال نرخ ارز برای سال آینده ۱۱هزارو۵۰۰تومان در نظر گرفته شده است.

نکته قابل توجه در مورد این لایحه میزان کسری بودجه است که برآورد واقعی آن در انتهای سال بعد امکان‌پذیر می‌شود اما محاسبات نشان می‌دهد فعلا میزان کسری تراز عملیاتی دولت در بودجه دست‌کم ۳۱۹هزار میلیارد تومان است که می‌توان به صورت مستقیم بر بازار سرمایه تأثیر داشته باشد.

آخرین اخبار بازار بورس

کسری بودجه چه تاثیری بر بازار سرمایه دارد؟

لازم به ذکر است که مهم‌ ترین قسمت لایحه بودجه که می ‌تواند بر بازار سرمایه تأثیر داشته باشد میزان کسری بودجه دولت در سال آینده است. چرا که کسری بودجه هم می‌تواند به تورم دامن بزند و هم حجم وابستگی دولت به بازارسرمایه را برای تامین مالی افزایش دهد در نتیجه می‌تواند به افزایش توجه دولت به بورس منجر شود.

بازار سرمایه به‌ شکل مستقیم از روند تورم تأثیر می گیرد. امسال دولت تلاش کرد از طریق فروش اوراق بدهی و سهام شرکت هایش بخشی از کسری بودجه ‌اش را جبران کند اما با وجود افزایش حجم انتشار اوراق بدهی و فروش سهام شرکت‌های دولتی نتوانست به ‌طور کامل منابع مالی‌اش را از این محل تامین کند.

به نظر برخی از کارشناسان محقق نشدن منابع درآمدی هم خود می‌ تواند به کسری بودجه دولت دامن بزند. مثلا سقف درآمد پیش‌بینی شده از محل صادرات نفت در سال آینده ۱۹۹هزار میلیارد تومان است و در عین حال دولت از مجلس اجازه خواسته تا مجوز‌های لازم برای پیش فروش نفت در قالب اوراق سلف نفتی را به‌صورت ریالی و ارزی صادر کند.

عوامل موثر بر روند صعودی بورس

خاندوزی نخستین عامل تاثیرگذار بر روند صعودی شاخص بورس را ناشی از رکود موجود در بازارهای رقیب دانست و گفت: به نظر می‌رسد رکود حاکم در سایر بازارهای سرمایه‌گذاری به دلیل ثبات نرخ دلار ادامه‌دار باشد.

او اشاره کرد: رشد قیمت در بازارهای جهانی و انتشار گزارش ماهانه شرکت‌ها در آبان ماه که فراتر از تصور بود، توانست تاثیر مثبتی را در معاملات بازار داشته باشد.

همچنین به گفته وی: در کنار این عوامل، اصلاح قیمتی صورت گرفته در سهام و کاهش ریسک‌های سیاسی بعد از انتخابات آمریکا باعث شد تا اقبال به سرمایه‌گذاری در بورس افزایش یابد و چرخش نقدینگی به سمت بازار سهام بازگردد.

با مطالعه اطلاعات بالا با آخرین اخبار بازار بورس آشنا شدید.

امیدواریم با استفاده از سرور مجازی بورس توشن و همچنین پیگیری آخرین اخبار در مورد بورس می توانید به نتیجه مورد نظرتان دست پیدا کنید.

چگونه سرور مجازی بورس با اینترنت پر سرعت برای خرید عرضه  اولیه و سر خط زدن معاملات بورس تهیه کنم ؟

از لینک زیر می توانید سرور مجازی بورس تهیه کنید.

خرید سرور مجازی بورس توشن با اینترنت پر سرعت

به این مطلب امتیاز بدهید:
5/5 - (1 امتیاز)
برای خرید سرور اختصاصی اینجا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

12 − 8 =

سوالات خود را از ما بپرسید!

لطفا پیش از ارسال دیدگاه، چند مورد زیر را مطالعه نمایید:

- دیدگاه خود را به زبان فارسی ارسال نمایید.
- به دیدگاه کاربران دیگر احترام بگذارید، پیام‌هایی که شامل محتوای توهین‌آمیز و کلمات نامناسب باشند، تایید نخواهند شد.
- از ارسال لینک‌ سایت های شخصی و ارائه اطلاعات شخصی در متن دیدگاه پرهیز فرمایید.
- موارد مرتبط با بخش پشتیبانی را از طریق مرکز پشتیبانی مطرح فرمایید تا در اسرع وقت بررسی شوند.

بهترین سرویس ، کمترین قیمت

برخی از مشتریان خدمات مجموعه توشن

برخی از مشتریان توشن!

افتخار میکنیم که به ما اعتماد کرده اید...

اینستاگرام توشن را دنبال کنید...
تماس سریع